روايات

رواية ليتني احببتك اكثر الفصل العشرون 20 بقلم أسيل باسم

رواية ليتني احببتك اكثر الفصل العشرون 20 بقلم أسيل باسم

رواية ليتني احببتك اكثر الجزء العشرون

رواية ليتني احببتك اكثر البارت العشرون

رواية ليتني احببتك الحلقة العشرون

عندك خيارين ملهومش تالت وال هو الجواز مني
والا اعتبري نفسك راسبة في الامتحان النهائي وشهادة الطب بتاعك تبليها وتشربي ميتها وبرضو هتتجوزيني ي نور
بارك الله لكما وجمع بينكما بالخير
انتشلها بين يديه لا يصدق أصبحت ملكه اخيرا بعد معاناة وعناد من والدها ومنها هي أيضا
يوسف بسعادة مبروك ي عمري وأخيرا بقيتي مراتي
نور بوهن قصدك مبروك عليا سجني الابدي
يوسف ايوا بالضبظ كده
تعالت التهاني والمباركات وهي تشعر بالاختناق
كان سليم ينظر لما يحدث بضيق فهو لم يرغب بهذا الزواج على الاقل الان وفي هذا الوقت.
داليدا متفكرش كتير وخلي كل واحد منهم يتحمل نتيجة اختياراته
اوماء سليم وهو ينظر لها بتوهان فهي جميلة جدا رغم سنها
كان يجلس بعيدا عنها يراقبها بطرف عينه تتحرك كالفراشة تتجاهل عن عمدا وهو يحترق شوق لها ولعطرها
نظر للتى بجانبه بضيق واضح من تصرفاتها
تفاجاءة بها تضع يدها على كتفه وهي تتمايل حوله كالافعي
وقف العصير الذي كان يشربه في حلقه
مش هتضيفني حاجة
ابعد يديها عنه بضيق .. واضح انك مش بتتكسفي فاطلبي ال انتي عايزة المكان مكانك
وماكاد يرحل حتى اوقفته بيدها وهي تمسك سترته بجراءة استغربها بشدة .
ولاني مش بتكسف هقول ال عايزة اقوله من غير لف و دوران انت عاجبني اوي وانا صعب تعجبني حاجة ومحصلش عليها مهما كانت صعبة وتقيلة ..
امسك يدها بقوة وهو يعتصر يدها بين يديه
انا راجل متجوز . ي مدام
والحركات دي تعمليها لأي عبيط هنا هيريل عليكي علطول
إنما أنا فأنتي محتاجة تبذلي جهد اكبر من كده عشان تلفتي انتباهي بس عن إذنك
ابعدها عنه بضيق وغضب حقيقي فهو يكره مثل هذه النوعية من النساء .. حبيبته عكس هولاء تماماا
وعلى ذكرها أين هي ظل يبحث عنها فالارجاء لكنها لم تكن موجودة في الجوار يبدو أنها غادرت
نظر له يوسف وهو يشير له نحو الخارج
اوماء ياسين وخرج بسرعة يركض كي يلحق بها لا يعلم ماذا رأت او ماذا سمعت لكن يجب عليه أن يضع النقط على الحروف
نور بضيق هنام هنا ولا اي
يوسف بتسلية يظهر انك مستعجلة على دخلتك ي عروسة
نور تهكم قال دخلة قال خليني ساكتة احسن ي دكتور
اوقفها يوسف بضيق نبرة السخرية والتهكم دي مش بتنفع معايا اوعى تنسى نفسك وانتي بتكلميني كلامك يبقى معايا بإحترام اكتر من كده انا جوزك
نور والدموع تتلاء في عينها طب سيب ايدي بتوجعني
ترك يدها وهو يلعن نفسه وهو يراها تفرك قبضتها بألم ذهبت أمامه كي تودع والدها لتذهب لبيت زوجها..
وصلوا بعد وقت أشار لتدخل الغرفة رفضت ان يحملها كاي عروس جديدة دخلت واغلقت الباب في وجهه نظر لما يحدث وهو غير مصدق لما يحدث
يوسف افتحي ي نور بلاش هزار بايخ الوقت اتأخر والليلة ليلة فرحنا افتحي ي حبيبتي نو ر بقولك افتحي
نور من الداخل تصبح على خير ي دكتور
يوسف بعدم تصديق مش معقول هتسيبني واقف على الباب كده كتير دي ليلة دخلتنا ي نور . نور
ضرب الباب بقوة حينما لم يجد ردها تافف بغضب وهو يتوعد لها بغضب نزل الي الأسفل ويغلى من الغضب
داليدا رايح فين ي يوسف في الوقت ده و سايب مراتك لوحدها ده الليلة ليلة فرحكوا
يوسف غاير في ستين داهية هي خلت فيها ليلة فرح **
امسك ها بين ذراعيه بقوة
ياسين بغضب أوقفي هنا انا بكلمك
حور بانفعال عايز مني اي هاا روح لها خليها تنفعك مدام انا مش مالية عنيك سبني و روحلها
ياسين بغضب هششش انتي بتخرفي وبتقولى اي
اومال لو قفشتيني في أوضة النوم رد فعلك كان هيكون اي
حور بعدم تصديق انت سامع نفسك بتقول اي ي ياسين
انا بغير عليك مو* ت من مجرد تفكير انه في واحدة قربت تجاهك انا بتجنن وانت ***** بتقول اي كلام عشان تستفزني وخلاص في حين انك انت الغلطان و ي. سيدي لو كنت قافشك معها في أوضة النوم احنا مكناش وقفنا الوقفة دي ي ياسين
ياسين بغضب انتي ليه بتكبري في الموضوع انا صديتها ووقفتها عند حدها و متجاوزستش حدودي معها
حور ببكاء معقول انت بعيد عني للدرجة دي ي ياسين انت مبقتش تفهمني ذي الأول. انا غيرانة عليك
مش عايزة واحدة تبصلك م بالك انها تقربلك وتلمسك انا بجن
ياسين وهو يمسح لها دموعها برقة
انتي ال خلقتي المسافات دي ي حور . انا كم مرة جيتك عشان نرجع بيتنا وانتي كل مرة حجة مختلفة احنا عندنا حياة لازم نعيشها مش اي واحد في اتجاه. .
حور ده ال طلع معاك اني. غلطانة كنت عايزني اسيب بابا مريض لوحده و اروح اعيش حياتي مبسوطة وكان شي لم يكن لا ي ياسين بيه مش انا ال تعمل في ابوها كده
ياسين بنفاذ صبر اومال عايزة اي ي حورية فهميني لاني قربت اتجنن بسبب تصرفاتك اللامباليةة دي انا كمان عندي حقوق عليكي ذي ابوكي واختك ويمكن اكتر
انا مبقتش عارف اتصرف قولي انتي عايزة اي وانا هعمله بدل الفوضى ال احنا فيها دي
حور وقلبها ينقطع طلقني
انعقد لسانه واصبح لا يعرف كيفية التنفس اصابته في مقت*ل لكن يبدو أنها مصممة على قرارها
حور بحزن طلقني وخليه كل واحد يروح لحال سبيله
احنا من الاول مكناش ننفع لبعض فالاحسن لينا احنا الاتنين الطلاق وبس

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني احببتك اكثر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!