Uncategorized

نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الثانية 2 بقلم نورا عبدالرؤوف

 نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الثانية 2 بقلم نورا عبدالرؤوف

نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الثانية 2 بقلم نورا عبدالرؤوف

نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الثانية 2 بقلم نورا عبدالرؤوف

امين كان لسه قاعد علي القهوة وعطوة ابنه عدي علية بالتوك توك 
امين:خد يا واد يا عطوة رايح فين 
ملحوظة:امين بيتكلم اكنة مبرشم يعني كلامة مش عادي زينا 
عطوة:خلصت وراجع اجرش اي ربنا هيكرمك وتطلع تشتغل 
امين بصدمة:اعوذ بالله شغل اي يابني اللي بتتكلم عنة حضا الله 
عطوة بصله ولسه هيمشي امين ندالة 
امين:بقولك يا عطعوط 
عطوة:هي فيها عطعوط يبقا عايز حاجة اشجيني 
امين:ماتجيب الفلوس اللي اشتغلت بيها 
عطوة:انت مش مكسوف من نفسك
امين بسماجة:لا مش مكسوف
عطوة:الله يكون في عونك ياسماح من الهم دا ..اه صحيح في اكل في البيت ولا اجيب شندوتش كبدة كلاب وقطط 
امين:معرفش يا عطوة ياخويا بس روح هات اكل من عند الجحش 
عطوة بتفكير: اي دا هو انت فتحت مطعم اكل من غير متقولنا ولا  اي 
امين:لية يا بني 
عطوة:اصل انت بتقول روح هات من عند الجحش هو انت مش الجحش 
امين جري وراه :انا جحش يا ابن الكلب يا واطي منا اقول اي تربية سماح كوباية
عند سماح كانت قاعدة بتتزوق ل امين 
سمعت الباب بيتقفل طفت النور وعملت نفسها نايمة 
امين دخل الاوضة لقها ضلمة لسه هيفتح النور لقي اللي حط ايده علي عيني 
سماح:انا مييين 
امين وجسمة بيترعش:سلام قول من رب الرحيم  انصرف انصرف
سماح شلت عينيها وامين ادير ببطء عشان يشوف مين وقاد النور 
امين بصدمة :عفرييييييييت الحقوني عفريييت وطلع نط علي السرير 
سماح بتقرب منة:في اي انا مش عفريت 
امين:يبقي جينية
سماح:انا سماح ياراجل يا لطع 
امين بصدمة:سماح اي اللي انتي مهببا في نفسك دا في حد يحط الروچ فوق الشفة ولا الكحل بيتحط فوق العين وبره العين لا ولا شعرك عملاه كدا ليه لاموخذة
سماح:عملاه مروحة 
ملحوظة:شعر سماح كان منكوش جدااا اكنها لسه قايمة من النوم 
امين:مروحة احييييه انتي عارفة بتفكريني بي مين بفيلم حاحا وتفاحة لما ياسمين عبد العزيز اتذوقت عشان تتفش العريس انتي شبها ????????
سماح بصدمة:انا دا هي كان شكلها عفريت اما انا شكلي برنسيسة 
امين:بدي اقول كلمة بس استحي والله 
سماح بتقرب منة:امييين 
امين:نعم يا سمااااح 
ملحوظة تاني:امين وسماح بيتكلمة محن ذي مسلسل الاسطورة 
سماح:بوسنييي 
امين قام 
سماح:رايح فين 
امين:اروح اجيب لمونة اعصرها علي بوقك عشان يشيل المكروب قبل ما اتس في نظري وابوسك 
سماح مسكتة من قفا:بقولك اي هتبسني ولا ابوسك  
امين وهو بيسد منخيرة : طب بزمتك دي منظر خلقة تتباس 
سماح:ايوة…انت حاطط ايدك علي منخيرك لية 
امين:لا موخذة بس في الكلمة لاموخذة في اي الكلمة انتي واكله بصل 
سماح بغرور:ايوة 
امين وهو بيلطم :ليييية 
سماح:اصل الناس العليوي بيحطة كولنيا وهما بيبوسة بعض احنا بقا معندناش كلونيا فضلت افكر قولت اكول حذمتين بصل عشان ريحة بوقي يعجبك وانت بتبسني 
امين: بصل وابوسك دا انتي هتخدي خزووووق حالا يطلع من نفوخق 
سماح وهو بتقرب: اميييين (بتتكلم ذي سماح اللي في مسلسل الاسطورة)
امين:نعم يا سماح 
سماح :قولي بحبك 
امين:يارب صبرني ..بحبك ياسماح 
سماح:ياحبيبي يا اميييين ????
سماح غمضت عينيها ومطط شفيفها عشان امين يبوسها 
امين بصلها واتقرف :سماااح 
سماح:امممم 
امين:عاملة اكل اي 
سماح وهي بتزقة:عتسسس
امين بتريقة:عتسسس تصدقي لو مكنتش لقيتك عملتي عتس كنت خليتك تعملي انا نفسي هفاني علي العتس اوووووي ثم كمل بجدية :عتس اي ياسماح دا انتي طول السنة بتعملي عتس انا بطني زرعت عتس صيف شتي عتس اي مش بتزعقي 
سماح:اطبخي يا جرية كلف يا سيدي ..وانت ماشاء الله عوطلي ولا بتحط ربع جنية نعمل اي بقا …او اقولك روح كول من زيقو نتانة او الجحش يا .يا جحش وضربتة علي قفا 
امين وهو بيحسس مكان الضربة:تسلمي يا سموحة 
..طب بقولك يا سموحة متجيبي وغمزلها 
سماح:اجيب اي يا راجل 
امين وهو مادد ايده:المصروف 
سماح بشهقة:تصدق انت راجل لطع معندكش احمر خالص مصروف يا تفت الرجال بذمتك مش مكسوف 
بقلم/نورا عبد الرؤوف
امين بابتسامه غبية وهو بيهز دماغة:لا 
سماح العت الشبشب وامين اول ما شفها هيجري بس الشبشب سبقة ونشلت في نصف راسه 
امين:سماااح انتي ضربتيني يا سمااااح 
سماح:يا حبيبي يا اميييين 
عطوة كان قاعد عند زيقو نتانية بياكل 
امين ضربة علي قفا:مروحتش البيت ليه يا واد يا عطوة
عطوة وهو بيحسس مكان الضربة:بطفح 
امين بسماجة:طب مطفحني معاك 
عطوة:سذق ولاكدبة 
امين:سذق 
عطوة:واحد سذق يا نتانة 
امين:مش بخيل يا واد ياعطوة تربيتي 
عطوة:تربية وسخة 
امين:مش اوووي 
نتانة جاب السندوتش
نتانة:الف هنا علي بطنكم 
امين:بقولك اي يا نتانة 
نتانة:اشجيني 
امين:متجيب كمان شندوش كمان 
نتانة:ياعم ارحمنييي بقا دا انت بلط 
امين:انا قولت حاجة 
عطوة:انا هروح هتيجي 
امين وهو بياكل السندوتش :لما اكول الشندوش 
عطوة سابة ومشي ورجع البيت 
اول ما دخل لقي سماح بتخبي حاجة وراها 
عطوة:بتعملي اي ياسماح 
سماح:هو انت انا بحسبك الالطع ابوك تعالي انا جايبة ورك فرخة تعالي نقسمة مبنا 
عطوة:لا بالهنا ياسماح انتي انا كلت من عند نتانة 
سماح:اما الجحش فين 
عطوة بضحك:بياكل من عند نتانة 
سماح:ياكل اكلة اللي في الغلة عيرة الرجال
امين راح قعد علي القهوة حط ايده في جيبة يشوف معاه كام لقي جيبة مغروم????
والجيب التاني في ربع جنية 
امين وهو بيسقف:يا واد بلية 
بلية الاهوجي :عايز اي يا امين 
امين:هات كوباية فاضية 
بلية:لية 
امين:هات بس يلا 
بلية راح جاب الكوباية 
بلية:خد يا امين الكوباية اهي 
امين اخد الكوباية وكان في واحد قاعد جمبة بشوية ومعاه كوباية شاي مسكها وفاضة نصفها في شواية 
الراجل بصلة بصدمة
امين وهو بيخبط علي كرشه????:يااااه الواحد اكل وحبس بشاي دا كدا ميت فل وعشرة 
الراجل:اي اللي هببتة دا 
امين:انا عملت اي لقيتك سايب الكوباية مش مهتم بيها والدبان حولنها قولت استفاد منها انا 
الراجل لسه هيروح يمسك في خناقة امين جري 
خبط علي الباب جامد 
سماح :اصبر يا حيوان ..
فتحت وامين ذقها وراح نام علي السرير وحط علي وشه الغطاء 
سماح:عملت نصيبة اي يا امين  مش بتسخبي ذي الفران كدا غير لما تكون عامل نصيبة 
بلية والراجل دخلة 
بلية:فين امين يا سماح 
سماح:عايز اي يا بلية 
بلية حكلها اللي حصل 
سماح بشهقة:راجل لطع صحيح ثم طبطبت علي الراجل :حقك عليا يا حضرت حق الكوباية كام 
بلية:٣جنية 
سماح ادتهم الفلوس ومشي 
سماح:اطلع يا دكري خلاص الراجل اللي مستخبي منه مشي اطلع 
امين:علي فكرة انا مكنتش خايف منه 
سماح بسخرية:عارفة …ربنا يهون عليا بقا 
امين وهو بهرش في راسة :مالها الولية المجنونة  دي اروح انا اكول عتس 
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة قلبي للكاتبة ريهام سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!