Uncategorized

رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيللي ياسر

زينب: تتجوز ملاك!!
ادهم وهو يقف: مستحيل اتجوز ملاك
زينب: لايه يا ادهم هو مش انت…
ادهم مقاطعا كلامها: لا مش بحبها.. انتي عارفه كميه الخطر اللي هتتعرض ليه لو بقت مراتي .. انا في ناس كتير بتكرهني ولو بقت مراتي مش هيسبوها في حالها
زينب: وانت مش هتعرف تحميها ؟!
ادهم: اكيد هعرف
زينب: طيب خايف من ايه لو انت هتحميها…بص يا ادهم انا عيزاك تتجوز ملاك علشان احنا ملناش حد في الدنيا وانت اللي هتعرف تحميها كويس..انا متأكدة انك هتحافظ عليها
ادهم بحزم: لا يا زينب مينفعش
زينب بهدوء: يا ادهم ملاك ممكن تروح مني
ادهم: تروح منك ازاي
زينب بدموع: جمال ممكن يرفع قضيه وياخدها مني
ادهم: انا مش هسمحله
زينب: يبقي اتجوزها وخليها معاك احميها ولما جمال يسبها في حالها طلقها
ادهم بتوتر: طب وهي هتوافق
زينب بقله حيله: لا مش هتوافق..بس هو ده الصح ليها ولازم يحصل علشان تامر كمان مش هيرحمها
ادهم: تقصدي هتتجوزني غصب عنها!!
زينب: ايوه يا ادهم
ادهم: هو مين تامر ده
زينب: تامر ده بيحب ملاك حب مش طبيعي..عايزها غصب عنها وهي مش بتحبه..انت شوفت اخر مره حاول يتهجم عليها..
ادهم: طب انا هنادي ملاك علشان نشوف رأيها
زينب: اتفضل يا حبيبي
   « بعد خروج ادهم»
زينب: يا رب انا عارفه أنه بيحبها..يا رب توافقي يا ملاك..ادهم بيحبك اوي بس هو غبي ومش بيعرف يطلع مشاعره كويس
         « عند حازم واميره»
اميره بصدمه: ع…ما…عمارر
عمار وهو يقترب منها: وحشتيني اوي يا اميره
[ اميره طلعت تجري علشان خايفه من عمار وعمار بيجري وراها…وهي بتعيط وبتبص وراها خبطت في حازم]
حازم بخوف علي أميره: اميره انتي بتجري كده لايه 
اميره ببكاء وشهقات متقطعه: ع…عم…عمار… بيجري..ورايا
حازم بغضب: ايه..
 [ وفجأة لقي عمار قدامه وبيضحك..واميره استخبت في ضهر حازم وهي بتعيط وحازم اتحول لوحش من الغضب]
عمار بضحك: هههه..بتحبها..
{ حازم رد عليه ب بوكس في وشه بس عمار برضو بيضحك}
عمار: طب ما أنا كمان بحبها..ههه..طب ما تيجي نقسمها
  { حازم ضربه بوكس تاني وقعه بس قام واتكلم بصعوبة}
عمار بغل: بس انت عارف المشكلة أنها بتحبك و انا لا..بس انا هاخدها منك..ممكن بعد سنه..أو اتنين أو عشره .. بس لو انا خدتها انت مش هتعرف توصلها تاني علشان هتكون ماتت
  { حازم مستحملش كلامه اكتر من كده ونزل فيه ضرب لغايه لما وشه باظ خالص و أغمي عليه والناس اتلمت عليه}
 « حازم فضل واقف ومانع اي حد يقرب منه  لغايه لما الجارد بتوعه وصلو وخدوه مخزن قديم بتاع حازم »
حازم وهو بيبص لاميره: انتي كويسه
امير ببكاء: متبعدش عني يا حازم
حازم وهو يحتضن و جهها بيده: انا مش بعرف ابعد عنك
اميره: انا اول مره ابقي مش خايفه من عمار علشان انت جمبي
حازم: اميره انا عايزه أقولك حاجه مهمه
اميره بأبتسامه طفوليه: قول
حازم بحب: انا..انا ب…
  { بس للاسف الموبايل رن وكان كامل????????}
اميره: ما تقول
حازم: انا بقول تعالي نطلع علشان بابا بيتصل
اميره: يلا
  { طلعوا هما الاتنين علي السلم مش الاسنسير وهما بيغنو}
اميره: سكر محلي محطوط علي كريمه
حازم: احم..احم كعبك محني والعود عليه القيمه
اميره: حازم .. حازم
حازم: عايزه ايه فصلتيني
اميره: عايزه اقولك حاجه
حازم بأبتسامه: يا تري عايزه ايه
اميره بضحك: صوتك وحش اوي ( وطلعت لسانها)
  { وطلعو السلم وهما بيضحكو لغايه لما وصلو قدام الباب}
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ملاك♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
   ( حازم دخل الاوضه لقي ملاك صاحيه وقاعده بتفكر)
أدهم: احم.. ملاك
ملاك: يا نعم
ادهم: ممكن نتكلم شويه
ملاك ببرود: مفيش كلام بيني وبينك
ادهم بغضب مكبوت: طب اسمعيني الاول
ملاك بسخرية: هه…لا انا سمعت كتير…اطلع بره
ادهم بغضب: يا بنتي اسمعي انا مكنتش اقصد اللي حصل
   ( ملاك وقفت قدامه وبدأت تزعق وادهم بيسمعها)
ملاك بصريخ: اليوم اللي جيت فيه شركتك كان اسود يوم في حياتي..ولما جيت البيت عندي كنت جي علشان تنتقم..تنتقم من بنت غلبانه ضربتك علشان انت حاولت تلمسها تخيل .. ولما عملت العمليه لزوزو زعلت من نفسي اوي وقولت لازم اتأسف يمكن اكون غلطانه..لما جيت أعتذر ليك ضربتني..ولما اتخانقت مع الست اللي جت ليك وحاولت أهديك..حاولت تعتدي عليا..طب انت لو مكاني هتعمل ايه هتسمعني..بص يا مستر ادهم أنا من يوم ما شوفتك وانا مشوفتش يوم عدل..وكل مواقفي معاك زفت..فا لو سمحت ابعد بعيد عني وانا هتصرف وابعت ليك فلوس  عمليه زوزو
ادهم وهو بيحاول يمسك زراعها: يا ملاك اسمعيني الاول
   ( ملاك بعدت عنه ورفعت صباعها السبابه في وشه)
ملاك: انا بحذرك تحاول تلمسني بالشكل ده تاني انت فاهم
  ( ادهم مقدرش يتحكم في غضبه ومسك دراعها لفه وراء ظهرها واتكلم جمب ودنها بصوت عالي)
ادهم: انا استحملتك كتير اوي بس كفايه لغايه كده.. بكره هيبقي كتب كتابنا..غصب عنك ..جهزي نفسك يا عروسه
     [ وخرج وسابها وهي طلعت تجري وراه ودخلت اوضه زينب وراه وهي بتبكي]
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند حازم ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
حازم: ترن..ترن  ( ده جرس الباب ????????)
كامل: ما لسه بدري يا ابن ال***
حازم: احم..في ايه يا حج مش قدام البت
كامل: أهلا.. أهلا انا اسف بس هو لازم يتشتم علي الصبح
اميره بضحك: ههه..عادي يا اونكل هي اول مره يتشتم
حازم: انتي بتقولي ايه يا بت
اميره: هششش..اسكت بقي لما اسلم على كوكي
اميره بدلع: ازيك يا انكل
كامل: هه..طب ادخلو
  ( بعد لما دخلو)
اميره: انا جيت اسلم علي حضرتك علشان كنت هموت واشوفك الصراحه
كامل: لا انتي تقوليلي يا كوكي
اميره: هههه  حاضر يا كوكي
كامل: واد يا حازم انزل هات حاجات حلوه ليك
حازم: انت عايز توزعني
كامل: الصراحه اه انزل بقي
حازم وهو بيمسك ايد اميره: لا المكنه دي تخصني
كامل: لا دي تخصني انا
حازم: انت هتعرف اكتر مني بقولك تخصني
اميره: هههه خلاص خليكو اخوات وبلاش خناق بقي
   ( موبايل اميره رن)
اميره: الو يا ماما
داليا:****
اميره: محمود….يعني انا خلاص بقيت خطيبته
حازم: ايه!!
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند جمال♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
    ( جمال بيتكلم في الموبيل وشكله متعصب اوي)
جمال: يعني عرفت معلومات عنها
_*****
جمال:  هي موجوده في المستشفى دلوقتي
_*******
جمال: انت متأكد أن البت اللي في المستشفى دي بنت أخويا
_ ****
جمال: ماشي يا  مصطفى 
مصطفي (الكلب): انا عملت اللي طلبته مني تمام
جمال: الفلوس اللي اتفقنا عليها هتوصلك وفوقيها مكفأه
مصطفى: ماشي..سلام يا بابا..اقصد يا جمال باشا
( احب افكركم أن ده مصطفى اللي عمل العمليه لزوزو)
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى