Uncategorized

رواية خلف قناع الوحش الفصل الثانى 2 بقلم غادة سيد

 رواية خلف قناع الوحش الفصل الثانى 2 بقلم غادة سيد
رواية خلف قناع الوحش الفصل الثانى 2 بقلم غادة سيد

رواية خلف قناع الوحش الفصل الثانى 2 بقلم غادة سيد

زينه بتوتر زقته جات تمشى وقعت ع السرير فهى لا تر شئ وذلك الحيوان يخيفها 
ريان وهو فوقها ويحسس ع وجهها طب فى زمتك عمرك شوفتى فتاه ليل لبسه حجاب زينه وهى تبكى ابعد 
ريان وهو ياكد من شكوكه 
هو انا جاى عشان ابعد 
زينه طب افتح النورر 
ريان لاء 
زينه طب ابعد
ريان فتح النور ولو مبعتش 
زينه ببكاء بالله عليك سبنى وانا اعمل الل انت عازه 
ريان وهو يتحسس وجهها هتدينى اى طيب 
زينه اى حاجه 
ليرفع ريان نفسه من عليها لتبعد زينه وتركد عند الباب لتراه مغلق 
ريان وهو يجلس عل المقعد تعالى 
زينه..
ريان قلتلك تعالى متخفيش 
زينه وهى تجلس ع المقعد المقابله له ءءانا ممكن اعمل ااى حاجه بس سيبنى وحيات اغل حاجه عندك
ريان وهو يقرب وجهه وهو يقههقه عليها طب ف ذمتك انا جاي عشان اسيبك 
حرام عليك انت مش عندك اخواتى ليه الدنيا بتعمل معاياا كده 
لينظر له ريان بشفقه فقد رق قلبه لها ليه انا حااسسس انك وركى قصه كبيره 
زينه وهى تنظر ف الفراغ قصه كبيره اوى الدنيا مش راحمنى 
ريان انا مش هسئلك ع اى حاجه بس اى الل جبرك تقعد هنا 
زينه ببكاء وضحك  انت هتسعدنى صح 
ريان هسعدك يا ستى 
زينه ببكاء المدير ماسك عليااا وصلات 
وصلات اى 
زينه ببكاء كنت ف تالته اعداى مكنش لياا حد ضحك علياا وقالى هقعد معايا كان بيجوزنى نااس كبيره وانا امضى مكنتش اعرف انى بتجوزهم وبعدين هربت رجعتلو تانى ما انا مكنش ليااا حد ومكنتش اعرف انه بيجوزنى لانى كنت صغيره معرفش حاجه ماسك بقا علياا وصلات انى ابقا معه يا يرجعنى للرجل الل كان مجوزنى ليه
ريان ششش خلاص انا هخلصك منه 
زينه وهى تفكر طب لو انا خلصت منه هقعد فين انا ماليش مكان طب واحمد 
ريان مالك 
زينه ليه بتعمل معايا كده 
ريان ف نفسه انا مش عارف 
رين عادى صعبتى علياا
زينه مش مهم المهم انك هتخلصنى منه 
ريان بس عاوزك تحكييلى كل حاجه بالحرف الواحد 
زينه حاضر 
ليخرج ريان وقبل ان يخرج حضنه 
زينه بخوف لاء يا با
ريان ششش متخفيش مش هعمل اى حاجه وبعدين الواحد لو كان اتجوز بدرى شويه كان عنده عيل قدك لتضحك زينه ويخرج ريان 
بعد يومين ريان بعت ناااس عرفت كل حاجه عن زينه واهله وازى جات مصر 
احمد مالك يا زينه 
زينه وهى عل وشك البكاء انا صدقت انو ممكن يخلصنى من القرف دا 
احمد واى يجبرو يعمل كده 
زينه معلش انا الل غلطت 
احمد خلاص يا باش 
ف مكان اخر 
كام 
يا فندم دى اغل وحده عندنا  ومطلوبه 
ليجن ريان ويمسكه من قميصه انا قلت كام واخلص 
المدير 2 مليون 
ريان موافق ليكتب لهو شيك ب 2 مليون جنيه 
المدير اى يا باش هى عجبتك لدرجه 
ليكمه ريان ف وجهه مالكش دعوه يا روح امك 
ليخذ منه وصلات الامانه 
لتدخل زينه واحمد وتجد زينه ريان يجلس مع المدير 
لا تعلم ما سبب تلك الفرحه التى اجتاحتها 
ريان اول ما شافها ابتسملها ليتجهه عندها ازيك يا زينه 
احمد بغيره احسن منك 
زينه خلاص يا احمد 
ريان وهو يمسكه من قميصه وانت مالك 
زينه خلاص ياباش انا اسفه بالنيابه عنه 
ريان اتفضلى زى ما وعدتك الوصلت اهى 
زينه بفرح عارمه بيجد شكرا جدا مش عارفه اقلك اى 
ريان حضرى شنطتك هتيجى معايا 
احمد هتيجى فين 
ريان وانت مالك انت مين دا 
زينه اجى فين 
ريان هتشتغلى معايا
زينه بستغراب هشتغل اى 
ريان زى سكرتيره خاص وهيبقا ليكى غرفه الواحدك 
ليغدر احمد المكان بانزعاج 
ريان مالو دا 
زينه معلش عشان بيحبنى 
ريان بغيره ليه يقربك اى 
زينه هحكيلك كل حاجه بس ممكن طلب 
ريان اتفضلى 
ممكن احمد يكون معايا 
ريان بغصه ف قلبه الل انتى عاوزه هيكون 
لتذهب زينه تحضر هدومها هى واحمد 
احمد انا مش هروح مع الراجل دا 
زينه انا عارفه انه مش لطيف بس اهوو يخلصنا من الزفت امجد دا 
احمد مااش عشانك انتى بس  
ليخرجو ويركبو السياره مع ريان ويذهب للفلا 
بعد مده وصلو لتنبهر زينه بجمال الفلا وف داخلها ليه هو بيعمل معها كده 
ريان وهو يدخل داده يا داده لتاتى مراءه باين عليا الكبر اهلا يا ريان يا ابنى 
دادى جهزى اوضه الل جنبى اوضتى والاوضه الل جنبها 
سعاد ليه يا حبيبى 
لتدخل زينه واحمد قبل ان يجب ريان ع سوأله 
لتجعظ عين سعاد ساره هانم 
زينه واحمد بصو لبعض
لاء يا داده دى مش ساره دى زينه ودا احمد 
سعاد وهى مازلت ع صدمتها زينه مين 
ريان يا داده ركزى معايا زينه مسعتى الشخصيه بس هتبقا معانا ع طول 
زينه بتعجب مين هى ساره الان فهمت لما سعدها ذلك الريان لانها تشبه تلك المراءه التى تدعى ساره ومن هى ساره من الممكن ان تكون حبيبته او زوجته لتشعر بغصه ف قلبها 
زينه ف سرها انا مالى 
ريان اطلعوو هتوريكم اوضكم وغيرى يا زينه وعاوزك 
احمد ليه 
ريان اقسم بالله انا غلطان انى جبتك معها 
لتسحب زينه احمد من يده وتصعد الى الغرفه 
لينظر ريان لها مش عارف انا بعمل ليه كده 
ف مكان اخر 
ليه قاعده الوحدك عمك تحت 
نور مش حابه  انزل 
اسر ليه بقا يختى 
نور اسر لو سمحت 
لو سمحت اى ليأتها صوت من  ع الباب ليكون صوت ذلك الرعد 
اسر طب يا باش انزل انا بقا 
رعد اى مالك 
نور هيكون مالى 
رعد ببتسامه ف اى يا باش
نور مش عارفه حاسه نفسى مكتئبه 
ومين الحيوان الل خاليكى تكتئبى 
انت 
نعم 
قصدى انت مالك 
اى دا 
نور خالص يا ابيه 
رعد وهو يمسك اديها مالك بس 
نور وهى تنظر ف عينه بحبك ومش قادره ع العذاب دا كله 
رعد وهو يمسك وجهه اااه تعرفى كنت نفسى اسمع منك الكلام دا من زمان اوى 
نور يا نور لتدخل فاطمه  الغرفه ف اى يا نور 
رعد وهو يمسك يديها يلااا 
ليجلسو عل سفره الطعام 
رعد بابا انا عاوزه اتجوز 
ابوه بستغراب تتجوز دا احنا بنتحيل عليكى من زمان 
امه ما علينا هى مين يا قلبى 
رعد عمى بصراحه انا كنت مأجل الموضوع دا دلوقتى بس مش عارف اكتر من كده انا بحب نور وعاوز اتجوزها 
فاطمه نعم بس يا حبيبى نور لسه صغيره 
نور بنرفزه بس انا عاوزه ومش صغيره 
حامد بضحك طب براحه شوي انا عن نفسى موافق 
ابراهيم يبقا ع براكه الله 
فى الفلا عند ريان 
فى المكتب 
اقعدى 
لتجلس زينه ع المقعد المقابله له زينه عاوزه اعرف ليه تدفع فلوس لحد متعرفوش 
ريان اكيد يعنى مش عشان سواد عيونك هتسعدينى وتشتغلى معايا والمقابل الفلوس الل دفعتها
زينه بزعيف بس انا مش هشتغل معك هشتغل و هعتمد ع نفسى 
ريان بعصبيه مسكها من معصهما بت انتى متعليش صوتك والا اقسم بالله 
زينه ببكاء اسفه 
ريان لانك شبها اوى 
زينه حبيتك 
ريان اا….
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!