Uncategorized

رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

 رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

عشق  راحت عند مكتب فارس سمعت
نجوي   فارس انا بحبك
فارس   يظهر عليكي اتجننتي
نجوي   علشان بحبك ابقي اتجننت ليه كل دا
فارس   قولتلك ميت مره انا عمري ما حسيت بشئ نحيتك
نجوي   ليه بعد الحب دا كله اللي حبتهولك ومحستش
فارس   نجوي ياريت تفهمي بقا انا خلاص راجل متجوز وبعد كام يوم هيتم الفرح فياريت تبعدي عني
نجوي   لدرجه دي
فارس   ايوا انا بحب عشق وبموت فيها
نجوي  من امته
فارس   من اول مره شوفتها فيها وانا حبيتها 
نجوي   بغيظ قالت حبيتها ولا حبيت فلوس ابوها
فارس   بعصبيه قالها دا علي اساس اني فقير ما انتي عرفه اني حالتي الماديه كويسه وكمان ابويا شريك ابوها يعني مش محتاج
نجوي   يعني عاوز تفهمني انك حبيتها في يومين
فارس  لا وانتي الصادقه حبيتها من اول مره شوفتها فيها ومشيت وراها علشان اعرف هي مين وساكنه فين وتعرفي لما مشيت وراها لقيتها رايحه منطقه شعبيه كانت رايحه عند زميلتها وانا افتكرت ان دا بيتها واتمنيتها تكون زوجه ليا
نجوي   بعصبيه فيها ايه احسن مني علشان تحبها الحب دا كله
فارس   قلبي اختارها عقلي بيفكر فيها ليل نهار كلي هموت عليها
نجوي   بغل ليه منا حبيتك واتمنيتك
فارس   بس انا عمري ما وعدتك بحاجه طول عمري بعاملك زميله ليا مش ذنبي انك حبتيني
نجوي   ايه اللي فيها عجبك قوي كدا وخلاك تحبها وتسيبني وراحت عليه ومسكته من قميصه وقالت فيها ايه زياده عني دي حتي
فارس   قاطعها وقالها عاوزه تعرفي عندها كرامه وعزة نفس واياك تاني مره تجيبي سيرتها علي لسانك 
نجوي   بغل قالت مش هخليك تتهني بيها
فارس   اللي عندك اعمليه وبلاش تلعبي معايا علشان انا عارف كويس ايه اللي حصل بينك وبين د انور
نجوي   بتوتر قالت هااا يكون ايه اللي حصل يعني
فارس   نجوي ممكن تطلعي برا 
نجوي   راحت عليه وحطت راسها علي صدره وقالت انا بحبك وبعدين حطت ايدها علي وشه وقالت مقدرش ابعد عنك حبيبي وحضنته
عشق   فتحت الباب ودخلت وشافتها 
فارس   رمي ايدها بعيد عنه وبص ل عشق وقالها حبيبتي تعالي وانا هفهمك كل حاجه عشق الفارس نور عصام
نجوي   راحت عليها وقالتلها د عشق احنا الاتنين بنحب بعض وياريت تبعدي عنه
فارس   بزعيق قالها ايه اللي انتي بتقوليه دا انا عمري ما حبيتك
نجوي   بغل متصدقهوش احنا بقالنا اربع سنين نحب بعض وكنا متفقين عالجواز بس ظهورك غير كل شئ
عشق   بتبص علي فارس وساكته
فارس   حبيبتي اوعي تصدقيها انا عمري ما حبيت غيرك اقسم بالله انتي اول حب ف حياتي وعمري حتي ما كلمتها غير كازميله هنا بالجامعه وعمري ما وعدتها باي حاجه
نجوي  طبعا ما انت لازم تقول كدا قدامها وبعدين بصتلها وقالت اللي بينا اكتر من الحب  بينا عشق
فارس   قالها اخرصي بقا انتي اتجننتي خلي عندك كرامه
نجوي   تحبي اقولك احنا اتقابلنا كام مره ف الشقه عندي وايه اللي حصل ولا انتي فاهمه
فارس   محصلش اقسم بالله ما حصل ولا حتي اعرف هي ساكنه فين
نجوي   مخلاص يا فارس معتش حاجه تستخبا الدكتوره لازم تعرف كل حاجه وهي اللي تقرر وبعدين بصتلها وقالت اعتقد انك دخلتي وشوفتينا ف احضان بعض ولا ايه
فارس   راح علي عشق وقالها حبيبتي اناا
عشق   قبل يكمل راحت علي نجوي وضربتها قلم علي وشها
نجوي   اتفاجئت وفتحت عيونها ولسه هتتكلم
فارس  قالها عشق اهدي يا قلبي
نجوي   بتحدي قالتلها شوفتي خايف عليا ازاي لما ضربتيني بس انا مش هسكت علي اللي عملتيه ومش هسمحلك تاخديه مني
عشق   ضربتها مره تانيه وقالتها القلم الاول علشان تحترمي نفسك والتاني علشان متبصيش لحاجه غيرك
نجوي   انتي اللي اخدتيه مني وهندمك
فارس   قالها اطلعي برا احسنلك
نجوي   قالت انا هطلع دلوقتي بس ياريت تفتكري انك دخلتي لقتيه ف حضني وبمزاجه ومشيت
فارس   حبيبتي انا اسف علي اللي حصل بس انا
عشق   بصتله وما اتكلمت ومشيت
فارس   عشق عشق استني والله انا مظلوم
عشق   جريت وركبت عربتها ومشيت 
فارس   راح لدكتور باسم وطلب منه يحضر مكانه وبعدين ركب عربيته ومشي اتصل عليها لقاها قفلت الفون حاول يدور عليها مش لقيها وبعد شويه راح الفيلا ما لقائها روحت اتصل ب بسنت يسأل عنها
بسنت   لا يا دكتور خرجت وقالت هتروح
فارس   اتصل بخالد
خالد   قاله لا مشفوتهاش هو حصل حاجه
فارس   ابدا بس كنت عاوزها علشان نخرج نشتري شويه حاجات ونوديها الفيلا بس فونها مقفول
خالد   ممكن عندها محاضرات
فارس   هروح اشوفها تاني
خالد  اوك ابقي طمني
فارس   ياتري روحتي فين يا عشقي واتصل تاني بس مفيش فايده قعد يدور عليها لساعات وبردو مفيش فايده
خالد  اتصل علي بسنت وقالها هي عشق مش معاكي
بسنت   لا ياروحي بعد المحاضر قالت هتروح عند د فارس وبعدين لقيتها رجعت تاني وقالت انها هتروح لانها تعبانه
خالد   ف نفسه ياتري ايه الي حصل وبعدين قالها انتو عندكم محاضرات تاني
بسنت  ايوا اتنين لسه عشق الفارس نور عصام
خالد   اتنين ايه يابنتي الساعه بقت اربعه 
بسنت   حبيبي ما انت عارف اليوم محاضرات كتير 
خالد   طيب يا روحي خلصي وانا هعدي عليكي اخدك
بسنت   هستناك يا عمري وقفلو
خالد  كان قلقان علي عشق واتصل بيها بس فونها مقفول اتصل عالبيت وعرف انها لسه ما رجعت قلق اكتر واتصل تاني علي فارس
فارس    قاله لسه مش عارف اكلمها فونها مغلق
خالد   هو انتو زعلتو من بعض ولا حاجه
فارس   يعني بس انا كنت قايلها اننا نتقابل بعد الجامعه برا هروح المكان اللي كنا هنتقابل فيه واشوفها جايز هناك
خالد   متتعبش نفسك يا فارس
فارس   ليه بتقول كدا
خالد  عشق لما بتزعل بتختفي وبس تهدي بترجع لوحدها
فارس   هو انا هستناها لما تهدي انا قلقان عليها
خالد  اهدي شويه هتفتح فونها خالد بيخاول يطمنه بس قلقان
فارس   تمام يا خالد لو رجعت كلمني وقفل معاه 
خالد  اه منك يا عشق يارب طمني عليها
فارس   قعد ف العربيه يفكر باللي حصل وبالحظه افتكر وقال معقول ودور العربيه ومشي وبعد بعض الوقت اتنهد وقال الحمد لله ولعت رساله ل خالد يطمنه عليها انها معاه عشق الفارس نور عصام
خالد   يعني هي كويسه
فارس   الحمد لله بخير وقفل ودخل الفيلا بتاعتهم وطبعا ارتاح لما شاف عربتها برا عرف انها جوا فتح الباب ودخل ما لقاها تحت طلع فوق لقاها نايمه عالسرير وشعرها منسدل هالمخده اخد نفسه وقعد جنبها حط ايه علي شعرها وبعدين مال عليها وباسها من خدها 
عشق   اتخضت وقامت مفزوعه
فارس   حبيبتي اهدي اهدي دا انا 
عشق   بصتله وما اتكلمت
فارس   اخدها ف حضنه وطبطب عليها وقالها اسف حقك عليا كدا تقلقيني عليكي اقسم بالله كنت هموت من خوفي عليكي عشق الفارس بقلمي نور عصام من وقت مشيتي وانا هتجنن ودورت عليكي بمل مكان ليه كل دا كنت اتمني توقفي وتسأليني وتعاتبيني لو كان حصل حاجه مني ليها
عشق  وهي ف حضنه اتنهدت وقالت سمعت وقبل تكمل
فارس   قاطعها وقالها اقسم بالله مظلوم انا عمري ما حبيت غيرك ولا هحب حد بعدك وبعدين رفع وشها ليه وقالعا هو يعني لو انا كنت خبيتها كنت هتجوزك انتي ليه كنت اتحوزتها وخلاص
عشق   قالت علشان كنت اقتلك
فارس   هههههه يعني مصدقاني
عشق   ايوا 
فارس  طيب ليه مشيتي
عشق   علشان لو كنت وقفت اكتر من كدا كنت هتصرف معها باسلوب مش كويس وانا ما حبيت اعمل مشكله وشوشره هالفاضي ليك وليها
فارس   حضنها وقالها يسلمي العاقل عشقي انا وبصلها بحب وقالها دورت عليكي كتير بس ما اتوقعت الاقيكي هنا بس جت ف دماغي وقولت لو بنحبني هتروح بيتنا 
عشق   بهزار قالت طيب بعد اذن حضرتك بقا انا عاوزه امشي 
فارس   هههههه هو دخول الحمام زي خروجه
عشق   بالتسبالي الاتنين واحد
فارس    هههههه وبعدين قالها بحبك يا عشق قلبي وبصلها وقالها حبيبتي انا هسافر 
عشق  بلهفه قالت تسافر فين وليه
فارس   بفرحه قالها كل دي اسئله
عشق   فارس اتكلم هتسافر فين
فارس   مؤتمر تبع الكليه
عشق   كام يوم 
فارس   اسبوع
عشق    بحزن اسبوع بحالو 
فارس   باسها من خدها وقالها كتير
عشق   ببتسامه مصتنعه قالت يعني
فارس   حضنها وبعدين قالها تيجي معايا 
عشق   اومئت بعيونها 
فارس   بفرحه قالها طيب يلا قوني
عشق   علي فين يا مجنون
فارس   يلا بس علشان معندناش وقت واخدها ف حضنه ونزلو عالسلم
عشق   ممكن افهم رايحين فين 
فارس   هفهمك بعدين لكن الاول لازم تتعاقبي علي اللي عملتيه اليوم 
عشق   اللي هو ايه بقا ان شاء الله
فارس    قالها لحظه كدا تعالي نسيت موبايلي فوق واخدها وطلع
عشق   طيب شوفو الاول ف جيبك مش لازم نطلع تاني
فارس   والله ما يحصل لازم نطلع نشوفو احنا الاتنين وكانو وصلو الاوضه عشق الفارس نور عصام
عشق   ببرائه قالت اهو مفيش حاجه هنا 
فارس  بصلها بعشق وقرب عليها 
عشق  هتعمل ايه انا مش مرتحالك 
فارس   قرب اكتر وقعت عالسرير نزل عليها وقالها هعاقبك وبعدين نمشي والتهم شفتيها بشفتيه وطالت قبلتهم وبعد لحظات قالها حلو العقاب يا حبيبتي  
عشق   قالت علي فكره انا غيرت رأيي بموضوع السفر 
فارس    مش بمزاجك ياعشقي انا واخدها ونزلو وبعد شويه وصلو الفيلا عندهم فارس قال لابوها انه هيسافر اسبوع وعاوز يعمل حفل زفاف بكرا قبل السفر وياخد عشق معاه
حسين وخالد قالو مفيش داعي للاستعجال وبعد مناقشه استمرت ساعه اخيرا اقتنعو انهم يتمو جوازهم بكرا 
وتاني يوم اقيم حفل راقي بقيلا حسين ادهم وحضر الاهل والاصدقاء وبعد ساعات عشق وفارس كانو ب لندن ونزلو بفندق
فارس   حبيبتي 
عشق  نعم ياقلبي
فارس   حضنها وقالها تعبانه
عشق  بهدوء قالت يعني
فارس   قالها طيب بينا نتوضئ ونصلي علشان انا مش قادر ابعد عنك اكتر من كدا وفعلا تم الصلاة 
عشق   طلعت عالسرير وقالت تصبح علي خير بقا حبيبي 
فارس   نعم يارح خالتك وطلع جنبها
عشق   ف حاجه ياحبيبي اعتقد اننا تعبانين من السفر 
فارس   امممم ماشي وانقض علي شفايفها ليجدها ارتخت بين يديه ابتسم وقالها كل دا من بوسه انا جامد قوي 
عشق  قليل الادب
فارس  هو انتي لسه شوفتي قلة ادبي ومال عليها وقبلها من عنقها وصارت قبلات لا نهائيه وبعدين بصلها بعشق  وقالها عوزاني
عشق    ما ردت 
فارس   التهم شفتيها بشفتيه وذهبو الي عالمهم الخاص بهم هييييح وبعد بعض الوقت عشق فارس نور عصام
فارس   ابتسم وقالها الف مبروك حبيبتي
عشق   بكسوف الله يبارك فيك حبيبي
فارس   ربنا يخليكي ليا يا عشق فارس
عشق   ويخليك ليا يا فارس قلبي 
وتاني يوم 
فارس   حضر المؤتمر وبعد انتهائه اخد عشق وخرجو يتفسحو ويقضو وقت حلو وممتع مع بعض عرسان بقا ????
وما اسرع الايام ورجعو مصر والكل كان فرحان ومبسوط برجوعهم
حسين   حبيبتي وحشتيني
عشق   وانت كمان يا بابي وحضنو بعض 
خالد   عشق حبيبتي وحشتيني يا قلبي
عشق  بادلت اخوها الحض وقالت وانت كمان ياروحي
فارس   قال حبيبتي وقلبي متتلم انت وهي وهو مفيش حد واقف معاكم ولا ايه 
الكل هههههه ههههه ورجعت عشق مع فارس بيتهم
وحل الصباح علي الجميع 
فارس  صباح الجمال يا عشقي انا 
عشق   بمرح صباح المحبه لأغلي الاحبه 
فارس   اللي هما مين بقا 
عشق   راحت عليه وقالت فارس قلبي فارس عشقي فارس احلامي
فارس   حضنها وقالها انا شايف اننا مش مهم نروح الجامعه اليوم 
وبعد بعض الوقت كانو ف الجامعه 
نجوي  بتراقبهم من بعيد وقررت …..
يتبع..
لقراءة الفصل السادس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى