Uncategorized

رواية حبيبة وحسام الفصل الثاني 2 بقلم حنان صلاح

 رواية حبيبة وحسام الفصل الثاني 2 بقلم حنان صلاح

رواية حبيبة وحسام الفصل الثاني 2 بقلم حنان صلاح

رواية حبيبة وحسام الفصل الثاني 2 بقلم حنان صلاح

حبيبه بتقولي مراته
حسام لا يا حبيبه هي مش مراتي هي كانت خطبتي وسبتني ومشيت عشان الفلوس مع أعز أصحابي 
حسام بكل برود راجعه ليه يا شهد
شهد انا بحبك يا حسام ولسه بحبك 
حسام بغضب مسك أيد شهد وطردها بره الفيله  وقالها بصوت عالي معنتيش توريني وشك تاني فاهمه يا شهد 
حبيبه وعينها غارقتان في الدموع والتزمت الصمت وشعرت بضعف لم تشعره مرأها من قبلها وذهبت بسرعه إلي غرفتها 
شهد بخبث أنت بتضردني عشان دي 
حسام ببرود أيوه بحبها أقول تاني
شهد بغضب ماشي يا حسام والله لوريك
حسام خبط علي الباب حبيبه عايز أتكلم معايكي يا حبيبه
حبيبه مسحت دموعها وفتحت الباب وقبل ما حسام يتكلم وقالت أنا عارفه أنك مش بتحبني ولا عمرك هتحبني وأن أحنا أخوات وبس
حسام فضل ساكت 
حبيبه غلقت الباب وفضلت تعيط لأنها تحبه منذ الطفوله
حسام جلس ع الكرسي وحط أيده علي رأسه وفضل يفكر ويقول لنفسه انا ظلمت حبيبه لما قولتلها إن أحنا أخوات 
بعد إيسبوع
حسام انا رايح الشغل يا حبيبه 
حبيبه نزلت وكانت لابسه بجامه نبيتي وحطه روج وكانت جميله لدرجه لا يتجاهلها اي أنسان
حسام فضل باصص لحبيبه وساكت يتأمل في جمالها 
وينظر إلي عينها الخضراء الجميلتان
حبيبه بخجل وقالت انا عايز أشتغل يا حسام
حسام بغضب نعم هتشتغلي فين أنشاء الله
حبيبه في شركة مبيعات 
حسام اهههه بتنهق ماشي بالتوفيق يا حبيبه
سيف الف مبرووووك يا عريس كده مش تعزمني ع فرحك
حسام وانت عايز عزومه بس الفرح اجي فجأء وبسرعه
سيف أسمها اي مراتك 
حسام حبييييبه
سيف دا انت شكلك واقع ع وشك
حسام اههههه والله
أعرفكم ع سيف(سيف صاحب حسام من الطفوله وعنده 30سنه وبيشتغل مع حسام من اول ما حسام بدآ يشتغل  وهو مفتول العضلات ووسيم وشعره الأسود الرائع وعينيه البنيه الساحره من الأخر واد قمر ذي حسام)
حسام اي أخبار الشغل الفتره دي
سيف  في صفقه إنهارده هترفع معانا المزنيه صفقه ناجحه بأذن الله
حسام حلووو اوي
سيف خرج من عند حسام 
شاف قدامه فيروز 
وقال ليها بحبك يا فيروزتي
فيروز  خدودها احمرت من الخجل
فيروز دخلت يا أستاذ حسام الموظفه الجديد بره أدخلها
حسام دخليها
حبيبه دخلت وهي خايفه من رد فعل حسام لما يشىوفها 
حسام بتعجب شديد حبيبه
حبيبه ايوي يا أستاذ حسام انا أسمي حبيبه
حسام فضل يلف حوالين حبيبه بكل هدوء وحبيبه دقات قلبها في الأذدياد وقرب منها جامد وقال انتي هتشتغلي مساعده السكرتيره  
ونده ع فيروز 
فيروز نعم يا أستاذ حسام
خدي حبيبه وفهميها الشغل
فيروز تمام يا أستاذ حسام 
أنست أعرفكم ع فيروووووز(فيروز فتاه عندها25سنه وهي جميله عينها لونها أزرق وشعرها اصفر وبيضاء وبتشتغل عند حسام من خمس سنين وهي السكرتيره وبتحب سيف )
حبيبه فهمت الشغل وتأقلمت مع الشركه وبقت هي وفيروز أصحاب جدآ
فيروز خدي يا حبيبه الورق ده للأستاذ حسام 
حبيبه خدت الورق 
وهبا الورق وقع أدهم لم الورق وأعتز لحبيبه وقال ليها معاكي ادهم الأسيوفي
 القمر أسمه اي حبيبه بخجل وخوف حبيبه أدهم تشرفت برويتكي أيتها
 الجميله حبيبه جت تمشي أدهم مسك أيديها وفي هذه اللحظه حسام كان
 طالع من مكتبه وشاف حبيبه ووادهم وبعدين……..
ياتري حسام هيغير ع حبيبه  وهيطلع فعلآ بيحبهاواي هيحصل لأدهم ومين ادهم؟؟؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!