Uncategorized

اسكريبت جرح حبك الفصل الثاني 2 بقلم هاجر العفيفي

 اسكريبت جرح حبك الفصل الثاني 2 بقلم هاجر العفيفي

اسكريبت جرح حبك الفصل الثاني 2 بقلم هاجر العفيفي

اسكريبت جرح حبك الفصل الثاني 2 بقلم هاجر العفيفي

روح لسه هتدخل اوضتها وقفتها جملته ال كس*رت قلبها مليون حته
مازن : كنت عايزك ياخالتى تيجى تخطبيلى مروه جارتكم
روح حطت أيدها على قلبها ودموعها نزلت وفقدت الوعى فج*أه
بعد وقت فتحت عيونها ببطئ وشافته واقف وباين على ملامحه الخوف والقلق هو ووالدتها
دعاء بدموع : مالك ياقلبى ايه ال حصلك
حور افتكرت ال حصل دموعها نزلت بصمت ومتكلمتش
مازن جه يقعد جمبها ولسه هيطبطب عليها بعدت عنه بعن*ف
حور مسحت دموعها : معلش سبونى لوحدى
دعاء بحزن : يابنتى بس أهدى
حور بضيق : ماما معلش عايزه اكون لوحدى
دعاء خرجت ومازن بصلها بحزن وخرج وراها
حور كانت بتتمنى أن يطلع ده كله حلم بس للأسف طلع كله حقيقى كتمت دموعها فى المخده وشهقاتها زادت
فى الخارج
دعاء بحزن : معلش يابنى إذا كان عن موضوعك فأنا هاروح معاك بكره أن شاء الله بس لما اطمن على روح
مازن : متقوليش كده ياخالتى اهم حاجه عندنا صحة روح
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????استغفروا
بعد مرور أسبوعين
مازن راح هو ودعاء واتقدموا لمروه وروح كانت بعيده عنه نهائى ومبتتكلمش معاه وفى مره وهى نازله شافت مازن طالع هو ومروه تجاهلتهم بس وقفها صوت مروه الساخر
مروه باستفزاز : ازيك ياروح متنسيش بقا تيجى الخطوبه
روح ببرود : مبروك
مازن بلهفه : انتى راحه الكليه اجى اوصلك
مروه بعص*بيه : ليه يعنى ماتروح هى اتشلت
مازن بغض*ب : مروووه ملكيش دعوه بروح
روح دموعها اتحبست فى عيونها وسابتهم ومشيت
مروه : انت بتزعقلى عشان دى
مازن وهو يجز على أسنانه بغض*ب : كله الا روح دي خ*ط أح*مر سلام
مروه بغيظ : انت مش هتطلع معايا
مازن بقر*ف : لاء ورايا شغل سلام
مروه نفخت خديها بغيظ : ده كله عشان ست زف*ته
???????????????????????????????????????????????????????????????????????? أذكروا الله
ميرنا : يابنتي أهدى والله مايستاهل دموعك أهدى بس
روح بدموع : مش قادره اشوفهم مع بعض قلبى بيوجعني ياميرنا وكمان ماما قالتلى أن الخطوبه الخميس الجاى ومصممه أن أحضر
ميرنا بعند : مانتى هتحضرى فعلا وتعرفيهم ان هما مش يهموكى فى حاجه
روح بحزن : مش هقدر
ميرنا بتحدى : لاء هتقدرى
????????????????????????????????????????????????????????????????????صلوا على شفيعكم
يوم الخطوبه
روح لبست فستان فيروز ولبست خمار لأول مره لونه أوف وايت ومحطتش اي ميكب خالص وكان شكلها ملكه خرجت مع امها وهى بتفتكر كلام ميرنا وأنها لازم تكون أقوى من كده وصلوا القاعه ال فيها الخطوبه واول مادخلت قلبها وجعها أكتر لما شافتهم جمب بعض فى الكوشه
مازن أول ماشافها اتصدم من جمالها وكمان أول مره يشوفها بالخمار كانت أميره فى الخمار ومروه كانت وضعه ميكب كتير جدا لدرجة أخفت شكلها
حور راحت عندهم وسلمت على مروه بحزن
حور : مبروك
مروه باستفزاز : الله يبارك فيكى عقبالك
مازن مد أيده ليها ولسه هيمسك أيدها بعدت عنه
حور ببرود عكس ما بداخلها : اسفه مبسلمش على رجاله عن أذنكم
(بالفعل حور قربت من ربنا اكتر لبست الخمار ولبست واسع من فتره قريبه بس هى اتغيرت بسرعه حست ان القرب من ربنا احسن بكتير من القرب بالناس قرب بيداوى الوجع والحزن مفيش غير ربنا ال بيقبلك بكل حالاتك فرحان حزين كل شئ قربه من ربنا ياجماعه هترتاحوا والله طول حياتكم)
مروه بسخريه : هه عامله نفسها محترمه اووى نسيت أنها كانت مقضياها معاك رايحين جايين
مازن بعصب*يه : أقسم بربى يامروه لو جبت سيرتها تانى ياهنكد عليكى وهسيبك وسط الفرح لوحدك وابقى ورينى بقا بتقولى للناس ايه
مروه خافت من عصبيته وقررت تسكت خالص عشان الايه تعدى على خير
حور راحت جلست على إحدى الترابيزات مع والدتها وكانت عينيها عليهم وهو كل شويه بيبصلها بحزن وهي بتبصله بعتاب ولوم
(صعب أن تختار من تحبّ، والأصعب أن تحاول كراهية من كنت تحبّ)
فجأه ومازن نظره كله عليها قاطعه صوت صديقه المقرب سيف
سيف : مبروك ياعريس
مازن : الله يبارك فيك عقبالك
سيف بابتسامه : لاء مانا شكلى هحصلك 
مازن باستغراب : انت خطبت ولا ايه !!
سيف : لاء ناوى أن شاء الله بقولك ايه هى الملاك ال هناك دى قريبتك اصل من ساعة ما شوفتها وانا مش قادر أشيل عينى من عليها و
قاطعه لك*مه قو*يه طرحته أرضا وكل الناس اتصدمت واولهم روح
مازن بعصبي*ه وصوت عالى : انت أتجننت روح دى بتاعتى وبس انت فاهم
فجأه حور اتكلمت بغض*ب
يتبع…
لقراءة الجزء الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى