Uncategorized

رواية التوأمان الفصل الثانى 2 بقلم شهد عصام

 رواية التوأمان الفصل الثانى 2 بقلم شهد عصام
رواية التوأمان الفصل الثانى 2 بقلم شهد عصام

رواية التوأمان الفصل الثانى 2 بقلم شهد عصام

القدري: شكرا ي دكتور معلش تعبينك معانا
 ليل: ياريت بلاش دكتور هنا علشان نور متاخدش بالها اني دكتور مش معيد وإني كمان مش شغال مع حضرتك ف الشركه و اني جاي اعالجها من غير ما تعرف مرضها اي وتعرف أن كل دا تمثيليه
القدري: مش عارف اشكرك ازاي
ليل: مفيش شكرا بينا ي فندم حضرتك زي والدي المهم هي اخت نور التؤام اسمها اي
القدري: جميله اسمها جميله و بعد يومين ذكر وافاتها الخامس
ليل: ربنا يرحمها ويغفر لها انا هعمل اللي اقدر عليه ف الخمس ايام دول و احاول اعرف ازاي نور بتجلها الحاله دي
القدري: الخمس ايام دول نور ف عينك ي دكتور انا ماليش غيرها 
ليل: ف عيني ي قدري باشا 
عن اذنك حضرتك لا م امشي مشي ليل من فيلة القدري باشا
“تاني يوم“
نور:صباح النور ي بابا 
القدري: صباح الخير ي حبيبتي تعالي افطري
نور: لا ي حج انا متاخره لازم امشي عندي محاضرات و قربة ع القدري و باست ايدو و لسه هتمشي
القدري: نور
نور: نعم ي بابا
القدري: خلي بالك ع نفسك ي حبيبتي
نور: اي ي حج هو انا هموت ولا لا متقلقش كدا انا هكون بخير طول ما انت بخير ي حبيبي و حضنتة والداها و مشيت
“ف الكليه“
نانسي: اخيرا المحاضرات خلصت النهارده اليوم كان طويل اوي و كمان مشوفناش المعيد ليل
نور: هنشوفوا نعمل بي اي يعني دا يقطع الخميره من البيت
نانسي: والنبي دا قمر 
نور: قمر بالستر ي اختي
ليل و هو جاي من وراء نور: احلفي كدا اني مش قمر
نور: بسم الله في اي ي عم حد يفجع حد كدا
ليل: معلش ي ست نور بقا استحمليني شويه
نور: وانا استحملك لي يعم انت
ليل: استحملك لي و عم طيب مشروع التخرج بتاعك يبقا عندي خلال يومين
نور: متصلي ع النبي ي دكتور دا انا بهزر الله قفوش اوي انت
ليل: وانا بهزر ي نونو الله
نور ف سرها: الله يحرقك ي اخي 
ليل: بتقولي حاجه 
نور: لا لا انا مقولتش حاجه قولت حاجه ي نانسي
نانسي:——–
نور: انتي ي زفته ي سرحانه
نانسي: اي في اي
ليل و هو بيضحك: طب عن اذنكم بقا
نور: ياللي منك لله سرحانه ف اي
نانسي: ف المعيد يخربيت جمالوا حلو اوي 
نور: ربنا يولع فيكي ي بعيده انا هروح ماتيجي توصليني
نانسي: لا انا مش فاضيه و عندي مكالمه هعملها 
نور: واطيه من يومك و سابتها و مشيت
نانسي و هي بتعمل المكالمه شافت التاريخ بالصدفه
نانسي: نور نور استني اوصلك 
نور: سبحانو من دقيقه مكنتش موافقه اي اللي غير رايك
نانسي: ها لا مفيش حاجه غيرت راي يلا تعالي اوصلك
نور: يلا و مشيوا هما الاتنين و ركبوا عربية نانسي
نور: تعرفي بكره جميله يبقالها خمس سنين ميته ماتت يوم عيد ميلادنا 
نانسي ف سرها: ربنا يستر من الخمس ايام دول يعالم هتعملي فيهم اي المرادي
نور: انتي سرحانه ف اي ي بنتي
نانسي: لا ولا حاجه دا انا بدعيلها بالرحمه
نور و هي بتحطيم ايديها ع رأسها و بتقفل عينيها
نانسي: نور نور مالك ي حبيبتي في اي
نور:مش عارفه لي حاسه اني دايخه كدا
نانسي: طب ريحي ضهرك لوراء شويه لحد ما نوصل 
نور: حاضر و ريحان ضهرها ع الكرسي حوالي عشر دقائق
نانسي: يلا ي حبيبتي قرينا نوصل الفيله
نور: فيلة؟!فلية اي وانتي مين
نانسي ف سرها: احيه اللي كنت خايفه منو حصل
نور: انتي مين
نانسي: انا انا نانسي صاحبة نور فكراني ي جميله دا انتي لسه راكبه معايا علشان اوصلك لان عربيتك اتعطلت
نور”جميله:اه نسيت معلش يحبيبتي المهم طمنيني ع نور هي كويسه 
نانسي: هي هي كويسه بس مسافره يومين 
نور”جميله: ترجع بالسلامه اول ما ترجع ناويه اعملها مفاجأة عيد ميلادها  
نانسي: اه أن شاء الله ي حبيبتي أن شاء الله
نور”جميله: الا صحيح هو انتي كنتي بتقولي قربنا نوصل الفيلة فيلة اي
نانسي ف سرها: ياربي ع الوقعه اللي اتحطيت فيهم انا لازم اتصل ب انكل القدري و أبلغه بس لسه فاضل كام ثانيه لحد ما يغمي عليها
نور”جميله: فيلة اي ي حبيبتي
نانسي: واحد اتنين تلاته اربعه خمسه
نور”جميله مسكت دماغها و أغمي عليها ف العربيه
نانسي: نور نور انتي كويسه نور
ناسي اتصلت بالقدري باشا: الوو ي انكل نور جتلها الحاله وانا مش قادره اتصرف
القدري: طب هي كويسه دلوقتي 
نانسي: اتكلمت شويه معايا و أغمي عليها و انا مش عارفه اعمل اي
القدري: طب انا هبعتلك رقم تبعتيلوا اللوكيشن و هو هيتصرف
نانسي: تمام ي انكل و قفلت مع القدري باشا و بعتلها الرقم و بعتتلوا اللوكيشن و فجاه عربيه چيب وقفت قدام عربية نانسي و نزل منها شاب لابس كاچوال و عضلاته بارزه جدا و لون عيونه رصاصي غامق و شعروا اسود تقيل و تقنه سوده
نانسي: هو هو حضرتك بتعمل اي هنا
ليل: مش وقته الكلام دا هاتي شنتطها و حطيها ف عربيتي بسرعه
نانسي: ح حاضر
ليل شال نور و ركبها ف العربيه بتاعتوا و ركب و لسه هيمشي نانسي وقفت قدام العربيه
نانسي: انا مستحيل اسيبك تاخدها من غير ما اعرف انت مين
ليل: قولتلك مش وقته الكلام دا نور لو فاقت ولقتنا واقفين كدا و سمعت كلامنا ممكن يحصلها
نانسي: وانا اعرف منين انت مين و كويس ولا لا انت مجرد معيد 
ليل: انا م معيد ي استاذه نانسي انا الدكتور اللي هيتابع حاله نور القدري 
نانسي: يعني انت عارف ان نور بنت القدري باشا و ازاي كنت بتدخل الكليه ع أساس انك معيد
ليل: اه اه ف ان نور بنت القدري باشا و دخولي الكليه و كل حاجه القدري باشا هو اللي كان متولي و ياريت متعطلنيش اكتر من كدا و سابها و ركب العربيه و مشي
ف بيت جميله توام نور المتوفيه
نور بداءت تفوق
نور”جميله: انت انت مين
ليل: انا الدكتور ليل ي استاذه جميله ابن اللي بيعالج والداك من الكانسر
انا اسفه ع التاخير بس كان عندي ظروف
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى