Uncategorized

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية 2 بقلم هدى سامح

 رواية نغم حياتي الحلقة الثانية 2 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية 2 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية 2 بقلم هدى سامح

الشاب بصدمه من ردت فعلها الغايه الجنون جااااهد نفسه كثيييرن حتى لا يضحك ورسم الجديه

مراد: خلصتى (الواد المز اسمه مراد)

نغم وهيا تعدل فى ملابسها ولكنها لم تلتفت ليه 

نغم : خلصت روحك ي بعيد منك الله ي ياره الكلب اما اشوف خلقت امك وللهى لهحير ادكاتره فيكى ( هههههه البت دى هبله اوى ههههه)

مراد ينظر لها بدهشة وهوا يبتسم ابتسامه ساحره: محصلش حاجه على كل دا على فكره

نغم بعصبيه : وانتا مالك ي…… ياالهى هل هناك أحد بهذه الوسامه فتحت نغم فاها تقول بهمس يخربيت حلاوه امك هوا فى كده

مراد بخبث فقد علم تفكيرها ( ناصح يواد ي مرااد هههه)

  ي انسه مالك سكتى مره واحده كده ليه ????

نغم : هااااا اااا ملكش دعوا ومشت بسرعه كادت اى حد 

اما مراد ضحك بصوته كله : مجنونه بس اى دا عسل عسل وجد الفتيات تنظر له بعضهم بإعجاب ولاخر باستغراب ( هبلتى الولد ي نغم )

مراد وهوا يعدل من ياقه قميصه ويرتدى نظارته وكان فى غايه الوسامه 

احم احم ???? 

……..

عند نغم بعد أن ذهبت إلى قاعه المحاضرات وجلست فى المدرج جلست بجانب فتاه. جميله ومحتشمه 

نغم : ااالو سمحتى هيا المحاضرة هتبدأ الساعه كام.

الفتاه: بأبتسامه حنونه كمان عشر دقايق .

نغم تسلميلى ي سكر اسمك اى بقا.

الفتاه بنفس لابتسامه : منه 

نغم بمزااح : عاش لاسامى ي منه ممكن نبقى صحاب

منه : اكييد طبعا انا لسه مصحبتش حد واتشرف بيكى ي عسل

نغم :طب يلا الدكتور جيه نكمل كلامنا بعدين  

  منه : حاضر

….

دخل مرااد القاعه بطالته الساحره وهوا مازال يفكر فى مجنونته كما سماها

مهلا انها هونا خفقت ضربات قلبه وهوا يراها تضحك مع صديقتها كانت لوحه جميله وغمازاتها ااه من غمازاتها

اتجه إلى المدرج  القريب منها وجلس 

بدأ الدكتور بشرح المحاضرة وكان كلا من نغم ومنه فى غايه التركيز اما مرا فالله معه هأئم فى معزبه قلبه

وانتهت المحاضرة وخرجت كلا من منه ونغم واتبعهم مراد وصديقه زياد 

لمحت نغم مرااد يمشى بجانبها فصدمت

وقالت مسرعه منه تعالى ناكل يلا انا مصرين بطنى عامله إضراب ولو صبرت اكتر من كده هتضرب على الغضروف 

وانا مهونش عليكى صح ي منه.

منه: انفجرت ضاحكه هههههههههههههههههه هههههههه انتى بجد مش معقوله هههههههه

نغم وهيا تخطف نظره لمراد وتقول بتوتر : طب يلا يختى

منه  : حاضر ي مصيبه

…….

وصلو إلى المطعم الخاص ب الجامعه وجلسو 

نغم بمزااح: هاااا ي منه ي حببتى هتخدى اى كوفته حميرى ولا كلابى لالا خليها حميرى عندنا السيد هو هو اى تحفه ههههههههههه بعد ما كلت الكفته بتاعته جالى تلبوك معوى ينتقم منك ي سيد ي هو هو.

كانت معالم وجهه نغم مضحكه للغايه لم تسطيع منه السيطره على ضحكتها 

منه : ههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههه هه

هههم مش قادره انتى فظيعه بجد ههههههههههههه عمرههههههه

مضحكت قبل كدهههههههههههههههه عليكى ي نغم ههههه

نغم : اى يبت إلعسل دا طب اخلصى بقا هتطفحى اى 

منه : هههههه هاخد سندوتشين سورى ههههه

نغم: لك تقبرنى ها الضحكه

منه : اخلصى يبت هيكرشونا من المطعم يحرقك

نغم بغرور مصطنع : اى ليه ميعرفوش الواد حنكوشه جارنا

منه تحاول كبت ضحكتها : لا 

نغم :انتى قولتى عايزه اى ،

منه: اتنين سورى ي نغم يخربيتك انتى مسخره  

نغم : ربنا يسامحك

…ذهبت نغم للكنتيليه لتطلب الطعام سمعت صوت مألوف لها

نعم انهو ذالك الشاب الذى اصطدمت به فى الصباح 

كان مراد ينظر لها بخبث???? 

نغم فى سرها : الواد دا مش هيهدى إلى لما اقوم ابوسو يخربيت حلاوه امك يجدع

العامل : ي انسه ي انسه ي انسسسسسه

نغم : هاااا ااانعم

العامل ببعض الغضب : اتفضلى لاوردر بتاعك 

وكل هذا تحت نظرات مراد الباسمه

نغم : اااااه شكرن اخزت الطعام واتجهت لمنه

منه كل دا ي نغم انا نسيت.

نغم : طب يلا

منه : باستغراب يلا فين

نغم : يلا نعمل شوبينج هه متيلااا يختى نتزفت  نمشى

منه : ههههه يلا ي مجنونه مع انى مش فاهمه حاجه

نغم بصوت مضحك : انا ماااااهدش يتوقعنى ( ههههه بصوت عمى شكشك) 

……..

فى مكان آخر

كان مراد شارد فى مجنونته ويضحك 

زيااد : ي مرااااااااااد 

مراد : بغضب عايز اى يلا.

زياد : لا يسطا مفيش بس لقيتك سرحان كده وتايه وانت كده طااااااب ينفع كده ???????????? ????

مراد بغضب : غور يلا من وشى شوف انت رايح فين

زياد : وهوا يظبط من ياقه قميصه بطريقه مضحكه  طااايب ي ميرو عايز حاجه 

مراد : انتا قولت اى سمعنى كده ي حبيبى.

زياد بخوف: عايز حاجه 

مراد بفحيح: قبلها

زياد وهوا يجرى : اهدى ي مناااااار مش كده

مراد : وحياات امك منا سيبك 

………

وصلا كلا من نغم ومنه ويارا بعد أن تعرفت منه على يارا واحبو بعض كثييرن

نغم هيا تدخل المنزل بارهاك اااااااه يانى ااااااه ياما ياما 

قلتلكو جوزونى وودونى على بيت حبيبى نعيش مع بعض فيه جلتلكم كام مره انااااااااا ماليش فى العلااااام ورد عايزه 

تتجوز هههههههه

حمزه من الخلف: مين هيبصلك يبت انتى وانتى شبه كعب رجلى كده

نغم بضحك : وللهى ظلمت كعب رجلك ي خويا ههههههههههه

ههههههههههههه 

حمزه كان يضحك بصوته كله: ههههههههههه هههههههههههه

مش طبيعيه لا هههههه

نغم : لا كيسريه ههههههههههههه

حمزه:  يضحك بقوه ههههههههههههههه ههههههههههههههه

  وظلوا يشاكسو بعضهم حتى جائت لام

لام ماجده: ربنا يعوضنى بيكو يولادى هههه

فجأة كان باب البيت يدق فزهبت نغم 

وجدتهه جارهم. احمد السكرى

نغم بحنان: ازيك ي. انكل احمد   

 احمد : ازيك ي نونو عامله اى بابا هنا

  نغم : اه اتفضل اتفضل يعم احمد هههه

نغم وهيا متجهه لغرتها ليسألها حمزه : مين كان بيخبط

نغم بمزح : عمك احمد ابو صره ههههههههههههه

لبضحك كليهما حمزه : ههههههه يخربيتك هههههههههههه

شوهتى الراجل هههههههههه هههههههههههه

لتاتى امهم من الخلف 

ماجده: بتعملو اى ي أخرت صبرى انتى وهوا انا ايه إلى خلانى سكت عليكو كنت جبت غيركو يعوضني شويه

نغم وحمزه كاتمين ضحكتهم

نغم : إلى انتى عايزا يمجده ي عسل انتى 

لام : تتها نيله إلى عايزه خلف تعالى يلا يبت نضفى معايا البيت هيجلنا ضيوف الساعه سبعه

نغم : مش تقولى عريس ي ماجده حمزه مش غريب دا زى اخويا

لام بغضب : يلا يبنت الجزمه هديكى بالشبشب على. بوزك 

نغم : يلا يماما انا قولت كده من لأول يلا

…….كان كلا من نغم وحمزه ينظفون البيت من أجل الضيوف

كانت نعم ترتدى ملابس فضفاضه قصيره بعض الشئ وتربط شعرها كان منظرها جميل جدن ومشغله مهرجانات ويرقصون

بجنون نغم وهيا ترقص بجنون

نغم. وهيا تتمايل هوااااا هواااااا إلى مجنينى هواااااااااا

   ……وكذالك حمزه وهوا يرقص : البت الى انا عارفها علطول نفخالى شفايفهااااا????????????????????( العيله الفرفوشه رزق يجدعان)

تعب حمزه وذهب ياخد شاور

اما نغم فمازالت على وضعها : اصصصصصصصل الفندى لييييييييييه دا  فى حتتتته تانيه عندى….. صدمه ماذا أتى به إلى هنا

لم تفارق الصدمه مراد ووالدته 

ولم يتحمل مراد فضحك بصوته كله : ههخههههههههههههههههه   

هههههههههههههههه مش ههههههههههههههههه قادر هههههههههههه ههههههههههههههه

اما نغم فهبت تجرى تجرى على غرفتها قفد عجز لسانها على  الكلام……… 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت ملاكي للكاتبة اسراء.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!