Uncategorized

رواية أحببت ملتحي الفصل الثاني 2 بقلم علياء محمد

 رواية أحببت ملتحي الفصل الثاني 2 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل الثاني 2 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل الثاني 2 بقلم علياء محمد

فهد بغضب: انتي ايه 
نور خبت التليفون وقالت بصوت مهزوز: انت هنا ليه
فهد ماسك نفسوا بالعافيه عشان ميمدش ايدوا عليها
فهد بنبرة غاضبه:كنتي بتكلمي مين 
نور بصوت مهزوز:ه هكلم مين يعني م مكنتش بكلم حد
فهد:نور انا مبحبش الكدب مين جاسر
نور بخوف وقالت ببعض الثقه:ملكش دعوه انت مين اصلا ملكش دعوه
فهد ببغضب:متعليش صوتك عليا يا نور انا مش عايز امد ايدي عليكي يا نور مين جااااسر
نور بصوت عالي:قولتلك ملكش دعووه
فهد:قولتلك متعليش صوتك 
نور:ملكش دعوه انت اصلا واحد حيوان وزباله
فهد مسكها من شعرها وقعد يضرب فيها 
نور وهو بيضربها: اااااه ابعد عني يخرببت كده اوعي بقا يا حمااااار انت ايه طور بيضرب ااااااه يخربيتك 
(جدعه????????)
فهد سابها بغضب وخد التليفون وقفل عليها الباب ونزل 
مازن: ايه الي نزلك تاني وايه صوت الصويت ده
العم: ايه يا فهد مالك 
فهد:حكالهم 
العم بص ل ام نور بغضب 
عم نور بغضب: تربيه*** معرفتيش تربي ولا انتي ولا اخويا وبص ل فهد هتعمل ايه يا فهد 
فهد ببعض الغضب:هطلع استريح ولما انزل ابقا اقولك 
وسابهم وطلع اوضته واخد دش وقعد يقرأ قرأن قعد فتره كبيره يقرأ قرأن بصوت جميل جدآ وخلص وغطس ينام
اما عند الغلبانه نور 
نور: اه يا بن الناس الوحشين ايدك تقيله منك لله اللهي يكلك قطر اسود يارب ربنا يخدك يا شيخ وخلصني منك انت وابوك  اااه
وقعدت تعيط كتير
*في الليل 
ام نور: لو سمحت يا ابني عايزه اشوف بنتي
فهد اداها المفتاح: اتفضلي يا امي 
ام نور: شكرآ 
وطلعت ل نور 
امها: فضحتيني اقول فيكي ايه ده لو بنت حرام مش هتعمل كده ورزعتها بالقلم 
نور ببكاء: يا ماما جاسر كان هيجي وياخدني ونتجوز فيها ايه يعني انا معملتش حاجه 
امها بزعيق: كل ده ومعملتيش حاجه عمك سمعني كلمتين ملهمش اي تلاته لازمه كل ده بسببك وديه نتيجة افعالك تحت بيتفقوا علي جوازك 
نور بخضه :من مين  جواز جواز ايه 
الام: من فهد وانا شايفه انو كويس جدآ حافظ المصحف كامل وقريب من ربنا اوي وهيخليكي ملتزمه ومتدينه 
نور بغضب: وانا مش هتجوز الحيوان ده هيلبسني عبايه زي الستات الكبار وهيلبسني الي اسمو نقاب ده انا مش موافقه 
الام: مش بمذاجك يا قمر المأذون علي وصول يا حبيبتي 
نور بدموع:  ماما  انتي وافقتي 
الام: اه
وسابتها وطلعت 
وهي فضلت تعيط
بعد وقت جه المأذون 
وهي نزلت وكانت لابسه فستان قصير ورجليها باينه وبنص كم وشعرها الطويل بيطير 
(يا جباروتك يا شيخه)
فهد بصلها بغضب وبصلها بصه كده عيونه بطلع شرار اول ما شافتوا طلعت جري علي اوضتها 
مازن: اه يا جبانه 
البنات طلعولها ولبسوها فستان ابيض طويل وخمار ابيض وكان شكلها جميل جدآ جدآ 
ونزلت عمها قعد موكلها وفهد موكل نفسوا وكتبوا الكتاب وهي مضت ودموعها نازله 
والستات زغرطوا وهي بتبص ل امها بعتاب 
فهد مسك اديها جامد 
فهد: تعالي وخدها وراه طلع اوضته 
فهد: قسمآ بربي يا نور حركه كده ولا كده او تخدي التليفون هموتك عارفه يعني ايه هموتك انتي متعرفنيش ف خافي مني بقا 
نور بتريقه: حاضر هخاف????
فهد: وه انتي بتتريقي عليا 
نور بصدمه: وه انت صعيدي ????????
فهد: انتي منين 
نور: من الصعيد
فهد: ف اكيد انا هبقا صعيدي بطلي هبل ونبي انا ابن عمك 
نور بخنقه: تمام
فهد مسك اديها وقعد وقعدها قداموا
فهد: بصي انا …… 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى