Uncategorized

رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الثاني 2 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الثاني 2 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الثاني 2 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الثاني 2 بقلم الأميرة فراولة

                         (فى الصباح فى مكتب أدم)
أدم:امال أحمد فين 
عمر : معرفش
ويدخل أحمد :جيت اهو 
أدم :اتنيلت اتاخرت ليه انت عارف اننا هنرجع الخطة انهارده
أحمد:أسف يا فندم كان فى زحمه 
أدم:مش مهم يلا نراجع الخطة
أحمد وعمر: يلا يا فندم
وبدوا التلاته يرجعوا الخطة ويظبطوا كل حاجه ويتفقوا على كل حاجه 
أدم:كده كل حاجه جاهزة
أحمد :صح يا فندم بس هناكد على الملازم أول شيماء بس
أدم: تمام وفى فستان ابيض للفرح أنا جبته ادهولها  وقول لها تلبسه عشان اعرفها فى الكنيسة تمام 
أحمد :تمام يا فندم عن اذنك 
عمر :وانا كمان عن اذنك يا فندم 
أدم:اتفضلوا 
___________________________________
                       (فى بيت أميرة وأسماء)
حد بيخبط على الباب جامد (طق طق طق طق )
مريم بصراخ :جايه خلاص جايه جايه (وقامت فتحت الباب)
أسماء:هو انت 
جون :اه انا امال فين مراتى المستقبلية
مريم:نائمة
جون :هخش اصحيها 
مريم:تخش فين استنى هنا وانا اصحيها 
———————–
                @فى غرفة أميرة 
مريم : أميرة اصحى عريسك الحقير بره وعايزك 
أميرة :اطرديه 
مريم:اوك 
أميرة:خدى يا بت بهزر
مريم:طب يلا عشان فعلا خمس دقايق وهطرده 
أميرة :تمام هغسل وشى وجايه
///////////////////
                عند جون فى الصالون  
مريم :خمس دقايق وهتيجى 
جون :تمام (وقعد) 
مريم :هو أنا سمحت لك تقعد 
جون:بيت مراتى 
مريم:لسه مش بقت مراتك يا خفه 
 جون :وانتى  مالك انت 
* مريم لسه هترد بس صوت أميرة وقفها 
أميرة:نعم يا جون عايز اى 
جون :جبت ليكى الفستان كل حاجات الفرح
أميرة : مريم دخلى الحاجات دى الاوضه بتاعتك
مريم : تمام “وقامت اخدت الحاجات ودخلت الاوضه”
جون:كلها كام ساعة وتبقى مراتى 
أميرة :متفرحش اوى كده انا مغصوبه لولا كده عمرى ما كنت حتى فكرت فيك 
جون : بعد جوازنا هتحبنى 
أميرة :بتحلم 
جون:مش مهم بكرة هتبقى ليا وملكى 
أميرة :لا اوعى تفكر انك هتلمسنى خالص احنا هنتجوز اه بس مش تفكر انك هتلمسنى حتى 
جون: هنشوف
أميرة: اطلع بره 
جون :باى 
**خرج جون من البيت وأميرة دخلت اوضتها وفضلت تعيط وتفكر فى كلام جون لحد اما نامت تانى 
@@@@@@@@@@@@@@@@@
                              فى فيلة النمر 
أسماء: ابيا أدم 
أدم:اى يا أسماء
أسماء:عايزه فلوس 
أدم:عشان كده بتتكلمى باحترام
أسماء:لا طبعا يا سطا انت الى فى القلب
أدم: خلاص خلاص عايزه كام
أسماء:4000بس 
أدم:بس امال لو اكتر 
أسماء:يلا بقا يسطا عايزه انزل اشترى هدوم ورويات للكاتبة الأميرة فراولة ???? (أنا ????????) بكره
أدم:الأميرة مين يا ختى????
أسماء:فراولة اسمها علا يسطا اخلص هات الفلوس  
أدم :خدى ????????
اسماء:انت الى فى الجلب يسطا
أدم بضحكه :امشى يا بت 
أسماء:اخويا حبيبى سلام  
أدم بحب :سلام 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
                             (يوم الفرح الصبح)
مريم:اصحى يا أميرة يلا 
أميرة:سيبنى انام 
مريم: انهارده فرحك يا أميرة قومى 
أميرة بفزع:فرح فرح مين 
مريم :فرحك يا اختى فى اى
أميرة بحزن:اه صح 
مريم :هروح اغير هدومى وهسيبك تغيرى عشان نروح الكنسيه
أميرة :تمام 
خرجت مريم من الاوضه وراحت اوضتها غيرت واستنت أميرة فى الصالون وأميرة غيرت ونزلت لمريم 
مريم: يلا 
أميرة :طلبت تاكسى
مريم :أيواة هو قدم الباب
أميرة:تمام 
مريم:يلا
أميرة: يلا 
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
                            ( فى الكنيسة )
         # فى غرفة العروسات #
مريم :اى يا أميرة خلصتى 
أميرة:اه اهو طالعه
مريم:شبه القمر يلا عشان الميكاب ارتس وصلت 
أميرة:مشيها 
مريم :أمشيها 
أميرة :ايواه انتى حطيلى الميكاب وكلمه كام هخرج من غير ميكاب خالص
مريم :خلاص تمام 
^_^مريم مشت الميكاب ارتس وبدأت تحط هى الميكاب لأميرة وبعد ما خلصت جهزت هى نفسها وكانوا الاتنين اجمل البنات 
بنت :القس بينادى عليكم عشان هيبدا الطقوس 
مريم :طيب هنيجى 
مريم :يا أميرة فكرى لأخر مرة هتتجوزى ولا لا. 
أميرة بابتسامة مصطنعة:هتجوز ويلا بقا بطلى رغى 
**خرجت كل العروسات وأميرة ومريم خرجوا ووقفوا جنبم وكانت أميرة تانى عروسة
###########
أدم:كل حاجة تمام يا أحمد
أحمد: أيواة يا فندم 
عمر :وانا كلمت شيماء وهى وصلت يا فندم 
أحمد :مش شيماء هى الى هناك دى تانى واحدة قاعده
/يقصد أميرة لان نفس الفستان الى جون جابه لأميرة كان أدم جايبه لشيماء/
أدم:أيواة وكويس اننا تانى عريس وعروسه هيتجوزه وكده هنقدر نرقبهم احسن 
أحمد وعمر:معاك حق يا فندم 
أدم:أنا هروح ليها دلوقتي
راح أدم وقعد قدام أميرة وكان بيحاول يعرف ملامحها بس طارحه الفستان كان على وشها ومخبيه كل حاجه
وايجى وقت إلى هيتجوز فيه أميرة وأدم بس هو مفكرها شيماء وهى مفكره جون وتقدموا لمنصة الجواز وفجأة ????
يتبع…….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!