Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

ياسمين لفت ولقت اريان واقف قدامها 
ياسمين : انت 
اريان بستغراب : تعرفيني 
ياسمين اتوترت ومبقتش عارفه تقول ايه بصت حوليها لقت صور كتير متعلقه لي اريان 
ياسمين بتوتر : ايوا اه يعني عرفت من صور المتعلقه دي مهو قالولي اطلع انضف اوضتك وشوفت صورك وعرفتك 
اريان : اهدي اهدي مالك قلقانه كدا 
ياسمين : مفيش 
اريان بص لي ياسمين اوي وهي اتوترت وقال : انتي اسمك ايه 
ياسمين : ياسمين 
اريان : ومين سيف 
ياسمين : ده خطيبي اصلي مخطوبه 
اريان بهدوء : وبتقوليلو ملقتيش ايه 
ياسمين بذكاء : كنت بدور علي خاتم بتاع الخطوبه بعتنا ومش لقتو 
اريان بأبتسامه : تمام ممكن بقا تعمليلي  قهوه
ياسمين بأبتسامه : ماشي
ياسمين طلعت من الاوضه بسرعه ومسكت التلفون ورنت علي سيف 
سيف : ها لقتي  اريان وعاصم 
ياسمين : اريان اه بس عاصم لا 
سيف : يبقا عاصم هو الساحر 
ياسمين : مش عارفه الصراحه ياسيف بس عاصم ده شخصيه شكلها ذكيه جدا 
سيف : ياسمين هو انتي لما شوفتي اريان كان لابس ايه 
ياسمين : نفس اللبس الي جاه بيه بص عايزه اقولك حاجه 
سيف بستغراب : حاجه ايه 
ياسمين : انا عندي اخت اسمها نورا ونورا طلعت متجوزه اريان 
سيف بصدمه : ازاي 
ياسمين بحزن : انا يتيمة الام والاب ومكنش عندي غير نورا ومن سنه صحيت من نوم ملقتهاش دلوقتي فهمت أنها اتجوزت اريان واكيد استعرت تقولو اني اختها 
سيف : طب لما تشوفك هتقوللها ايه 
ياسمين بهدوء : سبها عليا
سيف : طب خلي بالك من نفسك وفي الحفله راقبي كويس عاصم واريان 
ياسمين : ماشي 
ياسمين قفلت التلفون وراحت تعمل القهوه لي اريان دخلت المطبخ  وبدأت تعمل القهوه وفي واحده من شغالين قربت منها 
البنت : اسمك ايه 
ياسمين : ياسمين وانتي 
البنت بهدوء : اسمي صفا 
ياسمين : تمام 
صفا بخبث : شوفتي ساهر باشا
ياسمين بقرف : اه 
صفا بخبث : اصلك عجبتيه 
ياسمين بصدمه : نعم
صفا بهمس : اصل هنا الي بتعجب ساهر باشا بتقضي معه ليله 
ياسمين فهمت قصدها وبعدين مسكت القهوه بهدوء وكبتها علي صفا 
ياسمين ببرود : روحي قولي لي ساهر بتاعك ده انو بيحلم تمام وطول مانا هنا متقربيش مني علشان قرفانه منك الصراحه سلام 
ياسمين طلعت من المطبخ وهي متعصبه وقرارت تطلع الجنينه وتحاول تكتشف حاجه عن الساحر بس لقت نورا واقفه في الجنينه بتعمل مكالمه قربت منها علشان تسمع المكالمه 
نورا بضيق : يعني ايه مفيش حل غير اني اعمل حقن مجهري 
نورا سكت 3 ثواني وبعدين قالت : بس لو اريان اكتشف كدبتي دي مش هيرحمني انا بحبو ولولا أني قولتلو اني حامل مكنش عرفني علي اهلو 
نورا سكتت وبعدين قالت : طب بص انا هفضل امثل اني حامل ويوم بقا ماولد اشتري طفل لسا مولود وخلاص بدل ألحقن مجهري ده 
ياسمين بغضب : وبتعرفي تكدبي كمان 
نورا بصت وراها برعب وقالت : ياسمين
ياسمين بسخرية : ايه يابنتي هو انتي بقتي شيطانه كدا ازاي 
نورا بغضب : ايه الي جابك هنا 
ياسمين : مفيش الفقر كال فيا ياحبيبتي ف جيت اشتغل هنا خدامه 
نورا بصدمه : خدامه  وهنا كمان ياسمين اوعي تقولي انك اختي 
ياسمين بغضب : لا دانا هقول الاسوء انك كدابه وهقول لي جوزك كمان 
نورا بغضب : اعملي كدا وهتشوفي هعمل فيكي ايه روحك مش هتكفيني اصلا 
ياسمين جايه ترد بس سمعت صوت عاصم
عاصم : في ايه انتو تعرفو بعض
 ياسمين بصت علي عاصم وقالت : لا  انت كنت فين 
عاصم بستغراب : نعم 
ياسمين : اسفه بس جبتلك القهوه ملقتكش
عاصم بهدوء : كان عندي شغل 
ياسمين بصتلو بشك وقالت : تمام انا هروح اشوف شغلي 
ياسمين مشيت وهي ناويه تقول لي اريان عن نورا بعد ما تأكدت أن الساحر مش اريان يعني مش هيأذيها ياسمين دخلت الفيلا ونصدمت لما لقت شخص قاعد قدامها علي كرسي وشكلو مخيف ولابس قناع الأسد حست انو الساحر بس استغربت ليه ظهرلها 
ياسمين : يلهوووي انت مين 
الساحر بصلها ببرود وقال : اكتشفتي من اول لحظه هو في خدامه بتقول سوري 
ياسمين انصدمت وتأكدت انو عاصم وبعدين قرارت تكمل التمثليه
الساحر : بتفكري تكلمي التمثليه صح 
ياسمين بصتلو بصدمه وقالت : نعم مش فاهمه حاجه 
الساحر : قربييي 
ياسمين : لا انت مين علفكره انا ممكن اصوت والم عليك الناس 
الساحر كان جمبو سكينه مسكها بهدوء وقال : لما اقول تعالي تبقا تجي 
الساحر رمه عليها السكينه بشكل محترف جداا والسكينه عدت من جبتها وجت في الحيطه وياسمين صرخت 
ياسمين بزعيق : انت اتجننت 
الساحر مسك اسكينه التانيه 
ياسمين بسرعه : خلاص جايه 
ياسمين قربت منو وقعد علي الكرسي الي جمبو 
الساحر : الاسم ياسمين العمر 22  سنه بتحب تمثل مشخصتيه يعني سيف انهارده الضهر جابك مكتبو وقالك تراقبي اريان وعصام العطار  بتفكري دلوقتي هو القصر هادي كدا ليه مفيش حد يطلع ويشوفك معايا 
ياسمين برعب : انت عرفت كل ده ازاي 
الساحر : ومن دقيقه بظبط عرفتي ان نورا اختك مش حامل وكنتي طالعه تقولي لي اريان 
ياسمين بشك : يعني انت مش اريان 
الساحر : مش مهم انا حد كدا مش هتعرفيه  المهم من 10 دقائق بظبط صفا كانت بتقولك انك عجبتي ساهر 
ياسمين مبقتش قادره تكلم ومش عارفه ده انسان ولا جن 
الساحر : لا انا مش جن 
ياسمين حطت أيدها علي رأسها وقالت : لا مش قادره هيغمه عليا 
الساحر : اومال لو قولتلك انتي لبسه ايه تحت هدومك دي 
ياسمين بغضب : انت قليل الادب بس عادي جدا الناس كلها تعرف البنت بتلبس ايه تحت الهدوم دي 
الساحر بضحك : بس ميعرفوش أن لونو ازرق 
ياسمين بصتلو بصدمه وجايه تكلم بس مقدرتش  وبعدين اغمه عليها والساحر قام سندها قبل ماتقع وبتسم بخبث وقال : داحنا لسا في الاول المشوار هتموتي مني كدا 
الساحر شالها ونايمه علي كنبا ورش علي وشها ميه وهي بدأت تفوق  ياسمين اول ما شافتو قامت وهي مرعوبه منو 
الساحر : متخافيش انا مش جاي اموتك يعني موتك مش انهارده 
ياسمين : انت عايز مني ايه 
الساحر : تقولي لي سيف أن الساحر هو ساهر
ياسمين بغضب : بس مش هو هو يااما عاصم أو اريان واظن أن عاصم اقرب
الساحر ببرود : حاجه متخصكيش تمام  لو معملتيش كدا هتلقي حبيب قلبك  امان ميت
ياسمين بغضب : حرام عليك ده طفل 
الساحر : ايوا طفل وفي دار أيتام وانتي بتهتمي بيه وبتحبيه بس تخيلي كدا تلقيه ميت 
ياسمين برعب : انا هعمل الي انت عايزو بس متقربلوش 
الساحر حط ايدو علي وشها وهي اترعب وقال بصوت مرعب : فكري تلعبي بيا كدا موتك تعرفي هعمل ايه هتفنن في تعذيبك
الساحر شال ايدو وقالها : شوفي الحركه دي 
فاجأه الساحر اختفا من قدامها وهي صرخت وقالت : لا ده عفريت والله عفريت 
ياسمين قامت بسرعه مبقتش عارفه تعمل ايه جت تطلع علي سلم بس خبطت في اريان 
اريان : مالك شكلك متوتر 
ياسمين بتوتر : مفيش حاجه 
اريان : ماشي بس فين قهوتي 
ياسمين بغضب : سبوني في حالي بقا انا مش فضيالك 
ياسمين فقدت أعصابها وطلعت علي سلم وسابت اريان 
اريان بغضب : انتي ازاي تزعقيلي كدا 
ياسمين بغضب : مش فيقالك  نبقا نتخانق بعدين 
اريان بستغراب : نتخانق بعدين ايه هو انا صحبك 
ياسمين تجاهلتو وطلعت 
اريان بغضب : انتي بتتجاهلني يابت انتي متعرفيش انا مين
في لحظه دي نورا دخلت 
نورا : مالك ياحبيبي 
اريان : مفيش بس الشغاله الجديده لسانها طويل
نورا بخبث : بكرا هقطعوهلك 
اريان : هروح مشوار وجاي 
نورا : ماشي 
اريان قرب منها وبابسها من راسها ومشي أما ياسمين مكنتش عارفه تعمل ايه ولا تروح فين ملقتش غير اوضة اريان الاوضه الوحيده الي تعرفها في القصر كلو دخلت الاوضه وفتحت النور وصرخت لما شافت الساحر نايم علي سرير وبيبصلها ياسمين جايه تخرج من الاوضه لقت الباب فاجأه اتفقل حاولت تفتحو معرفتش 
الساحر : كان باين اوي انك معجبه بأريان هو حلو صح 
ياسمين بغضب : ده جوز اختي اسمحلي اقولك انك المره دي خمنت غلط 
الساحر قام من علي السرير وقرب منها : بصي يا ياسمين هتلقيني حوليكي في كل مكان تمام حتي تفكيرك انا اعرفو 
ياسمين بقوه : انت عاصم 
الساحر : مش مهم بس ركزي في الكلمه دي كل ماتحسي انك وصلتيلي بعد شويه هتلقي نفسك بعيده عني خالص فهماني 
ياسمين فكرت تمد أيدها وتشيل القناع 
الساحر : اوعي تفكري في كدا ايدك هتكسر بعديها
ياسمين طلعت تلفونها وقالت : مش انت عايز اتصل علي سيبف واقولو أن ساهر هو الساحر حاضر اهو 
ياسمين رنت علي سيف وسيف رد 
ياسمين : سيف في ادله عندي بتقول أن ممكن ساهر يبقا الساحر 
سيف بتركيز : ازاي 
ياسمين بذكاء : شوفتو انهارده هو شخص بيبحب البنات اوي كان بيكلمني عادي فاجأه طلع ورده من ايدو ومعرفش ازاي 
سيف : طيب انا هدور وراه 
ياسمين : ماشي سلام 
ياسمين قفلت التلفون والساحر طلع من ورا ضهرو ورده وقال : اتفضلي علشان متبقيش كدابه 
ياسمين : ربنا يخدك ياشيخ 
الساحر بهدوء : انتي الاول 
الساحر فاجأه اختفا وياسمين رجليها مبقتش شيلها وقربت من علي سرير ورمت نفسها علي سرير وغمضت عنيها ونامت
__________________________________________
???? في السماء ????
صوت اغاني عليااا اوي صحت ياسمين والانوار الي داخلها من البلكونه خلت ياسمين تطلع البلكونه لقت فيه ناس كتير اوي في جنينه وعرفت أن الحفله بدأت بصت علي كنده بصدمه
ياسمين : يلهوي دي مش لبسه حاجه خالص ايه ياربي ده 
ياسمين سمعت صوت من وراها : ايوا فعلا شكلها مقرف 
ياسمين بصت وراها لقت اريان 
ياسمين : والله انا قطعت الخلف
اريان بضحك : ليه بقا 
ياسمين بهدوء : مفيش 
ياسمين متعرفش ليه حاسه انها مرتاحه لي اريان نفسها تحكيلو كل حاجه متعرفش ليه كدا معأنها لسا شايفه انهارده
اريان : وانتي بتعملي ايه في اوضتي في الوقت ده 
ياسمين : معلش والله ياباشا نمت وانا بنضف بس الغريب أن مرات حضرتك وحضرتك مجتوش الأوضه 
اريان : علشان دي اوضتي القديمه عندي اوضه تانيه
ياسمين : طب همشي بقا 
اريان بأبتسامه : ممكن تقعدي معايا اصلي انا مبحبش الجو بتاع الحفلات ده 
ياسمين بستغراب : ونورا فين 
اريان بستغراب : نورا 
ياسمين بتوتر : قصدي نورا  هانم 
اريان بص في جنينه وقال : شكلها بتحب الحفلات 
ياسمين بصت في الجنينه لقت اختها واقفه معا كنده 
اريان : شكلهم بقو صحاب 
ياسمين بهمس : الطيور علي أشكالها تقع 
اريان: انتي بتتدرسي 
ياسمين : لا انا جاهله 
اريان : لو حابه اعلمك مش مشكله 
ياسمين بأبتسامه : شكلك طيب 
اريان بأبتسامه : بصي انا مبحبش جوا الخدمين والاسياد ده بحب اتعامل بطبعتي 
ياسمين : ده باين اوي فعلا
ياسمين تلفونها رن مسكتو وردت 
ياسمين : الو 
الساحر: حلوو اوووي الازرق  بتاعك ده 
ياسمين قفلت بغضب 
اريان  : انا بحب لون الازرق اوييي
ياسمين بصتلو بصدمه ووووو
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!