Uncategorized

رواية أحببته فتكبر الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

 رواية أحببته فتكبر الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية أحببته فتكبر الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية أحببته فتكبر الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

شمس   بخوف سليم علشان خاطري بلاش الي بتفكر في دا الله يخليك افتكر اننا ولاد خاله
سليم   بصلها وقالها مش انتي اللي وافقتي علي جواز اشربي بقا يا حلوه
شمس   سليم بلاش تعمل حاجه تندم عليه العمر كله
سليم  انتي مالك انا عاوز اندم وبعدين قالها مين قالك اني هندم علي واحده زيك
شمس  بغضب يعني ايه واحده احترم نفسك
سليم   حاضر انا هخليكي تشوفي الاحترام علي حق واتهجم عليها حتي اصبحت زوجته شرعا وقانونا ولكن بالقوة
وبعد بعض الوقت
شمس  بتعيط
سليم   بصلها وقام اخد شاور وما عطاها اي اهتمام
شمس  قامت غيرت هدومها
سليم  خرج من الحمام راح عالسرير ونام جنبها بلا اهتمام
شمس   ما نامت حتي أذان الفجر قامت اخدت شاور وصلت فرضها وراحت قعدت عالكنبه دموعها علي خدها ومقهوره من تصرفه معها بقلمي نور عصام
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
سليم   صحي وفتح عيونه ما لقاها عالسرير قام وقعد شافها قاعده علي الكنبه حاطه راسه بين رجليها بصلها وقام قالها انتي لسه صاحيه
شمس   بصتله نظره حزن وجوا عيونها الف سؤال
سليم  اتعصب من نظرتها وقالها شمس
شمس   ماردت
سليم  قالها انتي طالق يا شمس
شمس  وقعت عليها الكلمه زي الصاعقه 
سليم   خرج من الاوضه بل من الشقه كلها
شمس   بكت بحرقه ومش مصدقه اللي عمله ولا اللي قاله
سليم   نزل براحه علشان امه وابوه ما يحسو بيه وراح ركب عربيته ومش عارف يعمل ايه ولا يروح فين
شمس   بعد دموع وندم وقهر وتفكير ف اللي هيحصل لأمها وابوها من كلام الناس وازاي بنتهم اتطلقت يوم صباحيتها وازي هو ما فكر ف كدا وازي قدر يعمل كدا فيها وف خالته رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام بعد سراع مع نفسها ف كل اللي هيحصل قامت غيرت هدومها ولبست لبس خروج ومشيت بدون ما تعمل صوت
سليم   قعد يلف بالعربيه ف الشوراع اكتر من ساعه وبعدين نزل ووقف شويه علي النيل يفكر باللي حصل وفاق علي دوشه وصراخ من بنت عاوزه ترمي نفسها ف النيل راح عندها وسمعها بتمتم بكلام وتقول مادام مش بيحبني ليه اتجوزني من الاول ليه مراحش عند اللي بيحبها بصلها وافتكر شمس واللي عمله فيها جري علي العربيه وركب وبعد شويه وصل البيت وطلع بردو بدون ما يعمل صوت فتح باب الشقه ودخل الاوضه ملقاش شمس قعد عالسرير وقال جايز ف الحمام وقعد يستناها
شمس   خرجت وراحت الشركة اللي بتشتغل فيها 
ناهد   اول ما شافتها قامت مخضوضه وقالت شمس
شمس  قعدت وقالت ازيك يا ناهد
ناهد   ايه يا بنتي اللي جابك هو مش انهارده صباحيتك وضحكت وقالت ايه هو العريس طفش ولا ايه
شمس   انفجرت من العياط
ناهد   قامت وقالت اهدي يا قلبي وحضنتها وقالتلها مالك ف ايه ليه كل الدموع دي
شمس   بعد ما هديت حكت لها اللي حصل وقالت لها مش عاوزه حد يعرف اني هنا والا قسما بالله اموت نفسي
ناهد   طيب اهدي وف لحظه جالها فون ردت وقالت ازاي دا انا مقدرش اسافر دلوقتي ابني تعبان
فهد   لازم تيجي ضروري علشان المصنع باسمك ووجودك ضروري وكمان البشمهندس مسافر برا وغير كدا الافتتاح بعد يومين وانتي عرفه اننا داخلين علي موسم ودا هيحقق نجاح كبير خلال الفتره دي 
شمس  في ايه
ناهد   قالتلها المصنع اللي ف السعوديه خلص ولازم اسافر علشان الافتتاح وانتي عرفه ان ابني تعبان وعمليته بعد يومين مقدرش اسافر واسيبه وكمان ابوه برا بيخلص اجراءات المكن الجديد 
شمس   انا هسافر لو ينفع
ناهد  بصتلها وقالت اكيد ينفع وبعدين ردت علي فهد وقالت انا هبعت مصممه بتشتغل هنا معايا واكتر من اخت وهعملها توكيل علشان تمضي مكاني ف اي شئ
فهد   تمام بس لازم تكون موجوده قبل الافتتاح
ناهد   اكيد وقفلت 
شمس  كويس يلا قومي نخلص كل الاجراءات الازمه للسفر
ناهد   بس يا شمس علشان
شمس   خلاص يا ناهد الموضوع بالنسبه ليا انتهي هو اللي باعني ورماني ومفكرش حتي ف القرابه اللي بينا ولا فكر ب خالته ولا جوز خالته ولا فكر بكلام الناس عني
ناهد   شمس فكري تاني انتي ممكن متعرفيش ترجعي تاني غير بعد فتره بقلمي نور عصام
شمس   قومي يا ناهد بس وحياة ابنك اوعي تقولي لحد اي حاجه عني انا عرفه ان ماما وبابا ملهمش ذنب بس اقسم بالله لو قعدت هنا ساعه واحده هموت نفسي
ناهد   طيب يلا قومي ومتقلقيش
سليم   قلق من تأخير شمس بالحمام حسب توقعه وبعدين قال ياتري غابت ليه كدا ومفيش صوت ميه قام وراح خبط عالباب ومفيش رد قال شمس شمس قلق وفتح الباب انصدم لما ما لقاها الدنيا لفت بيه وبعدين خرج من الاوضه ودور ف الشقه بقلمي نور عصام كلها ما لقاها قعد يفكر راحت فين وازي هيكون موقفه قدام خالته وجوزها وامه وابوه وبعدين قال ياتري ممكن تكون نزلت تحت عند ماما قام وراح علشان ينزل يشوفها خاف احسن ما تكون تحت قعد عالكنبه وقال ياتري انتي فين يا شمس صدقيني انا ندمان علي اللي حصل ارجعي يا شمس ونتفاهم حتي لو هنعيش اغراب مع بعض بس متمشيش وخصوصا اليوم وصرخ وقال يارب انا فعلا غلطت بس متعاقبنيش كدا يارب يارب رجعها ???? ما هو مش بمزاجك بقا ترميها وتخليها اشرب بقا ياحلو انت نتيجه عمايلك وتسرعك يا بشمهندس
شمس وناهد بعد كام ساعه خلصو كل الاجراءات مستعجل
ناهد   حبيبتي انا بردو بعد كل دا وبقولك فكري تاني وميهمنيش كل المصاريف انتي عرفه معزتك عندي
شمس   انا مش ندمانه يا ناهد متقلقيش وعمري ما هحملك اي شئ بالعكس دا جميل وانا عمري ما هنساه ابدا 
ناهد   ربنا يقويكي حبيبتي انا بس مش عرفه انتي صممتي ليه تحجزي انهارده وتسافري
شمس   حبيبتي انا بطاقتي وجواز سفري لسه آنسه وسفري تبع شغلي وطبعا الورق يثبت اما لو استنيت ممكن معرفش اسافر حليني بقا علي مطلع قسيمة طلاق وورق تاني علشان اقدر اسافر وبدموع قالت دل لو البيه رضي اصلا ومعاندش معايا وبصراحه انا نفسيتي تعبانه ومش عاوزه اشوف حد ولا اتكلم مع حد
ناهد   حبيبتي متزعليش وان شاء الله ربنا هيعوضك ويوقف جنبك انتي بنت حلال وتستاهلي كل خير
شمس   طيب يلا بينا عالمطار معتش غير ثلاث ساعات 
ناهد   طيب تعالي نشتري شويه هدوم
شمس   مش عاوزه حاجه
ناهد   ازاي يا بنتي اومال هتسافري كدا من غير لبس وبعدين قالتلها مش عيب تبقي مصممه كبيره وتشتري من برا تعالي هنروح المحلات بتاعتنا واختاري اللي يعجبك
شمس   والله ما عاوزه
ناهد   ولا كلمه واخدتها وراحو فعلا وبعد ما خلصو راحو عالمطار ودي بتكون ناهد صديقه شمس وصاحبة شركة التصميمات اللي شمس بتشتغل فيها
شمس   حبيبتي والله ما عرفه اقولك ايه بعد اللي عملتيه معايا ربنا يخليكي ليا
ناهد   حضنتها وقالتلها احنا اخوات
شمس   سلمت عليها وقالتها اوعي تنسي
ناهد  متقلقيش وراحت شمس تلحق طيارتها وناهد رجعت
سليم   قاعد ومش عارف يعمل ايه بيرن علي شمس قافله فونها ودا جننه اكتر بقلمي نور عصام
فتحيه   خبطت عالباب ومعها اختها وجوزها
سليم   سمع صوتهم وكأن الدنيا بتخلص من حواليه
ياتري ايه اللي هيحصل
وايه هيكون رد فعل الاهل
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية طلب صداقة للكاتبة مي علي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!