روايات

رواية ملاك الاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر الجزء الثاني عشر

رواية ملاك الاسر البارت الثاني عشر

ملاك الاسر
ملاك الاسر

رواية ملاك الاسر الحلقة الثانية عشر

اسر اتجه لي مراد وبعده عن ملاك وفضل يضرب مراد بكل عصبية وبعد دقايق كان مراد مرمي عل الارض ودخل ادهم واسر بعد عن مراد واتجه لي ملاك اللي بتعيط من الخوف وحضنها : بس يا روحي كفاية عياط خلاص انا معاكي متعيطيش
ملاك بعياط :كنت متأكدة انك هتيجي
ادهم : يلا يا اسر نخرج عشان ملاك خايفة والبوليس جاي دلوقتي وهو كدا كدا مرمي مش هيقدر يتحرك اصلآ
اسر : يلا ولسه هيخرج صوت مراد طلع مسد.س وضربة طلقة في كتف اسر وقع
ملاك بصدمة :ااااااااااااااسر
وادهم جري عل مراد خد منه المسدس وفضل يضرب فيه والبوليس دخل وادهم جري عل اسر اللي وقع في الارض ملاك بعياط :اسر متسبنيش عشان خاطري
اسر بألم وضعف : ب س اهدي ا نا بخير اهدي
ملاك حطت ايدها عل كتفو عشان تكتم الد م وبتعيط ادهم اتجه ليهم ادهم وسند ادهم وخرج ركبو العربية وملاك قعدت جنب اسر وبتعيط ادهم :ملاك اهدي الرصا صة في كتفه ان شاء الله هيبقا كويس وادهم بقا بيسوق بسرعة كبيرة جدآ وبعد ربع ساعة وصلو مستشفي والممرضين خدو اسر عل الترولي
الدكتور :عمليات بسرعة
ادهم :هيبقا كويس صح
الدكتور :متقلقوش ان شاء الله خير ادعولو
ودخل الدكتور العمليات وملاك بتعيط بنهيار
ادهم : ملاك اقعدي واهدي هيبقا كويس
فون ادهم رن :الو يا جدي
الجد :انتو فين لقيتوها
ادهم: احنا في المستشفي
الجد :ليه انتو بخير
ادهم :اسر خد طلقة في كتفه
الجد :ابعت عنوان المستشفي حالآ يا ادهم
ادهم : حاضر وقفل وبعد وقت العيلة وصلت
سحر :ابني اسر فين يا ادهم الدكتور خرج ادهم والكل اتجهو لي الجد :ها عامل اي دلوقتي
الدكتور :هو بخير الحمدلله شلنا الرصاصة وهو دلوقتي كويس وهيتنقل غرفة عادية
الجد :تمام شكرآ يا دكتور
ملاك اطمنت ان اسر بخير واغمى عليها
كريمة جريت عليها وحاولو يفوقوها الممرضة خدتها اوضة الكشف وراحت معاها كريمة ومريم فضلو معاها وبعد اربع سعات فاقت
ملاك : اه انا فين دماغي مصدعة جدآ اسر اسر فين يا ماما هو كويس صح مسابنيش
كريمة :حبيبتي اهدي هو كويس والله وبخير
ملاك : طيب انا عايزة اشوفو
مريم :بس انتي تعبانة
ملاك :لا لا مش تعبانة انا كويسة اهوو والله
كريمة :طيب تعالي هاخدك عنده
ملاك قامت بس كانت دايخة وهتقع كريمة سندتها :ملاك اقعدي انتي لسه تعبانة
ملاك :لا انا كويسة والله بس يلا وخرجو سوا من الاوضة كريمة: اسر عامل اي دلوقتي
سحر : الحمدلله بقا احسن و كلها نص ساعة ويفوق وندخل نشوفه
ملاك :طيب ممكن ادخل اشوفه دلوقتي
سحر :تمام ادخلي يا ملاك
ملاك :شكرآ ليكي جدآ ودخلت الاوضة وكان اسر نايم عل سرير ومتوصل بي اجهزة
ملاك قعدت عل الكرسي اللي جنب السرير ومسكت ايد اسر : فوق يا اسر عشان خاطري انا بجد اتعلقت بيك اوووي في الفترة القصيرة دي ويمكن حبيتك كمان بس كل دا حصلك بسببي انت نايم كدا بسببي انا اسفة ياةحبيبي
اسر فتح عينه واتكلم بتعب : يارتني كنت خدت الطلقة من بدري لو هتعترفي بي حبك ليا
ملاك سابت ايده بتوتر :ها قطعوكلامهم دخول العيلة سحر :اسر حبيبي عامل اي دلوقتي
اسر :الحمدلله يا ست الكل
الجدة :وقعت قلوبنا عليك يا اسر
اسر : بعد الشر عليكم انا اهوو الحمدلله
الجد :الف سلامة عليك يا اسر
اسر :الله يسلمك يا جدي
الباب خبط ودخل الدكتور : لو سمحت الكل برا عشان هكشف عليه الكل خرج بعد دقايق
الدكتور : تمام بقيت كويس الحمدلله
اسر :هخرج امتا
الدكتور : بكرا
اسر :لا اكتبلي عل خروج النهاردة وكدا كدا الجرح مش عميق اووي دا سطحي
الدكتور :بس لازم متابعة لحالتك و
اسر بحدة :سمعت انا قولت اي
الدكتور: حاضر يا فندم وخرج
عند العيلة برا
ورد لي ملاك : انتي السبب في كل دا
ملاك مردتش و عيطت لأنها حاسة ان فعلآ انها السبب ان اسر دخل المستشفي
الجد :ووورد بلاش كلام ملوش عازة واسكتي
ورد :بس يا جدي
الجد : ورد قولتلك اخرررسي
كريمة : ملاك حبيبتي بطلي عياط انتي مش السبب و دا قدر ومكتوب وهو كويس دلوقتي
خرج الدكتور ودخلو تاني بس معادة ملاك و كريمة واسر استغرب ان ملاك مدخلتش معاهم
اسر :ملاك فين
سحر : برا مع كريمة
اسر :تمام ادهم روح ابعتها وخلص ورق الخروج
الجدة :الدكتور قالك هتخرج النهاردة
اسر : ايوآ وانتو روحو عل البيت وانا ورق الخروج هيخلص وهرجع مع ادهم وملاك
سحر : لا انا هفضل معاكم
اسر : ماما انا كويس اهوو والجرح سطحي يعني مفيش حاجة وبعدين ساعتين وهكون عندك يعني مش هتأخر
الجد :خلاص يلا عل البيت
مريم : بس انا هفضل عشان اقعد مع ملاك
الجد :ماشي يا مريم يلا الكل خرجو معاه وملاك دخلت مع ادهم
اسر شاف ملاك وعرف انها كانت بتعيط :تعالي يا ملاك هنا ملاك قربت منه
اسر : بتعيطي لي ما انا كويس اهوو
مريم :ورد قالت لي ملاك انها السبب في اللي حصلك وملاك عيطت
ادهم :مريم تعالي معايا هنخلص ورق الخروج
مريم :طيب وخرجو
اسر مسك ايد ملاك : ممكن تهدي وملكيش دعوة بي كلام ورد لأنه ملوش لازمة وانتي اللي كنتي ممكن تتأذي بسببي بس الحمدلله والمهم بقا اني سمعت حاجة قبل ما يدخلو العيلة وعايز اسمعها تاني
ملاك بتوتر وخجل: ها مش انا مقولتش معرفش
اسر ضحك : بس انا سمعتك بتقولي بحبك
قطع كلامهم دخول ميرا :اسر حبيبي عامل اي انت كويس
ملاك بغيرة وضيق : اي حبيبي دي واي جابك هنا اصلآ
ميرا : شايف يا اسر بتكلمني ازاي
اسر :معلش يا ميرة بس مينفعش تقولي حبيبي لأن مراتي حبيبتي بتغير عليا صح يا ملاكي
ملاك بغيظ :صح يا روحي
ميرا :بقا كدا يا اسر عمتآ حمدلله عل سلامتك
ملاك :الله يسلمك ياختي
ميرا بضيق خرجت وكانو داخلين ادهم ومريم
مريم : مالها دي
ملاك : واحدة متخلفة
اسر :ملاك عيب كدا
ملاك :مدافعش عنها فااهم
اسر بتعب و ألم : ادهم خلصت كل حاجة
ادهم : ايوآ وهدوم ليكو اهيي بدلو لبسكو واحنا برا
اسر: تمام وخرجو مريم وادهم
ملاك مخدت لبسها ودخلت الحمام تبدل هدومها اللي كان عليها دم اسر لما اتصاب وبعد دقايق ملاك كانت جهزت وخرجت واسر كان مش عارف يلبس التيشرت عشان كتفه :ملاك تعالي ساعديني
ملاك :انا
اسر : لا ضلك هو في غيرك معايا
ملاك : طيب وقربت تلبسه التيشيرت وكانت متوترة فا بي الغلط خبطت كتف اسر
اسر :ملاك كتفي
ملاك :انا اسفة ولبستو التيشيرت
اسر :لفي طرحتك عدل بقا ويلا
ملاك : طيب
_______________________♡
مريم : يا ادهم طب انا مالي دلوقتي
ادهم بحدة : مريم ابعدي عني عشان ردة فعلي مش هتعجبك نهائي
مريم :يا ادهم والله هو اللي سلم عليا مش انا
ادهم : لا والله ويسلم عليكي ليه ان شاء الله
مريم : يا ادهم خلااص بقا
ادهم : ماشي يا مريم ماشي يلا نشوف اسر ودخلو سوا وكانت ملاك واسر جهزو خرجو الاربعة سوا وركبو عربية ادهم ومحدش فيهم اتكلم وبعد وقت وصلو ودخلو وكان الكل مستانيهم سحر :حبيبي حمدلله عل سلامتك
اطلع ارتاح عقبال ما الغدا يجهز هطلعهولك فوق متنزلش وارتاح
اسر : ماشي يا ست الكل وطلع هو وملاك
____________________________♡
زهرة : بتفكر في اي
اياد : اسر مش بيرد وخايفة يكون في حاجة
زهرة :مين اسر دا
اياد :جوز اختي وصاحبي
زهرة طب شوية و رن عليهم تاني ولو عايز اديني عنوانهم اخلي حد من عندي يشوفهم
اياد :تمام العنوان *****
زهرة:تمام وايوآ صح كلمت جون قالك اي
اياد :موافقين ان اشوف الكبير
زهرة :واخيرآ
اياد :ايوآ خلاص هانت ونخلص من المهمة دي
__________________________♡
اسر نايم وملاك بتصلي الباب خبط اسر صحي
وملاك خلصت صلاه وقامت فتحت الباب
سحر والجدة :اسر صاحي
ملاك :ايوآ اتفضلو ودخلو وقعدو عل السرير جنب اسر وكان معاهم اكل سحر :ها بقيت احسن دلوقتي
اسر :ايوآ الحمدلله
الجد :طب يلا كل الاكل دا كله
اسر : حاضر يا ست الكل
سحر :طيب يلا احنا هننزل نتغدا
اسر :ماشي يا ماما سحر والجدة خرجو من الاوضة ونزلو وملاك قفلت الباب
ملاك : يلا عشان تتغدا
اسر : اكليني
ملاك :نععم اكل مين
اسر : انا انتي مش شابفة كتفي ولا اي يا لوكا
ملاك : حاضر وبدأت تأكلو
اسر :كلي انتي كمان
ملاك : لا انا مش جعانة انا عايزة بس انام
اسر :ملاك قولت كلي يلا
ملاك : حاضر وبدأت تاكل وتأكله وبعد وقت انتهو من الاكل ملاك كانت هتنام عل الكنبة
اسر : بتعملي اي
ملاك : هنام عايز حاجة يا اسر
اسر :تعالي نامي عل السرير
ملاك :طب وانت
اسر : هنام عل السرير برضو
ملاك : لا قطع كلامها
اسر بحدة وزعيق : ملااااك اسمعي الكلام وتعالي نامي يلا
ملاك :حاضر يا اسر حاضر وراحت نامت عل الطرف التاني ملاك لنفسها :كنت خايفة يجرالك حاجة وتبعد عني انا بحبك يا اسر اووي ربنا ما يحرمني منك ويبعد عنك اي شر ياااارب
ونامت بسرعة واسر نام تاني يوم الصبح بدري فون اسر رن
اسر خد الموبيل من جنبه ورد بنوم: اممم
اياد :فين ملاك هي كويسة واتخطفت ازاي وهي كانت معاك
اسر : اياد اهدي ملاك بخير اهي ونايمة
اياد: لو انت مش قادر تحميها انا هبعت حد ياخدها وخلاص
اسر بعصبية وصوت عالي : نعععم في اي يا اياد ما قولتلك انها كويسة وهما 3 سعات بس وكنت مرجعها واي تبعت حد ياخدها دي
اياد : اللي سمعته يا اسر اديني ملاك دلوقتي
ملاك كانت صحيت عل صوت زعيق اسر بس مكنتش فاهمة حاجة : اسر خدي اياد
ملاك خدت الفون :الو يا حبيبي عامل اي
اياد: انتي اللي عاملة اي كويسة ياروحي
ملاك : ايوآ يا اياد كويسة الحمدلله
اياد :تمام ملاك اسمعيني كويس الساعة واحدة هتكون في عربية مستنياكي هرن عليكي اول ما توصل تمام
ملاك بعدم فهم : عربية اي انت رجعت
اياد : لا بس هتروحي مكان تاني أأمن ليكي
ملاك بدموع لأنها مش عايزة تبعد عن اسر : بس يا اياد انا مرتاحة هنا معاهم اسر خد منها
واتكلم بهدؤ عكس اللي جواه : اياد انا عارف انك متعصب وخايف عشان ملاك بس متنساش انها مراتي و انا مرتحتش غير لما رجعتها تاني يعني كل كلامك دا ملوش لازمة وانت عارف اني اقدر احمي مراتي كويس اوووي فا اهدي كدا وبعدين نتكلم سلام يا صاحبي وقفل
اسر يزعيق وعصبية:عايز اعرف بتعيطي لي دلوقتي انتي عايزة تمشي من هنا
ملاك مردتش لأنها خافت من صوته
اسر :انطققي قطع كلامهم خبط عل الباب
ملاك خدت طرحة وحطتها عل شعرها وفتحت وكانت كريمة والجدة وسحر
الجدة :بتزعق لي يا اسر مالك
اسر :مفيش
سحر : شكلك متعصب في اي يا اسر انت جرح بيوجعك ابعت اجيب دكتور
اسر : لا يا ماما انا كويس كان معايا بس مكالمة من الشركة واتعصبت شوية
سحر :شركة ودلوقتي الساعة 9 الصبح
اسر :عادي يا ماما
سحر :براحتك بقا يلا يا ماما ننزل
الجدة :يلا ونزلو سوا
اسر :ملاك تعالي ملاك قربت
ملاك : نعم يا اسر
اسر :انا اسف اتعصبت عليكي بس انا مش عايزك تبعدي عني انا بحبك يا ملاك
ملاك بصدمة : بتحبني انا
اسر : لا وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى