Uncategorized

رواية العشق المستحيل الحلقة الثانية 2 بقلم سارة نبيل

 رواية العشق المستحيل الحلقة الثانية 2 بقلم سارة نبيل 

رواية العشق المستحيل الحلقة الثانية 2 بقلم سارة نبيل 

رواية العشق المستحيل الحلقة الثانية 2 بقلم سارة نبيل 

ساره :ياله يبنات بسرعه عشان نلحق المحاضره الثانيه 

ملك :ههه المحاضره الثانيه اذا  لحقناها يااختي انتي وهي 

هاجر :بجد شكرا يعمو علي التوصيل بنغيرك كنا هنقعد نستني الاتوبيس الثاني 

الاب :لا علي ايه يابنتي كده كده انا رايح مشوار جانبكو هنا ايه المانع بقا 

ملك :ياله ياهاجر وبجد شكره يا اونكل 

الاب :ياله يا بنات عشان تلحقو المحاضره ياله ياله 

ساره وملك وههاجر كانو بيجرو عشان يلحقو المحاضره الثانيه فطبعا هما كانو جايين متاخر اصلا بس مع حظ ساره النحس الجازمه بتعتها اتكسرت وهي بتجري فمعرفتش تمشي حلو فقعدت في جانب تتحسر علي حظها الزفت 

ملك : ياااه اهو ده الي كان ناقص هنعمل ايه دلوقتي هتمشي ازاي 

ساره  :رد سريع لا انتي وهي يا حبايبي هتروحو مفيش هروب عشان تسجلو المحاضره وتشرحوهالي

هاجر :ممممم

ساره : انتو لسه واقفين ياله يبت انتي وهيا الله 

طبعا ساره كانت زعلانه اوي من الي حصل وده مخلهاش تتفائل خالص من يومها الاول بالجامعه وهاجر وملك كمان كانو زعلنيين عشان ساره 

ساره بتكلم الجازمه : خساره فيكي 120 جنيه والله جازمه بنت……..مش عارفه اقول ايه ربنا يسامحك والله علي الي عملتيه فيا ربنا يسامحك ياشيخه 

في الوقت الي كانت ساره بتتخانق مع الجازمه اوسم وافخر واحد في الجامعه كان سامع حديثها مع الجازمه من وراء غرفه الملابس الرياضيه والصراحه توقع انها بتتكلم مع حد وخرج كريم وهو يبتسم ابتسامه خفيفه وساره مش وخده بالها انو واقف جانبها وهي فاضله تهزا في الجازمه وبلينما هي تحدف الجازمه اذا تصتدم باكريم 

ساره :هه اه اسفه جدا 

كريم رد فعله بعد راميه بالجزمه : يابنت الله اه اه اه

ساره : قمت وهي تضحك من شكل كريم وهو بيتوجع من حدفه الجازمه القويه 

كريم : مش تحاسبي انتي مبتشوفيش 

ساره بهمس : جدتلي في واقتك انا كنت شايله هم مين هطلع فيه غاضبي 

ساره: بصوت عالي قليلا ايه يا عم مقولنا اسفه 

كريم : اسفه ايه يخربيتك انتي عارفه انتي عاملتي ايه يبنت..

ساره رد سريع : لا انا مسمحلكش وكمان ايه يعني دي جازمه 

كريم بزهق : جازمه يبنت…

ساره : قامتلو بسرعه وقربت منه يابنت ايه 

كريم : مممم مبقولش 

ساره : ايوه كده اتعدل وكمان فيها ايه يعني لبسك اتوسخ 

كريم : يلهوي علي الي مبتفهمش لبس ايه يا اخربيتك دا لبس المباره الي باعد ربع ساعه ادعي عليكي بايه يا شيخه 

ساره بضحكه : اهه ههههههه عادي يعني قولهم وقعت وانا ماشي 

كريم : انتي هتهزري معايه احمدي ربنا اني معملتلكيش مشاكل 

ساره : قايمه تتخانق 

كريم مشي وسابها تكلم نفسها وهي بتزعق وتقول انا لسه مخلصتش كلامي 

كريم يرن بالموبيل علي رجل اعماله : ايوه يا صلاح هاتلي دلوقتي لبس كره الساله الخاص بيه وهاتو علي الجامعه في دقيقه واحده 

صلاح: تمام يا استاذ كريم حالا وهكون قدام الجامعه

كريم : لا قدام جامعه ايه انا في الحمام استحاله اخرج وانا كده ادخل دخلهالي مكان مانا موجود 

صلاح : لا يا استاذ مينفعش كده يحصل مشاكل في الكليه بس انت ممكن تبعت اصحابك يخدوهم 

كريم : اصحاب ايه كلهم في المحاضره 

صلاح : يعني مفيش اي حد مش في المحاضره 

كريم لا  وافتكر ساره الي كانت قاعده باره 

كريم :  خلاص خلاص انا هتصرف سلام 

كريم  يفتح غرفه الرياضه قليلا بسسسبسسس 

ساره : عامله مش وخده بالها 

كريم : بسبسبس 

ساره : مفيش اهتمام 

كريم : اوفر الصراحه بسبسبسبسبس 

ساره : بنرفزه ايييييييه وصوت عالي 

كريم : وطي صوتك ونبي  وتعالي 

ساره : لا مش جايه 

كريم : بنرفزه تعالللي 

ساره : اووووف طيب وقلعت الجازمه من قدميها وراحت عند الغرفه افتكرتو هيصلحها عايز ايه 

كريم : عايز عايز 

ساره بحماقه : ايوه قوللها متخفش خلاص هسمحك 

كريم : بكبرياء تصالحي مين يا اختي انا اصلا مش بنديلك عشان كده 

ساره : لا والله اومال عشان ايه 

كريم : السواق هيجيب لبس بره اخرجي هتيه 

ساره : حاضر وبعدين اخدت بالها لا والله وانا مالي انا 

كريم : بنرفزه لا مالك ومالك كمان 

ساره : لا والله طب ايه رايك بقا انا مش راحه وكمان انت واقف وراء الباب كده ليه 

كريم : لا بقا معلشي روحي وبعدين حضرتك انتي السبب فالازم تسعدييني 

ساره : لا والله يعني انا الي قولتلك تيجي تقف مكان مانا هحدف الجازمه 

كريم : ياربي اوف لازم استخدم معاها الحنيه وامري لله 

كريم  قطع كلا ساره : انا اسف

ساره لسه بتتكلم : ايه قولت ايه 

كريم : انا اسف خلاص كده 

ساره بفخر :  خلاص ولونك افورت بس خلاص اوكي فين السواق ده 

كريم : بقالو ساعه مستني حضرتك بره 

ساره  بحمق : ايه ده  مستنيني انا

كريم : ياليلت امي السوده اومال انا بتكلم في ايه 

ساره : خلاص خلاص 

وراحت ساره جابت اللبس من السواق ودخلته لكريم فانتظرت منه شكرا بس هو عمل العكس  قفل الباب في وشها

ساره : اوووف والله انا غلطانه 

ملك وهاجر : انتي ايه الي قومك من مكانك 

ساره : حاجه كده بس خلاص 

ملك : طيب ياله 

ساره : ياله فين 

ملك : علي الملعب المباره هتبدا بين كليتنا وكليه الصيدله دول بينهم فريق جامد اوي انا فهمت كده بس هما هنا مختارين افضل لاعبين بالكليه 

هاجر : اه ياله انا راحه ياله يا ملك 

ساره : طيب روحو انتو انا هروح الكافيه 

هاجر وملك: طيب طيب سلام

وذهبت ساره وهي تتحسر علي الجاذمه بنت …..الي مفةته عليها حجات كتير 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراء باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حور الريان للكاتبة نور محفوظ.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى