روايات

رواية ملاك الليث الفصل الثاني 2 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل الثاني 2 بقلم إسراء محمد
رواية ملاك الليث الفصل الثاني 2 بقلم إسراء محمد

رواية ملاك الليث الفصل الثاني 2 بقلم إسراء محمد

ليث دخل يعمل تليفون وسمع صوت ملاك بتصرخ جامد ليث جري ولقي داليا واقفه وملاك بتعيط ووشها متبهدل ماايه
ليث :انتي اتجننتي ي داليا ازاي تعملي كده داليا:عشان قلت ادبها عليا ولسانها طويل
ملاك بعياط:والله مش عملت حاجه انا طلعت اوضتي زي مانت قولتلي وهي جت ورايا
داليا:كدابه وبعدين انا هطلع لواحده زيك لي أو بمعني تاني شحاته يعني
ملاك بصت لليث بكسره ودموع وطلعت فوق علي اوضتها
 وليث بص علي داليا بغضب وضربها قلم جامد لدرجه انها وقعت علي الارض
 ‏داليا:بقي بتضربني انا عشان حته بت شحاته زي دي
 ‏ليث:لو سمعتك بتقولي كده علي ملاك تاني هزعلك ملاك مش شحاته ملاك بقت واحده من أهل البيت
 ‏داليا: ماشي يا ليث هعرفك ازاي تمد ايدك عليا ولما يجي جدو هقولوا علي الشحاتين اللي بقوا يدخلوا بيتو
 ‏ليث بصلها بغضب جدا وطلع يشوف ملاك
 ‏عند ملاك اول ما ليث طلع سمع صوت صراخ ملاك
 ‏ليث :ملاك مالك افتحي حبيبتي انا ليث
 ‏ملاك:أبعد عن ملاك ملاك مش بتحبك يا ليث انت وحش
 ‏ليث:عشان خاطري ي حبيبتي افتحي الباب
 ‏ملاك:فتحت الباب واول ما شاافت ليث عيطت جامد ابعد عني ملاك مش بتحب ليث انت وحش انا مش قليله الادب ملاك مش قليله الادب انا قولتلها كده. عشان هي قالتلى شحاته وانا مش شحاته وانت زعقتلي عشان ها وفالاخر هي شتمتني تاني وانت زعقتلي عشان ها
 ‏ليث: نزل مستواها انا عارف ان ملاك مش قليله الادب وقطع لسان اللي يقول كده وليث بيحب ملاك اوي وعاوز يصالحها يصالحها ازاي
 ‏ملاك:لا ملاك مش عاوزه تصالح ليثو
 ‏ليث: ههههههههههه طالما قولتي ليثو يبقي مش زعلانه
 ‏ملاك ادت وشها الناحيه التانيه
 ‏ليث:خلاص بقي ليثو عاوز يصالح ملاك ويوديها الملاهي ويجبلها لبس كتير اوي
 ‏ملاك ببراءة:كأنها مكانتش متضايقه منه من شويه
 بجد هتوديني الملاهي
 ‏ليث: بجد ي حبيبتي
 ‏ملاك:ملاك عاوزه تجيب فستان قصير وجيبه وفستان قصير زي ما بتشوف البنات الصغننه تلبس
 ‏ليث:لا عيب مينفعش ملاك كبيره مينفعش تلبس قصير
 ‏ملاك:لا ملاك لسه عندها ٥و٥
 ‏ليث:بس مينفعش الناس تشوف ملاك لابسه كده صح
 ‏ملاك:ببراءه طيب بص اي رايك ملاك تجيبه بس تلبسه فالبيت اي رايك
 ‏ليث:ماشي ي حبيبتي طالما فالبيت انا هجبلك كل اللي انتي عاوزه
 ‏ملاك: حبيبي يا ليثو وحضنته والله انت حبيبي يا ليثو وملاك تحبك ومش تزعل منك خالص
 ‏ليث:يعني ملاك مش زعلانه مني خالص
 ‏ملاك:تؤتؤ خالص مالص
 ‏ليث:ضحك جبتيها منين دي ي لمضه
 ‏ملاك:لمست غمازاته حلوين اوي دول
 ‏ليث:بخبث عجبوكي
 ‏ملاك:ببراءه اه حلوين ههههههههههه انت عندك كام سنه ي ليثو
 ‏ليث:عندي ي ستي ٢٤سنه
 ‏ملاك:ماشي ي ليثو يلا بقي عشان نتشري الهدوم ونتمرجح
 ‏ليث خدها ومشي واشتروا هدوم كتير جدا وملاك قاعده بتلف بفاستين كل ما تلبس فستان وفرحانه اوي وليث بيتفرج عليها ومبتسم وبعد كده اخدها وراحوا الملاهي
 ‏ليث:ملاك خليكي هنا هروح احط الشنط دي فالعربيه
 ‏ملاك:ماشي ي ليثو
 ‏ليث راح ورجع ملقاش ملاك
 ‏ليث:قعد يبص يمين وشمال
 ‏ليث سأل الراجل اللي كان واقف:لو سمحت مشفتش البنت اللي كانت واقفه معايا
 ‏الراجل:لا مشوفتهاش
 ‏ليث طلع يجري قعد يدور عليها مش لاقيها وعمال ينده بعلو حسه عليه وطلع برا الملاهي بردو مش لاقيها
 ‏وقف ف نص الشارع مش عارف يعمل اي وحط ايده علي دماغه
 ‏**********************
 ‏عند داليا
 ‏ماشي ي ليث والله لاوريك بتعمل فيا انا كده عشان حتت شحاته والله لدفعك تمن ده غالي واما بالنسبه لست ملاك بتاعتك فانا مش هسيبها فحالها واعرفها ازاي تعمل كده معايا وهطلعها من حياتنا نهائي
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى