Uncategorized

رواية مريض بحب نور الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 رواية مريض بحب نور الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

تميم … لمح بنت من بعيد نزله من العربيه وبصلها بصدمه مش معقول دي نور!!
نورين…بصت لعربيه ابراهيم اللي جايه من بعيد وابتسمت بخبث 
ابراهيم… وصل لنور وقال ها كلو تمام 
وبداوه يلسموا السلاح وابراهيم فتح شنطه فيها مبلغ كبير 
في الوقت ده القوه هجمت وبدات الرجاله بتاعت ابراهيم تضرب نار علي القوات ورجاله نرمين تضرب نار من تحت لتحت علي رجاله ابراهيم 
وبعد الشويه ضرب النار وقف بعد ما نورين الرجاله بتاعتها هربت ونصها مات ورجاله ابراهيم اتقبض علي تلات اربعهم والباقي اتصاب ومات وتم القبض علي نورين وابراهيم 
تميم..سيب البنت ديه يعسكري 
تميم… قرب منها وفضل باص ليها 
نورين… خير يباشا معجب ولا اي وغمزت 
تميم… انتي ليك اخوات 
نورين… وانت مالك بتتحشر في اللي ملكش في ليه 
تميم..  خدوها 
وركبوا البوكس وكل حاجه بقت تمام واتحركوا علي القسم” 
تميم.. ديه نسخه طبق الاطل من نور هو انا هتوه عن نور الظاهر ان وراكي ينور حكايه كبيره!!
وبعد شويه وصلوا القسم…..
كل الناس اللي تم القبض عليهم دخلوا الزنزانه 
تميم.. كلوو تمام يباشا والخساير كلها اصباب متقلقش 
القائد…. عارف انك قدها بس لسه في خطوه كمان في المشاور ده اخر اليوم هجيلك المكتب انا والمساعد بتاعك في القضيه ديه 
تميم… تمام يفندم 
______________________
_____________*
تميم للعسكري…. طلع نور من الحبس الانفرادي كفايه عليها كداا
العسكري…. تمام يفندم 
وخد نور وادها الزنزانه اللي كانت فيها….
نور للمساجين… وحشتوني 
وقعدت  في ركن لوحدها بهدوء الكل بصلها باستغراب وسكتوه
بنت جت قعدت جمب نور
البنت..  مش عدتك انك تعدي ساكته كداا فيكي اي 
نور… بصتلها ومردتش 
البنت… بعدت بعيد عنها 
نور…  بصتلهم وفردت جسمها ونامت…. 
______________________
__________* 
اسر… يعني ايه اتقبض عليهم 
_يباشا والله زي ما بقولك ده كل اللي حصل وعارف مين اللي نفذ المهمه تميم المحمدي 
اسر… تميم المحمدي ده مش هيجبها البر حسابوا معايا تقل اوووي،هعبيلوا لحد ما اشوف هوجعوا ازاي واعيشوا تميم بلا روح 
_تمام يباشا 
اسر… قفل 
_________________________
___________*
جي الليل”
تميم… والله يبراء مش عارف 
براء… من امتا وانت يتميم بتشغل بالك بمسجونه 
تميم… مش عارف ولا فاهم حاجه بجد يبراء،حاسس انها مختلفه غيرهم،مظلومه،مكسوره اوووي وبتبيت عكس اللي جواها،وراها حكايه كبيره اوووي وهعرفها،انا بجد يبراء عايز افهم في ايه ولي مرمز مع نور كداا 
براء… انا عارف انك مش بتحب تالين وانت خطبها صالونات بس بلاش اللي ماشي فيه ده سكتوه غلط 
تميم… متقلقش يبراء ان شاء الله كلوو هيبقاا تمام 
براء… ماشي يتميم سلام 
تميم… سلام 
وقفلو” 
…………..
القائد… جي مكتب تميم 
القائد.. اهلا تميم باشا 
تميم بابتسامه… والله واحشني اوووي 
القائد… والله يتميم انا فخور بيك جداً
تميم… تلميذك يباشا 
القائد…هشوف حاجه ورجعلك تاني
 تميم…ماشي 
القائد…خرج وراح عند زنزانه 
القائد للعسكري…. افتح الزنزانه 
الزنزانه اتفتحت 
القائد… اد يوني فورم الضابط لشخص 
القائد.. يتلبس وحصليني علي مكتب تميم بيه وخرج 
القائد… للعسكري… تيجوا انتوا الاتنين علي مكتب تميم وشاور علي الشخص 
القائد…. رجع للمكتب بتاع تميم 
_بعد خمس دقايق
_ الباب خبط و
القائد… المساعد في القضيه وصل 
تميم… عينوه كانت علي الباب
 _الباب اتفتح 
تميم قام وقف مكانوه من الصدمه و…….
……خير شفت عفريت يتميم بيه
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!