Uncategorized

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية 2 بقلم رقية محمود

 رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية 2 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية 2 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية 2 بقلم رقية محمود 

عدا اسبوع وندي فقدت الامل انهاا تقابله تاني لحد م في يوم وهيا نازله بدور ف شنطتهاا وهوووب ????

ندي / مش تحاسب ي بغل انت 

مالك / بغل كمان ! طيب ي ستي متكشرين انا ماشي 

ندي / خد هنا بس تعاله 

مالك / امم خير 

ندي / انت كنت فين ي استاذ بقالك اسبوع ????

مالك/ اي داا اي داا اي داا وانتي كنتي مستنياني????

ندي / لا اصل ..اصل رجلي وجعتني تاني وكنت ناويه ابلغ عنك 

مالك/ ???????? تبلغي عني طيب ي ستي انا قدامك اهو يلا نروح القسم واعملي محضر 

ندي / لا م خلاص رجلي خفت 

مالك قرب منها جامد وبص ف عنيهاا وهياا سرحت ف عيونه اللي زي القمر دى انت ي ولاا قمر ليه هاا 

مالك / ندي عايز اتكلم معاكي شويه ممكن !

ندي / والله ابغي بس علياا محاضره لو مروحتش دلوقتي هيتعمل مني بطاطس محمره 

مالك/???????? تمم هعدي عليكي بعد الجامعه ماشي 

ندي / ماشي ي قمر 

مالك / يلا اركبي علشان اوصلك متمشيش لوحدك بدل م حد يعاكسك داهيه ف حلاوتك 

ندى/ اى داا اى داا انت بتعاكسني !

مالك / وفيهاا اى م انتى قمر وتتعاكسي ???????? 

ركبت معاه وهناك عيون تراقبهم لحد م وصلو الجامعه ونزلت 

مالك/ هستناكي اوعي تنسي 

ندي / ي باشا عيب هوصل قبلك اصلا ???? 

مالك/ والله انك عثل????????????

ندي/ كلهم بيقولولى كده???? 

مالك وهو بيقلد صوتهاا / حاسب بس كده ديل الفستان علشان غالي ???????????? 

ندي / حفظت???????? 

مالك / اومال ???????????? 

ونزلت ودخلت الجامعه وقابلت اميره صحبتهاا

ندي/ اميره اميره مش هتصدقي قابلتي مين 

أميره/ مين ياختي???? 

ندي/ مالك وقالي هستناكي بعد الجامعه علشان عايزني ف موضوع تفتكرى اسمي بنتي اى???? 

اميره / امم طيب مقالكيش هتروحو تتكلموا فين !

ندي/ لو ف النار طلاج تلاته ل اروح ???? ده مالك حبيبي قره عيني وابو عيالى انشاء الله ???? 

اميره/ يلا علشان المحاضره هتبتدي???? 

وحضروا المحاضره وندي مركزتش اصلا وفضلت تفكر ف اسم بنتهاا وياتري هيخليهاا تتفرج ع غامبول ولا هيقلب ويجيب الماتش???? 

ندي/ الدكتور طلع طيب عايزين مني حاجه وطلعت تجري زي العيال الصغيره 

اميره/ امم اما نشوف حبيب القلب بتاعك ده 

وطلعت ورا ندي 

ندي اول م طلعت لاقت مالك راكن عربيته وساند عليهاا وشعره بيطير من الهوا ع خفيف ولابس حتت طقم هارسود ي ابني انا ممكن اخدك فوق سطح الواد حماده اتلم ???? 

مالك/ عارفه انا واقف من امتي ؟

ندي / من امتي انا متأخرتش !

مالك/ انا اصلا م مشيتش م ساعه م دخلتي 

ندي بصدمه/ يعني اى م مشيتش انت فضلت مستنيني عقبال م اخلص 

مالك / شوف ازااااي???? 

ندي/ ومأكلتش كل ده !???? 

مالك / لا مستنيكي علشان ناكل سواا 

ندي / متقولش بقاا انك هتعمل فيهاا جينتل مان وتأكلني ف مطعم ع البحر 

مالك/لا هو فعلا انا جينتل مان وهاخدك اكلك ع البحر ????????????

ندي/ طب يلاا ونبي علشان جعااااااانه???? 

مالك بضحك ع صوتها / اى هتكليني????????

ندي/ طب يلاا وخاف ع نفسك بقاا 

ركبوا العربيه وراحوا مكان ع البحر جميل وهادي مفهوش ناس كتير ونسمه هوا جميله تنسيك اى حاجه 

مالك/ هاا ي ستي تطلبي اى !

ندي/ اختار انت انا بأكل اى حاجه???????? 

مالك /???????? طيب ي ستي هختارلك ع زوقي 

وطلب الاكل واكلو وخلصوا وقاموا يتمشوا شويه 

مالك/ عارفه ي ندي لما خبطك انا كنت فاقد الامل كنت ماشي مش شايف قدامي انا كنت حاسس ان الدنياا اسودت ف وشي حتى مكنتش عارف انا رايح فين كنت ماشي بلا هدف 

ندي / ليه كل ده اى اللى حصل

مالك اتنهد وقال/ سبتني سبتني بعد م علقتني بيهاا حسستني انهاا كل حاجه لياا واجملهاا سبتني ومشيت وخدت كل حاجه حلوه معاها سبتني علشان محبتنيش هياا بس حبت فلوسي وعربيتي والعز اللى انا في محبتنيش لروحي موقفتش معاياا ف ضعفي سبتني وانا بتألم سبتني علشان شعري اللى هيقع بعد جلستين كيماوي وشكلي اللى هيتغير ف ليالي حبت بس اللى براا بس عمرها م فكرت تبص علياا بس من جوا 

ندي / مالك هو انت ..

مالك / اه عندي كانسر ف الدم بس لسه ف اوله كان ممكن تستني! كان ممكن اخف! بس بعد م سبتني مبقتش فارقه اخف او لا 

ندي بتلقائيه / علشاني خف علشاني 

مالك / علشانك !

ندي / اقصد علشاني يعني مش احنا صحاب !

مالك / طبعا صحاب أنا متشكر جدا معلش نكد عليكي بكئبتي بس مش عارف ليه فتحتلك قلبي واول حد جه ف بالي لما قررت احكي 

ندي / مالك اناا جنبك وصدقني عمرك م تحتاجني ف حاجه وابعد عنك خالص عارفه انك ممكن متصدقنيش علشان اقرب حد ليك خذلك بس والله انا مش كده وبجد هبقي جنبك ومتخافش هتخف وترجع احسن من الاول كمان 

مالك ببتسامه / وانا مش خايف من حاجه طول م انتي جنبي 

ندي / وانا مش هسيبك ابدا يلاا هات رقمك علشان من هنا ورايح انت مش لوحدك انا جنبك وهفضل جنبك ومش بمزاجك ع فكره مش بخيرك يلاا 

مالك ابتسم واداهاا رقمه 

مالك / يلا علشان اروح علشان الوقت اتأخر 

ندي بصت ف الساعه وقالت / هارسود دايماا اللحظات الجميله بتخلص بسرعه ????

مالك بضحك / طب يلا ي قمر ???????? 

وركبوا ونزلهاا عند البيت واستناهاا لما طلعت وبعدين مشي ، ندي اول م دخلت من البيت لاقت ابن عمهاا قاعد مع مامتهاا ابن عمهاا ده بيحبهاا من صغرهاا بس هياا بتعتبره زى اخوهاا وعمرهاا م فكرت ف حاجه غير كده 

ندي / باشاا مصر بنفسه عندنا اى النور ده ي باشا 

عمر / انتي ي بت انا ساعات بشك انك بنت اه والله زى م بقولك كده 

ندي / اهل مين وحبايب مين هما فين دول مش باينين???? 

روفيده / اناا عاطف معاكوا ف البيت ع فكره???? 

ندي / ماما حبيبتي وحشتيني اوى كده متسأليش علياا طول الفتره اللى فاتت???? 

روفيده/ ده ع اساس مش عايشين ف نفس البيت ???? 

ندي / تصدقي بالله انا غلطانه والله ل اسبلكوا البيت وامشي 

روفيده / خدي هنا ي هبله رايحه فين 

ندي / هه داخله اغير ي حبيبتي متخافيش قاعده ع قلبك عارفه انك متقدريش تستغني عني???? 

روفيده/ اوي ي بت ده انتي اكسجيني ???? 

ندي/ عارفه طب والنعمه البيت من غير صوتي ولا يسوي???? 

ندي دخلت وغيرت وفضلت قاعده شويه لحد م فجأه …

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية براءة للكاتبة آية عامر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!