Uncategorized

رواية ملك السائر الفصل الثانى 2 بقلم شهد مصطفى

 رواية ملك السائر الفصل الثانى 2 بقلم شهد مصطفى
رواية ملك السائر الفصل الثانى 2 بقلم شهد مصطفى

رواية ملك السائر الفصل الثانى 2 بقلم شهد مصطفى

سائر بهدوء:لو موفقتيش تتجوزينى هطلع واقول ل اهلك على عز
ملك برقت وقالت:وأنت عرفت عز منين
سائر بهدوء:مش مهم المهم انك حبيتيه وانا اطلع واقول ل اهلك وازود كلمتين حلوين من عندى
ملك بغضب جت تضر”به مسك أيدها وز”قها على السرير وبقى فو”قها وبتحذ”ير:الا كده اياكى تر’فعى ايدك عليا والا
ملك:والا ايه
سائر:والا وميل على ودنها وقال:والا هوريكى سائر عمرك ما شفتيه ووقتها أنتِ الخسر”انه
ملك بدموع:ليه يا سائر ليه بتجبر*نى
سائر بعد عنها لأنه مبيستحملش دموعها واتظاهر بالبرود وقال:قدامك عشر دقايق تجهزى واه جبت لك فستان فرح علشان متقوليش حر”متك من حاجه يا اوزعتى
ملك بدموع:بكر”هك يا سائر
سائر ز”قها نحيه الحيطه وبعيون كلها شر”ار:لسانك ده مينطقش بالكلام قبل ما عقلك يعقله والا هعقله بس بطريقتى وخرج وسابها وهى قعدت على الأرض وبدأت تعيط بق”هر
ملك:ليه يا عز ليه سبتنى
فى مكان آخر
شاب مربوط فى كرسى ودخل عليه واحد وضر”به حته قلم وقال:مش واحد زيك يا عز اللى يقرب من حاجه ملكى وطلع مسد”سه وضر”به طل”قه فى نص دماغه
منيرة دخلت وفى ايدها فستان ملك
وملك قاعده بتعيط حطت الفستان على السرير وقربت منها وقالت:يلا علشان تجهزى
ملك بدموع:مش عايزة اتجوزه يا ماما
منيرة بحدة:قومى يا ملك
ملك خدت الفستان ودخلت الحمام ولبسته وهى بتعيط وخرجت وجت تخرج امها مسكتها وقالت:حطى مكياج
ملك بدموع:مش عايزة
امها شدتها وحطت لها روج وكحل
منيرة:بطلى عياط علشان شكلك
ملك خرجت وسائر اول ما شافها قام وقف وراح نحيتها وهمس جنب ودنها:قمر يا لوكه مبروك عليا أنتِ
ملك دموعها نزلت وقعدت على الكرسى والماذون بدأ يكتب الكتاب ونهى بجملته الشهيرة
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
المأذون مشى وسائر اتكلم:يلا يا ملك
ملك جت تمشى امها مسكت أيدها
منيرة بدموع:مش هتسلمى عليا
ملك شدت أيدها وهى بتعيط وقالت:أنا مش مسمحاكوا وخرجت
سائر :معلش يا عمتو كل حاجه هتتصلح
محمد:يارب يا ابنى
سائر خرج وهى كانت قاعده على السلم وسانده راسها على الحيطه جنبها ودموعها نازله والكحل باظ وعمل سواد تحت عينيها
سائر قعد جنبها وقال:ليه مسلمتيش على مامتك يا ملك
ملك بتعيط وبس
سائر:يلا يا ملك قومى
ملك قامت ومشيت وراه لحد العربية وركبت ومتكلمتش ولا كلمه
سائر:ملك أنا وأنتِ بنحب بعض قدام اهلى
ملك بصتله وعينيها كانت حمرا وقالت:مش هكذب وهقول لعمى على كل حاجه
سائر وقف العربية وقال:تبقى اطرتينى اعمل كده وشدها ليه وبدأ يبو”سها وهى بتحاول تزقه
سائر بعد عنها وهو مستمتع وقال:لو فكرتى تتكلمى صدقينى يا ملك وقتها مش هر”حمك وهيبقى فيه من ده كتير وبوقا”حه:وجس”مك هيبقى ملكى
ملك سكتت ودموعها نازله
سائر مد لها مناديل وقال:خدى امسحى اللى تحت عينيكى
سائر من جواه مد”ايق بس معندوش حل غير كده
فى بيت سائر
نصر:متخفش أنا هخلص كل حاجه النهارده وقفل تليفونه
بعد شويه سائر وصل ف وهو داخل مسك ايد ملك وهى ز”قتها
سائر بهمس:اسمعى الكلام
ملك سكتت وهو قرب من والده وقال؛مش تبارك لى أنا وملك
نصر رفع رأسه واتصد”م وسائر مبتسم
نصر بغضب:ليه
سائر:هو ايه اللى ليه بقولك ايه يا حج أنا عندى ليلة عن اذنك وشال ملك وطلع فوق واول ما طلع نزلها وهى بعدت عنه
ملك:اظن مفيش اى أوامر تانى
سائر:لحد دلوقتي لا
ملك راحت عند السرير ونامت وشدت عليها الغطا وهى بتعيط فى صمت
سائر:وبعدين معاكى قومى غيرى
ملك لا رد
سائر:قومى يا ملك
ملك بردوا مبتردش
سائر قرب منها وشال عنها الغطا وقال بغضب:مش قولت قومى
ملك بدموع:اوعى وسيبنى بقى يارب امو”ت واخلص
سائر قرب منها بغضب وقال:جبتيه لنفسك وقرب من رقبتها وبدأ يبو”سها وهى بتحاول تبعدة وبتعيط
سائر بعد عنها وقال:قومى غيرى بدل ما اكمل
ملك قامت وخدت تيرنج من الدولاب ودخلت الحمام وفضلت تعيط وسائر سامع صوتها
ملك فتحت المياة السخنه ووقفت تحتها وبدأت تمسح رقبتها بايديها وهى بتعيط
ملك كل جس”مها بقى اح”مر قفلت المياة وليست الترينج وقعدت فى الارض
سائر بدأ يقلق لأنه مش سامع صوتها وولا فيه اى صوت فقرب من الحمام وبخوف:افتحى يا ملك
ملك لا رد
سائر:ملك بقولك افتحى
ملك:لا رد
سائر:تمام ولسه هيكسر الباب لقيها فتحت وخرجت ووشها احمر وايديها ورقبتها ح”مر قوى
ملك راحت عند السرير بس هو مسك ايديها وهى فلتتها بغضب وقالت:نعم
سائر:أنتِ عملتى ايه جس”مك كله اح”مر
ملك بق”هر:مفيش حبيت احر”ق جس”مى علشان لم’ستنى يا سائر وكل ما هتقرب منى هحر”قه
سائر:أنت اتج”ننتِ صح
ملك سابته وراحت شدت عليها الغطا وبدأت تعيط بصمت
اتنهد سائر وخرج من الاوضه بس قفل عليها ف وهو خارج
شخص
عملت كده ليه
سائر:عملت ايه اتجوزتها ملك ليا فاهم
تفتكروا سائر مخبى ايه واتجوز ملك ليه بعيد عن أنه بيحبها وملك هتعمل ايه
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى