Uncategorized

رواية انتقمت من حماتي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

 رواية انتقمت من حماتي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

رواية انتقمت من حماتي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

رواية انتقمت من حماتي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

نتعرف بسرعه على شخص جديد
(مالك السيوفي ابن عم زياد  عمره ٢٧سنه )
مالك :رنا قومي ايه الدم ده 
*شالها وركبها عربيته وطلع على المستشفي
مالك:ترولى ترولى بسرعه 
الدكتور:مالك بيه اهلا وسهلا
مالك:ولا اهلا بلا زفت خدوها بسرعه 
الدكتور :خلاص هندخلها اوضه العمليات
مالك :بسرعه 
لازم ارن على زياد
مالك:الوو يا زياد
زياد:في حاجه يامالك
مالك:رنا بتولد 
زياد:ب بتولد ده لسه مش ميعادها
مالك:معرفش أنا لقيتها قدام باب الفيله مغمي عليها وفي دم خدتها وجبتها المستشفي علطول
زياد:أنا جي 
مالك :ماشي
بعد شويه
زياد :هيا فين
مالك:في العمليات
عدا ساعه اتنين تلاته
زياد للمرضه:لو سمحتي هو انتو اخرتو لى 
الممرضه:لأن المريضه صحتها مش كويسه وكمان ولدت في التامن ادعيلهم
زياد:يااارب
عدا نصف ساعه واخيرا خرجت
الدكتور طالع من اوضه العمليات
زياد:ها يادكتور ايه الاخبار
الدكتور :الحمدلله بقت كويسه بس الجنين
عفاف:ها مات
زياد بص لمامته:ماله ابني يادكتور
الدوك:هيدخل الحضانه شويه بس مش كتير اسبوع بالكتير
زياد:تمام يادكتور ممكن ادخل اشوف رنا
الدوك:اه هيا فاقت تقدر تدخل
زياد في غرفه رنا
زياد:أنا آسف
رنا:فين ابني
زياد بحزن:ف الحضانه
رنا:هو كويس
زياد: اه بس اتولد بدري ف دخلوه الحضانه
رنا: عايزه اشوفه
زياد:هيأل الدكتور
راح زياد للدكتور ووافق أنها تشوف ابنها وشافتو
عفاف:مبروك يتربى في عزكو
رنا :شكرا
مالك:مبروك يارنا وحمدلله على سلامتك
عن اذنكو أنا بقي اسيبكو لوحدك تحبي تيجي معايا يامرات عمي
عفاف:اه يااريت
ومشيو
زياد: أنا آسف
رنا :على ايه على أن ابني كان هيموت بسببك ولا على انك ضربتني 
زياد:والله كن
رنا قاطعت كلامه:من غير كلام طلقني وابنك تشوفه في أي وقت
زياد :مش هطلق
رنا:هطلقني
زياد:هطلقك بس مش هتشوفي ابنك تاني
رنا:انت بتقول ايه
زياد:هو ده إلى عندي عايزه تعيشي مع ابنك تكملة ومفيش طلاق
رنا بحزن:ماشي
زياد:نامي علشان بكرة هتطلعي ونروح وخرج
صباح جديد
زياد:خلصتي 
رنا:اه
زياد:يالا
وروحو
عفاف:ايه ده امال في ابنك
زياد:في الحضانه
عفاف:ماكله منك انتي 
زياد:ماما خلاص مش وقته
عفاف:بتزعقلي 
زياد:أنا آسف ياماما 
رنا :سناء ياسناء
سناء الشغاله:ايوا يا مدام
رنا:سعديني معلش اطلع
سناء:حاضر يا مدام اتفضلي
وطلعت رنا
عدا اسبوع وراحو يجيبو البيبي
الدكتور :خليه شويه علشان صحته
رنا بدموع:لاء أنا عايزاه
الدكتور :يامدام مش هينفع لازم حد ياخد باله منه 
رنا:أنا هفضل معاه والنبي خليه يجي معايا
الدكتور:خلاص يا مدام تقدري تاخديه هتسموه ايه بقا
رنا:الياس
زياد:تمم
الدكتور: ماشاءالله ربنا يخليهولكم
زياد:شكرا يادكتور
الدكتور :اتفضل معايا علشان تمضي على إذن الخروج 
زياد:تمم اتفضل
وخرجوا واخدو الياس معاهم????☺️
 في البيت
زياد :أنا آسف خلاص 
رنا:احنا هنعيش مع بعض علشان الياس بس
زياد:معلش خلاص سامحيني وابننا معانا ومحدش هيقدر يلمسو
رنا:طيب لو مامتك
زياد حط أيده على بوقها :اششش هيا مش هتقدر تعمل حاجه  وهخليها تعتذر منك لو انتي حابه كده
رنا:متأكد انها مش هتعمله حاجه
زياد:اه ولو حابه نسيب الفيلا واجيب واحده نقعد فيها لوحدنا 
رنا :لاء مانت عارف مابحبش القعده لوحدي
زياد :خلاص وحشتيني
رنا:والله
زياد:وحياتك
رنا :وانت كمان❤️
عدا يومين ومفيش اي احداث جديده
عفاف :رنا فاضيه
رنا:اه في حاجه
عفاف:انا 
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شخصية قوية للكاتبة إيمان نصر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!