Uncategorized

رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنية الحبشي

  رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمنية الحبشي

في هذة المستشفي تجلس سارة تتأفف بضيق فهي هنا منذ 3 ايام منذ هذة حادثة الخطف 
وجدت شخص يدخل عليا يلبس ملابس الطبيب وكمامة علي وجهة واغلق الباب خلفة بالمفتاح
سارة…. بتقفل الباب لية انت 
خلع هذا الشخص الكمامة
سارة….. مروان ثم قالت بغضب/وليك عين تيجي هنا دانت معندكش دم 
قبض مروان علي عنقها وهو يقول ببرود/اتفقنا نفرقهم.. واتفقنا نزعلها.واتفقنا نخطفها 
ثم قال بغضب/بس اللي متفقناش علية انها تتأذي 
سارة بصعوبة/كح كح مرو..ان هموت 
تركها مروان واخذ ينظر لها باشمئزاز 
سارة/مقدرتش امسك نفسي وانا قدامها ثم قالت بحقد انا بكرههااااا نفسي اموتها…. حور عاملة زي الجرثومة عمالة تنتشر. وتحاملت علي الم رصاصة التي كانت من مروان
يارة بحقد/انت نسيت لما كنت في حضني فضلت تقول حور انا بحبك…. ولما هو كان في حضني بردو كان بيقول حور… فيها اي زيادة عني.. قولي انت فيها اي زيادة عني يا مروان… حلوة عني … 
مروان بهمس بجانب اذنها/مش وس*ة زيك قبل ما اطلب كانت علي سريري 
فلاااااش باااااك 
سارة تجلس في فيلا مروان الحديدي.
 وامامها مروان يتكلم بغضب/يعني اي متجوزين بقالكو 6ايام ومعرفتيش تنفذي.. سارة اخلصي احنا مش بنلعب 
سارة بحنق/اعمل اي يعني.. كل يوم ينام عندها حتي مبيكلمنيش كأني هوا 
ثم هبت واقفة وهي تتمايل بأغراء امام مروان 
سارة/طب بزمتك كل الحلاوة دي هوا 
مروان بخبث/تؤتؤتؤ ازاي يبقي الجمال ده هوا بس 
ثم جذبها لتقع داخل احضانة… ثم فعل ما يحرمة اللة وما يسعد الشيطان بشدة
ولكن ما اغضب سارة ان مروان كان يهذي بأسم حور وليس اسمها 
في الليل وهي ترتدي ملابسها وهو يجلس علي سريرة نصف عاري 
سارة/مكنتش اعرف انك بتحبها اوووي كدة  قالتها بحقد شديد 
مروان  بهيام/حور دي عاملة زي الجوهرة الغالية اووي.. كل الناس عوزاها بس صعب اي حد يوصلها… عاملة زي البحر كل بيعرف يعوم فية بس قليلين اللي ينجو من موج عنيها… عاملة زي المغناطيس بتشدك عليها كانك مسحور في جمالها
سارة بصراخ/خلاص اسكت بس 
مروان ببرود/خودي البودرة دي معاكي وحاولي تخلية يدخل اوضتك ومجرد ما يشرب اي حاجة فيها البودرة مش هيحس بحاجة 
ثم اعطي لها شئ اخر وهمس لها بأذنها بكلمات جعلتها تشعر بالغضب الشديد
اليوم التالي بالفعل رجع سليم مخمور من الخارج واخذتة سارة الي غرفتها واعطت لة العصير مخلوط بهذة البودرة جعلتة يتفاعل معها دقيقة اثنان ثم راح في ثبات عميق اخذت تفعل مثل ما قال لها مروان 
بااااااااااك
سارة ببرود/انت عارف ان انا كنت حامل بيجد 
مروان/هههههه عرفت لعبنا لعبة بس في الاخر طلعت حقيقة 
سارة ببرود/ومش محتاجة  اقولك انه ابنك
مروان/تؤتؤتؤ مش محتاجة ياروحي اهوو خد الشر وراح… وكمان موته هيفيدنا نضغط علي سليم 
سارة/عندك حق خلينا نلعب علي سليم شوية… انا عرفت من رجالتي انه طلقها واخو ريان ظهر 
مروان /اهو ريان دة مكنتش حاسب حسابة بس كويس انه خد الطلقة بدل حور… لانه مكنش هيكفيني فيها موتك يا سارة 
ثم خرج
سارة/واللة لندمك ياحور… ومحدش هيحوشك مني حتي لو ده اخر حاجة هعملها في حياتي
_____________عند ملاك 
بعد ان صعدت غرفتها ظلت تبكي ومسكت صورة ريان 
ملاك/اااااه وحشتني اووووي يا حبيبي وحشتني اووووي… موتك كسرني.. كسر قلبي.مكنتش عارفة انك غالي اوووي كدة … بس انا لية حاسة انك حوليا في كل مكان نفسك معايا ريحتك حوليا … حساك بتهمس بأسمي.. ااااااااه ياكسرة قلبي…. هتحوشني ياقلبي هتوحشني اووووووي… روحت وخدت معاك روحي وقلبي وسعادتي وضحكتي.ثم التمعت عيونها بالشر وقالت/بس واللة لانتقملك… هوريكي ياااحور
(ونقول يااالهوتي جماعي كدة????????)
______________*ريان*
ذهب خلف ملاك وجدها تبكي امام شرفتها … فذهب الي حور عاقد العزم علي تنفيذ الخطة في اسرررررع وقت لكي يرجع الي حبيبتة.. ويمنع هذا العذاب التي تشعر به
حور بصراخ قووي/طب ليه كدبت علياااااااا حررررام. يارب خدني انا مستهلش كل ده .. مستهلش كل اللي بيحصلي ده 
دخل ريان بسرعة الي غرفة حور 
ريان بقلق/حوري شو بكي 
حور/تعبت تعبت اوووي يا رياااان 
ريان/حور مينفعش كدة انا ادم .. دلوقتي مفيش ريان. لازم نلتزم بالخطة 
نظرت لة حور وهي تسترجع ذكريات يوم الحادث
فلاااأااش باااااااك
(ملحوظة????الفلاش باك بيتضمن اللحظات مع اللي بيحكي فقطط)
فاقت حور وجدت نفسها مربط يدها وارجلها علي هذا الكرسي 
اخذت تفتح عينيها ببطئ شديد 
وجدت مروان يجلس امامها بكل برود وينظر لها 
حور بثبات/انا فين واي اللي جابني هنا 
مروان/امممم انتي فين..انتي في مكان محدش يعرف يوصلة..ومين اللي جابك هنا فدة سر مينفعش يتقال هششش????????
حور/ههههههههه ماشي يامارو بس ده مش اسلوب ضيافة ده انا بردو حور 
واخذ تتذكر في الصباااح 
حور/ريان وصلت لحاجة انا مش مطمنة من ساعت ما سيلين دخلت مع حارس سارة 
ريان/انتي لما قولتيلي مشيت وراها واحد يعرف تحركتها لقاها بتتردد كتير علي فيلا مروان 
حور بصدمة/اااايه وازاي متقوليليش حاجة
ريان/محبتش اقلقك 
حور بغضب/قلق اي ياريان افرض عملو حاجة تضر سليم 
ريان بثقة/متقلقيش انا زرعت واحد هناك وعرفت بيخططو لاية 
حور بترقب/اي ياريان انت هتنقطني 
ريان بخوف حقيقي/البسي السلسلة دي الاول ياحور وهقولك
انصاعت حور لكلام ريان ولبست السلسلة 
حور/لبست السلسلة اهووو قول بقا يا ريان
ريان/حور انتي هتتخطفي انهاردة 
حور بصدمة/اي 
ريان/مروان طلع عضو في المافيا كمان 
حور/لا براحة عليا كدة وفهمني براحة
(واحنا مش فاهمين استاذ ريان واللة????????????)
ريان/انا لما بعت الراجل بتاعي يراقبها لقاها بتروح كتير علي فيلا الحديدي خليتة يتزرع في وسطهم وخليتة يعرفلي مروان بيفكر في اي… اما بالنسبة لمروان عرفت ازاي انه عضر في المافيا..فدة عن طريق ادم انتي عارفة انا رائد في المخابرات… فانا اديتة معلومات عن مروان وقالي انه عضو في المافيا ومطلوب بس مش عارفين يمسكو عليه دليل ثم اردف بارتياح/ودي سلسلة فيها مسجل وGBS يعني اول ما تضغطي عليها هيجيلي مكانك وتسجيلة هيبقا علي فوني… فانا عايزك ياحور تستدرجي مروان وتبقي مطمنة اني هوصلك 
اومأت حور لة وهي تشعر ببعض من الخوف 
بااااااااااااك
فاقت حور من سيل ذكرياتها علي مروان يفك قدمها وهو يقول/هو انا اقدر علي زعل حور من كرم ضيافتنا بردو 
سارة ظهرت من الا شئ 
سارة/طبعاااا لازم تتعامل احسن معاملة 
ضغطت حور علي السلسة بحذر وقالت بصدمة مصطنعة/سارة بتعملي اي هنا 
سارة/تؤتؤتؤتؤ هو انتي متعرفيش اني بساعد مروان لا مليش حق 
حور/ازاي انا مش فاهمة 
قصت عليها سارة من اول طلبها من مروان المساعدة حتي وضع لسليم المخدر في العصير 
سارة وهي تخبط علي بطنها/حتي مفيش في بطني نونو علشان اكمل لوي دراع سليم بيه 
حور بصدمة/يعني انتي حامل من سليم 
سارة بزهق/يوووووه قولتلك مش حامل دي لعبة علي سليم علشان افضل علي ذمتة 
مروان/بسسسس خلاص اعملي حسابك يا حور هنتجوز 
حور/ازاي وانا متجوزة 
مروان/عادي مفيش مشاكل نتجوز وانتي متجوزة 
حور بجنون/انت ازاي كدة… انت مسلم يامروان 
مروان/انتي مكبرة الموضوع لية 
حور/فعلا مكبرة الموضوع 
ذهب لها مروان وهمس لها بأذنها بشئ جعل عينيها تتويع من الصدمة
ولكن قاطعة
 صراخ سارة/نهايتك خلاص يا حور 
مروان/سارة بطلي جنان احنا متفقناش علي كدة 
سارة بجنون/مش لازم نتفق … هي لما تموت كل حاجة هتتحل… سليم هيبقي ليا لوحدي.. وكل فلوسة وثروتة ليا لوحدي
وفي اقل من الثانية انطلقت رصاصتان ????????????????
الاولي كانت من نصيب ريان الذي ظهر من الا شئ واحتضن حور واخذ رصاصة سارة بدلا منها…. والثانية من نصيب سارة..فمروان اطلق عليها هذة الرصاصة لكي يحمي حور 
ريان بانفاس مسلوبة/هتوحشيني اوووي يا بنت قلبي… خلي بالك من ملاك 
حور بصدمة/ريان قوم يا ريان والنبي ثم قالت بصراخ هز ارجاء المكان/ ريااااااااااان قووووم متسبنيش … مش هقدر اكمل من غير سندي…. قوم يا ريان علشان ملااااك قوووم 
ريان بهمس بجانب اذن حور/متقلقيش عامل حسابي بس مضطر امثل 
جاء سليم علي اثر هذة الصرخة وجد سارة ملقية علي الارض وبيدها مسدس 
ذهب لها ودنا منها وجدها تقول بانفاس متقطعة 
سارة/ حاولت انقذ حور بس مقدرتش… انقذ ابننا يا سليم
وفقدت الوعي
باااااااااااااااك
حور./……..
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى