Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم نيفين أحمد

مصطفي : طمنيني مراتي والطفل عاملين ايه 
ممرضه : طفل راح الحضانه وكويس بس مرات حضراتك للاسف ماعرفش عنها حاجه عن اذنك 
مصطفي : بدأ يقلق اكتر وخايف جدا علي سندس وعمال يدعلها وحسام نفس كلام 
دكتور خرج مصطفي وقفه مراتي عامله ايه يا دكتور 
دكتور : هو مرات حضراتك مدام سندس 
مصطفي بقلق : اها في ايه مالها 
دكتور : مرات حضرتك انا اسفه بجد في الي هقوله 
حسام ومصطفي وشهم اتخض وجاب الوان 
دكتور : مراتك طلعت عين الي خلفوني وهتخليني اعتزال الدكتوره 
مصطفي : بصدمه نعمممممم انت اتجننت 
دكتور : حضرتك انا ابقي مجنون تاني لو كشفت عليها شوف حضرتك ايدي عامله ازايه كلها عض وكل ممرضين نفس كلام 
حسام : مات علي نفس من الضحك وعلي عمايل أخته 
مصطفي بضحكه مكتومه : اسف صدقني بس من توتر والخوف طيب هي عامله ايه دلوقتي 
دكتور : كويس احسن مننا كلنا زاي القرده 
مصطفي : ما تحترم نفسك يا دكتور زواتها اوى 
حسام : خلاص يا مصطفى اهدي دكتور متشحور اصلا 
دكتور : عن اذنكم 
حسام : طيب هو طفل فين 
دكتور : قصدك اطفال 
مصطفي : نعم 
دكتور : مراتك جابت ٤ صبيان ما شاء الله
مصطفي : مراتي انا انت متاكد 
حسام : يا عم الجامد ٤ مره واحده هههههههه 
سيلا : شفت يا طفي مراتك طلعت ارنبه بتخلف كتير 
طارق : عيب يا سييا دوي اخواتي صغننين (عيب يا سيلا دول اخواتي صغنين ) 
سيلا : ماشي يا طارق 
سندس ودوها غرفه عاديه وواحد بنيج وبتخلفط بالكلام 
الم ق بره س ر مت خف ش يا با با ( المقبره سر متخفش يا بابا ) 
فاكرين الكنز والمقبره الي اتكلمنا عنهم في كنز الاول هي ده قصدها 
مصطفي : لم سمعها مخلاش حد ياخد باله وقال لحسام روح هات عصير للعيال عقبال ما تقي وسندس يفقوا 
تقي : بدأت تفتح عينها وتفوق لم حسام كان نازل 
تقي بصوت واطي بس مسموع : حسو
حسام : قلبي عامل ايه دلوقتي 
تقي : الحمد لله أنا جبت بنوته ول ولد 
حسام : جبتي بنوته زاي القمر شبهك شويه وهتطلع من حضانه
تقي : وسندس جابت ايه وايه اخبارها
حسام بضحك : لا اختي طلعت ارنبه وانتي لا هههههههه 
تقي : بجد جابت توأم 
حسام : اكتر هههههههه 
تقي : ٣ ما شاء الله 
حسام : اكتر ومات علي نفسه من ضحك هههههههههه
تقي بصدمه : ٤ وانا اقول مخلص اكل بيت ليه وبطنها قد بطني ٣ مرات هههههههه 
سندس بتفتح عينيها بالعافيه : سمعتكم يا جزام انا ارنبه ماشي ماشي 
مصطفي : انتي كويسه يا قلبي 
سندس : اها بس دايخه اوى 
مصطفي : اشربي عصير طيب وبراحه 
دكتوره داخلت : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 
كلهم وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 
حسام : امال فين دكتور امجد 
دكتورة بحرج : دكتور امجد اعتذر ومشي عشان ياخد حقنه وهينام اثر الي حصل فيه 
حسام ومصطفي قعدوا يضحكوا وسندس وتقي مش فاهمين ههههههههههه 
حسام اتكلم وسط ضحكه : اصل هههههههه اختي هههههههه كلت دراع الراجل هههههههه والطقم التمريض كله هههههه 
تقي : فهمت وضحكت معاهم 
سندس : اعمالكم ايه يعني ماهو الي كان عايز يديني حقنه بينج وانا بخاف وومرضه كانت عايزه تمسكني وانا بتخنق وعيال عايزه تنزل ومش عارفه انزلهم قلتلوا سبهم جواه هما كويسين قالي مينفعش يا مدام كده خطر عليكي وعلي الي في بطنك هو الي حمار مش مراعي اني خايفه ومعرفش يقنعني 
دكتوره بضحكه مكتومه : طيب يلا عشان هنتمشي شويه انتو الاتنين لحد حضانه وتاخده عيالكم ولازم تتمشوا ففرصه يلا 
سندس : الله شايف شبه بعض اوى ازايه كده هنتلغبط منهم وتعيط ???????????????? 
مصطفي : بضحك متخفيش بصي هنعلمهم وكمان لم يكبروا شكلهم هيغير عن بعض 
تقي : حسو هنسمي ملاك دي ايه 
حسام : انتي قلتي ملاك تبقي ملك 
تقي : ملك الله عجبني 
سندس : انا هسمي اتنين وانت اتنين 
طارق وسيلا : واحنا 
مصطفي : خلاص كل واحد يسمي واحد مش هزعلكم 
طارق وسيلا في نفس واحد : ادهم و ادم 
مصطفي متفقين مصطفي قال مازن 
سندس والاخير  مالك 
بعد مرور خمس سنين 
طارق عنده ٩ سنين  وعيونه عسلي وابيض وشعره بني غامق وواد حلويه كده وشخصيته جاده وشاطر جدا في درسته 
طارق : انا مش قولتلك تسمعي كلام ومتعلبيش مع صبيان انتي فاهمه 
سيلا : لا مش فاهمه انت ملكش حكم عليا 
طارق : لا ليه يا اختي فاهم ول هعقبك 
سيلا تجري علي سلم : لا يا رخم وهقول لي بابا عليك وتجري علي غرفتها 
طارق : ماشي يا سيلا أم ربيتك 
مازن عنده ٥ سنين وهادي وعيونه خضره وشعره بني وملامحه خمري : انا هطلع وانتو حصلوني عشان ادري  عليكم 
مالك : شخصيه غامضه وميحبش كلام كتير و عنيد وعيونه عسلي فاتح وبشرته بيضه وشعره بني فاتح : انا داخل معاك 
ادم وادهم شبه بعض جدا قليلين الي يميزوهم جدا عيونهم لبني وسعرهم اشقر وملامح جميله جدا وبشرتهم خمريه 
ادم : ده احنا هنتنفخ من ابونا لو عرف الي عملنا في حضانه 
ادهم : متخفش مالك ومازن هيحمونا زاي كل مره هههههه 
ادم : بس اكيد مديره هتكلموا كان لازم تضرب هيثام 
ادهم : اها عشان بيرخم علي ملك و انت عارف ان ملك هادئه وبتعيط من اقل حاجه وانت كمان مسكتش 
ادم : طيب خلاص يلا ندخل مازن بيشورلنا 
مصطفي : اهلا بالبشوات الي كل يوم جيبلي مشكله وهم عندهم ٥ سنين امال لم تكبروا هتعملوا فيا ايه 
مالك : عن اذنك اتصرف معهم انت 
مصطفي : وحضرتك مش ضمنهم ده انت الي عورة العيال 
مالك بغضب طفولي : انا مش هسكت لم القي ملك بتعيط وادم وادهم بيضربوا  قدامي واسكت ليه ده انا مالك 
مصطفي من جواها فخور بابنه بس خايف يبقي عنيف ويحل كل حاجه بضرب : تمام بس مش مبرر انك تعورهم كده لازم تتحكم في غضبك 
ادم وادهم : يخربتوا فضاحنا وتعرف أننا اضربنا 
سيلا : وهي بتوشوش معاهم : احسن عشان تسمعوا كلام هههههههه 
ملك : انا اسفه يا عمو مش هيحصل كده تاني 
مصطفي : متعيطيش يا قلبي محدش يقدر يقربلك وانا مدوي معاكي مازن ومالك 
ادم وادهم في نفس واحد : واحنا ايه مش عجبينك 
مصطفي بضحك : لا هههههههه ده هي الي تحميكم 
ملك : بضحك حاضر هحميهم من عنيه هههههههه 
كل ضحك عليهم 
ادهم : يا خائنه وانا الي وقفتلك في الاول وكونت هموت نفسي بسببك 
ادم : وانا كونت هضيع شبابي عليكي 
كل ضحك عليهم ههههههههه 
سندس نازله من علي سلم : نفسي افهم انتو اطفال ازايه بس  ده انتوا عندكم ٥ سنين بس هههههههه يارب صبرني عليهم 
ادهم وادم : يارب يا اختي 
ادم: هنعمل ايه ربنا خلقنا عاقل كبير
ادهم:  في جسم صغنن 
سندس : طيب يلا تعالو اطمن علي جرحكم وبلاش لماضه 
ادهم : عيب مش بخلي بنات حلوه زايك تشوف جرحي 
سندس بضحك : بتعاكس امك يا اهبل هههههههه 
ادم : نعملك ايه مانتي الي مزه وكل يوم بتحلوي 
مصطفي بغيره من أطفاله : طيب يلا اطلعوا علي غرفتكم وغيروا عشان نتغدي 
الكل طلع ماعدا سندس وسيلا 
سيلا : طفي طفي انت بتغير علي مراتك وانا لا ????
سندس : نعم يا اختي انتي بشقتي جوزاي قدامي 
طارق : داخل بيت وبشقتني في غيابك كمان هههههههههههه ويغمز لسيلا ???? 
سندس : اعمل فيكي ايه بس 
سيلا : ول حاجه يا حماتي جوزيني قرة عيني وانا اسيبلك طفي 
مصطفي بضحك : بعتيني كده ماشي 
سيلا : كده وكده عشان منضربش انا وانت 
طارق يضحك علي معشوقته الي بيعشقها 
تقي وحسام : جم احنا ميتين من جوع فين الاكل 
ملك تجري عليهم : شفت يا بابي ???????????? 
مالك نزل وراه جري وبيبصلها بتحذير 
حسام مالك يا قلبي 
ملك بخوف : مالك قالي ب…..
خلصت بارت كله ضحك وهزار اهو بارت جاي حزن شويه بقي ???????????????? 
يا تره مالك عمل ايه هتعرف مره جاي وسره مقبره مين هيكشفوا 
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!