Uncategorized

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني 2 بقلم حنين عادل

 رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني 2 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني 2 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني 2 بقلم حنين عادل

بعد ما حطها عالسرير قعد يبوس فيها زي العاشق الولهان ويحسس علي جسمها وهيا بتعيط جامد بصلها وقالها في ايه يا نور
نور : كمل انت فاكر أن انت اول واحد يلمسني 
نظر ماجد بصدمه وراح ضربها بالقلم بقوه 
وش نور احمر وحست أن دماغها لفت من أثر الضربه
اتكلمت وهيا بتعيط: ايوه مش اول واحد يلمسني انا مش بحبك انا بحب عاصم ابن عمي وعملت معاه كل اللي بيعملوا المتجوزين وادهم اللي مرضاش يجوزنا 
ماجد مصدوم من اللي بيسمعه المفروض دا يبقي اسعد يوم في حياته بقا كابوس نفسه يصحي منه 
………????????????????????????…………
#البارت_الثاني ????????????
روتيني اليوم عادي بصحي من االنوم اروح الشغل وادخل شركتي برنس وبسهر بالليل بدأت فعلا ادور علي بنت تملي حياتي عندي السكرتيره بحس اني عاجبها ولكن لأ انا عايز واحده اول ما اشوفها قلبي يدق وأحبها وتنسيني كل البنات اللي عرفتهم قبلها وكأني ما عرفتهمش وفي يوم اجي واحد صحبي في شركتي
طارق: اذيك يا ماجد
ماجد: الحمد لله واللهي انت اخبارك ايه ليك وحشه
طارق،: الحمد لله انت اكتر بقولك انا جاي اعزمك علي فرحي يوم الجمعة أن شاء الله تيجي بدري
ماجد: ربنا يتمملك بخير ويسعدك يا طارق انت تستاهل كل خير
طارق،: تسلملي يا غالي تيجي من بدري بقا
ماجد: من النجمه يا بني ولا اقولك هبات عندك قبلها ويوم الفرح هبات معاك في حضنك
طارق: هههههههه وماله ما تيجي اجوزك انتي وخلاص
ماجد: لا انا مش بفكر في الجواز دلوقتي
طارق: هههههههه هطير انا بقي عشان تجهيزات الفرح
ماجد: اوعي تقع رقبتك تتكسر
طارق: ههههه سئيل
بجد انا بحب طارق ومبسوط ليه ربنا يوفقك يا طارق انت تستاهل كل خير
وانا قاعد تليفوني بيرن رقم غريب
برد: الوو مين معايا
بنت: انا يا ماجد 
ماجد: عايزه ايه يا ساره
ساره: عاوزاك
ماجد: اللي كان بينا كان علاقه عابره يا ساره
ساره: بس انا بحبك
ماجد: وانا مش بحبك دا كان مجرد اعجاب
ساره: هوا انت فاكرني ايه بتعلقني بيك وبعدين تسيبني وبعدين تقول دي علاقه عابره
ماجد: ما حدش قاللك تتعلقي بيا
ساره: افهم يا ماجد مش هتلاقي حد يحبك قدي
ماجد : افهمي بقا اني مش بحبك
ساره: هتحب في يوم يا ماجد وهتتعذب في الحب وقلبك هينكسر زي ما كسرت قلوب بنات كتير وافتكر كلامي ده كويس وقفلت السكه
انا كنت متضايق من كلامها هل انا ظلمتها وهل هي بتحبني للدرجادي
وبقول لنفسي هي كانت عارفه اني بتسلي وهيا كمان فمليش ذنب
بيجي يوم الجمعه بصحي عادي متأخر ماهو مفيش شغل وبعدين باخد شاور وبشرب النسكافيه معتمد علي نفسي كل الاعتماد بحكم اني عايش لوحدي وبقول امتي يا ماجد تيجي اللي تعملي النسكافيه حتي هههه وبنزل اجري شويه واروح الجيم العب شويه وبعدين جهزت نفسي عشان اروح لطارق الفرح هوا المفروض كان قايلي تعالي بدري بس بصراحه انا مبحبش جو الأفراح والمناسبات ده وانا معرفش غير طارق هاروح من بدري ليه لبست بدله سوداء انيقه وظبت شعري وحطيت برفان وبعدين بصيت لنفسي في المرايه وقولت: بطل يالا ايه ده انا أمي كانت اجنبيه ولا ايه بحكم اني ابيض وشعري بني وعنيا زرقه 
ركبت عربيتي البي ام دبليو ورحت الفرح
دخلت وسلمت علي طارق
طارق: ما بدري يا باشا
ماجد: ماتسيحش بقا خلينا قدام الناس محترمين بقا
طارق: ماشي هههه
ماجد: نعيد من الأول مبروك يا تيتو
مبروك يا عروسه
طارق: الله يبارك فيك يا ماجد عقبالك
العروسه: الله يبارك فيك عقبالك
ماجد: انتم السابقون ونحن اللاحقون
بعدين رحت قعدت علي الترابيزه اه في بنات كتير في الفرح بس ما حدش خطف قلبي منهم ولا حسيتوا مختلف ااه بنات حلوين بس مش عاجبني
فجأه تدخل الفرح بنت زي المسلسلات الهندي اول ما شفتها شدتني عيون عسلي وشعر اسود طويل بيطير ويزغزها في وشها حاطه ميكب هادي وسايبه شعرها و لابسه فستان سهره طويل مبين كتفها وطويله سحرتني بجمالها وعدت ولا كأنها شايفاني وانا كل البنات هتمووت عليا 
اوبا شكلك هتقع يا ماجد ولا حد هيسمي عليك
بس مين اللي مأنكجاه ده جوزها ولا خطيبها لا أن شاء الله لا دا ولا دا دا انا عارفه دا ادهم صاحبي من زمان من ايام ما سافرت وبعدها ما شفتوش
قمت من علي الترابيزه ورحت سلمت عليه 
ماجد: ازيك يا ادهم عاش من شافك
ادهم: ايه يا بني الغيبه الطويله دي 
ماجد: هبقي احكيلك بعدين كل حاجه مش هتعرفني
ادهم: نور اختي 
ماجد: اتشرفت يا نور
نور: الشرف ليا يا استاذ امجد وسلمت عليها اول لما لمست أيدها حسيت بشعور حلو مش عارف اوصفه قعدت تراقبها من بعيد قد ايه هيا لطيفه ومحترمه وهادئه واقفه قدامي شعرها بيطير وقلبي بيطير معاه والقصه نازله علي وشها كان نفسي اقوم احوشها ايه ده هوا فيه حب من النظره الأولي فعلا ولا ايه .
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!