روايات

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمين مصطفى

جاسر: لسه عايشين….
نور: لا انا هبط جدا…
مراد بمرح: هبط ولا فرخه….(بط)
ادم: دمك يلطش…
مراد:ب القلم ولا قفا…
نور:لا حقيقي مش قادره…..
جاسر:يالا بقا كل واحد يروح مكانه….
مراد:بس انا عايز اركب معاك…
جاسر:ماشي…
****************
في عربيه جاسر….
مراد:بقولك ايه يافروحه….
جاسر:عايز ايه يا اخويا….
مراد:لو سمحت يا ابيه انا بكلم فروحه…ها يافروحه كنا بنقول ايه….
فرح بضحكه:لا والله لسه مقولناش….
جاسر:اجيب شجره واتنين لمون….
مراد:لا مانجا عشان بحبها….بقولك يامانجا…
جاسر بصوت عالي:يزززن….يززن وقف كدا…
يزن طلب من عم محمد انه يوقف العربيه ونزل من العربيه…
يزن:اي ياجاسر حصل حاجه….
جاسر:خد اخوك لاني مش طايقه وهات نور وادم….
يزن بمرح:لا لا البضاعه لن ترد ولا تستبدل…انا مش ناقص اع وانت عارف اخوك رخم…..اي بتبرقلي كدا ليه….خلاص متتحولش….
مراد نزل من العربيه:اخواتي حبايبي….اكيد بتتخانقوا علي مين يركبني معاه…من كتر حبكوا ليا عايزين تقسموني نصين…..
ادم نزل هو ونور:اهه من كتر حبهم ليك عايزين يسبوك ف الطريق….
مراد:هههه لا يسبوني اي هو انتوا تقدروا  تستغنوا عني….
ادم:يااارب ربع الثقه اللي بيتكلم بيها….
يزن:يلا مينفعش نقف ع الطريق…مراد بيه اتفضل ع العربيه..
مراد نفض هدومه بتكبر مصتنع وهو بيروح اتجاه العربيه….:بس كدا من عنيا…
جاسر حس بحركه غريبه ف المكان خصوصا ان الطريق مفيش عليه حد غيرهم……
جاسر:ع العربيات بسرعه….انا حاسس ان فيه حاجه هتحصل….
نور بخوف:في اي يا جاسر….
جاسر:انتي لسه بتسألي يااالا ع العربيه….
جاسر كان هيمشي بس بخبرته ك ضاابط عرف ان فيه حد بيراقبهم….ف بص ورا الشجر شاف خيال حد…وبص ع بيت قديم شاف ان فيه حد واقف ف المبني من فوق….خاااف ع اخواته جدا…
نور كانت راحه تركب العربيه لكنها شافت لون احمر علي هدوم اخوها مراد….ولانها بتابع افلام الاكشن عرفت ان دا ليدر سلاااح….
نور طلعت تجري وحضنت مراد…
نور بهدوء وسرعه: واوعي تتحرك….جااسر يزن انا بحبكوا اووي….توأمي بحبك…
قد يعجبك أيضاً
عشق صعيدي بقلم RahmaaMoohamed
عشق صعيدي
511K
7.6K
انا صعيدي لا تهزني امراه…وانا انثي تميزتُ بالكبرياء فمن أنت ياهذا لتظن اني سوف اخضع لگ ????
الدهاشنة (لملكة الإبداع ايه محمد ) بقلم mora_miroo
الدهاشنة (لملكة الإبداع ايه محمد )
422K
14.3K
صعيدي _ رومانسية_ مكتمله قوي بطبعي وحاد يتزلزل لي الأبدان من يخالفني بعدد الأموات وجئتي تحطمي الكبرياء لا تعلمي بحال قلب نحت من الصخر ليصبح أشد قسوة وصلابة . رأيت ك…
نوفيلا احببت متشرده???????? بقلم NadraDDavid
نوفيلا احببت متشرده????????
54.1K
2.9K
هى اقل ما يقال عليها ملكة جمال ولكن أخفت الاتربه وملابسها الممزقه جمالها هو مغرور وذات نفوذ عاليه ولكن له ماضى قاسى وذلك الماضى مآثر على مستقبله فهل سيكون لها يد فى تغي…
أصبحت لك (الجزء الثاني من بلوة حياتي) بقلم Aya_Ramadan_
أصبحت لك (الجزء الثاني من بلوة حياتي)
643K
13.4K
الجزء الثاني من بلوة حياتي تدور احداث هذا الجزء عن حياة مالك الصياد توأم بطلنا عمر الذي نعرفه من الجزء الاول مع بطلتنا الجديدة "ميساء" وايضا آسر واسراء ودول نو…
مغتصبي اللعين  بقلم alaaalrhman26
مغتصبي اللعين
1.2M
18K
هو زين القادري وهو بالفعل قادر ان يعمل المستحيل وقعت تلك الفتاه البريئه في طريقه ونالت غضبه ولعنته مواصفاته طويل وعريض وله عينين شديدات السواد ينمان عن القسوه بداخله…
مش هحب غيره (كامله) بقلم amira_aboghaba
مش هحب غيره (كامله)
69.9K
896
بنت يتيمه احبها دكتورها ف الجامعه ولكن هو لا يريد الاعتراف بحبه لانه شخص لا يؤمن بكلمه حب تتعرض البنت من مرات عمها اللي تعيش معاها ف نفس البيت للمؤامرت والتفرقه بينها وب…
عانقني  بقلم user83625181
عانقني
813
188
صدفة ….. صدفة واحدة قد تغير حياتنا للأبد لحظة لا يتوقعها احد تلك اللحظة عندما تشعر بدقات قلبك الاولي تبتسم لرؤية احدهم وتتألم لحزنه وتفرح لسعادته و العالم ملئ بالكوارث…
جاسر بسرعه: هو في اي….
محدش كان شايف حاجه لان الليدر كان علي ضهرها…
نور بسرعه: اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله….
وكانت الطلقه مستقره ف جسم نوور…..
3 شباب كانوا شايفين اختهم وهي بتقع…
مكنوش ن يتحركوا…
جاسر بسرعه:مراد ادخل العربيه بسرعه…بسرعه….
مراد مكنش بيتحرك وهو شايف دم اخته ف ايده….شده جااسر ودخله العربيه بسرعه….
ججاسر بصوت عالي وبسرعه:فرح اقفلي الازاز بسرعه….بسرعه….
فرح استجابت للي قالها عليه وكان عدي بيكلمها بيطمن عليها لانها اتأخرت….
فرح بخووف:بابا…بابا…ال…الحقنا…انا خاايفه اووي….
عدي بخوف عليهم:في ايه اللي حصل معاكم….
فرح:بابا…بابا فيه حد بيضرب ناار علينا…بابا جاسر ويزن ونور وادم برا……..
عدي بصرااخ:انتوا فين….
فرح:علي الصحراوي….بابا احلقنا….
عدي قفل معاها بسرعه ورن علي قاسم وهو بيبلبس هدوم الخروج…..
وف نفس ذات الوقت….
عشق حطت اديها علي قلبها بوجع….
قااسم:مالك ياعشق…
عشق:ااه قاسم…ولاادي حصلهم حاجه…حد من ولادي جراله حااجه الوجع دا مش بيجيني غير لما تكون فيه مصيبه ليكوا….
قاسم بتهدأه:اهدي اهدي ياعشق اكيد مفيش حاجه…خير…ولادنا كويسين…..للاسف مكنش قادر يطمنها لانه حااسس نفس الاحساس….
عشق ببكاء:لاااا ياقااسم…ولادنا فيهم حااجه…رن عليهم اطمن…..
قاسم كان بيرن قبل كدا لكنه عارف ان تليفوناتهم مغلقه….وف الوقت دا رن تليفونه برقم عدي…..
قاسم بهدوء:الو يااعدي…خير….
عدي بصوت عالي وخوف علي اولادهم:الحق يااقااسم….الاولاد فيه حد بيضرب عليهم نار…..
قاسم بصوت عالي:انت بتقول ايه ياعدي….
عدي:مش وقته ياااقااسم….مش وقته…بسرعه البس…انا هجهز الحرس ونروح بسرعه نلحقهم….
قفل بسرعه مع عدي ولبس هدومه…..
قاسم:عشق حبيبتي خلاص بقا كفايه….
عشق ببكاء:المكالمه دي كانت تخص ولادنا…قولي ولادنا جرالهم ايه ياقاسم….
قاسم:اهدي يا حبيبتي ولادنا كبار ويقدروا ياخدوا بالهم من نفسهم……
عشق:انت رايح فين….انا مش هسيبك زي ماهما ولادك ولادي…رجلي علي رجلك يااقاسم….
**********************””
اما بقا عند جااسر….
جاسر شال نور بسرعه ودخلها العربيه…..
جاسر:فرح…فرح انتي دكتوره وجتلك فرصتك…اعتني بنور….فرح متبصليش…لازم انقذ اخوااتي…
هزت فرح راسها بسرعه وقفل جاسر الباب تاني اتوماتيك
ورجعت فرح لورا وكانت بتذبل قصري جهدها انها تنقذ نور وكانت بتعيط لان نور بالنسبالها اكتر من اخت………
جاسر بصوت عالي….يزن اركب ارفع الكنبه الاخيره وهات سلاحين واحد ليك وواحد ل ادم…بسرعه….
عمل يزن اللي اخوه طلبه منه…وعطي واحد ل ادم….
جاسر بقوه:دول لعبوا مع ولاد قاسم الجوهري….واحنا اللي يقرب علي واحد مننا…..ميلومش غير نفسه….دلوقتي بقا هنوريهم اللعب ازااي…..
ادم:وحياه كل نقطه دم نزلت منك يانور….لقتلهم واحد واحد….
يزن:تعب ابونا لازم ميأثرش علينا….
جاسر راح بسرعه للعربيه التانيه…..
جاسر:عم محمد انت كويس…..
عم محمد:اه يابني….
جاسر:دراعك بينزف…مش هتعرف تسوق كدا خطر…..
عم محمد.:لا يبني هعرف اسوق…..وساعدني بس اني اروح العربيه التانيه….
ساعده جاسر بسرعه وراح العربيه التانيه…
عم محمد بهلع:ست نور…ست نور…ايه اللاي حصل لها…..
جاسر:مصاابه….فرح اعتني بها….اوعدك يانور اني هجبلك حقك ودا وعد من اخوكي الكبير….عم محمد علي مستشفي الجوهري بسرعه….
عم محمد:متخافش،يبني….مسافه السكه…..
ومشي عم محمد ب العربيه بسرعه…..ودارت معركه جاامد ما بين الاعداء وولاد قااسم…..
جاسر:ادم…ادم انت سامعني….
ادم:اه سامعك….في واحد ف البيت اللي هناك دا…اي دا يزن فين…..
يزن:انا هنا اهوو….
ادم:فين يابني….
كانوا التلاته مستخبين ف القش ومكنش حد شايفهم…..خرجوا اللي كانوا مستخبين….
الرجل1:دا الباشا هيتبسط مننا اووي….
الرجل 2:اخيرا….بس الطلقه جت ف البت والمعلم قلنا لازم تيجي ف الواد الصغير….لان ابوه بيحبه جدا….
الرجل 3:هههه اهم مشوا كلهم وسابولنا العربيه كمان…..
طلع جاسر من وراهم ومسك واحد واخواته عملوا كدا…..ومسكوهم التلاته…..
جاسر:هههه لا يحلو مهربناش ولا حاجه….
يزن بحده:مش ولاد قاسم الجوهري اللي يهربوا…..
ادم:مين اللي دلكوا علينا انطق….
يزن:انطقوا هنخلص عليكوا….
الرجل 1:هيقتلونا….سيبونا اااه…يااولاد ال….
جاسر:اووعي…اوعي تفكر انك تكملها….
يزن:قبل ما تفكر تشتم…اعرف انك بتكلم اسيادك…يبن ال ***
ادم:هتقولوا مسن اللي بعتكوا ولا تموتوا…..
الرجل 1 شد نفسه جاامد من ايد ادم وقال:انا اسف بس لازم اموت لو قولت اي حاجه هيقتلولي مراتي وولادي….احنا لو مكناش محتاجين الفلوس مكناش عملنا كدا…..
ادم:فيه مليون طريقه تجيب بيها فلوس محترمه….وحلال…مش فلوس حرام….
الرجل 1 بدموع:انا عارف انها فلوس حرام بس الفلوس الحلال الواحد بيتعب فيها لكن الفلوس الحرام اللي بتتكلم عنها دي دي اللي هتعمل لبنتي العمليه…
يزن بحده:مفكرتش ان بنتك وهي بتعمل العمليه ممكن تموت فيها….فيه مليون مكتب للناس المحتاجه ب اسم قاسم الجوهري….اللي انت حاولت تقتل بنته…الراجل الطيب اللي عمره ما رفض حاجه لحد……..
الرجل 1 بدموع:صدقني والله…..عملت كدا غصب عني…..واتشاهد وبعدين قتل نفسه…..
جاسر:سيبه يايزن…..
واول ماسابوهم قتلوا نفسهم…..
جاسر:شوفت قتلوا نفسهم من غير ما نوسخ ادينا….
ادم:بس تعرف انا حقيقي قلبي وقف لما شوفت دم بينزل من توأمي…..
يزن بضحكه:ههههههههه الدم الفيك….
ادم:ااااه لو مكنش ابوك اخد حظره….كنت روحت فيها انت عارف ان انا ونور روح واحده….
فلاش بااك……
قاسم:اي دا انتوا كلكوا هتروحوا……
يزن:اه يابابا مسكوا فيا وانت عارف اني مقدرش ارفضلهم طلب…..
قاسم:طيب تعالو ورايا…..
قاسم مشي ومشي وراه ولاده…….وطبعا معاهم عشق…ودخلوا اوضه المكتب ومنها للاوضه السريه…..
يزن:اي دا يابابا….حمايه…عايزنا نلبس حمايه…..
قاسم:اليومين دول فيه حد قاصدني ف شغلي ومش بعيد انه يكون مراقبنا ومراقب كل واحد فيكوا ولازم طبعا ناخد احطياطتنا…..انت واخواتك هتلبسوا دول…..ودا دم فيك…..هتحطوه ف قلب الحمايه…..بحيث انه لو حد هاجمكوا يحس ب الفعل انكوا انتهيتوا……فاااهمين….ولاد قاسم لازم ياخدوا حظرهم…….
نور:وانا يابابا هلبس دي….
قاسم:طبعا كلكوا هتلبسوها…..
***************
وطبعا لما جاسر نزل لبس واحده بردو…
بااااك……
جاسر:بس اختك مثلت حلو….مستحملتش واغمي عليها….
ادم:متنساش ان نور بتخاف من الصوت العالي وطبعا الرصاصه كانت فيها….ف اكيد اغمي عليها….
جاسر:حيث كدا بقا يالا نروح لها…..
***************
وركبوا العربيه ومشوا….واتقابلوا مع عربيات ابوهم وعدي….ونزلوا من العربيه…..قااسم طبعا طلع يجري…علي ولاده ومعاه عشق……
قاسم:انتوا كويسين….
جاسر:متقلقش يابابا…احنا كلنا كويسين…..بس مراد اكيد مش هيبقي كويس….
عشق:مراد….ماله…ماله اخوك ياجاسر…..
جاسر:متقلقيش ياماما…مراد مكنش فاكر ان نور لابسه حمايه……وكمان الدم فيك وانت عارفه ان مراد بيخاف من الدم….واللي اكدلي دا انه فضل واقف يبص للدم ومبيتحركش……هما دلوقتي ف مستشفي الجوهري لان نور اغمي عليها…..
قاسم:يعني انتوا كلكوا كويسين مفيش حد حصله حاجه….
جاسر:احنا كويسين جدا…..بس عم محمد اتصاب ف دراعه…..
قاسم:طيب الحمد لله انها جت علي اد كدا…بسرعه اركبوا عربيتكوا..خلي حد يسوق….وشاور للحرس يمسوا ورا عربيه ولادهم…..وانطلقوا لمستشفي الجوهري….
*********************
في مستشفي الجوهري…..
فرح: ترولي بسرعه اذا سمحتوا…. بسرعه….
وفعلا بعد دقايق كان فيه ترولي…..
فرح: ممكن تنادي دكتور فارس هو اكيد هنا….
الممرضه: تحت امرك يافندم…..
فرح كانت متوتره جدا وخايفه علي فرح… وخصوصا انها مكنتش تعرف انهم لابسين حمايه…. اينعم هي لابسه حمايه بس ابوها اللي عطيهالها……..
وفضلت فرح واقفه شويه…..تستني فاارس….وبعد دقيقتين  وصل فارس….
فارس بقلق:اي يافرح مالك….بعدين بص ع الترولي وشاف نور…..وقال بخوف اي دا نوور…ومسك راسها…نوور..نور حبيبتي مالك…اي الدم دا….حضروا اوضه العمليات فورا…..
كان الكل مستغرب حالته ما عدا فرح لانها مش منتبه هي بتعيط بس……
واخدوها علي اوضه العمليات وهما ميعرفوش انه مجرد اغماء بس….
ووصل قاسم وعيلته للمستشفي….وطلع قاسم بسرعه بعد ما الممرضه دلته….
ولقي فرح واقفه وبتعيط…جري عليها عدي وحضنها وقال قاسم…
قاسم:فين نور يافرح….
فرح ببكاء:نور ف العمليات….
ادم:عمليات اي بس يا اخت فرح….
فرح شاورت ع اللمبه الحمرا اللي بتدل انها بتعمل عمليه،….دخل قاسم بسرعه للاوضه وقال….
قاسم:كله برا….
فارس ب استغراب وخوف علي نور:استاذ قاسم انا مقدر حالتم بس ممكن تموت…..
قاسم:هات ميا كده…
فارس ب استغراب:ميه…وجابله ميه وهو مستغرب…لان ف اعتقاده ان بنته بين الحيا والموت….
قاسم اخد الميا ورش منها علي وش نور ونور فاقت…..
نور ببكاء:بابا…..بابا مراد…كان فيه احمر علي هدومه….بابا مراد…الحقه بسرعه….
قاسم وهو بيخدها ف حضنه:اهدي….اهدي ياحبيبتي…اهدي…دا هزار احنا كويسين…..
نور:بجد يابابا كلنا كويسين…
قاسم:بجد يروح بابا….
نور بدموع:انا حقيقي مش عارفه لو مكناش لابسين حمايه كان اي اللي هيجرالنا……
قاسم:الحمد لله….خير ياحبيبتي
عشق وهي حاطه اديها علي قلبها:مش عارفه لو كان حصلكوا حاجه اي اللي كان هيحصلي….
قاسم:الحمد لله ياعشقي….
ادم راح لنور بسرعه:توأمي حاسه ب حاجه….
نور بتعب:حاسه ب وجع ف ضهري…..
يزن:فارس روح وابعتلنا دكتوره…..وشكرا علي وقفتك معانا….
فارس وهو خارج من الاوضه:علي اي دا واجبي…..
جاسر:مراد فين….
يزن:صح هو فين…
فرح بدموع:الدكاتره اخدوه وبيقولوا انه عنده انهيار عصبي..
عشق بصدمه:ان انهيار عصبي….قاااسم ابني…عايزه ابني…
جاسر:اهدي ياماما….وخرج هو ويزن من الاوضه…..
قاسم اخد عشق ف حضنه وقال:اهدي ياحبيبتي محدش فيكوا هيتأذي ول ما انا عايش…….ادم وفرح عشق حبيبي  خليكوا مع نور…..
عشق:انت رايح فين وسايبني….
قاسم:هشوف مراد….
عشق:لاا انا مش هسيبك رجلي علي رجلك….وراحوا بسرعه ل اوضه مراد وف نفس الوقت كانت المنرضه جت وشافت الجرح الساطحي،وانه مجرد تعويره صغيره بس ف ضهر نور….
ف اوضه مراد ف المستشفي…..
دخل جاسر ويزن ودخل وراهم قاسم وعشق….
جاسر  راح ل اوخوه وحضنه:مراد…حبيبي…مالك…
يزن:مراد بصلي…
ومراد لا بيتحرك ولا بيتكلم…..ودخل قاسم وعشق….
عشق:اي دا ياقاسم هو بيبص ف حته واحده ليه….مراد حبيبي رد عليا انا ماما…مراد حبيبي رد…
ومراد مش بيرد لانه ف دنيا تانيه…..
قاسم عرف ازاي يعالجه…من الموقف دا…هو خايف وخصوصا انه شاف دم….
قاسم:جاسر يزن…خدوا امكوا وروحوا لنور….
عشق:بس ياقاسم…
قاسم بمقاطعه:يالا ياعشقي….
عشق اتنهدت ومشت مع ولادها
قاسم قعد ع الكرسي اللي جنب مراد وقال:ايه يامراد احنا هنخيب ولا ايه….دي كانت لعبه…كنا بنهزر…نور كويسه…
مراد انتبه ل اسم نور وقال بدموع:نور….بابا نور…نور وقعت…دم….دم كتير….وكان بيقول كلام مش مربوط ببعضه…
قاسم حضنه:ياحبيبي والله نور كويسه….وكلكوا كويسين….والدم دا كان فيك…تركيب يعني….
مرااد:بس نور وقعت وقعت من ايدي والدم كان كان كتير….
قاسم:ياحبيبي نور اغمي عليها من الصوت العالي…..
مراد:يعني هي كويسه….
قاسم:يبني وجعت قلبي…والله كويسه….
مراد:طب عايز اشوفها….
قاسم:تعالي….
وسنده قاسم عشان يروح اوضه اخته…وزصلوا هناك ودخل مراد…
مراد بدموع:نور حبيبتي…وحضنها جاامد…وهو بيقول….
مراد:علي فكرا انا بحبك اووي…بس انا بحب اهزر معاك ولو ع الهزار مش ههزر تاني بس انتي متمشيش يانور انا بحبك جدا….
نور دمعت:وانا بحبك اكتر يامراد وبحبك هزارك والله….
مراد:مفيش حاجه وجعاكي….
نور:لا كله تمام الحمد لله….
عشق شدت قاسم وخرجت برا وقالت:لو ولادي كان حد فيهم حصله حاجه كنت هموت فيها ياقاسم.  ..
قاسم:الحمد لله ياحبيبيتي محدش يقدر يمسهم طول ما انا عايش…..
عشق:بس ليه لبستهم حمايه ف اليوم دا ب الذات…..
قاسم:هه….لا مفيش…انا بس كنت قلقان عليهم شويه….يالا ادخلي وانا هروح اشوف عدي…..
وراح قاسم لعدي اللي بيحاسسب المستشفي تحت ف برغم من انه صاحبها لكن بيتعامل معاها كأنها مستشفي لحد تاني….
قاسم:عديي…عديي…
عدي راحله وحضنه:الحمد لله يلصاحبي انها جت علي اد كدا…
قاسم فتح موبايله:جاتلي الرساله دي…
عدي:”المره دي تهويش بس المره الجايه هبعتلك ولادك كلهم جثث “….اممممم دي الرساله التانيه….وقرأ الرساله الاولي تاني واللي كان محتواها”هنبعتلك هديه صغيره النهارده”
قاسم:طيب ايه العمل دلوقتي……
عدي بذكاء:اللي عمل كدا عارف انك هتخرج ولادك النهارده وعارف كمان انك مأمنهم…وخصوصا انك خرجتهم من غير حرس…..لازم الاولاد كلهم وفرح كمان يتأمنوا….بس من بعيد لبعيد…..
قاسم:وهو المطلوب…..
***×*******×*****×
وفي مكان تاني خالص بيملاه الشر…
………:هههههههه اكيد قاسم الجوهري دلوقتي محتار مين اللي بيعمل فيه كدا….غبي هو وابنه ميعرفش ان اللي بيعمل كدا من اقرب الناس ليه……بس هرجع قريب وانتقم منه هو وابنه البكري…هههههههههه…..
*******************
مين الحيزبونه دي؟
يتبع …..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا

‫17 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى