Uncategorized

رواية حسام أرين الحلقة الثانية 2 بقلم جنى محمد

 رواية حسام أرين الحلقة الثانية 2 بقلم جنى محمد 

رواية حسام أرين الحلقة الثانية 2 بقلم جنى محمد 

رواية حسام أرين الحلقة الثانية 2 بقلم جنى محمد 

حسام :مالك يا ارين بتعيطي ليه 

…. :مخنوقه “بعياط”

حسام :”بص وراه وشاف احمد مع واحده وبصلها عرف انها شافتهم ” لسه بتحبيه 

..:”بصتله” مش عارفه 

حسام :ربنا هيعوضك 

….:تفتكر نعرف انسي ….صحيح قولي كنت رايح تجيب ايه 

حسام :خدي دي “اداها سلسله”

….:ايه دي 

حسام :سلسله مامتك الله يرحمها 

….:”بصدمه” ايه سل..سل..سلسله ماما جبتها منين 

حسام :باباكي كان صاحب ماما ولما توفي 

Flash Bake 

مروان :حسام يبني بنتي تشلها في عينك عشان لو جرالي حاجه 

شاهندا:”ام ارين”خد دي يابني “سلسله”

حسام : ايه دي 

شاهندا:دي سلسلتي عشان لو جرالي حاجه هنا وما تسافر مصر اوعي تخليها ترجع هنا 

حسام :تمام يا طنط 

مروان :خلي بالك منها يبني 

حسام :في عنيا يا عمي 

Bake 

 حسام :بس ده اللي حصل ودي سلسله ادتهالي ادهالك “ابتسم بوجع” كأنهم كانو حاسين انهم هيتوفوا 

….:””بتسمع كل ده تحت عياطها ” ده بجد 

حسام :”هز راسه بأيوه”خدي البسي السلسله دي 

…:”لبست السلسله ومسحت دموعها “” ها هنعمل ايه 

احمد :الله الله بتعملي ايه هنا يا هانم 

….:وانت مالك ملكش كلمه عليا اساسا 

احمد :”رفع ايده كان هيضرب ارين بس وقفته ايد حسام”

حسام :انتا متخلف ولا متخلف “بزعيق” لو فكرت بس فكرت تمد ايدك عليها او تتعرضلها هدفنك مكانك يلا من هنا 

*”احمد مشي “*

…:ارين “”جميل اوي احساس ان فيه حد بيخاف عليك من اي حاجه ممكن تأذيك وحد ممكن يقف قدام العالم كله عشانك “”

حسام :ارييييييين بقالي سنه بنده مش سمعاني 

….:”بصتله وابتسمت” شكرا 

حسام :”ابتسم”علي ايه انا معملتش حاجه يا حبي….. يا ارين 

…..:عايزه اروح يا حسام 

حسام :طيب يلا 

★روحوا ★

””ارين دخلت الفيلا وسمحت لدموعها تنزل تغرق وشها وقعدت تعيط علي الارض “”‘

____تاني يوم _____

الساعه 5:30 الفجر 

..: ايوه ايوه جايه “مين الرخم اللي جاي دلوقتي ده “”

حسام :ده كله نوم 

…:نعم الساعه خمسه ونص الفجر حضرتك 

حسام :وفيها ايه 

…:لا مافيهاش عايز ايه 

حسام :من علي الباب 

…:ادخل يا اخره صبري ادخل 

حسام :بتقولي حاجه 

….:ها لا مبقولش ادخل 

حسام :غيري 

…:لا انت اتجننت صح 

حسام :يلا يا بت 

★دخلت غيرت ★

حسام :تعالي “””وخدها ونزل “””””

….:هنروح فين 

حسام :هنقعد علي البحر نشوف شروق الشمس 

…:انت سخن يبني 

حسام :لا انا مدي لنفسي يوم هتجنن فيه مش اكتر سايب عقلي في البيت وجاي 

….:مجنون والله العظيم مجنون 

حسام :شكرا 

★وقعدوا يشوفوا شروق الشمس ★

حسام :يلا 

….:علي فين 

حسام :مفاجأه 

…:اما نشوف 

★وقفوا قدام يخت كبير ★

…: ايه ده 

حسام :يلا نركب 

الساعه 

11:30 بالليل 

…..:حرام عليييك ههههههههههه هموت كفايه 

حسام :ايه ده دمي خفيف للدرجه دي. 

…..:اوي الصراحه 

حسام :بصي الساعه 11:30 يعني فاضل نص ساعه علي السنه الجديده 

★وفضلوا ماشيين لحد ما جيت الساعه 12:00★

حسام :بصي بقا بما اننا لسه في اول ساعه في السنه الجديده حابب ابتديها بكلمه واحده 

….:سامعاك 

حسام :بحبك …

….:ايه ….ها 

حسام :بحبك 

….:بحبك 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة بباقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!