Uncategorized

سكريبت دموع الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

 سكريبت دموع الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

سكريبت دموع الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

سكريبت دموع الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

جاسر بغضب : دموع قولت فين مي 
دموع قربت منو بهدوء وقالت : ممكن تهده هتفرق بين مي وانا يعني 
جاسر بعد عنها بغضب وقال : ابعدي عني 
جاسر حط ايدو علي راسو ودموع قربت منو وحطت أيدها علي راسو بهدوء وقالت : روق بقا 
جاسر زقها بغضب وبعدين ضربها بلقلم 
دموع بغضب : مفكر لما تضربني كدا يبقا خلاص كل حاجه اتغيرت لا فوق ياجاسر انا بحبك ومش هسيبك 
جاسر بغضب : انتي حقيره كدا ازاي فين مي بقولك 
دموع ببرود : عجبك فيها ايه مش حلوه 
جاسر مسك تلفونو 
جاسر بغضب : انا هتصل علي بابا 
دموع جريت عليه وخدت منو تلفون وقالت : مش هتعمل كدا واسمعني بقا 
جاسر قرب منها وفضل يضربها وستغرب أنها مصرختش بلعكس كانت ساكته وبعدين مسكها من شعرها وخدها وطلعها برا البيت وقفل الباب في وشها وبعدين دخل يدور علي مي في الاوضه ملقهاش حط ايدو علي راسو بوجع 
جاسر بصريخ : انا مش عارف اعمل ايه هو ده اختبار من ربنا ولا دموع فعلا زباله انا مش عارف اعمل ايه وفين مي 
جاسر قعد علي سرير بضعف وقال : بس دي اختي ازاي اسبها كدا في شارع لوحدها ممكن حد يأذيها 
جاسر سكت دقيقه وبعدين قال بغضب : الي زايها لازم يموت اصلا دمرت حياتي انا مبقتش فاهم حاجه 
جاسر رمه نفسو علي سرير بتعب وبعدين غمض عينو وراح في نوم عميق …….
_______________________________________________
*في صباح يوم جديد * 
جاسر صحي علي صوت مي بتقولو : قوم ياحبيبي بقا 
جاسر قام بصدمه وقال : مي انتي جتي امتا كنتي فين اصلا 
مي بستغراب : مالك ياجاسر انت قولتيلي امبارح انك تعبان وعايز تنام 
جاسر بصدمه : انااااااا
مي : والله انت مالك فيك ايه
فجاه سمعو صوت الباب 
مي بهدوء : بابا وماما اكيد جم 
جاسر بصدمه : هتقوللهم ايه
مي بابتسامه : ولا حاجه عادي بتحصل انت تعبان ونمت ومش هجلبهم سيره علشان انا اتعلمت اسرار بيتي مطلعهاش برا قوم بقا اجهز 
مي قامت وجاسر مش مصدق الي بيحصل وقال : ازاي ده حصل مش فاهم حاجه 
جاسر قام ودخل حمام الاوضه ونصدم لما لقه دموع قاعده علي رخام الحمام وبعتتلو بوسه في الهوا 
دموع : صباحك سعاده ياحبيبي 
جاسر بغضب : انتي جتي هنا ازاي
دموع : عادي ايه وحشتك 
جاسر ببرود : تعرفي احلا حل ايه او تعرفي لما البنت تمشي علي حل شعرها يبقا ايه عقبها
دموع بأبتسامه : عارفه حتي لو موت عادي المهم اموت علي ايدك 
جاسر بغضب : لا انتي مجنونه 
جاسر طلع برا الاوضه بغضب وهي طلعت وراه بسرعه وحضنتو من ضهرو وقالت : مجنونه بحبك 
جاسر بص علي ترابيزه لقه طبق فيه فاكهه وسكينه جاسر مسك سكينه بحذر وبعدين زق دموع بعيد ووقعها علي سرير وقرب منها وضرب السكينه في بطنها وهي صرخت وجاسر مستوعبش هو عمل ايه في اختو ودموع غمضت عينها بوجع وبعدين ماتت……..
وجاسر حط ايدو علي راسو بوجع وقال : ازااااااي وفجأة فقد الواعي ………
_______________________________________________
*بعد يومين *
جاسر فتح عنيه بتعب لقه نفسو مستشفي حاول يقوم معرفش ومامتو قربت منو و سندتو وقعدتو 
جاسر بلهفه : انا فين ودموع فين ياماما حصلها حاجه 
الام بحزن : دموع تاني يابني احنا منعرفش حد اسمو دموع وبعدين مراتك في مستشفي بعد ماضربتها بسكينه وحالتها صعبه
جاسر بصدمه : اييييه
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!