Uncategorized

رواية ملاكي الفصل الثاني 2 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل الثاني 2 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثاني 2 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثاني 2 بقلم نيللي ياسر

الشخص: انتي عارفه انا عايز ايه 
ملاك: تاني … تاني يا تامر احنا مش اتكلمنا في الموضوع ده
تامر: ايوه بس انا بحبك يا ملاك
ملاك: وانا لا مش بحبك
*** قاطع حديثهم صوت اميره***
اميره: في ايه يا عم بتقولك مش بحبك ايه مفيش دم
تامر: لو سمحتي متدخليش يا اميره
اميره: لا ادخل براحتي.. و وسع عايزين نمشي
تامر: ايوه بس احنا لسه مخلصناش كلامنا يا ملاك
ملاك بضيق: احنا مفيش بنا كلام اصلا
   ***لم تنتظر منه رد أخذت اميره ومشت***
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ادهم♥️♥️♥️♥️♥️♥️
 ***دخل ادهم الشركه بكل هيبه كعادته وذاد غروره همسات البنات وهي تتغزل به .. توجه إلي مكتبه وعلي وجهه ابتسامه 
حازم: تك..تك
ادهم: ادخل
حازم: ابو الصحاب
ادهم: عايز ايه يا حازم
حازم: مالك يا عم علي الصبح كده
ادهم: عم!!!
حازم بضحك: عم الدنيا كلها
ادهم: طب نتكلم جد بقي .. كنت عايز ايه
حازم: محتاجين موظفين جداد
ادهم: لايه احنا مش عندنا كتير
حازم وهو يضحك: كتير هههه ده انت كل يوم ترفد واحد
ادهم: خلاص اتصرف انت في الموضوع ده
   **** طرق الباب****
ادهم: ادخل
كاميليا: مستر ادهم مستر جمال الاسيوطي عايز حضرتك 
ادهم ببرود: ماشي شويه ودخليه واعملي 2 قهوه
كاميليا: حاضر.. عن أذنك
حازم: هتعمل ايه مع كاميليا
ادهم: هرفدها اتاكدت أنها متفقه مع جمال
حازم: ماشي بكره يكون عندك سكرتيره تانيه
ادهم: ماشي روح شوف شغلك
حازم: حاضر عن أذنك
***كان حازم عند الباب وكان جمال يطرق الباب***
جمال: اهلا حازم باشا
حازم: اهلا 
جمال: السيد الوالد عامل ايه
حازم بخنقه: تمام عن أذنك
**** خرج حازم وجلس جمال أمام ادهم****
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ملاك واميره♥️♥️♥️♥️♥️
ملاك:احنا كده وصلنا ولا لسه
اميره: لا احنا هننزل هنا ونمشي الحته دي
ملاك: ماشي قولي للسواق ينزلنا بقي
اميره: حاضر… يا اسطااا يا اسطاااا
السواق: ايوه.. ايوه في ايه للصوت العالي ده
اميره: وأنت مالك انت صوتي عالي ولا واطي انت مالك
السواق: لا إله إلا الله… عايزه ايه يا بنتي
اميره: نزلنا هنا … ايوه علي جمب
ملاك وهي تضحك: هههه… هههه هو السواق عملك ايه بس
اميره: بيقولي صوتك عالي
ملاك: مع انو مقلش كده بس انتي فعلا صوتك عالي ههه
اميره: اضحكي اوي المره الجايه قولي انتي للسواق
ملاك: خلاص يلا بقي نجيب حاجه اكلها عشان جعانه اوي
اميره: لا اكل ايه كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع
ملاك: موضوع ايه
اميره: تامر… يعني هتعملي معاه ايه
ملاك بقله حيله: والله معرف
اميره: لا انتي لازم توقفيه عند حدو .. اقولك قولي لزوزو
ملاك: لا زوزو لا دي تعبانه وانا مينفعش اقولها حاجه زي دي
اميره:هو مش طلب ايدك من زوزو كذه مره
ملاك: ايوه وانا رفضت
اميره: طيب لما يجي يكلمك تاني زعقي فيه عشان ميحاولش يكلمك تاني.. لغايه ما نشوف حل
ملاك: حاضر 
اميره: يلا احنا وصلنا .. الشركه اهي
ملاك بانبهار: دي كبيره اوي تفتكري هيقبلونا
اميره: معرفش.. بس يلا نخش
ملاك: يلا
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ادهم في المكتب♥️♥️♥️♥️
ادهم بغضب: انت اتجننت بتلوي دراعي بمراتك
جمال: وامك…مراتي و تبقي امك ولا انت نسيت
ادهم: اه نسيت ويا ريت متجبش سيرتها تاني قدامي فاهم
جمال: لسه جبان زي ما انت
ادهم: بره
جمال: انت بتطردني
ادهم: بررررررررره!!
جمال وهو يخرج: ماشي … ماشي يا ادهم
ادهم وهو يرجع رأسه إلي الكرسي: يا رب انا تعبان اوي
♥️♥️♥️♥️♥️عند ملاك و اميره ♥️♥️♥️♥️♥️♥️
ملاك: طب احنا المفروض نقدم فين
اميره: معرفش تعالي نسأل البنت دي
اميره: لو سمحتي
كاميليا: افندم
اميره:احنا جايين نقدم هنا نقدم فين
كاميليا بغرور: تقدمو (وفي سرها) هي ناقصه
اميره: اه نقدم في مشكله
كاميليا بغرور: لا مفيش.. اطلعي الدور الثاني مستر حازم
ملاك: شكرا
اميره: البت دي ملزقه اوي
ملاك: احنا لحقنا
اميره: خلاص يلا نركب الاسنسير
ملاك: يلا
   ***في المصعد كان يركب ملاك وحازم واميره***
حازم: هو انتو مين
ملاك بتوتر: احنا …
اميره: وأنت مالك
حازم: نعم!!
أميره:ايه مش بتسمع.. انت مالك
حازم: لا اصل اول مره اشوفكو هنا
اميره ببرود: جايين نشتغل هنا
حازم: قولتيلي .. 
ملاك: خلاص يلا يا اميره وصلنا
  ***دخل حازم مكتبه***
ملاك: طب فين المكتب بقي
اميره: تعالي نسأل
اميره: لو سمحت مكتب مستر حازم فين
الشخص: المكتب ده 
اميره: طيب شكرا
ملاك: يلا خبطي
اميره: تك …تك
حازم: ادخل
اميره بدهشه: هو انت
حازم:*****
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!