Uncategorized

رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الثاني 2 بقلم هبة علي

 رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الثاني 2 بقلم هبة علي

رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الثاني 2 بقلم هبة علي

رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الثاني 2 بقلم هبة علي

& عند خالة نور &
خالتها : بتقوووووول اييييييييييي 
شخص : ايوا ي استاذة زي م بقول لحضرتك كد استاذة نور جت الكلية و مشت بعد اول محاضرة 
خالتها : طيب خلاص خلاص اقفل سلام 
خالتها : يتري هتكوني فين ينور قلقتيني عليكي ي حبيبتي ????
                   *************
& عند عمر & 
عمر : تمم ي استاذة نور كد خلصنا شغل النهاردة بكرا ان شاء الله الساعة ١٢ تكوني هنا 
نور : شكرا ي مستر عمر بس ممكن بعد اذن حضرتك اجي ع ١٢ و نص علشان تكون خلصت الكلية 
عمر : خلاص ماشي انشاء الله ع ١٢ و نص تنورينا 
نور : شكرا لحضرتك اقدر امشي 
عمر و قد وقف : ايوا اتفضلي 
نور جت تمشي اتكعبلت ف السجادة بتاعة المكتب 
نور غمضت عنيها : اااه و لكن حست نفسها طايرة ف الهوا فتحت عنيها وجدت عمر قد انقذها ، تلاقت العيون مع بعضها 
نور باحراج : احم انااا اناا اسفة مخدتش بالي 
عمر بابتسامة خفيفة : ولا يهمك المهم انك كويسة 
نور : شكرا و خرجت من عنده بسرعة 
                  **************
& عند ادهم & 
ادهم : يلا ي غرام تقدري تمشي احنا كد خلصنا 
غرام : شكرا اوي ي استاذ ادهم 
ادهم بضحك : استاذ ادهم….!! اومال لو مكنتش ابن خالك و انتي بنت عمتي كنتي هتعملي اي 
غرام بضحك : خلاص ي ادهم بق احنا اتفقنا اي 
ادهم بضحك: خلاص يباشا اللي تشوفيه ، صح انا جاي عندكو النهاردة 
غرام : تشرف يلا استأذن انا سلام 
ادهم ف نفسه بعد م خرجت : اااه لو تعرفي بحبكك قد اي ي غرامي من و انتي صغيرة لغاية دلوقتي 
                     ****************
بعد العمل تلاقت نور و غرام ف مدخل الشركة 
نور : عملتي اي 
غرام : مية مية متقلقيش و انتي
نور : مكنتش مركزة خالص 
غرام بقلق : لي مالك فيه اي 
نور : اركز ازاي من الموز اللي جوا دا انتي مشوفتهوش عامل ازاي يخربيت جماله دا قمر 
غرام بضحك : صبرني يارب امشي قدامي 
وصل كلاهما الي المنزل غرام الي منزلها و نور علي منزلها 
                       ************
& عند نور & 
نور : خالتو ي خااالتوو ي حبيبتي فيييينك وحشتيني ي سوسوو فييينك 
= لا يوجد رد 
نور بقلق : خالتو خالتوو 
= دورت ف الشقة لغاية م لقتها واقعة ف الأرض مغمي عليها 
نور بخوف و دموع : خاااالتووووو خالتوو فووقي اصحي ، ذهبت إلي المستشفي و بعد نصف ساعة خرج الطبيب 
نور بعياط : طمني ي دكتور مالها خالتو 
الطبيب بعملية : حصلها جلطة ف القلب بسبب انها اتعرضت لخوف و زعل ف بلاش الفترة الجاية تتعرض لاي ضغط او زعل لو سمحتي 
نور : اقدر اشوفها
الطبيب :  بعد ساعة تكون فاقت 
نور : شكرا ي دكتور 
& بعد نصف ساعة جائت غرام مع عمر و ادهم ، استغربت نور من مجيئهم سوا لكن لم تعلق & 
غرام جريت ع نور و حضنتها : نور مالك ي حبيبتي طنط حصلها اي 
نور بعياط شديد : حصلها جلطة ي غرام م عارفة من أي زعلت 
غرام : اهدي ي حبيبتي هتبق كويسة ان شاء الله 
عمر : الف سلامة ع طنط ي استاذة نور 
نور : الله يسلمك ي مستر عمر 
ادهم : الف سلامة عليها أن شاء الله هتبق كويسة و احسن من الاول 
نور : يارب ي مستر ادهم 
نور و قد تطلعت الي غرام ف ضحكت غرام لانها فهمت ماذا ستقول نور 
غرام بضحك : دا يستي ادهم ابن خالي و الموز دا عمر اخويا 
نور بصدمة : ناااعم 
غرام بضحك اكتر: انا اسفة بجد سامحيني ع الضحك بس منظرك يضحك مالك بقولك اخويا و ابن خالي 
نور : ازاي طب 
غرام : عادي يبنتي 
نور بهمس ل غرام : دلوقتي عرفت كنتي بتضحكي لي والله لوريكي بس اطمن علي خالتو ي كلب البحر انتي 
غرام بهمس مماثل و ضحك : اسفة اسفة 
& خرجت الممرضة من غرفة سامية خالة نور & 
نور : خالتو صحت 
الممرضة : ايوا تقدري تشوفيها 
                  ************** 
& دخلت نور &
نور بعياط : خالتو حبيبتي خضتيني عليكي 
سامية لفت وشها الناحية التانية : معلش 
نور باستغراب : مالك ي خالتو 
سامية : كنتي فين ي استاذة و مكنتيش ف الكلية لي 
نور بصدمة : يربي انا اسفة نسيت اقولك خالص سامحيني ، دا الأستاذ عمر و دا الأستاذ ادهم و دي غرام صحبتي و اخت عمر  ، و حكت لها كل شئ 
سامية : و لي م اتصلتي بيا 
نور : انا اسفة ي سوسو سامحيني ي ام قلب ابيض ي عسل انتي 
سامية : بنت احترمي نفسك اي سوسو دي 
نور : سوري 
سامية بضحك : تعالي ف حضني ي يضنايا 
& نور حضنتها و عيطت كتير اوي &
سامية : خلاص ي نكد سبيني اتعرف ع الموزز دول 
نور باحراج : اي ي خالتو 
سامية : بس ي بت ، تعالي ي قمر انتي قربي ( قصدها ع غرام ) 
اقتربت غرام منها و قالت : الف سلامة عليكي ي طنط 
سامية : الله يسلمك ي قلب طنط سامية و قد غمزت ل نور و قالت :  بت ي نور 
نور بفهم : نعم ي خالتو 
سامية : فاكرة محسن جارنا اللي عنده ٢٥ سنة المهندس 
نور : ايوا ايوا فكراه ماله 
سامية : كان طالب عروسة جميلة و محترمة و هادية و انا لقيتها 
نور : بجد ي خالتو مين هي 
سامية : القمر اللي قدامك دي غرام طبعا هي فيه غيرها 
غرام باحراج و اتكسفت 
نور : تصدقي فكرة ي سوسو 
ادهم بصوت عالي و عصبية حاول أن يداريها و لكن فشل : الف سلامة عليكي ي طنط استأذن انا ، عمر هستناكو تحت سلام 
عمر باستغراب : ماله دا ، الف سلامة عليكي ي طنط استأذن انا طب اشوف المجنون دا سلام عليكي 
سامية : و عليكم السلام 
& بعد م خرج عمر و ادهم انفجر نور و سامية ف الضحك تحت استغراب غرام & 
نور بضحك : اشط عليكي ي سوسو 
سامية بضحك : عيب عليكي يبت انا خبرة 
غرام باستغراب : فيه اي بتضحكو لي ضحكوني معاكم 
سامية : الواد بيحبك ي موكوسة م واخدة بالك 
غرام بكسوف : لا واخدة بس الحلوف م راضي يعترف لغاية دلوقتي 
سامية : بعد اللي عملته هيعترف غصب عنه استني و هتشوفي 
نور بضحك : انتي مشكلة ي سوسو والله  
                     ****************
وصل كلهم ع منازلهم 
& عند عمر و غرام & 
ذهب عمر و لكن عندما جائت غرام تدخل كتم أحد فمها و شدها له…………!!!!
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى