روايات

رواية بعت نفسي الفصل الثاني والثمانون 82 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل الثاني والثمانون 82 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء الثاني والثمانون

رواية بعت نفسي البارت الثاني والثمانون

رواية بعت نفسي الحلقة الثانية والثمانون

**الجد أنت بتقول ايه يا راجل ؟
* *عم محمد بقول الحقيقة ابنك مات في حادثة عربية بي فعل فاعل الست عرفت تنقد نفسها كانت حامل ويمكن عندها ولاد تانين
*الجد اللي بتقول عليها قتلت ابني تبقي مرات ابني وبنت أخويا
أنت جاي بعد السنين دي تقولي الكلام دا
* عم محمد دا الملف وعمري ما فتحتو بس فيه وصية المرحوم ودي أمانة عندي أنا قبل ما آجي هنا اتصلت بي المحامي اللي في الكارت اللي ادتهولي الست
*ادهم احنا كمان مانعرفش الكلام دا الله يخليك عايزين الأولاد
هنا دخلت حكمت
*حكمت ماتصدقهوش يا جدي ولدك مكانش راجل واهو تقارير الداكتور بتأكد كلامي ابنك ماينفعش يخلف لا يجيب عيال وعمرو ما اتجوز غيري، ومافيش وصيه هو باع كل حاجة بيع وشراء وأملاكه في مصر أنا بتحكم فيهم بس اللي في البلد احتراما ليكم مافتحتش خشمي واهو كلو من خيرك يا جدي وبعدين يقول أنا اللي ضبرت الحادث
ازاي وانا ما بطلعش من البلد أوعى تصدقهم يا جدي
واديهم عيالهم دول مش عيال ابنك
هنا مليكه راحت عندها
*مليكه الله يخليكي ولادي فين؟؟
**حكمت اديهم ولادهم يا جدي
*أدهم الولاد هنا؟؟
*الجد اطلعي بره يا حكمت ومافيش عيال عندي
جا واحد من اللي شغالين بره
*الراجل معلش كبير في ست و معاها راجل بره عايزينك
*الجد خليهم يتفضلوا
مليكه قربت من أدهم
خد ملك عند حودة يحطها في العربية هي نايمه وخليه يفضل معاها في العربية الجو هنا مش كويس والست دي باين عليها الشر
اخد منها البنت، وطلع بره
هنا دخلت الست ومعاها المحامي
* الست سلام عليكم
الكل رد السلام
عم محمد عرفها على طول
*حنان ازيك يا عم محمد؟؟
*عم محمد معقولة أنت ؟
**حنان جا الوقت اللي أرد ليك جيميلك لولاك كنت ميتة اول ما المحامي كلمني قولتلو لازم أروح معاه
**الجد انتو مين انتو كمان دي شكلها ليله مش حاتعدي
هنا دخل أدهم وقف جنب مليكه
*حنان أنا مرات سيد محمد الجيزاني وأم ولادو سلوي وحنين ومحمد
*حكمت أوعي تصدق يا جدي دول كذابين ابنك مش راجل
**حنان كلامها صحيح بس بعد ما ولدت بناتي وحملت ابتديتي تديلو دوا يخليه عاجز، ولما عرفتي أني حامل في ولد خليتي حد يضربنا بي العربية وزورت الإمضاء بتاعو علشان تاخدي كل حاجه
يوم ما واجهك اتخانقتي معاه، وقولتيلو أنك حاتفضحيه في البلد إنو مش راجل
وانت اللي فيكي عيب مايتخلفيش أرض بور بعيد عنك
هنا حكمت راحت ليها مسكتها من شعرها
مليكه بي حركة لا إرادية جات ورا أدهم اللي مسك أيديها وحضنها
**ياسين لو سمحت ادونا عيالنا وفكوا مشاكلكم براحتكم
*حنان الولاد مش و لادكم أنا اللي اقترحت على عم محمد بعد ما حكى ليا علي قصه مليكه
عم محمد أنقذني من الموت لما العربية اتقلبت طلعت منها و هو كان مع الناس، وشافني جات الإسعاف أخدتني المستشفي
الوقت دا سيد مات بس في اللي بقول إنو مات من الحادثة وفي اللي يقول إنو مات لما وصل المستشفى
حد كده مابحبوش قتلوا
أنا هربت أخدني عم محمد مستشفى تانية بي اسم مراتو بعد ما حكيت ليه قصتي وهو عرف أن اللي كان معايا مات
قعدت أفكر أعمل ايه
هو اتجوزني عرفي عن طريق المحامي دا، وأهلي يعرفو علشان يحميني من شر عصمت ومنك انت كمان
بس لما وصلوه تهديدات بي القتل وعندي التسجيلات
فكرت أنا والمحامي نعمل ايه ازاي أحمي نفسي
وولادي سجلتهم على اسم أبويا وسيد يعرف الكلام دا و بموافقته لما عرفت قصة مليكه قولة المحامي،
واقترح عليا نكتب ولاد مليكه على اسم سيد الله يرحمه ولو أهل المرحوم دورو على أولاد يعني عايزين ولادهم
ساعتها أبان في الصورة بس انتو أتأخر اوي اوي 9 سنين على مادورو على أحفادكم ولا الست حكمت عامله شغل جامد تعرفي ايه اللي منعني عنك سيد الله يرحموا
حكمت هنا عينيها كانت كلها شر،
وطلعت من المكان من غير ما حد يحس بيها
*مليكه أرجوك عايزة ولادي
الجد من الصدمة قعد على الكرسي
*الابن الكبير كنت عايشه ازاي طول السنين دي؟؟
*حنان في خير أبويا وجوزي الله يرحمو كان شريك أبويا في مصنع صغير و الحمدالله كبر وعايشه أنا وأولادي
هنا وصل شريف
*شريف السلام عليكم
*الجد وأنت مين كمان؟
*شريف أنا الدكتور شريف
ومعايا التحاليل اللي بتقول إن أدهم الشرقاوي هو أبو أولاد
حكمت فوق في غرفتها رايحة جايه كل اللي بانتو طول السنين دي بروح منها
سمعت البنت بتعيط في أوضة
تحت عند مليكه سمعت صوت بنتها
*مليكه حرام عليكم عايزة ولادي بنتي بتعيط
مسكت ادهم من قميصه أتحرك اعمل حاجه مش هما ولادك واقف ساكت ليه
جيبلي ولادي
ادهم حضنها علشان يهديها
*أدهم أظن كفاية كده مافيش في قلبك رحمة على الأقل خلي الأم تطلع لي ولادها
*العمدة اللي بيحصل هنا غلط وأنا لازم أبلغ البوليس أنت خاطف العيال من أمتي يا حاج؟؟
*الحاج بصدمة من ساعة ما تويت حية في بيتي
*، حنان سيب الأم تشوف ولادها
علشان الحية اللي عندك في البيت أنا حميت ولادي منكم، وفي الوقت نفسه مش عايزة أضيع حقهم والبنت دي كانت في مشكلة قولة أساعدها واهي هي السبب أني عندكم لو كنت طماعة وعايزه، فلوس كنت جيت زمان أطالب بحق ولادي بس سيد قالي مهما عملتي عمر أبويا ما يصدق كلام عليها
*المحامي عندي أدلة كثيراً ضدها تسجيلات بي صوتها بتوعد بقتل مدام حنان وتهديدات كثير
وبقتل المرحوم لو أنا قدمت البلاغ فيها حاتتسجن
بس مدام حنان رفضت احتراما المرحوم وهنا في أدلة كثيره والملف اللي كان مع عم محمد فيه وصية المرحوم عملها شهر قبل ما يتوفى كا انو كان حاسس وانا اللي سلمتو الملف
*مليكه البنت سكتت في حاجة حصلت لي ولادي،
وابتدت تصرخ
أتحرك يا أدهم جيب ليا ولادي معادش عندي صبر استني
*الجد روح جيب ليها الولاد
ادهم ماسك مليكه اللي فعلا مش قادره تستحمل أكثر من كده
*ادهم هانت وحناخد أولاد ونمشي *مليكه وهي بتعيط خايفه آوى قلبي وجعني على ولادي
هنا
نزل الابن الكبير يجري
*الابن الحق يا بوي حكمت هربت وأخدت العيلين معاها
هنا كانت صرخة روح مليكه اللي دوت المكان
كلمة ولادي نزلت كا الزلازل على البيت كلو
هي فقدت القدرة على البقاء عقلها مش قادر يستوعب أنها كانت قريبة من ولادها وبعدو هي كانت حاسة قلب الأم بي حس
أغمي عليها في حضن أدهم اللي كان بين المطرقة والسندان يفضل معاها، ولا يطلع يدور علي، ولادو
هنا شريف تدخل
*شريف روح شوف، ولادك أنا معاها
*أكرم بسرعة أكيد هي لسه هنا
ياسين وأكرم وأدهم طلعوا بسرعة كلمو الحرس اللي ابتدو يدوروا في كل مكان
*الجد كلم الرجالة يدورو مش لازم تطلع بره البيت ولا بره البلد
هي هربت منين ؟؟
*الابن كان فيه سلم من الشباك
*الجد يبقي في حد بساعدها
بره ادهم كان زي المجنون هو اللي كان سايق العربية
وياسين معاه
وأكرم فضلو حوالين البيت
*ياسين في عربية هناك بتجري أكيد هي
أدهم داس بنزين أكثر
وياسين اتصل بي حودة يقولوا
حكمت فعلا كانت في العربية
هي لما سمعت البنت بتعيط دخلت لاقت اتنين رجاله عايزين يخطفوهم، ولما كانو حايضربوها اتفقت معاهم يهربوها وتديهم فلوس وقالت ليهم انها متفقه مع عصمت
اتصلوا بي عصمت اللي فرحت وقالت ليهم يهربوها بكده هي اللي تاخد التهمه وبعدين تقتلهم كلهم
دخلت بسرعة لمت دهبها وفلوسها في شنطة ولبست عبايتها وقالت أولاد تعالوا نهرب نروح عند ماما،
ونزلوا من الشباك
ركبت معاهم، وقالت ليهم ينزلوها على اول الطريق وبعدين يمشوا بي أولاد و مسألتش هما حايعملو ايه بي اولاد ولا عاوزين ايه منهم
بس هما سايروها علشان ينفذو كلام عصمت
ادهم بكل سرعة وصل ليهم
*ياسين بشويش لا العربية تتقلب بيهم فيها ولادك
حودة كان جنب العربية لحد ما وقفت نزل الحرس،
ونزل أدهم فتح الباب مسك حكمت ضربها والرجاله ابتدو يضربوا في أدهم
بس هو كان عامل زي الأسد اللي بصارع الموت و اللي كل حاجه حاتروح منو وماحسش انو اتعور في ذراعو
لحد ما تدخل حودة واخدوا حكمت والرجاله في العربية
الولاد طلعوا يجروا علي ياسين
***ادهم الحمدالله يا رب
************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!