روايات

رواية عشق الصقر الفصل التاسع 9 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الفصل التاسع 9 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الجزء التاسع

رواية عشق الصقر البارت التاسع

رواية عشق الصقر الحلقة التاسعة

هتف مجد .. هي قالتلك كده
ماجده اخت مجد.. ايوه والله دي سالت عنك و كانت عايزه تعرف انت مين
مجد بحيره.. ماكنش باين عليها لما شافتني يعني
ماجده..عادي يمكن اتكسفت منك
مجد..طب وصقر
ماجده..ده بقي المهم ايناس بتقولي انه عينه منها فاشهل كده قبل ماتطير
مجد بخبث..صح لازم ادخل مدام عاجبها وهي عجباني وبالمره افرح صقر وتابع باستهزاء انا عارف بيحبني وهايفرحلي
ماجده..خلاص كلم ابوك وروح اطلبها
مجد ..هايحصل
…………
دلف صقر وجد كارما وجده يتبادلون الحديث وعلي وجوههم للابتسامه
الجد.تعالي ياصقر اتاخرت كده ليه
صقر وعيناه تتابع كارما..الشغل مابيخلصش ياجدي
الجد ..ربنا يعينك ياولد الغالي
صقر لكارما..ازيك
كارما بخفوت..الحمدلله
تابع الجد بالنظرات
الجد..ربنا يفرحني بيك ياصقر
صقر وعيناه لكارما. يارب ياجدي
لاتدري كارما سبب خفقان قلبها المستمر من نظرات صقر المصوبه اتجاهها
الخادمه..حاج عتمان في ناس عايزينك في المضيفه
صقر ..ناس مين
الخادمه..ماعرفش يابيه
عتمان..طيب جايين ونادي علي سيدك رحيم
اتجهوا الي المضيقه اتت كارما خلفهم
صقر..بخفوت..رايحه فين
كارما..اتفرج
صقر بابتسامه علي ايه
كارماببراءه.. ع المضيفه دي انتو بتعملوا فيها ايه
صقر..دي للرجاله بس ممنوع الستات فيها
كارما وعيناها مسلطه عليه..ليه
صقر بخفوت. كده وخلاص انتي كل حاجه تسألي
كارما بعبوس..خلاص مش عايزه اعرف
صقر.. خلاص ماتزعليش هاشوف مين جوه وعايزين ايه واخدك بكره الاستطبل تمام
كارمابابتسامه وانا اللي هاركب سلطان
صقر بضحك..حاضر
ذهب صقر للداخل صدمه ما وجد مجد ووالده وعمه
صقر بثبات..السلام عليكم
رردد الجميع بأدب ماعدا نظرات مجد المستهزءه به
عتمان ..خير ياجماعه
والد مجد..خير ان شاء الله ياحاج احنا جايين في طلب وعشمنا فيك خير
رحيم..طلب ايه ياحاج
مجد بابتسامه وعيناه علي صقر..طالبين القرب منك
صقر باستهزاء.اتاخرتوا والله زهره اتقرت فتحتها خلاص
مجد بخبث..ومين قال زهره
تحفز صقر وسأله عتمان..امال مين
والد مجد..بنت اخوك ياحاج
مجد وعيناه لصقر.كارما
اتنفض صقر من مكانه بتقول مين
والد مجد..خير ياصقر بيه احنا قولنا حاجه غلط
صقر بحده..ومش هانلاقي غيرك ليها انت مش عارف انت ايه
مجد بحده..وايه العيب فيا ياصقر
صقر بغضب..فاشل وبتاع نسوان ومخسر ابوك ملايين وماعندناش بنات للجواز
مجد بخبث..طب ماتشوف رئي العروسه يمكن ليها رئي تاني
هدر صقر بغضب.. قولتلك ماعندناش بنات للجواز ولو فيه مش هايبقي لواحد زيك
عتمان..عيب ياصقر دول في بيتنا
رحيم بعتاب. مايصحش كده ياصقر احترمنا حتي
والد مجد..هو فيه ايه ياحاج احنا غلطنا في ايه احنا داخلين بالاصول
صقر بحده.. هو في ايه في الكلامي مش مفهوم بقول ماعندناش عرايس
مجد بحده.. لافي وهي لا متجوزه ولا مخطوبه
صقر باريحيه..مين قال انها مش مخطوبه وهاتجوز
مجد بريبه ..يعني ايه
صقر بهدوء عكس داخله..يعني لوكنتوا صبرتوا شويه كنا هانعزمكوا علي كتب كتاب اختي وكتب كتابي علي كارما
وقع الصمت والهدوء في المكان اثر المفاجاءه قطع الصمت
عتمان..اديكوا عرفتوا ياحاج وان شاء الله نعزمكوا قريب
هدر مجد بعد صدمته ..يالا يابا ثم اقترب من صقر بابتسامه مريبه ..مبروك ياعريس وهديتك عندي
خرجوا جميعا من المكان وتابع
رحيم..ايه اللي عملته في الناس ده ياصقر وايه اللي قولته ده هاتجوز كارما ازاي من غير شورتنا
صقر ..انا كنت هاقول طبعا يابوي بس اا اللي حصل خلاني اقولهم كده
عتمان بهدوء..طب وكارما اخدت رئيها
صقر بهدوء لا
عتمان .. يبقي مافيش حاجه هاتم من غير موافقتها
صقر بهدوء..طبعا ..طبعا ياحاج
اتجه صقر لغرفته ونار تكوي قلبه بعد اعترافه لنفسه بالغيره علي كارما ‘ضربات قلبه الدائمه له عند رؤيتها طيفها الملازم له بابتسامتها وخجلها كل هذا كفيل لاعترافه انه يحبها يحبها هي فقد
……….
تجلس كارما شارده في الشرفه تفكر في حياتها وفيه هو الصقر دائما مايفرض سيطرته علي عقلها في التفكير به تجذبها رجولته ومسؤليته هو مزيج بين الشده واللين القسوه والحنان ومسؤليه الجميع منه تعجبها قدرته المسيطره في اتخاذ قرارته وخضوع الجميع له يخشونه ويحبونه قاطع استرسال افكارها
صقر من الشرفه المجاوره ..سرحانه في ايه
كارما بانتباه..ولا حاجه
استندت علي السور الفاصل بين شرفته وشرفتها
كارما..شكلك تعبان
صقر بارهاق.. يعني شويه ومش عارف انام انتي كمان لسه صاحيه ليه
كارما بتنهيده..مش عارفه انام
صقر..بتفكري بايه
نظرت له قليلا ..ولا حاجه
شرد قليلا في وجهها وحجابها الموضوع بفوضويه وبحركه لا اراديه امتدت انامله وادخل خصلاتها البنيه الشاردة من حجابها داخل حجابها مره اخري ارتبكت قليلا من حركته ولامست حجابها صدمت بيديه مسك يديها بحركه مفاجاءه لها وداعب كف يديها بانامله بحركه محببه لها زادت تورد وجنتيها من نظراته ولم تستطع اشاحت عينيها عنه
صقر..ايدك بارده ليه
لم ترد كارما و تابع هو
انتي عارفه انك بقيتي مهمه اوي في يومي لازم اشوفك قبل ماامشي وقبل ماانام عمري ماكنت منتظم في مواعيد الاكل هنا بقيت منتظم علشان اشوفك ووضع يدها علي قلبه النابض بعنف وتابع.حتي ده مش بيدق بالطريقه دي غير لما بتكوني قريبه وتابع بشبه رجاء وعيناه لم تفارق عينيها ،خليكي دايما قريبه
كارما كالمسحوره من كلامه وعيناه التي تفيض بالحنان والحب لتسع الدنيا باكملها قالت بدون اراده كالمغيبه ..انا قريبه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!