Uncategorized

رواية جوازة في شهر الفصل الخامس 5 بقلم رحمة نجاح

 رواية جوازة في شهر الفصل الخامس 5 بقلم رحمة نجاح

رواية جوازة في شهر الفصل الخامس 5 بقلم رحمة نجاح

رواية جوازة في شهر الفصل الخامس 5 بقلم رحمة نجاح

مصر وبالتحديد ڤيلة عامر ..
ايه. ياربي هي مش بترد ليه ..
عامر. مالك يا ايه مش علي بعضك ليه ..
ايه بخوف. برن علي ليل بقالي اكتر من ساعه فونها مقفول ..
عامر. ممكن يكون فصل شحن او في شغل ..
ايه. لا ليل خلصت شغلها ومش من عويدها تقفل الفون عشان والداها ..
عامر. طب هي معاها حد تقدري تتواصلي معاه ..
ايه. ايوه ايوه معاه الحراسه ..
عامر. طب سهله كلميهم ..
ايه. للاسف مش معايا الرقم بتاعهم ..
عامر. اتصلي بوالدها وخدي الرقم ..
ايه. تمام بس انا خايفه ليكون حصل حاجه ..
عامر. متقلقيش خير بإذن الله ..
وعلي الجهه الأخري ..
الام. مالك يالا في ايه ..
ادم. مفيش يا امي ..
الام. عليا بردو انتا من ساعة ما صحيت وانتا مش علي بعضك وكمان مرحتش الشغل ..
ادم. حاسس بنغزه في قلبي وحشه اوي ..
الام بخضه. مالك بس في ايه ..
ادم. معرفش محستش الاحساس ده غير في موت بابا خايف افقد حد تاني غالي عليا مش هستحمل ..
الام وهي تحتضنه. قوم صلي ركعتين يا قلبي وان شاء الله خير ..
ادم. حاضر .. 
أما عند تلك المسكينه فكانت بدأت أن تفوق ..
ليل بدوخان. انا فين ..
م. انتي في قلبي يا عيوني ..
لتنظر ليل الي مصدر الصوت لتشهق بخوف وأخذت تتراجع وتحاول أن تتخلص من هذا الحبال ولكن بلا جدوى ..
م. احسنلك متحوليش عشان مش هتعرفي ..
ليل. انتا عايز مني ايه ..
م. بصراحة كده عايزك انتي ..
ليل بعدم فهم. عايزني ازاي يعني مش فاهمه ..
م وهو يقترب منها . اقولك معنديش مشكله ..
ليل بخوف. خلاص خلاص طب انا عملتلك ايه ..
م. معملتيش بس انتي دخلتي مزاجي ومفيش واحده تقول ل معتز لا ..
ليل. بصريخ. انتا مررريض ..
معتز. معنديش مانع ابقا مريض وانتي تعالجيني ..
ليل. انتا اهبل يابني انتا عارف انا بنت مين ..
معتز بتفكير. اممم استني افكر مثلاً بنت محمد الانصاري اكبر رجل اعمال صح ..
ليل بصريخ . انتا لو مسبتنيش دلوقتي هوديك في داهيه ..
معتز. اي حاجه حلوه معاكي يا روحي واه متفرهديش نفسك عشان محتاجك بعدين ..
ليخرج ويترك ليل تبكي بخوف وأخذت تدعي ربها أن ينجيها من هذا الشخص ..
في مصر وبالتحديد ڤيلة عامر ..
محمد بقلق. ايه في ايه ..
ايه. يا انكل مفيش حاجه انا كنت عايزه رقم حد من حراسه ليل مش اكتر ..
محمد رقم علي معايا استني أكلمه ..
بالفعل قام محمد والد ليل بالاتصال علي علي وهو أحد الحراس ..
محمد. الو يا علي فين ليل ..
علي. ليل في الاجتماع يا فندم ..
محمد بزعيق. ليل مش في الاجتماع يا زفت هي خارجه منه بقالها اكتر من ساعه ..
علي. ازاي يا فندم ده حد تبع الشركه جيه قال إن الاجتماع لسه هيخلص كمان ساعتين ..
محمد بغضب. هقفل دلوقتي نص ساعه لو ملقتش ليل بتكلمني عايزك تترحم علي نفسك فااااهم ..
علي. فاهم يا فندم ..
ما أن قفل محمد قام علي وتوجه الي الشركه ليسأل أحد الحرس ولكن يجد بالفعل أن ليل لست موجوده من أكثر من ساعه ليقوم علي بالاتصال بلاوتيل ويجد أن ليل لست هناك ليقرر أن يصعد الي الشركه   ..
علي. ل السكرتيره . Quiero ver las cámaras frente a la empresa ahora mismo. انا عايز اشوف الكاميرات اللي قدام الشركه حالا ..
السكرتيره. No tienes derecho a verloمش من حقك تشوفها ..
علي . Yo te digo, señorita noche, desapareció, no está, yo quiero Yo se donde esta ella بقول لحضرتك انسه ليل اختفت مش موجوده عايز اعرف هي فين ..
 السكرتيره. Pediré permiso al director y acudiré a ti.هستاذن من المدير واجي لحضرتك ..
 ‏علي.OK  تمام ..
 ‏تاتي السكرتيره بعد قليل ..
 ‏السكرتيره. Está bien, lo siento. Puedes mirar las cámarasتمام يا فندم تقدر تطلع علي الكاميرات ..
 ‏بالفعل ذهب علي الي الغرفه الخاصه بالكاميرات وعندما كان يشاهد الفيديو ليجد ليل احد ما حملها وتوجه الي سيارته ..
 ‏علي. Lo siento, acércate, ¿qué es esto?معلش اعملي زوم علي وش ده كده ..
 ‏لينظر علي الي هذا الشخص بصدمه فكان هذا معتز الدمرداش ابن اكبر منافس ل محمد الانصاري ..
وعلي الجهه الأخري ..
ايه. علي كلمك يا انكل ..
محمد. لسه يا ايه ..
وأثناء ما هم جالسين في توترهم يدلف إليهم ادم ..
ادم. السلام عليكم ..
محمد. عليكم السلام ..
عامر. ده ادم يا عم محمد ..
محمد. تشرفنا ..
عامر. وده والد ليل يا آدم ..
ادم. أهلا يا عمي ..
ايه. تليفونك بيرن ..
ليفتح محمد الهاتف بلهفه ..
محمد .الو ..
علي بخوف . احم ليل اتخطفت يا فندم ..
محمد بغضب. نعم وانتو معاها ايه قفاص أنا لو معرفتش مكان بنتي خلال ساعتين هخليك تندم انتا والحراسه علي انكم موجودين في الدنيا ..
علي. الخاطف معتز الدمرداش ..
محمد بصدمه. ايه اعملي تحري علي رقم العربيه وانا هتصرف ..
علي. تحت امرك يا فندم ..
ايه بقلق. ليل كويسه صح ..
محمد. ليل اتخطفت ..
لينظر له ادم بصدمه وكان انزل عليه احد الصواعق الرعدية فهو الآن علم مصدر وجع القلب الذي أته له ..
ادم. ازاي مش هي في إسبانيا ..
محمد. اتخطفت من اسبانيا وعلي ايد ابن اكبر منافس ليا معتز الدمرداش ..
ادم. ثانيه قبل كده كان بيتعرضلها وانا ضربته ..
محمد. هو كان معتز الدمرداش ..
ادم. ايوه انا فاكر كويس جدا ..
محمد. انتا ادم اللي بتحكي عنه ..
ادم. مش وقت كلام لازم نسافر اسبانيا باسرع وقت ..
لينظر محمد الي لهفة ادم في الكلام باستغراب ..
محمد. ابوه الوحيد  اللي هيعرف مكانه لازم نروحله ..
عامر. طب يالا ..
ايه. هاجي معاكم ..
عامر. ايه خليكي انتي ولو حصل اي جديد تبلغينا ..
ايه. حاضر ..
ليأخذ محمد ادم وعامر ويتوجه الي ڤيلا معتز الدمرداش …
بعد قليل من الوقت كان يقفوا في منتصف الڤيلا ..
محمد بغضب. ابنك فين يا احمد ..
احمد. محمد الانصاري بذات نفسه عندي لا مصدقش ..
ادم وهو يتقدم منه بغضب جامح ويمسكه من ياقه قميصه ..
ادم بصوت مرعب. ابنك فين ..
احمد. ده يعتبر تهجم عليا ..
ادم. مبحبش أقرر كلامي ..
احمد. ابني في إسبانيا ..
ادم. بصوت عالي. عارف أنه في زفت في انهي نصيبه بس اسبانيا ..
احمد. معرفش ابني عمل ايه ..
ادم بهدوء عكس ما بداخله. اممم متعرفش تمام أنا اعرفهولك ليضربه ادم في رأسه الي أن أنفه نزف ..
محمد. ادم اهدا مينفعش كده ..
ادم. عرفت ولا لسه ..
احمد. في شقه في إسبانيا وفي *** ..
ادم. لو طلعت بتكدب صدقني انتا وابنك هتندموا جامد اوي عامر خالي الحراسه معاه ممنوع يتصل بحد لحد ما نلاقي ليل  ..
عامر. تمام يا آدم ..
ادم. يالا يا عمي ..
محمد. يالا ايه استنا نتصل ب علي نقوله علي المكان ..
ادم. احنا هنسافر ..
محمد. انتا اتجننت انا مش هحط بنتي تحت خطر عشان جننانك انتا عارف الوقت ما بين مصر وإسبانيا قد ايه خمس ساعات انا أضمن منين أن الخمس ساعات دول بنتي تفضل في امان ..
ادم بهدوء. تمام هنتصل ب علي وبعد كده نسافر ..
محمد. يالا هانروح نجيب ايه الاول تسافر معانا ..
ادم. تمام ..
في إسبانيا كانت ليل تدعي ربها أن ينجيها من هذا الشخص وهي خائفه بشده ان يحدث لها شيئ تحت يده ولوهله خطر ادم علي بالها ..
معتز. يارب تكون خدمتنا عجبتك ..
ليل. انتا مريض والله ..
معتز. مريض بيكي ..
ليل بغضب. واحد حقير عايش بفلوس أبوه ومفكر نفسه راجل دي الست ارجل منك والله ..
ليغضب معتز من هذا الكلام توجه إليها حاول الاعتداء عليها اخذت ليل تضرب فيه ولكن في نهايه المطاف أغشي عليها لينظر لها معتز ويبتعد عنها ..
معتز. مش هقرب منك غير وانتي صاحيه عشان تفتكريني كويس اوي …
وعلي الجهه الأخري ..
محمد. علي هبعتلك عنوان تروحله احتمال كبير ليل تبقا موجوده فيه ..
علي. بس يا فندم مش ده المكان اللي تبع العربيه ..
محمد. علي ابعت الحراسه علي الاتنين وانا جايلك المهم أن بنتي تبقا موجوده معاك قبل ما اروح وحساب استهتارك ده انا هدفعك تمنه كويس اوي ..
ادم. ايه يالا ..
ايه. بس ازاي احنا محجزناش طياره ..
ادم. هنسافر بطياره الخاصه بتاعتي متقلقيش يالا بس ..
ليذهبوا ثلاثتهم الي السياره ثم الي المطار ..
في إسبانيا ..
كان علي يقف بغضب من الحراسه..
علي. كده عرفتوا اماكنكم ..
الحراسه. ايوه يا فندم ..
علي. هنبقا علي اتصال اتفضلوا ..
يمر ساعه علي هذا الحدث وليل لم يجدوها بعد ..
أما عند ادم كانوا علي وشك الانتهاء من إجراءات السفر ..
كان ادم يقف بعجز ولاول مره يشعر به من موت والده احساس العجز صعب ويمكن أن يطلق عليه اصعب احساس بعد الفقدان ..
ايه. أن شاء الله هنلقيها ..
بعد هذا الكلمات يسمعون صوت الهاتف يعلن باتصال أحدهم ما أن فتحت ايه الهاتف وقبل أن ترد علي المتصل يسمعون صوت ارتمام أحدهم لينظرون إليه بصدمه مخلوطه بخوف …
فما هو المتصل يا تري ؟!.
هل بالفعل سوف يسافرون الي إسبانيا وينفذون ليل ؟!.
وما هو الشخص الذي ارتما علي الارض ؟!.
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!