روايات

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الفصل السادس 6 بقلم نشوة عادل

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الفصل السادس 6 بقلم نشوة عادل

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الجزء السادس

رواية موعدي مع الحب الحقيقي البارت السادس

رواية موعدي مع الحب الحقيقي الحلقة السادسة

-نعععععم انت اتجننت لا طبعا بيتك ايه ده اللى عاوزنى اجى معاك فيه انت مفكرنى ايه انا مش واحدة من الز……..
حسام مقاطعا: ايييييه القنبلة الموقوتة اللى انفجرت فى وشى دى يا بنتى انا طلبتلك دريس يجى ع هناك لان حضرتك مينفعش تنزلى كده اسكتى بقا
سارة: ايوة بس …. بس يعنى الناس هتقول ايه لما يشوفونى داخلة شقتك فى وقت زى ده
حسام: محدش يجرؤ يتكلم عنك نص كلمة اصلا
وصلوا ع الشقة وحسام بعد نظره عنها وهى طلعت جرى ع الاسانسير وهو لحقها وطلع ع شقته دخلت سارة وانبهرت ببساطتها رغم انها شقة كبيرة عجبها الديكور الكلاسيك وكل حاجة
حسام: دى اول شقة زوجية لابويا وامى وتقريبا كده محدش بيدخل هنا غيرى انا والست اللى بتيجى تنضفها كل اسبوع دى مملكتى الخاصة وممنوع اى حد يجى هنا وكمان بحتفظ بكل اوراقى المهمة هنا
سارة باهتمام: فيه حد غيرى يعرف انك بتحط ورقك المهم هنا؟!
حسام باستغراب: بتسألى ليه يعنى؟!
سارة: مجرد فضول
حسام: لا محدش يعرف غيرنا انا وانتى وبس
سارة: وليه حكيت ليا ؟!
حسام: عشان واثق فيكى جدا
دمعت عيون سارة وجرس الباب رن وكان اوردر الدريس مسكه حسام واعطاه ليها عشان تلبسه وقال: اتمنى زوقى يعجبك مع انى مبفهمش اوى فى لبس البنات وكده
اخدته سارة ودخلت الغرفة لبسته كان واسع بسيط وكان اسود بورود بيضا وكان شيك اوى خرجت سارة واول ما شافها حسام : مظبوط وعسل اهو
سارة: بس واسع سيكا
حسام: انا اللى اتعمدت اجيبه اكبر نمرة عشان ميبنش تفاصيل جسمك كده احسن واحلى ع فكرة
سارة: مستر حسام ممكن اقولك ع حاجة لو سمحت
حسام: اكيد
سارة: طب خلينا ننزل وفى الطريق هقولك
وافق حسام ونزلوا ركبوا العربية وفضلوا ماشيين شويه وفجأة قالت : بصراحة عمك عادل اتفق معايا انى اجى اشتغل عندك عشان اجيبله ورق الصفقة بتاعت الشركة الإيطالية ومش بس كده طلب منى احطلك نقط فى العصير او اى حاجة عرفت ان النقط دى مش علاج دى بتتعب وممكن تمو..ت كمان طبعا هو مقاليش انا اللى عرفت وبصراحة كنت عاوزة اقولك طول الفترة اللى فاتت بس خوفت متصدقنيش بس لما قولتلى انك واثق فيا كان لازم اقولك الحقيقة
عند اسماء كانت قعدة قلقانة ع تأخير سارة وكمان فونها مقفول ومش مجمع فجأة سمعت جرس الباب راحت بسرعة وفتحته بس اتصدمت لما شافت كريم
كريم: ممكن ادخل؟
اسماء: اسفة مش هينفع لان سارة مش موجودة وكمان الوقت متأخر
كريم: ممكن نتكلم شويه طيب
اسماء : مفيش اى حاجة اصلا عشان نتكلم فيها يا دكتور
كريم بحزن: اسماء ارجوكى افهمينى انا فعلا كنت بحبك ومازلت قسما بالله وقت ما عملتى الحادثة وعرفت انك مش هتمشى انا فعلا كنت فى صدمة مكنتش قادر اشوفك كده عشان كده سافرت
اسماء بوجع حاولت تداريه: قصدك هربت من وعودك ليا تعرف يا كريم انا حزينة ع قلبى اللى سلمته للشخص الغلط انت سيبتنى فى اكتر وقت انا كنت محتاجة ليك فيه انا فضلت ٥ سنين بحبك ومستحملة وضعنا ع اما خلصت كليتك ووقفت ع رجلك ومع اول محنة اتخليت عنى
انهت كلامها بابتسامة حزينة …كريم : طب سامحينى عشان خاطرى واعطينى فرصة انا لسه بحبك وعاوز اتجوزك وصدقينى هعوضك
اسماء: انا اسفة والله مبقاش ليك غلاوة وحتى قلبى مبقاش ليك مكان فيه
كريم بدهشة: مستحيل انتى لا يمكن تكونى اسماء اللى بحبها اللى كانت متقدرش تغيب عنى لحظة
اسماء ابتسمت بجبروت: فاكر لما كنت دايما اقولك يوم ما اتغير من ناحيتك هخليك تدور عليا وانا قصادك وانت مصدقتنيش ادينى طبقتها عملى واتفضل امشى من هنا ومتجيش هنا تانى
انهت كلامها وقفلت الباب بوشه ولقت نفسها قلبها موجوع شويه لكن عقلها فرحان بقرارها ودموعها رفضت بالنزول ……..عند حسام وسارة اول ما انهت كلامها وقف حسام عربيته بسرعة وكان وشه باين عليه الغضب
سارة بحزن: انا والله مش بكدب انا بقولك الحقيقة
حسام غمض عيونه وقال: عااااارف ان عمى بيحاول يخلص منى يا سارة وووووووووو……………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية موعدي مع الحب الحقيقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى