Uncategorized

رواية عشق الطفولة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة الجزء 2 بقلم هنا

رواية عشق الطفولة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة الجزء 2 بقلم هنا 
رواية عشق الطفولة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة الجزء 2 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة الجزء 2 بقلم هنا 

مازن:اي دا رقم ماما متسجل عند امل بإسم ماما ليه هي تعرفها…طيب هي ممكن ماما تكون عرفت ان انا بكلمها فخدت رقمها من غير ما اعرف وكلمتها…او ممكن تكون….مش عارف اي دا بس لازم اعرف رقم ماما متسجل معاها ليه

…………….

عند امل…..

امل في حضن هالة:وحشتينااااااااااااااي

هالة:قلب امك انت ال وحشاني يا حبيبتي

امل:بس انا زعلانة بقى دا كله ومش بتيجي تشوفيني هو انا مش بنتك ولا اي يا هالة

هالة:معلش بقى يا حبيبتي ما انا كنت بتصل عليكي علطول

امل:طيب يا مامتي

هالة:طيب ياختي قوليلي بقى عملتي اي مع الواد خرا دا اي

امل بضحك:خراا مين اااااه مازن…لا دا وقع خلاص يا امي

هالة:حبيبتي طالعة لأمها

امل:بس يا ماما مش حرام كده ان انا اتجوز اخويا

هالة:اخوكي مين دا..ااه مازن لا دا مش اخوكي اصلاا…ولا ابني…وكمان معلومة مش ابن علاء????

امل:نعممم اوماال هو ابن ميين

هالة:تعالي هحكيلك وشاورت لها على دماغها: بس نفضي الجزمة القديمة دي الاول

امل:هاا نفضتها ارغي بقى مازن مش اخويا ازاي

هالة:بصي بقى قبل ما اتجوز علاء كنت بحب ابوكي ومقدرش اعيش من غيره وابوكي كان رئيس عصابة فلما اتقدملي علاء ابويا وافق بيه عشان معااه فلوس كتييير وكمان ظابط يعني مش هيترفض روحت لأبوكي حكيتله…لقيته بيقولي ياااااااه علاااء باشا عايز يتجوزك دا انت كده توافقي عشان خاطري قولتله ازاي واحنا بنحب بعض اتجوز واحد غيرك انا بحبك انت قالي لا ما انت اول ما تتجوزي هتقوليلي على كل تحركاته هو والظابط ال معاه(اسر)عشان نقتلهم ونرتاح منهم وبعد كده هنتجوز انا وانت

امل:وبعدين اي الحصل

هالة:ولا حاجة ابوكي حاول اكتر من مرة يقتلهم وما قدرش وجه الوقت ال علاء طلب اننا نخلف قولتله بس عندي شرط اول ما احمل هرووح اعيش في بيت بابا ومش هشوفك طول فترة الحمل قالي ماشي موافق بعد نقاش طويل

امل:وعملتي اي بعد ما روحتي لجدي

هالة:فضلت قاعدة معاه لحد ما التسع شهور خلصوا وبعد كده جيبت طفل ابوكي خطفه من المستشفى وخلاص روحت وعلاء كان طاير عشان خلف ولد بقى وبعدها علطول علاء مات بس اسر نجي للأسف وما قدرتش اتجوز ابوكي عشان محدش يشك 

عند مازن واسر………..

اسر:مش قولتلك يا اسر هي ال قتلت علاء وانت مش صدقتني

فلاش باك ????

مازن:بابا يا بابا 

اسر:اي يا اسر في حاجة

مازن:كنت عايز اقولك ان في بنت بكلمها كده ومش مرتاح لكلامها ممكن تعرفلي هي مين

بعد يومين

اسر بحزن:مازن امل تكون….

مازن:تكون اي يا بابا

اسر:تكون اختك يا مازن من امك هالة ومفيش اسم اب موجود بس اكييد هنعرفه..وبعدين كنت عايز اقولك ان انا مش مرتاح لهالة من بعد موت ابوك وخصوصاا لما كانت بتنزل مصر علطول بالرغم من انها مش ليها حاجة في مصر

مازن:طيب هنعمل اي يا بابا

اسر:خليك مع امل دي وانا هجيبلك اخرة هالة ع الاخر…وبص احنا هنروح اسكندريه وهنفضيلك البيت تمام

مازن:تمام

اسر:هتاخد مني اجهزة تصنت دي تحطها في كل الهدوم ال هالة بتلبسها وتركب كاميرات صغيرة في اوضتها وبعد كده احنا هنكشفها بمعرفتنا عشان انا متأكد انها وراا قتل ابوك وكمان متأكد انها كانت ورا خاطفك في مصر والجرح ال مسلته علينا يومها 

انتهاء الفلاش????️

مازن:طيب هنعمل اي بقى دلوقت يابابا

سما:ياااه كل دا يطلع من هالة دا انا بجد افتكرتها غلبانة دي طلعت افعى

اسر:احنا لازم نحبسها بقى

*هالة جاات ودخلت الڤيلا وفاجئة لقت حواليها من كل حتة عساكر ومازن هو ال بيحط في ايديها الكلبش:هااا يلا بقى يا ماما عشان امل تبقى تجيلك بعيش وحلاة ولا تاخديها معاكي وابقى اجيبلكوا انتوا الاتنين

الظابط خدها ومشي واسر اداله التسجيلات ال اعترفت فيها

ملاك بفرح:خلااث الثليل هيمثي(خلاص الشرير هيمشي)

الكل:????????????????????

سما بضحك:يا رب والنبي ماتطلع زيي يا رب يا ملاك

مازن:هو انا دلوقت همشي ومش ينفع اعيش معاكوا صح

عادل:شكلك اتهبلت او بتخرف صح

مازن:اصل

عادل:ما اصلش انت حفيدي ومش هتمشي من هنا خالص 

مازن حضن جده:ربنا يخليك لياا يا جدو يا ابو الجدوود بس مش ممكن اهلي الحقيقيين زعلانين عليا من يوم ما اتخطفت

ملاك بتقول لمازن:لبنا يخليك يا عكل يا ابو العكول(ربنا يخليك يا عجل يا ابو العجول)

مازن:يا بنتي ربنا يهديكي انت دماغك دي مش دماغ طفلة دي شيطانة اعوذ بالله

*تعالت اصوات الضحكات وبقت العائلة سعيدة  وبيحبوا بعض جدا وعملوا حفلة كبيرة واحتفلوا وهوباااااااا الرواية خلص(ايه افتكرتوا حاجة هتحصل تاني ولا اي????)

———

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية لو كان خيراً لبقى للكاتبة نورهان صبري.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!