Uncategorized

رواية أحببت قمراً الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم مريم حسن

رواية أحببت قمراً الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الثلاثون 30 والأخيرة بقلم مريم حسن 

ادهم:فرحنا يوم الخميس الجاي

اميره/ريماس/قمر:اييه

مراد:ايه؟

قمر/اميره/ريماس:انا مش موافقه

ادهم ومراد وعمر:نعمم

قمر:اه

ادهم:لي يقمر

قمر:وتعليمنا؟

ادهم:هتكملو عندنا بقا

اميره وريماس وقمر بصو لبعض وقالو:هنفكر

وفاء:لا والله

صفاء:كمان هتفكرو

حنان:اي يولاد ده منتو هتكملو تعليمكو ف بيت جوزك بقا

عمر:قوليلهم ي خالتي 

قمر:عادي نفكر برضو

ادهم:طيب ماشي نسيبكو تفكرو يوم

قمر:يوم

عمر:اه حلو يوم

ريماس:طيب

!الساعه بقت 9ونص!

ريم/نورا:طيب يلا بقا ي خالتي

صفاء:ماشي يلا يولاد ‘كلهم مشيو’

ادهم:يلا ي طنط يلا ي قمر

يلا

********

ريم:انا مش مصدقه ي نورا

نورا:ولا انا

ريم:عمري متخيلت اني هتجوز من الشخص اللي بحبه

نورا:انا كمان ومراد فرحان اوي 

ريم:ايوه فعلا بس ماما لحد دلوقتي مش راضيه تتقبل الوضع ولا بتيجي معانا ف اي حته

نورا:ومراد مضايق اوي

ريم:يلا انا هنام بقا

نورا:انا كمان هروح انام تصبحي ع خير

ريم:وانتي بخير

*****

مجهول:الو

:……

مجهول:عايزاك تجبلي خمس فساتين فرح شكلهم انيق وشيك

:……

مجهول:خلاص هاجي انا واشوف المقاسات

:……

مجهول:تمام شكرا

******

وفاء:صباح الخير ي قمر

قمر:صباح النور ي ماما

وفاء:فكرتي ي قمر

قمر:اه

وفاء:موافقه اكيد

قمر هزت راسها

وفاء:طب رني ع ادهم بقي عرفيه

قمر:حاضر

قمر دخلت تفتح الهدايا لقت ادهم جايبلها بوكيه ورد وبوكس شيكولاته وبرفان وخاتم واميره البوم انيق فيه صور قمر واميره و اكسوارات و جراب عليه صورتها وريماس هاي كول وتنوره وساعه يد انيقه وباقي الهدايا برضو جميله

*****

احمد:ابت ي ريماس

ريماس:انت ياض مش هتبطل تقولي ابت دي

احمد وهو ياكل الخيار:براحتي

ريماس:ماشي يعم احمد عايز اي

احمد:نسيت

ريماس:انت بارد اوي

احمد:اكيد منا اخوكي لازم ابقي بارد

ريماس:ماشي يا بارد وسع كده خليني اكلم عمر

احمد:ايوا بقااااا

ريماس:غور يلا دانا هعرفه اني موافقه

احمد:احممم كويس عشان ننجز بقا

ريماس:طيب

******

اميره:الو ي قمر

قمر:اي انا رنيت ع ادهم عرفته اني موافقه

اميره:والله

قمر’اه لي

اميره:هههه انا كمان لسه قافله معاه وقولتله موافقه

قمر:هو احنا قلنا مش موافقين م الاول لي اصلا

اميره:ههههه مش عارفه

قمر:طب بقولك اي لسه 3ايام ع الفرح انا هقفل هعمل خاجه

اميره:امم تمام

بقلم مريم حسن

******

ريم:نورا

ريم:نورا ي نورااا

نورا:بتزعقي لي في اي

ريم:اي الشنط دي

نورا:مش عارفه 

سميره كانت معديه بتبصلهم بإبتسامه

ريم بشك:ماما

سميره:نعم

ريم:الشنط دي بتاعت مين

سميره بحب:بتاعتي افتحيهم كده

ريم ونورا فتحوهم ولقوا خمس فساتين فرح شكلهم حلو اوي واربع طرح اربع فساتين محجبات والخامس لاء عشان نورا مش محجبه

نورا:دول فساتين فرح

سميره:ايوا

ريم:بتوع مين

سميره:انا اسفه يا حبايبي اني مكنتش موافقه علي جوازكو من مصطفي واحمد ومكنتش موافقه علي جوازه مراد بس انا غلطت واميره محترمه وانا اللي كنت غلطانه انا اسفه سامحوني والفساتين دي ليكي ول نورا وقمر وريماس واميره 

محبين الروايات(بقلمي مريم حسن) ♥️????‍♀️ “هنزل رواياتي ف الجروب ده ياريت تدخلو “

نورا بإبتسامه:متتأسفيش ي ماما عادي انا كمان غلطت

حضنو بعض

مراد من وراهم:اي ده في اي

سميره:تعالي يا مراد

مراد:نعم

سميره:مبروك يا حبيبي

مراد:علي اي

سميره:ههه علي جوازك انتا مش هتتجوز اميره

مراد:تقبلتي الوضع يعني

سميره:اسفه يا حبيبي كنت شايفه غلط خد الفستان ده ل اميره ومبروك ي مراذ

مراد حضنها:الله يبارك فيكي يا ماما

“تسريع الاحداث”

بتاعت الكوافير:يلا ي بنات العرسان جايين

قمر:شكلي حلو

اميره:انتي سألتيني السؤال ده ميت مره

قمر:انتي بارده، شكلي حلو ي ريماس

ريماس:والله قمر

نورا:يعيال طب وانا

ريماس/ريم/قمر/اميره:قمر

نورا:بتكثف

قمر:ههههه

بتاعت الكوافير: مشاءلله قمرات، العرسان وصلو اهو وداخلين

ادهم:اي الحلاوه دي

قمر:علي اساس اني كنت وحشه

ادهم:لا كنتي قمر برضو

قمر:طب يلا …..

مراد:اي القمر ده.

مريم حسن

اميره بخجل:شكرا

مراد:شكرا !يلا ي اميره …..

احمد: انتي ريم بجد

ريم:في ايه ي احمد ايوا انا

احمد:طب شيلي القرف اللي علي وشك ده انتي شكلك من غيره قمر

ريم:بجد شكلي وحش

احمد:هو قمر وكل حاجه بس انا مش عايز حد يشوفك بالميك اب

ريم:مش هينفع اشيله يلا

احمد:طيب …..

عمر:قمر والله

ريماس:الروچ تقيل صح

عمر:مبفهمش ف الحاجات دي يا ريماس بس انتي قمر كده

ريماس:ماشي يلا

عمر:يلا يروحي …..

مصطفي:بجد انا مش مصدق بقالي سنين بحلم باليوم ده 

نورا ابتسمتله

مصطفي:بس انتي قمرين

نورا:بجد

مصطفي:والله

نورا:طب يلا عشان معدش غيرنا ????

  بقلمي مريم حسن

  ********

الفرح كان جامد اوي وكلهم كانو مبسوطين

بنت من البنات:الكراش بتاعي بيتجوز ههه

صحبتها:ههههه لا بس مراته قمر والله

البنت:هيا قمر وكل حاجه بس وحشه مع ادهم

صحبتها:يبت اتلمي بقا

البنت:قمرات ربنا يخليهم لبعض

صحبتها:يارب

بعد 10سنين

قمر:انا زهقت كمل انت ي ادهم

ادهم:بس وبعد كده اتجوزنا وخلفناكو

حسن:الله ي بابا

سجده:قصتكو حلوه اوي انا عايزه زيها

طارق:انشاءلله هنعمل زيها انا وانتي ي سجده

ادهم:ماتلم ابنك ي عمر هههه

عمر:لا عادي خد راحتك ي واد ي طارق

طارق:حاضر ي بابا

ريماس:ههههه

طارق:يلا نلعب يا شهد

حسن:اياك تيجي جنب شهد لو جيت جنبها هضربك

مراد:شبح يلا طالع لابوك

ادهم:ايوا طبعا

قمر:طب انا هروح العياده بقا ي ادهم 

ادهم:ماشي ي قمر

قمر:وهبقي اروح ل ماما اقعد معاها شويه واجي

ادهم:ماشي 

حسن وسجده ولاد قمر وادهم طارق ابن ريماس وعمر شهد بنت مراد واميره 

******

ادم:اروي يلا نروح نلعب

اروي:اروح العب معاه ي ماما

ريم:روحي ي اروي

نورا:بنتك دي مجننه ابني

ريم:ههههه

احمد من وراهم:ريم

ريم:اي ي احمد

احمد:فين اروي

ريم:بتلعب مع ادم

مصطفي:ربنا يخليهم 

احمد:يارب

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية انتقام للكاتبة آية محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى