Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثلاثون 30 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثلاثون 30 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثلاثون 30 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثلاثون 30 بقلم ميسون عبدالمجيد

ميرا بأبتسامة:بس أنا موافقه
عمر بصدمه :نعمممم
ميرا ببرود:ايه ي عمر هو الجواز عيب ولا حرام مهو الراجل داخل الباب من بيته
عمر بصدمه وعدم تصديق:ميرا أنتي متخيلة أنتي بتقولي ايه
ميرا بأبتسامة:طبعا يلا رد عليه وقله إني موافقه وخليه يجي يتقدم
عمر بصلها ومش مصدق
ميرا:ي بني اخلص رد قبل ما يقفل
عمر لسة مصدوم لانه عارف انها بتعشق يزن بس بتكابر
عمر:ميرا بلاش هبل
بقلمي ميسون عبدالمجيد
ميرا ببرود:ي بني ما الراجل دخل البيت من بابه فيها ايه ولا أنا هفضل موقفه حياتي علي ماضي
عمر بسخرية: لأ الماضي دا معداش عليه تلات شهور
ميرا بضيق:عادي
عمر بدهشه:ميرا متتصرفيش تصرف مجنون تندمي عليه
ميرا بجد:يووووه ي عمر رد وقله إني موافقه وخليه يجي يتقدم
عمر بصلها وساكت
ميرا قربت منه فتحت عليه
ميرا بهمس:رد رددد
عمر بصلها بغيظ ورد علي أحمد وقله انو يجي يتقدم
______________________________عدي بقيت اليوم عادي
تاني يوم
كرما وعاصم قعدين في الجنينه
عاصم:كرما
كرما بزهق:امممم
عاصم:إحنا مش نووين نتجوز
كرما بصتله:والله ي بني ما عرفة من يوم اتخطبنا والمشاكل نزلة ترف علينا
عاصم قام وقف ومسك ايد كرما
عاصم:تعالي بقي
كرما:تعالي فين ي بني اهدي انت ساحب بقرة
عاصم اخدهت ودخلو الڤلة
عاصم بتلقائية:اونكل أنا عايز اتجوز بنتك ونخلص
عمر ببرود:ششش معنداش بنات للجواز
عاصم:بس ي بابا
مروان ببرود: وليه الاستعجال بقلمي ميسون
عاصم:ي اونكل ما تقول حاجة
فهد:طب ما تصبر سنه ولا سنتين تاني
عاصم بغيظ:لا دنتو متفقين عليا بقي
حور ضحكت:خلاص ي فهد معلش ايه رايك اخر السنه
فهد:امم تمام ممكن
عاصم:مفيش الكلام دا أنا حاجز كل حاجة عالشهر الجاي ي اما وربي هخطفها واتجوزها وما اخلي حد يلمحها تاني
فهد قام وقف قرب منه
عاصم بخوف:احم بس ممكن نأجلها شهرين تاني
فهد مسكه من لياقة القميص
فهد بغل وغيظ:ي يعني في الخطوبة جبت المأذون وحطتنا قدام الأمر الواقع وخلتنا وافقنا ودلوقت جاي تقولنا الفرح الشهر الجاي انت محسسنا أننا قعدين واول ما تقول الحاجة هنوافق
عاصم بخوف:ما إحنا ممكن نأجلها
فهد بحدة:مفيش جواز غير بعد شهرين
عاصم بفرحة:هيييح هروح اقدم الوقت أنا كدة كدة كنت حاجز علي شهر احداشر بس انتو اهو إللي قدمتو اهو  اشطا
وفلت منه 
فهد بغيظ:ي حيوان بتعلب معانا
كرما وقفه بتضحك
فهد بغيظ:مبسوطه حضرتك
كرما هزت راسها بضحك
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
في الجهه الاخري
شخص:ايوا ي باشا زي ما بقلك وهيجي يتقدملها يوم الجمعه
يزن بضيق:تمام اقفل انت وأي حاجة تحصل قلي
يزن قفل وقرب يتجنن
يزن بأبتسامة غضب:كدة ي ميرا بتلعبي معاية طب ورحمة امي لأخليكي تعرفي أنتي بتلعبي مع مين أنا اقتلك واقتل نفسي ولا اشوفك مع حد غيري
يزن بص للفراغ بغل وخرج
__________________________________________
عدي بقيت الاسبوع عادي وانهرده احمد جاي يتقدم لميرا
ميرا وقف قدام المرايا بتظبط الطرحة وخايفة من الخطوة إللي اخدتها ومش عرفة اذا كانت صح او غلط
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
في الجهه الاخري
شخص:ايوا ي باشا عملنا إللي قلت عليه
يزن بأبتسامة خبيثه:تمام انا جاي حالا
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
فهد بزهق:ي بني هو قلك جاي الساعه كام
عمر بعدم ارتياح:والله قلي سمنيه بظبط هكون عندك
حور بضيق:والساعه دخله علي عشرة هيكون في ايه
عمر بصلها بقله حيله
ميرا نزلت: ايه دا هو لسة مجاش دنا افتكرتو جه ومشي ونسيتو تنادوني
كرما بشك: وأنتي مالك منشكحه ليه كدة بدل ما تكوني زعلانه ان إللي جاي يتقدملك فلسع
بقلمي ميسون عبدالمجيد
ميرا بتمثيل:اكيد زعلانه طبعا اهئ اهئ
وطلعت جري علي اوضتها وهي بتضحك
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: في الجهه الاخري
احمد بيفتح عينه يلاقي نفسه قاعد في مكان غريب وكمان وكمان مربوط في كرسي
احمد بيضرب الارض بغضب:انتو ي بقر مين إللي جبني هنا حد يرد عليا
يزن دخل ببرود:لالا ي ابو حميد عيب متغلطش
احمد بغضب:انت مين وازاي تربطني كدة
يزن ببرود:هنتفاهم
احمد بغضب:نتفاهم نتفاهم وانت ربطني طب متفكني ولا خايف مني
يزن بنرفزة:انت يلا لم نفسك مش عشان عندك عضلتين فاكر نفس بيج رامي أنا بطل ملاكمه اتلم وخلينا نتكلم عدل
احمد بضيق: وأحنا هنتفاهم في ايه ي بتاع انت أنا اعرفك اصلا
يزن ببرود: أنت متعرفنيش لكن أنا اعرفك حضرتك رايح تتقدم لمراتي ي استاذ
احمد بصدمه:نعمممم مراتك
يزن ببرود:ايوا انت اكيد اتصدمت أنا عارف منتي اصلك متعرفش إللي عندها
احمد اتصدم اكتر:هي كمان عندها
يزن ببرود وتأثر:اهاااا اصلها كانت بتموت فيا ولما اتجوزنا مصدقتش فا بدأت تظهر عليها حاله وتقول انها مش مرتبطه وكدة لكن في الحقيقة احنا متجوزين
احمد بشك:ايه الهبل دا انت بتحور
يزن:مش مصدق طب بص
وطلع قسيمه جواز مزورة
احمد بصدمه:معقول
يزن بتأثر مصطنع:شوفت ي استاذ حضرتك كنت هتتجوز مراتي
احمد بشك:طب واهلها
يزن بتوتر:اهلها اهلها بيخدوها علي قد عقلها
احمد بضيق: وأنا ايه المطلوب مني دلوقت واتفضل فكني
يزن:المطلوب منك انك تتصل تعتذر وتقول انك مش هتروح
احمد بضيق:منك لله هتكسفني قدام الناس
يزن:مش احسن ما تدبس وتتجوز مراتي
وفعلا أحمد اتصل واعتذر وقال انو مش هيجي لظروف خاصة
ويزن ابتسم بخبث
_____________________________________تاني يوم
يزن وعمر قعدين في مكتب كرما
يزن:هات بق قهوة
عمر:لا انزل هات
يزن: مش قادر والله 
عمر: لأ
يزن قرب منه واخدها بالعافيه
وعمر بيزق فيه
كرما خبطت بأديها علي المكتب بنرفزة
كرما بنرفزة:ما تخرسو انتو الاتنين خلينا نعرف نشتغل مش عايزة اسمع صوت
الاتنين بصولها بخوف وسكتو
يزن قام بشبحنه:لا أنا مش هسمح إني اقعد في مكان يقلل من كرامتي
كرما ببرود:مع السلامه
يزن بصلها بغيظ
عمر قام:تعالي ي صحبي نصيع شوية في الشركه 
خرجو هما الاتنين وفضلو يتمشو
يزن بغباء:صحيح العريس إللي كان جاي لميرا مجاش
بقلمي ميسون عبدالمجيد
عمر برفعه حاجب:ايوا
بس انت عرفت منين
يزن بتوتر:منتا منتا قلتلي
عمر برفعه حاجب:محصلش
يزن بتوتر اكتر: خديجه قلتلي خديجه
عمر بغضب:بتقووول مييين وهي خديجة ليها كلام معاك اصلا
يزن بخوف وتوتر:لالا خديجه وحدة غريبة صحبتها بردو
عمر بصله بشك وعدم ارتياح
ويزن سابه ومشي
بعد وقت
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::في كلية الطب
ميرا خرجة هي وديجا وكان يزن واقف قدام الكلية وساند علي العربية بغرور ولابس نضارة شمس والبنات عمالة تبصله
ميرا بهمس:حيوان معجب بنفسه أوي عشان عضلاته ولا هبصلك
يزن قرب منهم
خديجه:بااي ي ميرا رامي مستنيني
ميرا بتجز علي سنانها:ي حيوانه بتتخلي عني خدي ابه
يزن وهو ماشي:اسف ي ميرا أنتي إللي اضطرتيني اعمل كدة
ميرا كانت مشيا وقفها صوت يزن 
يزن: احم احم ميرا
ميرا بصتله بضيق:خير
يزن:ممكن نتكلم شوية
ميرا:لا عن اذنك
يزن بسرعة:طب بصي كدة
ميرا لسة بتبص يزن حط علي بقها ومناخيرها منديل في مخدر
مكملش سنية وكانت ميرا وقعه بين اديه
يزن شلها بسرعة ودخلها العربية وساق
وطبعا محدش كتير اخد باله لانهم بعدو عن الكلية
بعد وقت
ميرا بتفوق بتلاقي نفسها قعدة في بيت غريبة ومربوطه بردو ????في كرسي ويزن قاعد قدمها ومبتسم
ميرا بتغضب:انت حيوان انت ازاي تعمل
يزن بأبتسامة:اهدي ي قطتي خلينا نتكلم
ميرا بغل:قطتك قطه تعضك متخلي فيك حته سليمه
يزن بنفس الابتسامة:واهون عليكي ي قطتي
ميرا بنرفزة:ياااد بطل استفزاز بقلاااااك فكني. أنا فين
يزن بأبتسامة:دا بيتنا إللي هنتجوز فيه
ميرا ضحكت بسخرية:ههههه تصدق ضحكتني
يزن ببرود:متختبريش صبري أنا ممكن اجيب مأذون واتجوزك غصب عنك
ميرا ضحكت بسخرية تاني:ههههه والله أنت شكلك جايبني هنا عشان تضحكني صح
واكملت بغضب دنتي لو حطيت علي رقبتي سكينه وقلت هتتجوزيني ولا لا هقلك اقتلني
يزن بصلها وجز علي سنانه بغضب
يزن:كنتي ههتوزجي غيري
ميرا بعند:ايوا وهعيش حياتي وانساك
يزن بسخرية:اوووو ايه الجمدان دا
ميرا بصتله بضيق
يزن: أنا لما كنت في المستشفي أنتي جيتيلي
ميرا بضيق: لا طبعا هاجي اعملك ايه
يزن بصلها بخبث وحط ايده في جيبه طلع الاسورة إللي لقاها
يزن بأبتسامة خبث:ودي كانت بتعمل ايه عندي ساعت ما كنت في المستشفي
ميرا بصتله بغيظ:معرفش وهات اسورتي
يزن بأبتسامة حب:وانا إللي جايبها وأنتي لسة لبساها
ميرا بضيق:لالا متخليش مخك يروح لبعيد أنا وعدتك ولما بوعد بحب اوفي بوعدي
واكملت بضيق وعتاب مش زي ناس توعد ومتوفيش
يزن بحزن:ميرا أنا بحبك
ميرا:وانا كمان كنت بحبك لكن خلاص وفكني زمان اهلي قلقانين عليا
يزن بأبتسامة:لا منا اتفقت مع خديجه تقولهم انك معاها. 
بقلمي ميسون
ميرا:ي ولاد ال…بتتفقو علياا فكني بقلك
يزن:طب بصي ايه رايك ترجعيلي ومتقوليلي علي شروط وانفذها كلها
ميرا بصتله بضيق وحيرة
يزن بأمل:ها موافقه
ميرا:فكني وسبني افكر 
يزن بصلها بغيظ وقرب منها عشان يفكها
ميرا بضيق وتوتر:ما تخلص منخدهاش كبري بطل قلة ادب
يزن ضحك:طب منا هفكك
ميرا بغيظ:شايفني بهيمه جاي تربطني جاتك القرف
يزن فكها ووقف قدمها وهي لسة قعدة
ميرا بدلع:يزن
يزن بصدمه:قلبه
ميرا بنفس الدلع:ممكن توطي لحظة
يزن بصلها بعدم راحه ونزل لمستواها وشه بقي قدام وشها
وهوب ميرا ادته روسيه برأسها وطلعت تجري
يزن بوجع:اااااه ماااااشي
ميرا وهي بتجري:عشان تحرم تربطني ي حيوان
يزن حاطت ايده مكان الخبطه بوجع
_______________________________________
مر الشهرين علي نفس الحال عاصم وكرما بيحبو بعض اكتر من الاول وكذلك عمر وديجا وحسام وديما وميرا لسة مستمرة في تعذيب يزن
وانهرده فرح كرما وعاصم
كرما في اوضة في الاوتيل ومعاها الميكب ارتست وميرا وخديجة ولميا صاحبت كرما وبنات تاني صحبتها
أما تحت في القاعة كان الجو ملئ بالبهجه والفرحة والمعازيم والكل مبسوط
وعاصم واقف مع فهد وعمر بيستقبلو الناس
عاصم كان لابس بدلة سودة جميلة اوي وقميص أبيض وببيون سوده وشوز سودة كان قمر جدا
بعد وقت
نزل فهد وهو ماسك ايد كرما بفستنها الابيض وحجابها كانت زي النجمه في السما ولفتا كل الانظار ليها
فهد سلم كرما لعاصم بعد ما وصاه عليها
عاصم حضنها بعشق:واخيرا هتبقي مراتي بجد ونعيش مع بعض
كرما حضنته بحب وراحو قعدو
أما ميرا كانت لبسة فستان بيبي بلو عليه طرحة بيبي بلو وشوز بيضة بلرينه وهي قصيرة كانت قمر جدا
بس كانت عمالة تتلفت حواليها تشوف يزن ومش لقياه اضايقت جدآ
وخديجة كانت لبسة فستان زهري عليه طرحة زهري وشوز زهري كانت عملة زي الوردة البلدي
بقلمي ميسون
أما عند عمر
عمر بغمزة:واقف مع ورداية جوري ي ناس
خديجه ابتسمت بخجل
عمر:لا مش وقت ابتسامات ردي عليا بأي كلمه كفاية اننا هربنا من اخوكي الرزل دا
خديجه ضحكت
عمر:بقلك ايه متيجي نتجوز من وراهم عشان بجد مش قادر استحمل وأنتي بعيدة عني
خديجه بأبتسامة:تؤتؤ أنا لسه صغيرة عندي ١٩ سنه اقلها أما اكمل ٢٢ سنه
عمر بصدمه:نعم ي عنيا هو اخرك اخر السنه وهكون كاتب كتابي عليكي عشان اعمل حجات نفسي اعملها من زمان
خديجه بخجل:بطل قلة ادب احسن متجوزكش
عمر بابتسامة:طب عيني في عينك كدة ي ورد انت يلا دنتي بتعشقني يلا
خديجه بغيظ:دا ايه الثقة دي علي فكرة عادي
عمر ضحك:والله
خديجه بغرور:اهاا
أما عند عاصم وكرما
كرما بأبتسامة:بحبك
عاصم حضنها: وأنا بعشقك
عدي وقت علي نفس الحال الكل مبسوط وفرحان
ميرا كانت مشية في نص القاعة
فجأة نور القاعة كله اطفي والكل استغرب
بس ظهر نور واحد علي ميرا 
ميرا استغربت وبتبص حواليها بعدم فهم
فجأة ظهر نزر تاني وكان علي يزن 
يزن ماسك المايك: احم احم اسف إني وقفت الفرح بس مش هطول اول حاجه الف مبروك للعرسان
تاني حاجه ودي اهم حاجة جاي اقول كلمتين للبنت إللي قلبي بيعشقها البنت اللي من يوم ما اتولدة وأنا بحبها وبموت فيها وبدعي ربنا تكون ليا بحبها وبحب كل حاجة فيها طفولتها وعندها وعصبيتها وحنيتها وقساوتها يمكن أنا اكتر واحد في حياته قسيت عليه بس أنا استاهل اكتر من كدة وبقولها قدام الناس دي كلها اني غلطت في حقك ي ميرا وهوعدك قدام الناس دي كلها إني عمري ما هأذيكي تاني ولا هشك فيكي عمري ما هقهرك ولا اخلي دموعك تنزل بسببي هكون ليكي سند وضهر وحضن ليكي وقت الشدة
يزن قرب منها وقعد علي ركبه وطلع علبة جواها خاتهم رقيق جدا
يزن بأبتسامة:تقبلي تكوني مراتي
ميرا بتوتر: أنا انا….
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!