Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الحادية والثلاثون 31 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الحادية والثلاثون 31 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الحادية والثلاثون 31 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الحادية والثلاثون 31 بقلم ياسمين جمال

بعد مرور سنه ع ابطالنا
روما :خالتى انا راحه الشغل
ناديه استنى افطرى الاول
روما :اتاخرت يلا سلام وهنا بكى سيف ماااامااا
روما :نعم حبيبى وهى تقترب منه
سيف :ليتمسك بها
روما :حبيبى انا هروح الشغل
سيف :روح ماما
روما :مش هينفع حبيبى
سيف :ففع(ينفع )
ناديه :اديكى شايفه متعلق بيكى خالص وبيبكى خديه معاكى
روما :ماشى واخذته معها ع الشغل
…………….
غيد :زياد انا هسافر الفيوم
زياد :ليه
غيد : ف واحد صاحبى تعبان هناك
زياد :الف سلامه اجى معاك
غيد :عايز تيجى تعالى
زياد :تمام
………………….
ف السويس
لقد سافر اسر وريم معا الى هناك فهى ف فترة الاجازة تذهب معه واثناء الدراسه تجلس مع اهله
اسر :حبيبتى اصحى
ريم :عايزة انام
اسر :بطلى كسل
ريم فاقت :انا كسوله
اسر :ايوة
ريم تمثل الزعل
اسر :خلاص تعالى وحضنها وقبلها من جبينها
ريم :روح خد شاور وانا اعملك الفطار حبيبى
اسر :ماشى حبيبتى
وخرجت ريم لتحضر الفطار
………………
ف النادى
اسلام :رهف حرام عليكى انا بحبك من اول مشوفتك ف حفلة ميلاد روما
رهف :عايز ايه يعنى
اسلام :عايز اتجوز
رهف :طب متروح حد ماسكك
اسلام :رهف انتى بتهزرى منتى العروسه
رهف :وانا مش موافقه
اسلام :رهف بجد واخر مرة هقولك انا عايز اتجوزك اجى امتى
رهف :وانا قلتلك مش هتجوزك حس بقى ياخى البعيد اطرش
اسلام :تصدقى عندك حق يلعن الحب اللى يزل صاحبه يشيخه ومش هتشوفى وشى تانى يرهف
وتركها وغادر
جاسر :ايه انتى مجنونه الواد بيحبك
رهف :خلاص بقى هو هيرجع تانى
جاسر :لو كان حبه ليكى وانه كان بيرجع يحاول يخلوكى تعملى كده فأنتى غلطانه المرادى مش هيرجع يرهف عشان كلامكوا كان جد وانتى اهنتيه
رهف :خلاص بقى
جاسر :براحتك
………………..
زياد :سلام يليلى
ليلى :سلام يحبيبى
زياد :كويس انك فاكرة
ليلى :زياد انا
زياد :خلاص مش عايز توضيح روما وهترجع
ليلى :ازاى
زياد :بعدين
سلام
ونزل زياد الى غيد وتوجهوا نحو الفيوم
…………….
خرج اسر من شاوره
خرج الى المطبخ ليضمها من الخلف ويقبلها من عنقها
وحشتينى
ريم وهى تلتفت له :وانت وحشتنى خااااالص ليقترب منها ويقبلها وبعد دقائق : ريم طب يلا عشان الشغل
اسر :لازم يعنى
ريم :ايوة
اسر :جهزى نفسك عشان هنتغدا برا
ريم :ماشى حبيبى
وفطروا وبعدها غادر اسر الى عمله
……………….
زياد :هو فين ف الفيوم
غيد :ف مستشفى *********
زياد :مستشفى حرام عليك طب انت روح وانا هروح مشوار هنا عند صاحبى
غيد:حرام منت شغلك ف مستشفى
زياد :اه بس زهقت يعنى شغل وكمان زيارات كتير
غيد :بعدم اقتناع ماشى يازياد
وبعد ساعة وصلو
زياد :نزلنى هنا
وذهب زياد نحو بيت ناديه وذهب غيد نحو المشفى
…………..
تفتح ناديه الباب لتجده زياد
ناديه :زياد جيت امتى
زياد :حالا
ناديه :خير
زياد :ان شاء الله خير
ناديه ف ايه
زياد :غيد رايح المستشفى اللى فيها روما
ناديه :يعنى هو رايحلها
زياد :لا دى ختطى
ناديه :اه منك انتى ومرتك
زياد :هو انا متجوز اصلا
ناديه :ليلى اللى هتبقى مرتك
زياد :وانتى عرفتى منين
ناديه :من روما
……………
دخل غيد المشفى
لو سمحت اوضه محمد المنصور فين
الرسبشن : بعد ان نظر ع النازلين :للاسف مفيش حد هنا بالاسم ده
غيد :ازاى
الرسبشن :اكيد ف حاجه غلط
غيد :شكرا وجاء يغادر ولكن سمع الممرضه تسأل الاخرى الدكتورة روما السيوفى فين
وذهب للرسبشن :ممكن حضرتك هو فى دكتورة اسمها روما هنا
الرسبشن :ايوة
غيد :طب ممكن الاسم كامل
الرسبشن :روما حسن السيوفى
غيد :بفرح وصدمه :شكرا طب فين غرفتها
الرسبشن :هى حاليا بتشوف المرضى ومكتبها ف الدور التانى اوضه ٦
غيد :شكرا
انه يشعر بالفرح الشديد انه وجد عشيقته بعد سنتان من الغياب
واثناء صعوده
وجد طفل ينادى :مااااماااا
ليسمع صوت حبيبته :تعالى يروح ماما
ليلتفت الى اتجاه الصوت ليتفاجأ بعشيقته امامه
سيف :ماما حبك
روما :وانا بموت فيك
لينصدم غيد :ماذا يقول هذا الطفل انه يقول لمعشوقتى انها امه كيف فأنا لم اطلقها هل هذا هو ابنى نعم هو ابنى وعندما التفتت روما لتغادر اختبأ منها غيد وظل يراقبها وركبت التاكسى وهو ركب عربته وراقبها وجدها تدخل البنايه لينتظر قليلا ثم ينزل
غيد :هو الدكتورة روما :اى دور
سعد البواب :الدور الثالث
غيد :شكرا وصعد غيد خلفها
………..
دلفت روما الى الشقه لتجد زياد
سيف :خالو زاد (زياد )
زياد :تعالى يروح خالو
وهما ف غرفة الجلوس وهنا يرن الجرس
جاءت ناديه تمثل القيام
روما :خلاص هفتح انا
لتفتح روما الباب لتجده غيد للتفاجأ وتصدم
روما :غييييييد
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!