Uncategorized

رواية أحببتها الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شهد محمود

 رواية أحببتها الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم شهد محمود

زين: ايه ياحور بقالنا ساعتين وده كلو عشان كيس مكرونه… 
حور: ياحبيبي دي شويه حاجات محتاجنها في البيت… 
زين: كنت قولي انك محتاجه حجات كنا رحنا في وقت تاني.. 
حور: ياحبيبي دي حاجات بسيطه للبيت.. 
زين: حاجات بسيطه.. انتي مستوعبه الي بيحصل دي تالت عربيه نجبها… 
حور: عادي ياحبيبي.. اصل بصراحه الحاجات مغريه… 
زين: ايه المغري.. يعني جايبه بيبس رمان ليه واحنا مبنشربهوش.. 
حور: مهو عليه عرض ياحبيبي
زين: بعيد عن العرض طب سيبك ليه جبتي شاي اخضر مع اننا برضوا مبنشربوش 
حور: عليه عرض… وبعدين مالك متعصب ليه انا مش فاهمه… 
زين: وانا هتوقع ايه منك اركبي خلينا نمشي.. 
حور: طب متزوقش انسان بارد… 
زين: بتقولي حاجه ياحببتي… 
حور: هقول ايه ياعني.. بقول ربنا يخليك ليا
زين: بحسب… 
……… عند ادم وجميله  ……. 
ادم: جميله… 
جميله: نعم.. 
ادم: فين الهدوم… 
جميله: بغسلهم… 
ادم: يعني كل الهدوم وسخه وبتتغسل دلوقتي
جميله: اه ومش كلهم لان الي كانو في الشنط وقعوا في الميه فاانا هغسلهم تاني
ادم: والمفروض البس ايه انا دلوقتي
جميله بخبث: عندي ليك بدله تحفه
ادم بنظره شك: مع اني مش مطمن بس هاتي
جميله: اتفضل
ادم: ده ايه ده… ده باندا
جميله: مسمحلكش دي بدله الباندا… 
ادم: والبسها ازاي دي… 
جميله: عادي ياحبي(عارفين ياجماعه بدله الباندا الي هي بيلبسوها في البيت معرفش اسمها بس هي شكلها بيبقي زي الباندا وبتبقي سلبته علي بعضها) نكمل…. 
جميله: والله هتاكول منك حته… 
ادم: معشان حضرتك تستريحي… 
جميله: جوزي الي مجوزتهوش… 
ادم: مجنونه وربي… 
…….عند خديجه وفارس  …….
خديجه: ااه… اده انا فين
فارس: خديجه… انتي كويسه
خديجه: فارس انا ايه الي جبني هنا.. ولكنها سرعان ماتذكرت ماحدث في الحفله.. 
خديجه: مسبتنيش ليه.. هناك
فارس: انتي بتقولي ايه.. عايزه تموتي
خديجه بدموع: ايوه عايزه اموت ليه مسبتنيش انا زهقت زهقت… 
فارس بصدمه: انتي بتقولي ايه.. اخزي الشيطان ياخديجه.. وبعدين الحياه فيها الحلو والوحش وده اختبار من ربنا… 
خديجه بدموع: عمرك ماهتفهمني.. عمرك يافارس… وغابت عن الوعي مره اخري… 
فارس بقلق: خديجه.. خديجه.. دكتور دكتور الحقني… 
الدكتور: مالها يااستاذ فارس
فارس: مش عارف صحيت واتكلمت معاها واغمي عليها تاني
الدكتور: المريضه عندها انهيار عصبي.. ولازم متتعرضش لموقف يزعلها… 
فارس بحزن: ياتري ايه حكايتك ياخديجه… 
….. عند زين وحور  …… 
زين:ابقي خنذير لو رحت معاكي حته تاني
حور:ليه ياحبيبي ده انا حتي بسليك..
زين:بتسليني شكلك وخده مفهوم التسليه غلط…عالعموم يلا ان كنتي هتعملي اكل
حور:حاضر..تحب تاكل ايه بقي
زين:اي حاجه..
حور:بجد شكرا لمعلومتك لولاها مكنتش عرفت اطبخ ايه..
زين:خلاص اعملي مكرونه وبانيه..
حور:تؤتؤتؤ دي بتاخد وقت..
زين:خلاص اعملي اي حاجه..
حور:حيث كده هعمل ملوخيه واناكلها بالعيش. ايه رأيك
زين:قولي انك مكسله تطبخي..
حور:الله ينور عليك…
زين:اي حاجه ياحببتي اعملي بسي انا جعان
حور:فوريره…
……….عند جميله وادم  …….
ادم: اعاااا….. اده 
جميله:اخس عليك ياببلاوي شفت عفريت ولا ايه..(بصوت محمد هنيدي)
ادم بصدمه:انتي مين واده الي علي وشك ده
جميله:ده مسك..
ادم:وهو الماسك بيبقي اسود..
جميله:انواع يابابا انواع…متيجي اقولك كلمه
ادم:مش عايز..
جميله:مش لما تعرف الاول..
ادم:مع اني مش مطمن بس قولي
جميله:تعالي احطلك مسك..
ادم:مستحيل…بعد مده…
ادم:كويس كده ياحببتي 
جميله:قمر ياخواتي شكلك بالسلبته والمسك قمر…
ادم وهو بيضع يده خلف شعره:انا اصلا قمر في اي حاجه…ومش ثقه دي غرور علي فكره
جميله:تعالي بقي نتصور..
ادم:مستحيل….بعد مده..
جميله:ايه ياادم حط ايدك ورا ظهري عشان الصوره تظبط…
ادم:وانا مالي انتي الي قصيره اعملك ايه..
جميله:انا مش قصيره انت الي طويل..واهبل
ادم:بقي انا اهبل طب هاتي ومسك ادم التلوفون من جميله..
جميله:ادم متهزرش هات التلفون
ادم:مش انا اهبل تعالي خودي ياقزمه..وظلوا يلعبون ويجرون خلف بعضهم(حلو شعور لما تلاقي شخص بيشاركك بتفاصيلك الهبله مهما كانت ناس ممكن تحس ان الموضوع اهبل وتافه بس والله في ناس تفرق معاها المواضيع دي ومعاكوا مثال انا لما اجوز هعمل كده ولو مرضيش بس انشاء الله هيرضي نكمل معلش اطعتكوا)
جميله:كفايا بقي ياادم انا جعانه…
ادم:عندي ليكي مفاجأ..
جميله:ايه…
ادم:جبتلك اكل من ماك…
جميله بفرحه:بجد ياادم…
ادم:بجد ياقلب ادم..
جميله بفرحه:يااه شكرا ياادم وقفذت الي حضنه تعرف ياادم انت احسن زوج في الدنيا بحبك..
ادم:وانا بحبك يانور عيني….ادم في نفسه(يااه ياجميله بقي الحاجات البسيطه دي بتفرحك بالطريقه مكنتش اتوقع كده)
جميله:ايه ياادم سرحت في ايه
ادم:فيكي…
جميله بسعاده:بحبك..(جالي جفاف عاطفي)
ادم بحب:وانا كمان….بموت فيكي…
……..فارس وخديجه  ………
فارس:الو ياامي
ام فارس:الو يابني انت فين
فارس:في المستشفي
ام فارس بصدمه:مستشفه ايه ياحبيبي جرالك حاجه..
فارس:مفيش ياامي هي بس خديجه وحكي لها ماحدث في الحفله..
ام فارس:ياحببتي يابنتي خليك عندها ياادم وانا جايه..
فارس:تمام ياامي….
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!