Uncategorized

رواية الضائعة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم بسمة سلام

نظر ابراهيم لمريم بدهشه ثم لنغم..
نغم: انطقو
مريم: اااا…..
نغم: اا اي متقولي.. 
مريم: اصل
نغم: عندي اخت وتوامي ولا لا 
ابراهيم: اهاااا عندك 
نغم: هيااا فين
ابراهيم : معرفش 
نغم: ازاي متعرفش 
ابراهيم: زي مكنت معرفكيش برضوو 
نظرت للارض.  صح عندك حق بس مهنش عليك تقولي 
اني عندي اخت او تعرفني مش بس اختي لاااااا تؤامي 
ابراهيم: مجتش فرصه وبعدين انا ومريم لسه ف صدمه انك عاايشه 
نغم: ولزم تكونو ف صدمه ان اختي عايشه
مريم: يينتي انا اتمنه بس ازاااي 
نغم: اكيد اكيد عايشه وهلقيهااا..
مريم: يا ريت يمكن الا حصل دا سبب عشان نلم اختك من الشوارع 
نغم: للاسف اتحكم عليا انا وهيا نبقا في الشارع بس هلقي اختي ومش هسيبهااا
ابراهيم: ازاي 
نغم: اخر مره شوفتو اختي امته 
ابراهيم نظر لمريم ونزالت دموعها وبدا يتحرك وجلس علي الكرسي وراسه للخلف..
مريم: جدك الا خدها ومسبهاش لمراد 
نغم: عن كميه القرف اني اقول عليه جدي  هجيب حقي انا وهيا وعد وهتشوفو…
مريم: اختك مش عايشه اكيد مش عايشه
وقف واقترب وحضنه الي صدره.. 
حبيبتي انا مش عايزك تفكري ف الموضوع دا خالص تمم 
نغم ابتعدت: سلام يا بابا 
تنهدت مرين قائلا: انا خايفه عليها 
ابراهيم: ونا واضح انها مش هتسكت..
خرجت وركبت العربيه.
الو اي يا شريف
اي يا بنتي 
هيا فين 
موحوده ف البيت 
تمم انا هروح وعرفها
 مهند 
تمم متقلقيش
امام عماره كبيره كانت نغم تركب اسانسير وتضغط علي اخر دور لتدخل شقه وتجلس علي الكرسي امام بنت جميله جدا 
ويظهر علي شكل جسمهااا  وبطنها بانها خامل 
نغم: ازيك يا كارولين
كارولين بقلق: انتي مين 
نغم: ااا انا بنت مريم عرفها
ابتلعت ريقعا بخوف.. بيبرس الا بعتك صح
وبكت بشده وتحاول فك نفسهاا وتصرخ.. ارجووكي لا ارجوكي لا مش تعملي حجة ف بنتي لاارجوكي 
نغم حاولت تهديتها: اهدي اهدي انا مش جاايه اذيكي والهي 
كارولين: اومال
نغم: مهند اذني كتير حاول يقتلني انا وجوزي واصحااابي 
كارولين: علي فكره مهند طيب 
نغم: انت مخدوعه في 
كارولين: تفتكري في واحده ممكن تنخدع عشر سنين 
نغم: عشر سنين 
كارولين: اهااا نا بحبه من عشر سنين وهو اتجوزني من سنتين بس
نغم: ازاي 
كارولين: هايزه اقولك ان مهند بنسبالي ملاك انا قصده كشيطان 
نغم:  معقول 
كارولين: صدقيني  عمره مكان كدا ابداااا
نغم: واي الا حصل 
كارولين: بيبرس هو الا خرب كل حجة ف حياتنا 
نغم: اززاي 
كارولين: هفهمك.. لما حبني مهند وطلب يتجوزني انا طبعا اقل منهم مجرد سكيرتيره عندهم في للشركه.
وبعد مقرر انه يتخلي عن الفلوس وكل حجة عشاني..
بيبرس رفضني وحاول يقتلني بس مهند انقذني و محصلش الحمد الله بس بيبرس فاكر اني مايتهااا…
نغم: طب عمل لي معايا انا وماريا كدا 
كارولين: صدقيني هو معملش حجة ولو ماريا فكرت هتعرف انه كان يقدر يقتلو من غير ميروح الفرح..
الحكااايه هيا انه راح ينقذه بعد مانا طلبت منه دا بس بيبرس كان اسرع منه وقتل والرجاله كانو بيتكلمو مع مهند فهيا افتكرت كدا 
نغم:  طب ومحكلهاش لي 
كارولين هاف من جده يعمل  فيهاا حج.  
نغم مسكت شنطتها وطلعت كيس السم والرصاص
دول مهند هتدني بيهم دول كمان كذب 
كارولين فكي ايدي وهاي اكلو وهتتاكدي اني مش بكذب 
نغم: يعني اي 
كارولين:يعني متاااكده انه مش هيعمل كدا 
نغم فتحت الكيس وكان دقيق..
كارولين: صدقتي 
نغم:تعرفي اي حجة عن اختي #بقلم_بسمه_سلام
كارولين: هو حكالك 
نغم: اهاا بس مقلش حجة غير ان عندي اخت وبس 
كارولين: ودا الا انا اعرفه واعرف كمان ان جدك خدهااا وعمل فيهااا حجة بس اي مش عااارفه 
نغم مسكت خشب الكرسي بفضب..
كارولين بدموع: ارجوكي متعمليش حجة لمهند والهي مهند طيب بس جربي تشوفي من جوااا ارجوكي..
خرجت من العماره وركبت عربيتهاا..
في احد المولات  كانت حبيبه تشتري حجات وملابس.
صديقه حبيبه:بقولك اي تعالي نشتري فستان
حبيبه: لا انا تعبت تعالي ف الكافي عقبال مشهاب يوصل
صديقه حبيبه: اي حوار شهاب دا 
حبيبه:  انتي مالك 
صديقه حبيبه: طب ونبي ونبي ونبي تعالي ندخل المحل 
حبيبه: يلا ياختي 
دخلو المحل وخبطت ف بنت وقع منها الشنط..
البنت: انتي غبيه ولا اي 
صحبه حبيبه: انتي الا خبطيني انت عبيطه
البنت: عبيطه بت لمي نفسك انتي متعرفنيش 
حبيبه: اي دا ف ااي… نغم هو انتي هنا 
البنت باستغراب: نغم مين يعنيه  معليش 
حبببه: بطلي هزار وتعالي نتفرج سواء 
البنت: الله لله لله  في اي يا بت انتي متلمي ايدك وشيليها عني 
حبببه: خلاص دمك تقيل كدا ع فكره 
البنت: دم مين الا تقيل يا بت 
حبببه: انتي هنا لوحدك ولا مععااااكي  حاتم
البنت: لا اله الا الله مالك يا بت متعدلي كلامك مين حاتم دا من الاخر كدا.. ابعدي عن طريقي عشان مش فااضيه 
حبيبه:نغم
البنت: بلا نغم بلا بينانوو سلان يختي انتي والحوله دي..
صحبت حبيبه: اي المقرفه الا مصحبهاا دي 
حبيبه: مش عارفه مالها عامله كدا لي..
خارج المول كان شهاب داخل المول وينظ ولا يصدق. وبصوت ضحك
شهاب: اي يا بنتي الا جابك هنااا
رفعت  حاجبهااا وبعدت يده عنهاا.: مالك يا عنيه في اي انا اجي اي حته بمزاجي 
شهاب: امم طب متيجي جوا حبيبه…
قطعته بصوت عالي: اجي فين يا عسليهانت  بقولك اي ياعم ابعد كدا واتلم بدل ملمك بالجروف فاهم يا عنيه.
شهاب: ينظر حوله بخجل وطي صوتك ف اي يا بنتي 
البنت: انا حر يا عد  
شهاب: امشي انا غلطان اني اتكلمت معاكي من الاول فعلااا
بدات تمشي وبصوت واطي وتشويح بيدها اشكال عررر صحيح اي اليوم دا يا ربي بس هو اليوم كان ناااقص.
نزلت نغم من عربيتها المستشفي ودخلت لحاتم ورات اسر واسماء وهاله وماريا معاه
حاتم: وصلت وصلت الا سيبه جوزهاا اهي عايز اقولك يا ماريا ان نغم مخليني انسان سعيد بطريقه غير طبيعيه..
ضربتو علي صدووو. انت بتتريق 
حاتم: بصوت عالي مسخره طبعااا..
نغم: مين دي يا اسر 
حاتم: تلقيها حبيبتو
اسر: صحبتي وبس يا ظريف 
نظرت اسماء وضيقت عينهااا وحاجبهااا  باستغراب ونظرات لنغم وابتسمت..
نغم: اهلا انا نغم
اسماء: انا اسماء 
حاتم:حمدالله علي السلامه يا ماريا انتي وهاله
ماريا: هيا هاله صحبتكم من زمان
حاتم: اهاا من زمان جدا 
نغم: ماريا هاله دي اختي 
هاله: تسلميلي يا قلبي 
نغم: بس انتي كنتي بتعملي اي ف الوقت دا ف الشارع 
هاله: بعدين
بعد مرور وقت دخل شهاب وحبيبه مع بعض..
نغم: حبيبه قلبي عامله اي 
حبيبه: ازيك يا حاتم
نغم: ازيك يا شهاب انتو كنتو سواء ولا اي 
حبيبه وشهاب لما  ينظرو لها حتي  
نغم وقفت بغضب في اي بكلمكم علي فكره 
حبيبه: ملكيش دعوة بيا
نغم: اي دا لي 
حبيبه: اي نسيتي الا عملتي ف المول
نغم: مول مول اي!!
شهاب: المول الا بهدلتيني في عشان كنت بسلم عليكي 
حبيبه: وبهدلتيني انا كمان 
حبيبه: انا امته ا انا هنا  من بدري هتركبوني مصيبه ولاااا اي  
شهاب: والهي امال مين الا شوفتها دي.. الشبخ 
نغم بانفاس متقطعه: تقدمت خطوات لهم انتي  بتقولي شوفتيني من شويه صح ط طب طب امته قولي.. 
شهاب: مش هيا لوحدها انا كمان شوفتك 
نغم:طب كنت لبسه اي 
حبيبه:  جينز وچاكت جينز 
نغم: طب وطريقه كلامي 
شهاب: كانت مختلفه شويه يعني كنتي قويه وبتتخانقي بس هيا انتي انا مش هعرفك مثلا..
كانت مصدومه وبتقطع ف كلامتها.. ا. انت تقد تقصد انك نت وهيا انت وحبيبه شوفتني من شويه 
شهاب: حوالي ساعه وشوايه..
بصوت واطي جدااا..ابتلعت ريقهااا 
انا كنت عند كارولين وجيت هنا علطول دا معناه ان ممكن تكون..
شهاااب : بتقولي اي 
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى