Uncategorized

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى سامح

 رواية نغم حياتي الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم هدى سامح

فى منزل نغم ومراد كان الجميع موجودين كل ابطالنا
شيرى وزياد فكانت شيرى فى شهرها الخامس ومنه ومحسن وابنهم يزن ذو السبعه اشهر وحمزه ويارا وابنتهم نغم الصغيره فيارا حامل فى طفل اخر تعرفو الجميع على محمد ودينا وامنيه وكان يوسف معهم ايضا 
…..
فى غرفه الفتيات كانت نغم نائمه فى احضان شيرى ممسكه بها بشده وشيرى التى تربت على كتفها
شيرى بحنان: يحبيبتى يلا علشان تاكلى
دخلت ياره معها الطعام 
نغم بارهاق: مش عايزه اكل وللهى يجماعه …عيالى فين
ياره وهيا تطعمها: لا يحبيبتى لازم تكلى ومتخفيش ….حلا مع دينا وادم زياد شايله بره 
نغم بوهن: بالله عليكى ي ياره مش عايزه اكل
شيرى: لاااا هتاكلى …..روحى ي يارا نادى لمراد علشان تردا تاكل اعترضت بوهن فذهبت يارا لتنادى مراد
نغم : هتقلقيه وخلاص….حبيب خالتو هيجى امته
شيرى: هههههه…هيجى خلاص اهو علشان تجوزيلو البت بنتك ام عيون زرقه دى
دينا: انا مش عارفه اى العيله دى….ثم قالت لمنه شيليي يختى الواد ابنك من البتت من اولها كدهه لاااا احنا بناتنا محترمين ….
منه بضحك: ههههههه سيبى يبت الواد ياخد راحته
دينا: لااااااا يماما شيييلللييي ابببننك كددههه مش ناقصيين شقط احنا 
فظلو يضحكون على مشاجرتهم حتى دخل مراد فجلس بجانب نغم وقبل يديها: مالك ينغمى …
شيرى بخبث: مش راضيه تاكل مننا شكلها عايزاك انت تاكلها ي جوز اختى
احتضن مراد نغم بعشق: بس كده دا انا عينى لنغمى
منه: طب يلا يبنات علشان نسيبهم شويه كانت دينا تنظر لهم ببلاها ذغدتها منه: يلا يبت يدينا 
دينا تنظر لنغم ومراد ببلاهه: لااااا روحو انتو
ظلو يضحكو عليها فقامت واعطت حلا لنغم وقالت لمراد: انت عايز اخوك محمد فى حاجه امرااد باشا
مراد بضحك: انا لااااا لاا مش عايزه
دينا: طااااييببب اصلى هخطفه واحتمال يكون اغتصاب كمان اصل اخوك جبله الصراحه 
شدتها يارا بضحك: هههههههههههه…يلا يبنتلمجنونه ههههههه …تخطفى مين يهبله
فخرجو بضحك فظل مراد ونغم يضحكون على دينا قال مراد وهوا يحتضنها ويقبلها من شعرها: يلا يروحى علشان تاكلى
نغم بوهن: بالله عليك يمراد ….مش قادره اكل وللهييى…..بقى ممرر ولاكل بيبقى مر
اخذ الفتاه منها ووضعها بجانبها وجلس قبالتها وامسك الطعام وقال: هاكلك يروحى ومش هتحسى بحاجه
كادت تعترض ولكن قبلها مراد قبله جميله وبعد ذالك ظل يطعمها وهيا تائهه وظل يقبلها ويطعمها يقبلها ويطعمها حتى انتهى الطعام باكمله
نغم: خلاااص يمراد ….بطنى اتملت 
قبل مراد جانب شفتيها  بالهنا يروحى فسمع ابنته تبكى فحملتها نغم اما مراد وضع الصينيه على واتجه لها مره اخرا
نغم وهيا تهدى طفلتها بطفوله: خلااص ي حلا متعيطيش وللهيييى يحلا لو عيطتى هعيط انا كمان
ضحك مراد عليها وقال بمشاكسه: وانا اصالح مين ولا مين ..هههههه ممكن تكون جعانه ينغمى رضعيها يحبيبتى
نغم وهيا تعدل سيابها لكى ترضعها : تمم يحبيبى فاخذت ترضعها وظلت تنظر لها ولمالمحها الصغيره بحنان ام 
كان مراد ينظر لها بعشق وهيا ترضع ابنتهم كم ان طفلته حنونه سوف تكون افضل ام بالتاكيد قاطع شروده نغم الذى تقول: مراد حلا شبهك اوووي ههههه نفس العيون ولون الشعر ههههه وحتى الملامح 
مراد وهوا يقبل كتفها ويقول بمشاكسه: اكمن مامتها بتحبنى اووى
نغم بعفويه وهيا تنظر لابنتها التى ترضعها: لاااا اكمنى كنت بركز فيك وبقعد ابصلك كتير…هههه 
مراد بعبث: كتير ازاى يعنى
نغم باندفاع: يعنى لما انت بتنام انا بخلينى ابصلك ممكن اخلينى طول اليل عادى
ضحك مراد على طفولتها وبساتطها التى سوف تقتله: حاتى اما اودى البنت لشيرى
نغم بعدم فهم: ليهه
مراد بعبث: علشان عايز امها فى موضوع 
نظرت نغم لهه بخجل وظلت تضحك عليهه فى وهوا ذاهب بالطفله وتقول: وللهيي مجنون ههههه
…….. 
فى الخارج كانو يمزحون ويضحكون حيث تعرف محمد على كل العائله
زياد لمحمد: اييييوواااه زى مابقولك كده ي ابو حميييد انا عضو مهم فى الشله دى ميقدروش يعملو حاجه من غير راى فى هذه الحظه دخل مراد وهوا يسمع صديقه عمره يتحدث نظر الجميع  بضحك فقال لهم اصمتو فوقف وراء زياد الذى يتابع بغرور مصطنع: يعنى مراد ميقدرش يعمل حاجه من غيرى …وكتيييير اقولو يمراد اعتمد على نفسك يمرااد مش كده لاااا لازم ياخد راى
محمد بضحك: مراد ….الى هوا اخويا
زياد بغرور: ايوا ايوا طبعا كله بيحترمنى فى العيله الكريمه دى انا مسيطر ياض 
محمد: مراد هاا
زياد: يااااض مرادد بيجى قدامى ويترعب يبا لاااااا انت مسمعتش عنى قبل كدهه
محسن بضحك: صدق يزيزو
زياد بغرور: نعم يقلب زيزو
محسن وهوا يربت على كتفه: هتوحشنى
بلع زياد ريقه بتوتر: ف..فى ايه …مالكم….ثم قال بهمس هوا ورايه
اومات شيرى بضحك على زوجها الذى لم يكبر ابدن فاحتضنها بحب وقال بدراما: هتوحشينى فنظر وجد مراد يكتم ضحكته فقال لشيرى: قولى….قولى للواد ان ابوووك….الى هوا انا …ابوووك بيحبك 
انفجرو ضاحكين على زياد وقال محمد: هههههههه….ربنا معاك يزياد يخويا
يوسف: هههههه…لا زياد متعود على كده
زياد: مش قدااام الجلااشه يجو 
مراد وهوا يعطى طفلته لشيرى: بتقول اى يزياد سمعنى كده يحبيبى
زياد بصوت عالي: بقول مرااد البااشااا بتاعنا كلناا منقدرش نعمل اى حاجه من غيره ابشه
مراد بملل: ثانيه وحده وملقيش حد فيكو وخدو عيالى معاكو كمان …فاهمين
زياد: طب خلى العيال طيب ….دول عيالك يبشه
مراد وهوا يغادر : لااااااا قولت مره ملقيش حد هنا تممم وخلى بالكم من العيال ها 
فذهبو جميعا ولم يتبقا احد منهم ابدن 
نغم:فين حلا وادم يمراااد
مراد بتسليه وهوا يتوجهه اليها: وزعتهم
نغم بصدمه: انت بتتكلم جد يمراد يعنى توزع عيالنا الى لسه مكملوش شهر طب وللهى مجنون
احتضنها مراد بعشق فقال بعبث: احنا مش فاضين لهم ينغمى  احنا هنجيب غيرهم ظل يضحك على وجهها الذى اصبح عباره عن كتله حمراء وتابع احنا كنا واقفين فين
……………
كان يوسف يقود السياره وينظر لتفلطته بتسليه فهيا اصبحت  خجوله منه هذه لايام
يوسف بتسليه: منتى ساكته ليه
امنيه وهيا تفرق يدها بخجل: اقول اى 
يوسف بضحك: الله يرحم لما كنتى بتخليكى تتكلمى وتوجعى راسى هههههه…ولا لما اتصلتى بتقوليلى مش هتجوزك ههه…وللهى كنت جاي اشوفك يمجنونه
امنيه: لا منا لما بيجيلى حموضه ب…بخرف
يوسف: بتقولى اى يمجنونه
امنيه: وحيات شرابى مبكدب
وقف يوسف السياره وهوا يضحك ههههههه..بس يمجنونه تعالى نتكلم شويه فنزلت هيا لاخرا بخوف فامسك يدها وجلسو على النيل ضغط يوسف على يديها وقال بحنان: هاا مالك يروحى اخفضت عيونها بخوف فقال بعشق سيبك من خطيبك يوسف اعتبرينى بابا يوسف قولى بقا الحمار يوسف مزعلك فى اييي…
ضحكت امنيه على مشاكسته فقالت: خايفه
عرف يوسف ما تفكر به صغيرته فقال وهوا ممسك يدها: يحبيبه قلبى الخوف دا شى طبيعى جدن طب اقولك على حاجه وللهى انا كمان خايف واوعدك يروحى انى همحى الخوف دا خالص وهنعيش مع بعض حياتنا كلها فى سعاده وفرح وهنجيب نونو زى نغم ومراد وهتبقى حياتنا كلها سعاده يروحى
شردت امنيه فى احلامها التى رسمتها معه فقالت: ايوا حياتنا كلها هتبقى سعاده وفرح 
يوسف: يعنى مفيش خوف اومات له بعشق فقال:اوعدك يروحى انى مش هزعلك ابدن ورعيكى واحتويكى وهتبقى بنتى لاولى 
امنيه: وانا كمان اوعدك انى هكون زوجه صالحه ليك يحبيبى
يوسف بمشاكسه: ي اى
امنيه بخجل: يحبيبى هههههه 
يوسف: يلا يمجننانى هما اخواتك مش نوين يجوزونا بقا
امنيه بضحك: هههههههه مراد قال كمان اسبوع علشان هيعمل فرحنا فى المدليف انا فرحانه اوووى 
يوسف: وانا يروحى فعادو كل واحد على بيته فى فرح وسعاده 
………بعد مرور اسبوع جاء يوم الذى تم عقد قران امنيه ويوسف ودينا ومحمد 
فى غرفه نغم كانت تاخذ شاور ولكن سمعت صوت ابنائها يبكون فارتدت ما يعرف بالبرولس وخرجت لاولادها نغم بحنان: لااااا يخلاثى على العثل فحملت حلا واخذت تقبلها بحنان حتى تكف على البكاء : اوووووفف انتا فين يمراد كده وسايبنى لوحدى وللهى انت بتهز خلااص يحبيبتى لااااه فى هذه الحظه دخل مراد على طفلته وليته لم ياتى فصدم من جمالها وشعرها الطويل المبلول وهذا البرولس الذى يخفى جسدها وراحتها ملات الغرفه 
نظرت له نغم : تعالا يمراد شوف عيالك وادم مبطلش عياط وعايزه اجهز علشان هنتاخر على الطياره ..
مراد بهيام وهوا يسكت لاطفال ويقول بعبث: مهو من نحيه التاخير فهنتاخر يروحى 
نغم: يمراد الطياره هتطلع كمان نص ساعه زمان العرايس جهزو وانا لسه ..
مراد بعبث وهوا يحاوط خصرها: معنديش اى مانع الطياره بتاعتنا ينغمى
نغم بتوتر: هيبقا منظرنا اييي واحنا متاخرين كدهه
مراد وهوا يستنشق رائحه جسدها التى يدمنها: يقولو الى يقولوه ……
………
زياد لمحمد: انتا متاكد ان مراد قالك كمان نص ساعه يبنى الساعه داخله على اتنين
محمد بملل: مش عارف اتاخر كده ليهه
يوسف: رن عليهه تانى يمحمد دى الجماعه نامو فى الطياره
زياد بخوف: رن انت يخويا
محمد: الى يشوفك دلوقت ميشوفكاش لما كنا عندهم 
ههههههه
زياد : وانبى اسكت انت مش فاهم حاجه 
اتت شيرى: ايييي يجماعه كل دا ومراد ونغم لسه مجوش رن عليهم  ي زياد ليكون فى حاجه حصلت ولا حاجه
زياد يعلم صديقه جيدن فقال: لاااا متقلقيش يختى مراد فى احسن اوقات حياته مش زى موكوس
فهم محمد مقصده فقال : خلاص يجماعه مراد زمانه جاى هتلاقو المواصلات وكده
………اتا مراد ونغم وكان مراد يحمل اطفاله فى عجله اطفال 
قكان يرتدى قميص ابيض مشقر وبنطال اسود وساعه ماركه ونظاره فكان جذاب جدن اما نغم كانت ترتدى مينى دريس نبيتى وعليه فراشات اوفوايت وحجاب نفس الون فكانت رائعه ايضا …..
نغم بهمث: شوفت بيبصولنا ازاى يمراد الكلب وللهى حاسه انهم فاهمين …
مراد بتسليه وهوا يحاوط خصرها: ميهمنيش حد ينغمى الطياره طيارتى واتاخر زى ما انا عايز
نغم: حاات العيال انا هطلع فوق عند البنات 
مراد: لاااا خليكى معايا هنا نظرت له بصدمه من افعاله التى تعشقها وصلو عند الشباب
زياد بعبث: اربع سعات ينمس احنا نسينا وللهى دا حتى محمد ويوسف يعينى هيتجوزو وهما مستنينك ههههههه
مراد: قر بقا ياض ويلا علشان نوصل بسرعه 
فركبو الطائره وظلو يمرحون ويضحكون كل هذا تحت عشق نغم لمراد الذى لا ينتهى واولادهم الذى لونو حياتهم اكثر واكثر 
…….
فى غرفه البنات كانت منه تعتنى بالاطفال ونغم وشيرى يساعدون امنيه ودينا فى ارتداء الملابس والميكب فرن هاتف نغم فقالت لشيرى: حطى الهايليتر وبعد كده لفى الطرحه عما ارد على التيلفون اومات لها شيرى 
امنيه: انا حلوا ولا اى
شيرى بزهول: وللهى العظيم قمر يلا انا هلف الطرحه
نغم لمنه: منه العيال معزبينك ولا حاجه
منه: لا يحبيبتى دول نامو انا راحه اساعد يارا علشان لسه هتلبس
نغم: طااايب انا راحه ارد على التلفون….هيا دينا فين المجنونه لسه مطتش ميكب فتحت هاتفها على مراد: الووو ايوا يمرادى
مراد:ينفع كده ينغمى تسيبى مراد لوحده ….
نغم بخجل: اى يمراد دا هما نص ساعه بساعدهم فى التجهيز
مراد: طب تعالى ساعدى جوزك يهانم
نغم: ا…امش هينفع ..
مراد بجديه: لو مجتيش هاجى انا وهعمل تصرف مش هيعجبك صدقينى …و..
نغم: خلاااصص وللهى منتا مكمل جايه ثم قالت بخجل: ا…يبنات انا راحه عند مراد …ا..
منه بضحك: هههههههه ..انتى مكسوفهةكده لييهه 
نغم: بس يبت …خلو بالكم من حلا وادم ….كادت تذهب ولكن قالت: دورو على دينا لتكون بتعمل نصيبه فذهبت لمرادها
يارا: صحيح دينا فين
امنيه: مش عارفه لبست الفستان ومليقتهاش
……..
فى غرفه محمد كان يستعد لعرسه فكان متوتر جدن وضع سيابه على السرير ودخل الحمام كى يحلق ذقنه دخلت جنيتنا المجنونه التى ترتدى فستان ذفافها  الجميل الذى يدل على شخصيتها المجنونه كان يشبه فساتين الباليه ولكن طويل نسبيا يصل عند فخذيها دخلت عليه الحمام بخفوت 
دينا من ورائه: بخخخخخخخ
صدم محمد من وجودها هنا فصدم من جمالها وفستانها محمد بضحك: هههععههههه.. بتعملى اى يمجنونه ههههههه
دينا وهيا تجلس على الحوض وتقول بجنون: ههههههه…جايه اساعدك 
محمد بعبث: تساعدينى ازاى يمجنونه 
اخذت منه مكنه الحلاقه : هحلقلق بس كده
محمد قرب وجهه من وجهها بعشق: هحلقيلى 
دينا بمزاح: انا كده مش هحلق انا كده ممكن اعمل حجات تانيه
ظل محمد يضحك على جنونها وقال: هههههههه….انا بعشق وحده مجنونه……طب انتى ليه محطيش ميكب من بتاع العرايس وكده
دينا وهيا تحلق له بتركيز: واحط ميكب وبتاع ليهه مهو كده كده هيتشال 
صدم محمد من جرائتها:دينا بجد ….يعنى انا مش عارف اقولك اى اى واحده دلوقت تلاقيها خايفه ومتوتره والكلام ده
انهت دينا حلاقته فامسكت الفوطه وظلت تمسح ذقنه: توتر اى يسطا دا انا مصدقت اتجوزنا تقولى توتر ههههههه…ارفع رسنا انت بس ههه
محمد بصدمه: ههههههههه انتى وقحه اوى
مثلت دينا الكسوف: بس بقا متكسفنيش علشان بوحرج هيهيهيهي ثم خرجت من الحمام وحملت البدله واعطتها له: خد البس ……اى مكسوف منى انا مراتك ياهبل
لم يعرف محمد ماذا يقول من وقاحتها فقالت: خلاااااث خلاااااث هطلع يبشا ههههه لوشك يحمر 
……..
خرج محمد فقابلته هيا باحضان وتقول: جمرررر عليا التلاااااق جججمممررر هههه
حاوط خصرها وقال: انتى القمر يروحى ومن غير ميكب ولا اى حاجه 
نظرت له بخجل محمد بمزاح: اخييييرااا انكسفتى زى البنات
دينا : قصدك ايييييى
محمد وهوا يسحبها ورائه: قمررر يروحى قمرر هههه يلا يمجنونه..
…………
وصلت نغم غرفتهم قالت: اييييي يمراد كنت خلينى مع البنات اساعدهم 
حاوط مراد خصرها بعشق قال وهوا يضع جبينه على جبينها: ششششش اهدى يروحى 
نغم وهيا تقيمه فكان فكان يرتدى بدله سمراء جميله: منتا جاهز اهو جبتنى ليهه
اتجهه مراد الى الخزانه وقال : اولا انتى وحشتينى ثانيا بقا يستى اخلعى الفستان دا والبسى دا كان عباره عن فستان سيواريه رائع التصميم من اعلى مستوا انبهرت نغم من جماله فامسكته بانبهار: اللهه بجد يمراد تحفه
شلح مراد حجابها فنسدل شعرها الطويل لنهايه ظهرها فكانت رائعه مراد بهيام: اخلعى دا والبسى دا ينغمى 
اخذته منه فكانت متجهه الى الحمام اوقفها مراد بعبث: راحه فيييين….؟؟؟!!!!
نغم ببرائه: راحه اغير فى الحمام
مراد بعبث: لاااا يحبيبتى الحمام مش هيخدنا خليكى هنا احسن هههههه
نغم بخجل: وقحح
مراد وهوا يتجه لها : هساعدك حاضر 
وشلح لها سيابها والبسها الذى احضره لها فقال وهوا يقبل عنقها من الخلف : حتى الفستان محلياه 
استدارت له بعشق وحاوطت عنقه: تسلملى يروحى 
فارتدت طرحتها ووضعت القليل من مساحيق الميكب وقالت وهيا ممسكه بزراعه : يلا يمرادى 
قبلها مراد بعشق وقال: يلا يروح مراد
…….
فى يخت كبيير جدن ورائع يوجد عريسين رائعون فكان جميع ابطالنا وبطلاتنا وبعض الناس ورجال لاعمال التابعين لمراد و زياد كان الجميع يرقصون ويمرحون 
كانت ام نغم تحمل اطفالها 
نغم: ماما حلا وادم مغلبينك ولا حاجه
لام: هههههه لا يحبيبتى حلا نايمه من ساعتها بس ادم مش مبطل لعب ههههه هيبقى شبهك ينور عينى
نغم بضحك: طب حتيه اما اشيله يحبيبتى فحملته وتوجهت لشيرى ويارا ومنه الذين يضحكون على العرائس فدينا وامنيه يرقصون بجنون وكذالك يوسف ومحمد فظلت تضحك معهم
عند دينا وامنيه غمزت امنيه لدينا فامسكت كل واحده منهم مايك وذهبت كل واحده عند عريسها وامسكته بعشق
دينا وامنيه : حبييييتت واخيرا جاااالى الى سنينى اتمنيتو 
دعوا وربنا جبهالى بعلن للناس حبيته 
ويييااااااااه بقيييت ويااااه
كانت نغم تغنى معهم وهيا ممسكه بيد مراد الذى يضحك عليها بعشق 
نغم: ويييياااااااا ه بقيييتت وايااااه وييياااااه دييييى احلى حيااااااه قال مراد تجاه اذنها : بعشقككك ينغمى فتابعت بفرحه دا قاالههااالييي حبييبييي قلهاااالييي وبقى بالنسبالى اااه بكل النااااسس ومين غييرره اصلا مفيشش ملكنى بتاثيره عايشه مييتت احساااس 
امنيه وهيا تحتضن يوسف: فى نصيب وبيتشال لينا مش حب كلام فى اغانى 
فبنقفل بابنا علينا نستنا النص التانى ويييااااااه بقيييتت ويااااااه دييييى احلى حيااه دااا قاالهااالى حبيبى قالهالى……. 
ظل الفرح لوقت طويل من المرح والفرح وكل ابطالنا فى غايه البهجه والفرح فى النهايه اخذ كل بطل زوجته ليعلمها كيف يكون العشق 
مراد وهوا ياخذ ادم من نغم تحت اعتراضها
نغم: مراد متهزرش هنقولهم ايييييى وللهى عيب
مراد: خلاص بقا ينغمى 
مراد لسوسن: ماما خلى الولاد عندك النهرده ممكن
سوسن : ايوا طبعا يحبيبى حات 
مراد: تسلمى يحبيبتى اعطاها لاولاد وامسك نغمه واتجهو الى غرفتهم تحت ابتسامه نغم: انت مش معقول ههههههه بحبك يمجنون
مراد: بعشقكك ينغم حياتى
……
انتهى الجزء الأول…

يتبع.. حلقات خاصة

لقراءة الحلقة الثالثة والثلاثون (حلقة خاصة 1) : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت ملاكي للكاتبة اسراء.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!