روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الخمسون 50 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الخمسون 50 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الجزء الخمسون

رواية أحببت قاصرا البارت الخمسون

رواية أحببت قاصرا الحلقة الخمسون

سيف واقف في المطبخ بيعمل الاومليت اللي طلبته ف اتحرق منه
ملك بسخريه // ابيه سيف في ريحة شياط
سيف بعصبيه // دا دمي اللي بيشيط ومش عاوز اسمعلك نفس و رمي البيض في الزباله
ملك // طب احنا مش هنفطر انا جعانه اووي وراحت علي السفره لقتها مليانه اكل قعدت وفضلت تاكل وبؤها مليان اكل // تعالي افطر ياابيه سيف الاكل يجنن
سيف // ابلعي ابلعي بلاش قرف وكلي انتي ياملك هانم مليش نفس
ملك اخدت صوباع كفته وراحت تأكله بايديها // طب ونبي خد دي من ايدي
سيف بقرف // بت انتي غاسله ايدك 😒
ملك // اتصدق نسيت 😳 اي دا انت قرفان مني 🥹
سيف // لا لا ازاي دا انا اقرف من العالم كله الا انتي واكل من ايديها

 

 

ملك بصتله وابتسمت بخجل
ملك // هو ينفع نطلع عند علي وسمر ياابيه
سيف // ملك ياحبيبتي انا جوزك مش ابيه تمام وبعدين عاوزه تطلعي عند علي ليه ??
ملك // لا عادي والله بس زهقانه
فجأه سمعو باب البيت بيرن ملك بتجري عشان تفتح الباب
سيف // خدي تعالي هنا هتروحي تفتحي الباب وانتي بالشكل ده
ملك // مالو لبسي مانا حلوه اهو
سيف // انتي ناسيه ان انهارده المفروض تكون صباحيتنا 😏
ملك // يعني ايه مش فاهمه
سيف // بالليل هشرحلك 😉
ملك اتوترت 😒 // انا رايحه افتح الباب احسن
سيف ملحقش يمنعها وراحت فعلا فتحت لقت امها وهاله حماتها
مني // صباحيه مباركه ياعروسه وفضلت تبوس وتحضن فيها
ودخلت هاله علي ابنها تباركله
هاله // مالك ياحبيبي وشك عامل كده ليه شكلك اتدبست ياعين امك واخدت مقلب في الجوازه
سيف راح علي ملك ولف ايده علي كتفها وباس علي راسها // دي احلا تدبيسه اتدبستها في حياتي ياماما
هاله // والله يابني مش باين خالص يلا ربنا يهنيك ياحبيبي يلا هطلع اشوف سموره حبيبة امها عملت ايه
بعد مامشيت هاله مني بتبص لملك // انتي لابسه كده ليه ياملك

 

 

سيف بيبص لملك بشماته 😒
ملك // ماله لبسي ياماما دي بيجامه عليها روبنزل 😳
سيف بسخريه // سبيها يامرات عمي يمكن شويه و تيجي الساحره الشريره تقولها دلدلي شعرك 🤣🤣
ملك بغيظ // شايفه ياماما دايما يتريق عليا
مني // ههههه والله ياسيف ربنا يصبرك علي مابلاك تعالي ياحبيبتي معايا
واخدتها علي اوضتها وطلعتلها قميص بالروب بتاعه ايه رايك ياملوكه بقي
ملك // ايه قلة الادب دي ياماما انا هلبس ده
مني // اه ياقلبي لازم تلبسي كده وتعقلي بقي ياملك مش عاوزه سيف يشتكي منك
ملك رفضت تلبسه ومكسوفه وبعد اصرار امها اقتنعت ومني سرحتلها وعملتلها شوية ميكب وخرجو لسيف في الصالون
سيف اول ماشافها قام وقف واتصدم // ايه الجمال ده ايوه كده يامرات عمي الله ينور عليكي هو ده الكلام
مني بصوت واطي// طول بالك شويه علي ملك ياسيف ياحبيبي
سيف // متقلقيش ملك في ايد امينه
مني // انا جبتلكم العشا ياملوكه ابقي كلي انتي وجوزك انا همشي بقي
ملك بلهفه // خليكي معايا ونبي ياماما
مني // هجيلك تاني ياحبيبتي ومشيت وسابتهم
ملك قعدت تتفرج علي التلفيزيون وسيف راح جري قعد جمبها
سيف فضل يلعب في شعرها // ملوكه حبيبتي هو امبارح كان ايه
ملك وهي باصه للتلفيزيون // الخميس
سيف // والخميس ده كان ايه 😒🤗
ملك // فرحنا 😒

 

 

سيف // طب ماانتي شطوره اهو طب الموضوع ده مش بيحرك جواكي اي مشاعر
ملك // اه والله بيحرك 🤗 مشاعر الجوع جوايا وكل ماافتح التلاجه احس اني عاوزه ادخل جواها واكل كل الشيكولاتات اللي فيها 😋😋
سيف باحباط // ااه طب بالهنا والشفا
سيف // ملك انا حاسس اني تعبان ومش مظبوط كده
ملك فكرته بيهزر كالعاده // اه معلش ربنا يشفيك
سيف نام علي الكنبه جمبها وهي قعدت تتفرج علي الفيلم وشويه بتبص عليه لقته بيرتعش قربت منه وبتلمس وشه لقته سخن جدا
ملك بخوف // سيف انت كويس راحت بسرعه جابت بطاطين وفضلت تغطي فيه وقعدت جمبه وماسكه ايده وهو لسه بيرتعش
وبيتكلم وهو نايم مش في وعيه // انا بح. ب. ك ا وي يام. لك. خليكي جمبي
ملك عيونها دمعت وردت عليه بصوت واطي وانا بحبك اوي ياسيف وخافت عليه اوي راحت بسرعه علي المطبخ جابت مايه بارده وقعدت في الارض وفضلت تعمله كمادات لحد ما الحراره نزلت ومسكت ايده وشويه وعنيها راحت في النوم وهي سانده علي كف ايده
عدي الوقت وهما الاتنين نايمين لحد ما سيف صحي وشاف ملك وهي نايمه علي كف ايده مرضاش يتحرك عشان متصحاش دقايق وهي فتحت عيونها
ملك بخوف // سيف انت كويس
سيف // هو ايه اللي حصل مش فاكر حاجه
ملك // انت كنت ساخن اوي وانا خوفت عليك
سيف // شكلي اخدت برد عشان نمت من غير غطا
ملك // طب خليك متغطي هعملك ليمون ساخن تشربه وراحت علي المطبخ عملت الليمون وراحتله خد اشرب ده وهتدفي
عدي يومين وملك مهتميه بيه وبصحته لحد ماخف وبقي كويس

 

 

سيف // ملك انتي بتحبيني ??
ملك بتوتر // انت مش جعان اصل انا جعانه اوي ولسه رايحه علي المطبخ سيف مسكها من ايديها وشدها عليه
سيف // انتي ليه بتتهربي مني ليه بتعامليني ببرود كده انا مطول بالي عليكي وعمال اقول دي بردو لسه عيله اصبر عليها بس بجد انا تعبت قام وسابها ودخل الاوضه
ملك قاعده زعلانه ونفسها تراضيه بس في نفس الوقت عاوزه تعذبه شويه عشان تردله كل اللي عمله فيها
وبعد دقايق وجرس الباب رن لسه هتقوم تفتح سيف خرج من اوضته // استني لما اشوف مين اللي جايلنا في الوقت ده
راح بص من العين السحريه لقاهم تامر ومنه
ملك // مين اللي علي الباب
سيف // ده تامر ومنه معرفش ايه اللي جابهم دول ادخلي جوه لما اشوف في ايه
ملك دخلت الاوضه وسيف رحب بيهم ودخلهم وعرفت انهم جايي يباركلهم
ملك بغيظ // وليكي عين كمان تيجي لحد هنا طيييييب
فتحت الدولاب واختارت اقصر واشيك فستان وغيرت هدومها وعملت ميكب وتقلت الروج اوي
منه // اومال العروسه فين مش عاوزه تسلم علينا ولا مكسوفه
ملك بغيظ // ومين قالك اني مكسوفه هو في حد بيتكسف في بيته
وراحت قعدت علي طرف الكرسي بتاع سيف وسندت علي كتفه
معلشو اعذرونا بقي عرسان جداد وكده
سيف اول ماشافها اتصدم ومبقاش عارف ينطق
منه // ماشاءالله عليكي كبرتي ومش باين عليكي سنك نهائي
ملك // السن ده مجرد عدد في بطاقه ويما ناس كتير كبيره في السن لكن ملهاش لازمه في الحياه
سيف لاحظ ان هيحصل مشده في الكلام فقطع كلامهم
سيف // طب ايه ياملوكه ياحبيبتي مش هنضايف ضيوفنا ولا ايه
ملك بدلع // اه اكيد ياروحي بس تعالي معايا المطبخ مش بعرف ادخل من غيرك زي ماعودتني بقي ودخلت قدامه وهو دخل وراها
سيف بعصبيه // ايه اللي انتي بتعمليه ده وايه اللبس ده ملقتيش حاجه اضيق من كده تلبسيها
ملك بدلع // ايه عجبتك 🙈
سيف // بلاش تستفزيني ياملك وادخلي غيري الزفت ده وخففي الروج ده
ملك بصتله بطرف عنيها واخدت العصير ودخلت قعدت
سيف دخل وراها بتنفيخ ووشه بيطلع نار
تامر // انا بعتزر ياسيف اني جيتلك من غير ميعاد بس منه اللي صممت

 

 

منه // كنت حابه اباركلك ياسيف واتطمن عليك
ملك بدلع // اتطمني ياحبيبتي خااالص سيوفتي زي الفل
سيف // انا بتشكركم ياجماعه ونورتونا والله
تامر ومنه قامو وسلمو عليهم ومشيو ويادوب سيف طلع يوصلهم لباب الشقه دخلت ملك جررررري الاوضه وقفلت علي نفسها 🙊
سيف راح علي الباب بعصبيه // افتحي ياملك قولتلك افتحي
ملك بخوف // لا مش هفتح ياسيف ها بقي 🥹
سيف // طب وديني لاكسر الباب وبالفعل كسر الباب بيبص في الاوضه ملقهاش راح بيفتح الدولاب لقاها قاعده ومخبيه وشها من الخوف راح شاددها من هدومها مطلعها
انتي ايه اللي عملتيه ده وفي الاخر رايحه تستخبي مني
ملك بغضب // وانت محموء اوي كده ليه عشان الست الهانم بتاعتك وبعدين ايه اللي جابها لحد هنا
سيف بغضب // دي مجرد صديق مش اكتر وجت تباركلي في بيتي ومعاها جوزها
ملك // البيت ده بيتي وانا اللي اقرر مين يدخل ومين لا وانا بكرهه ومش هسمحلها تعتب باب البيت ده طول ماانا عايشه ياسيف
سيف // ملك بلاش تعصبني اكتر من كده
ملك بصوت عالي // ولما هي مش قادره تنساك وتبعد عنك متجوزتهاش لييييييه
سيف // عشان حبيتك انتي فهمتي انا بحبك انتي وراح شدها بالقوه لحضنه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!