Uncategorized

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

 رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم ياسمين جمال

حازم :مازن وجنا مخطوفين فى المانيا
لمار :انت بتقول ايه
حازم :زى مسمعتى وانا اتصلت بمحمد وقلتله ييجوا
لمار :طب مين عمل كدا
حازم :مايا
عز :حازم تعالى تحت عاوزك
لينزل حازم وراء ابوه ولمار دموعها تسقط على صديقتها المقربه
فى المكتب
عز :ناوى على ايه ياحازم
حازم :هسافر المانيا
عز :وبعدين
حازم :هدور عليهم
عز :ع اساس ان المانيا شارعين وثلاث بيوت
حازم :انت عارف ان ليا اسلوبى الخاص ف البحث وانا قلتلك متبعتش مازن وجنا بس انت اصريت تبعتهم هما ف المهمه دى طب مازن شرطى وجنا ذنبها ايه وبعدين انت عارف ان مايا عايزانى انا مش عايزة مازن ولا جنا
عز :طب كويس انك عارف وهتنولها مرادها
حازم:ايوة لازم ننهى المشكله دى بقى وعمرى مهنسى انها السبب بعد لمار عنى وكمان كانت باعته اللى يغتصبها
عز :حازم انت متعرفش المانيا اصبر لما نعرف مكانهم فين
حازم :حكومه المانيا مش هتوصل لحاجه انا لازم اروح بنفسى
عز :طب استنى خد سعيد معاك
حازم :سعيد فيه اللى مكفيه سيبه هنا
عز :خلاص خد معاك المقدم شهاب
حازم :مش هاخد حد وانت عارف بحب اشتغل خفيف ولوحدى وانا ليا ناسى واللى هيساعدنى
عز :رغم انى ابوك بس مش فاهمك ياحازم
……….
وصل سعيد المكان المحدد
حسن :طب هنفتخ الباب ازاى
سعيد:اسكتوا واخرج المفتاح
لؤى :يابن الآيه ياحازم
سعيد :بس انت وهو وفتح الباب ودخلوا لينبهروا بالمكان فهو فى قمه الروعه
لؤى :ايه الجمال ده
حسن :بسم الله ماشاء الله انا هروح اجبلكم اكل
سعيد :ماشى
…………….
دخل سعيد غرفه واجرى اتصالا هاتفيا لحازم
سعيد :السلام عليكم
حازم :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سعيد :هاه قلى ف ايه
حازم :كل الحكايه ان مايا خطفت مازن وجنا فى المانيا وهى ورا اللى حصل لسلمى ولمار
سعيد :انت بتقول ايه
حازم :زى مسمعت
سعيد :طب ناوى على ايه
حازم :هسافر المانيا
سعيد :طب خلى بالك من نفسك ياصاحبى
حازم :المهم انك متخرجش من المكان اللى انت فيه ومتخليش حد يشغل الاضواء اللى ع الشارع ومطلعوش صوت خالص لحد ميجى واحد معاه لبس تنكرى هتلبسوه وتيجوا الفيلا هنا علشان تكونوا مع بعض تمام
سعيد :تمام يانمر
حازم :وبعدين بقى شوف المهمه
سعيد :ان شاء اللله
حازم :يلا السلام عليكم علشان اسلم ع الحج والحاجه قبل مأسافر
سعيد :ترجع بالسلامه ومعاك مازن وجنا بخير
حازم :ان شاء الله يلا السلام عليكم
سعيد :وعليكم السلام واغلقوا الهواتف
…………
لمار بدموع :بردوا هتسافر وتسبنى انا ومحمد لوحدنا
حازم ووضع كفيه على وجنتيها :حبيبتى متبكيش وبعدين ده شغلى
لمار :بس انا خايفه عليك
حازم :لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا
لمار :ونعم بالله
حازم :المهم انتى خلى بالك من نفسك ومن محمد
لمار :ف عنيا يروح عينى
حازم :دانتى مش نوياها ع خير بقى
لتبتسم لمار ابتسامتها الساحرة
حازم :بحبك
لمار :بموت ف حبك
حازم :بت انتى اتعلمتى الحاجات دى منين
لمار :هههههههههه
حازم :البت انحرفت
لمار :فى حبك انحرفت
حازم :امشى يالمار من وشى عايز اسافر اشوف المخطوفين دول
لمار :طب خدنى معاك
حازم اخدك فين ياختى عايزة تروحى المانيا يالمار عايزة تصيعى هناك وبعدين هو انا رايح اللعب انا رايح شغل
لمار :كدا ياحازم انا اصيع اخس عليك بجد انا كنت هروح ا
حازم :والله منتى مكمله ياشيخه وخد شنطته ونزل
لمار :هههههههه
نزل حازم وجد اخته ووالدته ووالده جالسين منتظرين نزوله
حازم وهو يقبل رأس امه ثم يدها:سلام ياست الكل
نهى :سلام ياحبيبى ترجعلى بخير
حور :امين لترتمى ف حضن حازم
حازم :اهدى ياحور مش كدا
حور :هتوحشنى
حازم :هتصل بيكم كل يوم
عز :يلا ياحازم علشان الطيارة
حازم :يلا واقترب من لمار وقبل رأس ابنه وغادر فهو عالم ان تلك المهمه ليست سهله على الاطلاق
وغادر حازم
……….
وقف عمر امام عمارة فخمه
عمر :يلا انزلوا
مى :ننزل هنا ليه
عمر :هنا شقتى اللى عايش فيها
حنان :يلا يامى علشان امتحاناتك خلاص قاعد عليها كام يوم
مى :حاضر ونزلوا من العربيه
وصعدوا الى الشقه ودخلوها وكانت قمه الروعه ولكن لم ينبهروا بجمالها لأنهم معتادون على تلك الاماكن قبل تلك الحادثه
عمر :هاه عجبتك ياقلبى
مى :طب راعوا مشاعرى انا سنجل
حنان:اتلمى يامى
عمر :بسى يامى أوضتك اللى هناك دى
مى بلئم :وحنان
عمر :معايا
حنان :مش هبات معاك ف اوضه واحده
عمر :والله انتى مراتى ومكانك جنب زوجك
مى :طب ادخل انا وانتوا استمروا ماشى
عمر :احسن بردوا
مى :كدا
عمر :ابوس ايدك ادخلى
مى :ليه ناوى ع ايه ياشقى
عمر :لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم انا نازل اجيب اكل احسن وتركهم ونزل
………………..
وبعد مرور ساعات وصل حازم المانيا وما ان نزل من الطائرة حتى اتته رساله
ليفتحها ويعتلى وجهه الصدمه وكان محتواها ………
يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أستاذ قلبي للكاتبة نور الشامي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!