روايات

رواية حب وانتقام صقر الفصل التاسع 9 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الفصل التاسع 9 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الجزء التاسع

رواية حب وانتقام صقر البارت التاسع

رواية حب وانتقام صقر
رواية حب وانتقام صقر

رواية حب وانتقام صقر الحلقة التاسعة

رن هاتف اسيا فقامت بالرد قائله
اسيا : الكلبه ال وحشاني كتير اوى
امنيه بغضب وغيظ : بااااااس انا مخنوقه ومضيقه من الحيوان ده لا مانا بقي مش حمل كده ثم بكت بكاء مصطنع اهي اهي اهي يارب ده انا غلبانه وبمشي تحت الحيط انا مش وش بهدله انا وش ذالك يا ياسوو
اسيا ببلاهه وفاتحه فمها
امنيه نظرت الي الفون لكي ترى الخط مغلق أو متصل
امنيه : اسياااااا
اسيا : الله يخربيتكك يا شيخه انا قطعت الخلف علي ما اظن بسببك
انتي اتجنتي يما اتجنتي بتكلمي نفسك يا مجنونه
امنيه : لا مش بكلم نفسي بكلمك انتي يا حيوانه وانا اتاريني جيت للعنوان الغلط
اسيا : طيب وانتي حكتيلي عن حاجه ياست انتي الله
امنيه ضربت جبينها بايديها لانها تذكرت لا قالت لاسيا ولا شئ
امنيه : اوك هحكيلك
قصت امنيه ما حدث ليها منذ ما التقت بزياد الي حتي اليوم
اسيا : هههههههههههه ااااااه مش قادره امسك نفسي من الضحك هههههههههههه مش قاااااااادره وربنا
امنيه بغيظ : بتضحكي علي اي يا ولية جيتك يا عبدالمعين تعني لاقيتك انت عاوز تتعان
اسيا بضحك محاولة سيطرة انفاسها من كثره الضحك
يا بنتي اقسم بالله انتوا مسخره بجد ده حصل
امنيه : اه يختي اللهي البعيد يتسخط قرد او يصحااا يلاقي رجله في راسه زياد ابن ام زياد ايهما اقرب..؟
اسيا باستفهام : طيب وليه هو بيعمل معاكي كده
امنيه : مش عارفه والله كل شويه بيتغزل فيا ما تقوليش ابت اني الملكه نفرتيتي أو حتشبصوت
اسيا : ونبي يختي انتي حته قمر كده وعسليه كمان بس وحياه ابوكي تنطقي الكلام كويس مش وحده رايحه تانيه جامعه ومش عارفه تنطق حتشبسوت كويس
امنيه بمزح : اسكت يابت ده انا كنت اقفل في الدراسات ده كانت العشق هو مش واضح ولا اي
اسيا : لا ده واضح وزياده
امنيه : بقولك اي احنا لازم نتجمع في أي مكان عاوزه احكيلكم عن شويات حاجات كده والبت امل وحشتيني جدا والله مشتاقلها كتير
اسيا : خلاص ماشي نشوف موعد احنا التلاته نكون فائقين في ونتقابل يا روحي
امنيه : خلاص اتفقنا يا دفعه يلا سلام اروح اشوف الميت ال جواه ده
اسيا بضحك : سلام يا حبيبتي
اسيا بعض ما أغلقت الفون مع امنيه اتجهت الي عمل البيت وتنظيف المكان
&&&&________&&&&&&&&
أما عند امنيه
امنيه: لو سمحت يا دكتور انا كده خلصت النباطشيه بتاعتي اقدر امشي
الدكتور : اه تقدرى بس قبل ما تمشي بصي علي المريض غرفه &&&
امنيه بدون تركيز : حاضر يا دكتور
ثم ذهبت امنيه الي طريق الغرفة وهي بتمشي في امان الله توقفت فجاه وحطت أيدها علي دماغها علامه تدل علي التفكير
امنيه : ايه ده مش الاوضه ده بتاعت القرده اعااااااا لا ونبي يارب هو وراى ورأى انا تعبت بقي يارب انت علي الظالم والمفترى
ثم دخلت في الغرفة وكانه لص بيسرق اووووف الحمد لله نائم تفوءهتها امنيه بقلق انا اروح بسلام بقي ثم خرجت من الغرفه ومن المستشفى بأكملها وذهبت إلى بيتها
&&&&&&&_______&&&&&
في منتصف الليل
استيقظت ايمي من نومها هي بتبكي وبتصرخ جامد وبتفرق اعيونها بيديها الصغيرتين
اسيا قامت مخضوضه
اسيا : بقلق اي في يا ايمي مالك يا روحي واخدتها في حضنها بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا حبيبتي
ايمي ببكاء : سوفت حاصات وحثه خالث ( شوفت حاجات وحشه خالص)
اسيا وقد أدركت انها رأت حلم مزجع
اسيا بخوف علي ايمي : حلمتي اي يا ايمي
ايمي هي وفي حضن اسيا منكمشه علي نفسها من الخوف
ايمي : حلمت خالتو عطيات بتجرى ورأى وعاوزه تدبهني وفي بيدها ثكينه كبيله اوى
(حلمت خالتو عطيات بتجرى ورأى وعاوزه تدبحني وفي يدها سكينه كبيرة اوى)
اسيا غضبت كثيرا من هذه التي تسمه عطيات انها لا تتركهم بسلام لا علي ارض الواقع ولا في الخيال والأحلام
اسيا بحنان قائله : مش تقلقي يا روحي مفيش حاجه انا اهو معاكي موجوده وروما كمان متخافيش انتي البطله بتاعتي ال مبتخفش من اي حد صح
ايمي : صح يا ماما انا مث بخاف من حاصه ( انا مش بخاف من حاجه)
اسيا مداعبه وجنتيها : حبيبتي القويه يا ناس يلا ننام
ايمي وقد تذكرت شئ
ايمي : اثياااا
اسيا : اي
ايمي ببراءه : فين هديتي
اسيا بابتسامه وفهمت ما تعنيه ايمي : تعالي يا روحي وقبلتها من وجنتيها
ايمي وقد ضربت جبينها بيدها الصغيرة : لا مث ده (لا مش ده)
اسيا بعدم فهم
مال اي يا كتكوتي
ايمي بوجه عابس وربعت أيديها فوق صدرها بزعل طفولي
ايمي ؛ انا اوزه الحاصه الحوه بتاعتي
اسيا وقد فهمت ما تعنيه ايمي
اسيا : اااه انتي تقصدى عاوزه الشيبسي والشيكولاتة مش كده
ايمي بفرح : ايوا ثح (صح )
اسيا : ماشي يا بكاشه هجبهولك بس بلاش تكترى منه علشان خاطرى الدكتور مانع انك تاكلي اي حاجه من دول علشان مش تاخدى حقنه هااا
ايمي بخوف : لا تله الا الهنه (لا كله الا ألحقنه)
اسيا : يعني خلاص مش هتاكلي كتير منه
ايمي بفهم : اه
ماشي اه. خدى الشيكولاته ده بس
بعض خمسه دقائق اكلت ايمي الشيكولاته ونامت اخدت منها اسيا الورقة بتاعت الشيكولاته ونيمتها واخدتها في حضنها ونامو بسلامه
&&&&&&___$$&&&&&&
في شركه صقر
احد الموظفين يدلف مكتب صقر بعض الطرق عليه ويذن له بالدخول
الموظف : الوقت تأخر اوى يا صقر باشا انا همشي وهجي الصبح اخلص باقي الشغل
صقر بتعب : ماشي روح انت وتعال بدرى معانا شغل كتير
الموظف : اوك وحضرتك يا باشا مش هتمشي
صقر : لا انا معايا شغل واحتمال اقضي الليله هنا
ثم غادر الموظف الشركه وبعدها ليس بوقت طويل خرج صقر من الشركه وركب سيارته ووصل الي مكان شبها ما مهجور
صقر بصوت جمهورى
صقر : جوون اي اخبار الشغل
جون : كله تمام
صقر : والشحنه أمتي هتوصل
جون ؛ علي حسب ما سمعت تعليمات الباشا الكبير انها ممكن توصل اخر الاسبوع ده احنا لازم ناخد بالنا بيقولوا مشددين اوى علي الحدود وده شحنه بمليارات مش بمليان يعني لو ضاعت هتعملنا خساره كبيره اوى
ثم نظر جون الي صقر وجده سرحان وفي ملكوت تاني خالص
جون بهدوء : صقر باشا
برضه مفيش اي رد من صقر
جون مره تانيه بس بصوت اقوى : صقر بااااشا
صقر وقد فاق علي صوت جون
اي في يا جون
جون بشك : من بدرى بتكلم معاك وانت مش معايا خالص
صقر بتردد : لا مفيش بس بفكر ازاى نعدى شحنه زى ده من غير اي خساره
جون بتصديق : اه عاوزين نشوف حل رجالتنا ال علي الحدود قالولي أن الحكومة مشدده تشديد جامد
صقر : كل حاجه هتبقي تمام ثم كمل بغموض ولازم تبقي تمام وتعدى
جون بعدم فهم : ماشي
ثم خرج صقر من هذا المكان المهجور توقف صقر علي صوت جون قائلا
جون : اي ده انت رايح فين
صقر بكبرياء : ومن امتي صقر الحديدى بيقول حاجه تخصه لحد باينلك اتهبلت يا جو سلام موقت
قد تركه صقر وهو في ذهول من كبرياء وشموخ صقر ثم اخذ نفسه ومشي كمان هو من المكان ده
&&&&____&&&&&&&&__
في صباح يوم جديد تشرق الشمس باشاعتها المزعجه علي وجه اسيا تستقيظ اسيا ثم تدلف الي الحمام لتاخذ شاور وتخرج ثم تتجاه الي خزانه الملابس وتاخذ لبس وترتديه ثم تؤدى فروضها وتتجه نحو ايمي وروما النائمين
اسيا : يلا يا بنات قوموا يلا ايمي علشان تروحي معايا الحضانه يلا بقي وبلاش كسل اخذتها علي كتفها ودخلتها الي الحمام يلا بقي خمسه دقائق والاقيكم فقتو وصحصحتو كده
ثم خرجت اسيا من الغرفه واتجهت إلى للمطبخ لتحضير الفطار لها ولايمي
بعض وقت ليس طويل تناول الفطور ثم اخذت ايمي اسيا وخرجوا من المنزل متوجهين الي الحضانه
ثم وصلوا الي الحضانه ايمي ذهبت الي فصلها بعض محليات كثيره من اسيا انها تذهب الي فصلها
وآسيا اتجهت الى عملها هي وامل
كل وحده فيهم في عملها ولكان اسيا رات شئ من خلاله صارت غاضبه كثيره وعيونها ووجه صارو مصبوغين بلون الاحمر
يا اسيا انتي يابت قالتها امل وهي تسير ناحيه اسيا
امنيه استغربت من شكل اسيا
امل : اسيا مالك
اسيا بغضب مكبوت اقعدى انتي كده وبس وهتفهمي كل حاجه
ثم جلست امنيه علي المقعد المجاور لاسيا ثم نظرت ناحيه اتجاه المركزه عليا اسيا
امل : الحقي الحقي يا اسيا يخربيت اهله اي المدير ال بيعملوا ده الله يخربيته
اسيا وقد طفح بها الكيل ثم ذهبت الي ناحيه المدير
& ماهو الشي الذي كان السبب في أن اسيا تغضب هكذا كثيرا
& ويا ترى ماذا فعل المدير لكي يغضبوا عليه البنات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وانتقام صقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!