Uncategorized

رواية جواز على ورق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

 رواية جواز على ورق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

رواية جواز على ورق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

رواية جواز على ورق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم منة وائل

صافى :اوعي ايدك دي بقا
عدي:عشان تعرفي انك غلطانه
صافي :لا انت اللي غلطان انت ماتقولوش كده اصلا انت مالك بيا
عدي:انا اقول اللي يعجبني طلما عارف الصح
صافي :لا قول اللي يعجبك على نفسك مش عليا
سوزي:بس بقا يا ولاد في أي بتزعقوا كده ليه صوتكم جايب لبرا
احمد:ده احنا جينا على صوتهم والله
عدي:طنط انا طالب ايد صافي
صافي :????اي اي انت انت اي اللي بتقوله ده
عدي:اللي سمعتي
سوزي:طب بس اهدوا وبراحه شويه عليا عشان مش فاهمه حاجه
عدي:هفهمك ببساطه انا بحب صافي وعاوز اتجوزها، شوفي بقا رائيها
صافي :انت اتجننت لا مش موافقه عن اذنكم
سوزي:عدي معلش يابني انت عارف صافي
عدي:لا عادي انا قبلت التحدي
دينا:تحدي اي
عدي :هتشوفوا
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في الشرقيه
يوسف :هو اي البتاع ده
عمرو :دي دي مورته
يوسف :اي ده هى بنت
عمرو:هههههه اه اه، دي ياسيدي اللي بتطلع من السمنه البلدي بعد اما بنسيحها
يوسف:بتتاكل دي
عمرو :لا بتتلبس، ايوا ياعم بتتاكل اومال اي دي طعمها جامد دوق كده
يوسف:بص هي طعمها حلو بس تقيله اوي
عمرو:اومال ههههههه دي فيها ١٠٠٠ سعره حراريه الحته دي
يوسف:يانهارك اسود وبتاكلهالي ليه
عمرو:يااخي كول وربرب كده
يوسف:يااخي بقا
ام عمرو:يا ولدي فيه جماعه برا عاوزينك
عمرو:مين دول يا اما
ام عمرو:معرفاش هيجولوا عاوزينك انت وصاحبك
يوسف:هيكون مين دول
عمرو:مش عارف، بقولك يااما هما ظباط
ام عمرو:لاه ياولدي دول لبسهم عادي
عمرو:تعالي اما نشوف مين
يوسف:يلا
رؤف:اي كنتوا َفكرين هتفضلوا هربانين قدامي يلا
عمرو:منك لله انت السبب
يوسف:خلاص بقا اسكت
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل الجارحي
دينا :احمد انا خايفه أوى مش عارفه حاسه ام الموضوع مش هيعدي لازم تدور على صاحبك ده وتخليه يعترف
احمد:يا سلام هو بالساهل يا دينا هقوله تعالي عشان تتعدم
دينا :مش عارفه بقا لازم نتصرف
احمد:مش عارف بقا
تن تن
ام احمد:ايوا حاضر
مراد:اذيك يا ام احمد
ام احمد :اذيك يا مراد بيه عامل اي
مراد :الحمدلله ماما فين
ام احمد:في اوضتها
مراد:ماشي
عدي:مراد عاوزك في كلمتين
مراد:تعالي انا نشوف في أي
احمد:بقولك اي تحبي نروح الملاهي
دينا:لا مينفعش
احمد:ليه بس
دينا:وشي ????????
احمد :اه طب ماتزعليش ان شاء الله هتعملي العمليه وهنخرج
ونتفسح وكل حاجه
تن تن
ام احمد :ايوا حاضر
ظابط:احمد الجارحي هنا
ام احمد :ايوا يا بيه اؤمر
ظابط:مطلوب القبض عليه
احمد:نعم ايوا حضرتك انا احمد في أي
ظابط:اتفضل معايا حضرتك انت متهم بخطف جيجي حسن الحلواني
احمد:انا؟ مين مقدم فيا البلاغ ده
ظابط:والد جيجي، اتفضل معانا وهناك هتفهم كل حاجه
مراد:في أي حضرتك، انا مراد الجارحي اخو أحمد في أي
الظابط :اهلا بحضرتك يا فندم مطلوب القبض على أحمد الجارحي لانه متهم بخطف الانسه جيجي حسن الحلواني
مراد:معاك اءذن من النيابه
الظابط:ايوا اتفضل، يلا اتفضل معانا يا استاذ
سوزي:ابني واخدينوا على فين لا ابني ااااااه
صافي :مامااااااااا
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ بعدشهرفي مكان بعيدعن الانظار
هيثم:ياااارب بقا انا مش عارف اعيش جيجي في كل مكان ارحمني بقا
خيال جيجي:قول الحق انقذ احمد، قول الحق انقذ احمد
هيثم:يا جيجي انا مكنتش اقصد اقتله انا والله كنت بخوفك بس هي دخلت في بطنك والله????????????????????????
خيال جيجي :قول الحق انقذ احمد، قول الحق انقذ احمد
هيثم:خلاص كفايا ابوس ايدك تعبت حاضر هقول كل حاجه
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل الجارحي
سوزي :انت هتسيب اخوك يضيع كده الجلسه بكره وهيتحكم عليه????
مراد:الحل الوحيد اننا نلاقي هيثم ده بس هنلاقي فين
دينا :لازم نلاقي باي طريقه احمد حكالي كل حاجه انا اعرف كل حاجه هيثم هو السبب احمد مالوش ذنب
مراد:اهدي يا حبيبتي ان شاء الله هنلاقي وبعدين انتي العمليه بتاعتك الصبح
دينا:مش هعمل عمليات الا لما احمد يخرج
مراد:لا مينفعش يا دينا ده الوقت المناسب للعمليه انتي عاوزه مريم تزعل منك، وبعدين احمد لما يخرج ان شاء الله يلاقيكي كده لا لازم يلاقيكي خفيتي، انتي حبتي؟
دينا :ها
مراد:هههههه طب خلاص اهدي مش هحرجك اكتر من كده
تن تن
سوزي:افتحي يا ام احمد
ام احمد :حاضر
هيثم:لوسمحت استاذ مراد هنا
ام احمد :ايوا
مراد:مين يا ام احمد
ام احمد :مش عارفه واحد كده عاوز حضرتك
هيثم:انا انا يا استاذ مراد انا هيثم صاحب أحمد انا اللي قتلت جيجي احمد مالوش ذنب ونبي قولهم انا تعبت مش عارف اعيش عاوز اموت جيجي بتطلعلي في كل حلم ونبي
مراد:اهدي طيب تعالي معايا
سوزي :هتروح فين يا مراد
مراد :هودي هناك عشان يقول الكلام ده
دينا :الحمدلله يارب الحمدلله
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
بعد الجلسه
مراد:حمدالله على سلامتك يا ابو حميد
احمد :الله يسلمك
عدي:كنت هتتشنق هههههه
احمد:يااخي فال الله والا فالك، اومال دينا فين وماما وصافي وجميله
يامن :دينا عمليتها النهارده وكلهم هناك معاها
احمد:اي ده بجد، طب انا عاوز اروحلها
مراد:اهدي يا رومي أفندي هنروحلها، اي من امتا الحب اللي مولع في الدره ده
احمد:ها حب اي انا بس عاوز اطمن عليها
يامن:اها انتي هتقوليلي يا عديله ده انتي عينك يا ختي هتلمع
مراد:لا والا اقولك اي يا عديله نستناهم في البيت احسن
عدي:هههههههه انا بقول كده بردو
احمد:خلاص انت وهو هتحفلوا عليا اه بحبها ارتحتوا، اه صحيح
هي مريم فاقت
مراد :????
يامن:لا مافاقتش
عدي:يلا بقا عشان نطمن على دينا
مراد:يلا
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في المستشفى
الممرضه:ونبي يابنتي مش حرام عمرك ده اللي بيروح بقالي اكتر من شهرين اهو زي ماانتي بتحركي صباعك بس والله حرام، ده جوزك يا عيني كل يوم يجي ويقعد جنبك ويعيط ربنا يصبره
مريم :????️????️
الممرضه :اي ده انتي فتحتي عينك
مريم :مراد
الممرضه :يا دكتور يا دكتور
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى