Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم رقية ابراهيم

في قصر عائله الراوي
خالد : يلا ياولاد علشان تروحو لعريسكم
أرسلان : احنا جاهزين اهو
شمس بدموع فرحه : أخيراً شوفتك عريس يابني
أرسلان : طيب لي الدموع
خالد بتأثر : دي دموع الفرحه يابني
انجي : يلا نمشي علشان انا لو عيطت محدش هيسكتني
نهلا : وانتو عرفيني اني بعيط بسرعه
ليحتضنوهم ابناءهم
مصطفى : هنقعد نعيط ونسيب البنات هناك لوحدهم
سليمان : يلا يلا
عند البنات
كانو معاهم هيلين وبدر وحامد وزهره واحمد
وكانو يرقصون على اغنيه قالهالي
حامد : العرسان جم
ليقفو البنات
ليدخل كل منهم ومعه بوكيه ورد كبير
عند مالك وميرا
مالك بسعاده : القمر دا ليا ياجماعه مش مصدق
َويحتضنها
مالك : مبروووك يا حبيبتي
ميرا : الله يبارك فيك ياحبيبي
عند أرسلان وتولين
أرسلان بفرحه : اي القمر دا
تولين بفرحه : انا مش قادره أصدق حاسه اني بحلم
أرسلان : والله انا اللي بحلم
واعطها البوكيه
عند أسر وإران
أسر : بحبك
إران : وانا كمان
أسر : وانتي كمان اي
إران بهمس : بحبك
واعطها بوكيه الورد
عند أدهم وزينب
أدهم : مش عارف اقول اي
زينب : مالك
أدهم : مش قادر أصدق انك بقيتي مراتي وحب حياتي
زينب : انا بحبك
أدهم : وانا بموت فيكي
عند سليم ورتيل
سليم بفرحه : اي الجمال دا
رتيل بخجل : احم احم
سليم : احمرتي لي كدا…. انا بحبك
رتيل : وانا كمان بحبك
حامد : يلا ياجماعه الناس وصلت 
إران : بس عايزين نطل بالأبيض 
أسر : مانتو لابسين ابيض 
تولين : لا دي اغنيه 
أرسلان : ااه.. تمام 
خالد : يلا يولاد انزلو ابهات العرايس هما اللي هينزلو مع العرايس
ليؤمي له الجميع 
في القاعه (البنات كانو في غرفه فوق القاعه) 
أرسلان لجاسر : قول للأغاني انهم يشغلو اغنيه طلي بالأبيض 
جاسر بضحك : حاضر 
مالك : متضحكش يازفت
ليل : يعيني عليكم لما تتسحلو 
أسر : طيب روح يلا شغل الاغنيه 
وبعد أن اشتغلت الاغنيه 
نزل عبدالرحمن وبيديه رتيل وإران وسلمهم لسليم وأسر 
ونزل حامد وبيديه ميرا وزينب وسلمهم لمالك وادهم 
ونزل بدر وبيديه تولين وسلمها لاأرسلان 
ورقصو سلو على اغنيه سمعني نبضك 
لاحظ أرسلان شي جعله يغضب 
تولين : أرسلان مالك 
أرسلان : الواضح أن في نصيبه هتحصل 
تولين بخوف : في اي 
أرسلان : شايفه البنت دي 
لتنظر تولين إليها 
تولين : ايوه 
أرسلان : دي حبيبه مالك السابقه وكان مالك بيحبها بس هي خانتو مع صديقو  وبعدها كره كل البنات بس بعدين هو حب ميرا 
تولين : ينهار اسود دا ميرا هتخرب الدنيا… طيب هي اي اللي جابها 
أرسلان : معرفش 
وبعد أن انتهو من الرقص 
ذهبو وجلسو على أماكنهم 
أرسلان لمالك : رنا هنا 
مالك : نعععم ازاي يعني 
أرسلان : لسه شايفها وقولت لليل ان يخلي عينو عليها 
مالك : تمام 
وبعد اغاني كتير 
اشتغلت اغنيه اجدع صحاب 
تولين : تعالو نرقص لوحنا بدون الشباب 
وبداو في الغناء ودخلت عليهم المفاجاء 
البنات بفرحه : كاميليا 
وذهبو إليها واحتضنوها 
زينب : وحشتيني 
كاميليا : مقدرتش اسيب بناتي لوحدهم 
إران : تعالي نرقص مع بعض 
البنات احتضنو بعض وبدو في الغناء 
عند الشباب 
أسر : هي مين اللي معاهم 
أرسلان : دي كاميليا اللي ساعدتهم 
سليم : شكلهم بيحبوها 
لياتي عليهم ليل 
ليل : مالك رنا عايزه تجيلك 
مالك : استغفرالله العظيم ياارب … انا رايحلها 
وذهب إليها 
رنا : وحشتني 
مالك بعصبيه : قسم بالله لو مروحتيش من هنا لوريكي الوش التاني 
رنا ببكاء مزيف : والله انت فاهم غلط 
مالك : بطلي الشويتين بتوعك دول.. انا واحد متجوز وبحب مراتي 
رنا : لا انت بتعمل كدا علشان تغظني 
أرسلان من الخلف : لو كان بيغظك كان اتجوز بعد ماسبتو بعض…. وبعدين انتي بجحه اووي… استنى استنى انتي عايزه فلوس… اكيد طارق خلع منك 
رنا باحراج : انت مين سمحلك انك تتكلم معايا كدا.. انت مش عارف انا بتكلم مين 
أرسلان : معايا فيديوهات ليكي مع طارق لو ممشتيش هشغلهم دلوقتي في الفرح يعني هفضحك وهفضح ابوكي 
رنا : هنتقابل تاني 
أسر  : بت بارده صحيح 
سليم : يلا احنا كلنا مشينا وسبنا الفرح 
أدهم : طيب وميرا 
أرسلان : انا قلت لتولين 
مالك : اكيد هتتفهم الموضوع 
عند البنات 
تولين : ميرا انا عايزكي في موضوع 
ميرا : في اي 
تولين : بصي مالك زمان كان بيحب واحده وهي خانتو مع اقرب صديق ليه وسابو بعض وهي هنا 
ميرا بدهشه : بس هو ماليش 
تولين : علشان هو نسي الموضوع 
ميرا بتنهده : اي اللي حصل كان زمان وهي حالياً بيحبني وهو أتعرض لصدمه من خيانت حبيبتو السابقه وصديقه المقرب 
تولين : اول مره اعرف انك عاقله 
واتو إليها الشباب 
وذهبت ميرا الي مالك واحتضتنو بقوه 
ميرا : انا عارفه كل حاجه وكمان دا مش ذنبك انك تحب زمان وانا بحبك وعمري مااشك فيك 
ونظر مالك لتولين بفرحه وكان بجانبها أرسلان 
مالك : وانا بحبك ياروحي 
أرسلان لتولين : انتي قولتيلها 
تولين بفرحه : ايوه وهي اتفهمت الموضوع… علشان تعرف ان احنا عاقلين 
أرسلان بضحك : ما انا محبتكيش كدا من لا شي 
وبعد وقت رقص الابهات رقص بلدي مع أبناء سمير الأسيوطي 
ورقص البنات مع السيدات 
كريم : احم احم 
ملك : انت هنا 
كريم : جيت انهارده علشان اشوفك 
ملك بخجل : حمدلله على السلامه 
كريم : الله يسلمك 
ملك : هو انت لي مش بتتكلم صعيدي 
كريم : بصي انا ورعد وقاسم وآدم واحمد ومحمد متعلمين في مصر وعيشنا في مصر كتير علشان كدا بنتكلم مصري بس في القصر بتاعنا بنتكلم صعيدي 
ملك : اااه فهمت 
كريم بضحك : شاطره 
كانت رويدا تجلس بمفردها وجاء إليها جاسر 
جاسر : قاعده لوحدك لي 
رويدا بفزع : يماما.. خضتني 
جاسر : معلش..المهم قاعده لوحدك لي 
رويدا : مابحبش التجمعات 
جاسر : زي يعني 
رويدا : انت لي مش قاعد مع العرسان 
جاسر : علشان مابحبش التجمعات 
رويدا بضحك : زي يعني.. خلينا قاعدين كدا 
جاسر : ادينا قاعدين 
وبعد وقت ذهب العرايس الي فندق 
في اليوم التالي 
استيقظ الجميع وكانو يحضرون للشنط السفر 
في غرفه أرسلان
تولين : احم احم أرسلان هنروح فين 
أرسلان : مفاجأة 
تولين : مابحبش المفاجاءت قولي وخلاص 
أرسلان : ولما اقولك هتبقى ازاي مفاجاءه 
تولين : هنروح تركيا 
أرسلان : لا 
تولين : أمريكا 
أرسلان : لا.. ومش هقولك 
وبعد ماخلصو 
أرسلان : يلا علشان الكل تحت مستنينا 
تولين بفرحه : لا متقولش هنروح كلنا مع بعض صحح 
أرسلان : صح.. وهنقعد شهر هناك 
في الأسفل كان مالك وميرا وادهم وزينب وسليم ورتيل وأسر وإران 
أسر : هما اتأخرو لي 
مالك : هما نزلين اهم 
وذهبو إليهم 
سليم : يلا ياجماعه بابا وكلهم في المطار 
أدهم : احنا رايحين بالطيارة الخاصه صح 
أرسلان : ايوه… العربيات هتوصل اجهزو علشان نمشي 
إران لميرا : هو مالك قالك هنروح فين 
ميرا : لا قالي مفاجأة 
إران : استنى نشوف تولين 
إران : بت هو أرسلان قالك احنا رايحين فين 
تولين : لا قالي مفاجأة 
إران : اومال احنا رايحين فين 
أرسلان : يلا علشان العربيات مستنينا 
ليذهب كل زوجين في عربيه
في المطار 
وصلو الشباب والبنات ونزلو من العربيات 
ووجدو العائلة بانتظارهم وذهبو إليهم 
احمد : عاملين اي ياولاد 
أدهم : احنا عسل والله 
خالد بضحك : طيب الطياره بانتظاركم 
واحتضنو الجميع بعضهم 
كريستينا بدموع : حتوحشوني والله.. خلي بالكم من نفسكم 
هيلين : سوف اشتاق إليكي ابنتي 
شمس : خلي بالك من نفسك ومن مراتك يابني
حامد : البنات امانه معاكم 
تولين بهزار لتفك عليهم : اي ياجماعه احنا مش طالعين حرب والله 
ليضحك عليها الجميع 
بدر بضحك : والله البنت دي مش عارف طالعه لمين 
سليمان : ليك طبعا 
ليضحك الجميع 
أرسلان : يلا ياجماعه علشان الطياره 
وودعو بعضهم
وركبو الطياره 
في الطياره 
كان كل زوجين يجلس بجانب بعض 
تولين : يابني قولي رايحين فين 
أرسلان بضحك : فضولك هيقتلك… بس برضو مش هقلك 
تولين بضحك : بص مفاجأة حلوه اووي حتى من قبل ماعرفها.. يلا قول رايحين فين 
ليحتضنها أرسلان : نامي علشان الوقت طويل 
رتيل : احم احم سليم انا بخاف من المرتفاعات العاليه 
سليم بخوف عليها : طيب بصي امسكي في انا وغمضي عنيكي وحاولي تنامي 
وعملت كدا بس برضو خايفه 
احتضن سليم رتيل : متخافيش انا معاكي 
لتشعر معاه بالأمان 
مالك : حابه تعرفي حكايتي مع رنا 
ميرا بفضول ولكنه حاولت اخفاءه : اه.. لا مش مهم 
ليضحك مالك 
مالك : انا هقولك… بصي انا لما كنت في الكليه كانت رنا معايا في نفس المدرج وكان ليا صديق اسمو طارق المهم حبينا بعض او انا أعجبت بيها وكنت فاكر اني بحبها بس لما شوفتك حسيت باحساس محستهوش مع رنا.. و هي كانت معجبه بشكلي وبفلوسي واسمي وزي كدا وكان أرسلان وسليم معايا وكانوا ديما يحظروني منها بس لحد في يوم أرسلان جالي وقالي ان رنا في شقه طارق وان هو كان بيراقبها وانا طبعا معرفتش اصدقو ولا اعمل بس بس الحمد لله اني صدقتو ورحت للشقه واتلاقيت الاتنين مع بعض وسمعتها وهي بتقول ان هي محبتنيش وكانت عايزه فلوسي وبس وانا طبعا اتعصب ودخلت الشقه هما لما شافوني انصدمو ضربت طارق وبعدها مشيت وبعدين كرهت كل البنات وكان أرسلان وسليم وادهم وأسر كانوا بيقنعوني ان مش كل البنات زي بعض وبعدين قابلتك وكنت عايز اقص لسانك وبعدين لقيت نفسي بفكر فيكي وحبيتك 
ميرا : يااااه كل دا… بص المهم عندي ان دا كان زمان وانا مليش دعوه بحد غيرك انت و بس… وانا مستحيل أشك فيك 
مالك : اي العقل دا… لا لا انا عايز ام لسان طويل 
ميرا : يبقى عايز ارميك من الطياره 
مالك : ايوه كدا.
وضحكو مع بعض 
إران : هتقولي احنا رايحين فين 
أسر بضحك : لا 
إران : خلاص مش عايزه اعرف 
وبعد خمس دقايق 
إران : هتقولي رايحين فين 
أسر : لا علشان دي مفاجأة 
كانت زينب تراسل البنات ولا احد يعرف الي اين ذاهبون وقالولها اسألي أدهم 
زينب : احم ادهومي 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى