Uncategorized

رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم عائشة أحمد

 رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم عائشة أحمد

رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم عائشة أحمد

رواية أنتي نبض قلبي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم عائشة أحمد

معتز : هتفرحى اوى لما تعرفى بابى بيكون مين 
ملك : مين 
مراد : انا يا حبيبتى 
ملك : انت 
مراد قرب منها: ايوة 
ملك بصت على مليكه 
مليكه : ايوة يا حبيبتى دة بابا 
ملك قربت من مراد وحضنته جامد : انا مبسوطه اوى 
الجميع ابتسموا ومليكه فرحت بتقبل ملك الموضوع بسهوله
ملك مسكت ايد مراد وايد مليكه وحطتهم على بعض
انا بحبكوا اوى 
مليكه بصت على مراد : واحنا كمان بنحبك اوى 
اسراء: كل حاجه بقت تمام يا مراد والموضوع تم الحمدالله
مليكه قربت من مراد ومسكت ايدة : اه الحمدالله ومتشكرين خدماتك 
مراد : اتفجأ بحركه مليكه بس كان مبسوط انها بدافع عن ملكيته 
اسراء بغيظ: العفو 
بعد مدة الاولاد بيلعبوا سوا ومليكه قاعدة بتخطف النظرات على مراد اللى مش عطيها اى اهتمام 
مراد : احم عن اذنكوا هطلع ارتاح شوى 
مليكه : تعالى يا ملك انتى كمان عشان تنامى 
ملك : لا يا مامى انا عايزة العب 
مليكه : حبيبتى الوقت اخر
رهف : سبيها يا مليكه واطلعى انتى وانا هنيمها مع مليكه 
مليكه ببسمه : شكرا يارهف 
مراد طلع ودخل الحمام ومليكه طلعت وراه وملقتوش بس سمعت صوت الميه بالحمام فقعدت تستناه وهى بتفكر ترجع مراد ليها ازاى 
بعد مدة مراد خرج وكان لافف وسطه بالفوطه شاف مليكه ومعطهاش اهتمام وواقف بيسرح شعرة وباصص على مليكه من المرايه وشايفها سارحه فى ومش حاسه بالدنيا 
بعد دقيقه
مراد : الحمام فضى لو هتدخلى 
مليكه بخجل: احم اه عن اذنك وطلعت تجرى عالحمام ومراد واقف باصص عليها وابتسم 
مليكه فالحمام حسمت قرارها واخدت شور وقررت تلعب باعصاب مراد عند نقطه ضعفه 
مراد قاعد عالموبيل وفجأه شم ريحه وحشته جدا ورفع وشه لقى مليكه طالعه من الحمام ولابسه قميص قصير لونه احمر وفاردة شعرها وراحت عند المرايه بتظبط نفسها وبصت على مراد لقته متنح وباصص عليها ابتسمت : لما نشوف هتستحمل لامته 
وراحت ونامت على حافه السرير 
اما مراد فكان بيبلع ريقه بالعافيه وبيكلم نفسه : اه يا مليكه بتلعبى معايا وانتى عارفه انى مش هقدر اقومك بس ماشى يا مليكه هستحمل انا عارف تفكيرك ونام على جنب السرير وراح فالنوم 
مليكه حست ليه ان هو نام راحت قربت عليه ونامت على صدرة : حضنك وحشنى وضمته جامد 
هو حس بيه وسمع كلامها وكان نفسه يضمها بس مرضيش عشان ميضعفش
*********”””””””””””
صباح يوم جديد الكل متجمع عالفطار وكمان تقى وجلال كانوا موجودين 
الخدامه : خالد بيه فيه واحد برة بيقول قريب حضرتك 
خالد باستغراب: قريبى مين دة 
انا يا عمى 
الجميع : مهاب 
مهاب ببسمه : وحشتونى 
خالد طلع يجرى عليه والكل وقف من عالسفرة 
خالد : اخيرا افتكرتنى افتكرت عمك 
مهاب : اعذرنى يا عمى الظروف وانت عارف وراح وبدأ يسلم 
مهاب: ازيك يا ماما 
سهير بفرحه: بخير يا ابن الغاليين
وبدأ كل واحد يعرفه على مراته 
اياد : دى يا سيدى رهف مراتى ومليكه وزياد ولادى 
مهاب: ازيكوا يا حلوين 
زياد ومليكه : بخير
عمر: احم انا هنا على فكرة 
مهاب: حبيبى 
عمر: دى بقه سمر مراتى وندى بنتى 
مهاب: اهلا وسهلا 
تقى : واحشتنى يا ابيه 
مهاب بغيظ : دى بتقلى ابيه بعينها انتى يا بت دا انتى اتجوزتى وخلفتى يعنى فسيولوجيا انتى اكبر منى 
تقى : ههههههههه
جلال غيران وبغيظ: ازيك يا مهاب 
مهاب ببسمه : بخير انت عامل اى 
جلال: بخير 
مهاب : دول اولادك 
جلال : اه عمار ومراد 
مهاب : ربنا يحرسكوا ولسه بيلف لمح مليكه قرب منها : ازيك يا قمر وانتى مين 
مليكه لسه هتتكلم مراد راح حط ايدة على كتفها وضغط عليه
مراد ببرود : دى مليكه مراتى ودى ملك بنتى 
مهاب : طول عمرك بتقع واقف يا مراد بجد شابو 
مراد : طب لمها 
مليكه فرحت وحزنت فرحت ان مراد غار عليها بس حزنت ان هو معملش زى اياد وعمر ما عملوا راحت نزلت ايدة وسابته ومشت 
مراد شافها وهى ماشيه وبيستعجب : مالها دى 
الكل قاعد فالجنينه 
مهاب : مين اللى عمل الكيك دة 
رهف : دى مليكه 
مهاب باعجاب: بجد طعمه تحفه تسلم ايدك 
مليكه ببسمه : بالهنا والشفا 
مهاب: انتى بتشتغلى اى يا مليكه 
مليكه : دكتورة جراحه مخ واعصاب 
مهاب : اعوذ بالله لى كدا انتى رقيقه اختارى حاجه تناسب رقتك يعنى اطفال حاجه زى كدا 
مليكه بضحك: اهو جت كدا بقه 
رهف : رقه اى دى بسم الله ما شاء الله قربت توصل لشهرة مراد 
مهاب : واو يعنى هيبقى بينهم تنافس بقه 
مراد بغيرة مسك ايد مليكه : انا اتمنى ان مراتى تبقى احسن منى طبعا 
مليكه سحبت ايدها ولسه هتقوم 
مهاب : رايحه فين احكولنا اتعرفتوا ازاى 
مليكه بصت على مراد وعنيها دمعت واتكلمت بحزن وبحه قتلت مراد : صدفه وسابتهم ومشت 
مهاب بص على مراد اللى باصص على مليكه : على فكرة مشت 
مراد قام عن اذنكوا اتاخرت عالمستشفى 
جلال : خدنى معاك وراح عند تقى : خلى بالك من نفسك وهرجع اخدك بالليل 
تقى ببسمه : تمام 
*****************
العربيه
جلال: هتفضلوا كدا لامته
مراد وهو مركز فالطريق: مش عارف 
جلال : ارحم نفسك ورجع مراتك لحضنك وبنتك كمان معاك متعملش كدا مدمرش اللى بينكوا 
مراد شارد 
جلال: انا وانت عارفين انت بتعشق مليكه ازاى وهى كمان بس انت بتعاند هتفضل كدا لامته لو فضلت تهمل فيها كدا صدقنى هتخسر 
***”*”******””*********””**
فالبيت الكل
مهاب : بس انا تعبت كفايه كدا 
مليكه : بس بقه يا ملك انكل مهاب تعب 
ملك : لا يا مامى انا عايزة العب معاه كتير 
مهاب ببسمه : هنلعب تانى كفايه استريح شوى 
تقى: اى يا مهاب كبرت ولا اى 
مهاب ضربها بالمخدة: اخرسى يا حيوانه دا انا فعز شبابى 
ملبكه ضحكت ومهاب سرح فضحكتها
مهاب: على فكرة ضحكتك جميله اضحكى عالطول 
مليكه بكسوف : شكرا 
مهاب: انا عايز اخرج 
ملك : انا كمان هاجى معاك 
مليكه : لا يا حبيبتى مينفعش 
ملك ببكاء: لا هخرج معاه مليش دعوة 
مليكه بصوت عالى : ملك قولى حاضر 
مهاب : خلاص يا مليكه سبيها وتعالى انتى كمان وناخد الكل ونخرج نتفسح 
اياد : فكرة اى رايك يا رهف 
رهف: موافقه طبعا 
مليكه : طب انا هكلم مراد واعرفه 
تقى: لا انا تعبانه وهنام 
عمار: يا مامى خلينا نخرج 
اياد : تعالوا معانا انا هخلى بالى منهم 
تقى ببسمه: شكرا يا حبيبى 
سمر: لا انا رايحه عند ماما وبابا فأعذرونى
مهاب : تمام مليكه كلمى مراد عبال ما نجهز 
مليكه اخدت ملك وطلعت وحاولت ترن كتير على مراد مبيردش وبعد كدا تلفونه فصل ورنت ع منى 
مليكه : ايوة يا منى مراد فين برن عليه رن وبعد كدا مغلق
منى: كان عندة عمليه بس اعتقد خلصت استنى كدا اسال الممرضه 
بعد دقيقه 
منى: ايوة يا مليكه مراد خرج 
مليكه باستغراب : خرج طب تمام سلام 
انا هبعت مسج واول ما يفتح هيشوفها اكيد 
************************
نزلت مليكه وملك وكانوا لابسين شبه بعض 
مهاب : واو اى الجمال دة 
ملك : مرسى يا هوبا 
مليكه : ملك عيب 
مهاب : لا سبيها خليها تدلعنى مش احسن من البقرة اللى بتقلى ابيه 
تقى : انا بقرة 
مهاب : انا جبت سيرتك 
مليكه بضحك : انت مسخرة 
مهاب : انا تافه اوى ع فكرة 
اياد ورهف : احنا جاهزين وخرجوا
مهاب : احنا نتغدى الاول وبعدين نتفسح ديل 
الجميع : ديل 
وراحوا مطعم واتغدوا 
مهاب فى جنينه هنا اهى جنب المطعم تعالوا نقعد فيها 
ولسه هيمشوا مليكه شافت مراد ومعاه حد 
مليكه : احم نست الموبيل فالمطعم هروح اجيبوا وارجع 
مهاب: هاجى معاكى 
مليكه بسرعه : لا روحوا انتو وخلى بالك من ملك هجيبه وارجع عالطول ومشت وراحت المطعم ولقت مراد قاعد مع اسراء عنيها دمعت وهما قاعدين مع بعض ومشت وهى شاردة وبتكلم نفسها ومش واخدة بالها من العربيه اللى جيه بس سمعت صوت العربيه ولسه هتلف 
مليكه بصراخ : ااااااااااااه
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!