Uncategorized

سكريبت حب متأخر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان عبدالرؤوف

 سكريبت حب متأخر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت حب متأخر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت حب متأخر الفصل الثالث 3 بقلم إيمان عبدالرؤوف

كنت بتكلم بتوهان ازاي فقد الزاكرة ليه بيحصلي كده  ليه لما بفرح ساعة بيجيلي حزن سنه هو انا للدرجة دي وحشة!!! طب بالله عمري ما عملت حاجة وحشة لحد .
_المريض فاق يا مدام  المفروض تخليه يشوفك ذي ما هو عاوز يعني متفكريهوش  بأي حاجة تتعبه شوفيه هو عارفك ولا لأ….
دخلت كنت خايفه ميعرفنيش؛ كنت خايفه من كلمة انتي مين.
كان نايم علي السرير باصص للسقف …
_بدر
“لقيته بصلي وصدمني لما قال ….
_ايمااان!!!!
رديت بفرحة وقولت _يعني انت عارفني وفاكرني بجد طب احلف كده…
_ايوة عارفك بس انتي جيتي إزاي وعرفتي ازاي اني هنا ومين قالك اني هنا…
_طب فاكر اي عني اخر حاجة…
لقيته بصلي بحزن وقال.. فاكر اخر مرة لما جيتي فرحي وباركتيلي دي كانت اخر  مرة شوفتك فيها ….
_رديت بدموع وقولت _ده كان اكتر  يوم حزين بالنسبالي…
_بس انا اصلا موجودة عندكم في البيت …
_بجد ليه.
لسه هرد عليه واقوله شغاله  مربية بس لقيت بدير اللي يتشل جه وقال…
_حبيبي يا اخويا الف سلامة عليك انا مصدقتش لما إيمان قالتلي انك هنا …
“يقتل القتيل ويمشي في جنازته يااخي منك لله …
_ولا اي ياايمي…
“افف بقااا انا بكره دلعي منه عاوزة أقطع لسه ده …
_ها اها يلا عشان نروح يا بدر..
_بس انتي مقولتليش قاعده ليه في بيتنا وانا ليه مش فاكر حاجة..
_انت عندك فقدان زاكرة جزءي ؛وايمان قاعده في البيت عشان فرحنا قرب..
قولت انا وبدر بصوت وأحد..
_فرح ممميين…
_ااي ياايمي يا حبيبتي ناسية أن احنا فرحنا اخر الاسبوع ده..
_ممفيش الكلام ده انا قاعدة في البيت عشان ايم
_شوف يا عيني مكسووفة ..
“كنت باصة علي بدر كان باصصلي بحزن عاوزة اقوله ده كداب عاوزة اعيط بس مش عوزاه يتعب..
_انتوا فعلا هتتجوزا..
_اها يااخويا يلا بينا نروح البيت بقااا …
كنا مروحين عيوني كانت بتدمع لوحدها مكنتش قادرة أتكلم حاسة اني ميته جثه ماشية بلا روح روحي اتاخدت مني…
انا لازم امشي من البيت ده مينفعش كده بس قبل ما امشي لازم اعرفه كل حاجة…
كنت نايمة لقيت حد داخل الاوضه عليا بلليل وبيكتم نفسي ..
_مييين.
_ده انا ياايمي..
_عاوز اي مش كفايه اللي عملته فينا حرام عليك بقا حرام..
_شوفي يا حلوة بكرة كتب كتابنا كلمة واحدة لو قولتيها صدقيني هتلاقي المسدس ده في دماغ حبيب القلب…
_حرام عليك مش بحبك حراام.
_ولا انا بحبك بس لازم أوجع قلوبكم انتوا الاتنين …
“سابني ومشي سابني لحزني  بس لا لازم اعمل حاجة…
_الو يا ذياد 
_عوزاك في حاجة مهمة
_؟ 
صحيت الصبح علي صوت إيمان الصغيرة كانت قاعده بتعيط جاااامد ..
اتخضيت _مالك يا حبيبتي..
_انتي هتتجوزي عمو الوحش وتسيبي بابا وبابا مش فاكرني هو انتوا ليه مش بتحبوني..
_يا حبيبتي بنحبك اووي متخافيش محدش هيتجوز  انا مستحيل اتجوز حد غير بابا.
لقيتها ضحكت وبصت ورايا وغمزت لسه هبص ملقتش حد بس استغربت..
_بجد يا ماما 
_بجد يا روح ماما…
———__________———-___________——–______—-____
_كنت قاعدة لقيت شوية بنات جابولي فستان حلو اووي مكنتش عاوزة البس فستان بس ده فستان جممررر.
_لبسته.
_بالله شكلك قمر يا مداام..
“كنت نازلة ومتوترة وخايفة خايفة اووي هو ليه ذياد مجااش ..
لقيت بدر جاي عليا كان شكله قمرر اووي بالبدلة القمر دي  زي ما يكون هو العريس مش الزفت التاني  لقيته مسك أيدي وقالي
_متخافيش انا معاكي ..
“كنت خايفه لما يسلمني ليه مش عاوزة اتجوزه بس انا مستنية ذياد ..
_ها يا بدر مش هتديني عروستي القمر دي..
“استغربت بفرحة لما لقيت بدر بيقول…
_لا انسي انت ممكن تاخد اي حاجة مني بس إلا دي ..
_يعني اي.
_يعني انا مش فاقد الزاكرة يا حلو ..
نطيت بفرحة وحضنته وقولت _بالله بتتكلم جد ولا 
“لقيته ضحك وقال _بالله بتكلم بجد ..
“لقيت الظابط  ذياد جه وطلع بدير بيتاجر في المخدرات ابن الوارمه واخده وطبعا بدير هيجيله شلل من الصدمة وبدر طلع عارف كل حاجه بس كسفني لما قال..
_يلا بقا نتجوز يا قمر ولا أي..
_اي لا انا مش هتجوز.
_يابت دانا سامعك بودني بتقولي للبت إيمان انك مش هتتجوزي غيري ..
_ها انا؟ 
_طب يلا يا ايمي بالله بحبك ولا لا مش هقولك ياايمي عشان مبتحبيهاش ..
_لا بحبها منك انت بس .
_وده معناه اي.
ضحكت وقولت_معناه اني بحبك ..
“اتسألني عن حبي لك … يبدوا انك لا تدري كم عدد المرات التي يدق قلبي فيها عند رؤيتك ..✨❤️
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سيلا للكاتبة نجلاء ناجي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى