Uncategorized

رواية حوريتي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة محمد

 رواية حوريتي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة محمد 

رواية حوريتي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة محمد 

رواية حوريتي الحلقة الثالثة 3 بقلم فاطمة محمد 

عدا يومين وحور مش بتنزل من البيت بس مامتها واحمد ونهي كانو جمبها الفترة دي ونهي كانت بتروح لحور ترجعلها كل الي خدوه في غيابها واستاذ اسر كان موقف دروس مقدرش يكمل من غيرها وسليم اتفصل من مهنه التدريس خالص واتحبس شهرين

احمد: حور يا حبيبتي لازم تنزلي وتوجهي العالم ده مستقبلك والكلب ده اتحبس خلاص ومش هيقدر يتعرضلك تاني ومتنسيش ان دي اخر سنه ليكي ولازم تجيبي مجموع عشان تحققي حلمك وانا معاكي وفي ضهرك

حور: بس انا خايفه اوي

احمد: خايفه وانا معاكي يا حور متخفيش يا حبيبتي وانا هفضل واقف معاكي ع طول والله 

حور حضنت احمد واحمد حضنها 

حور: ربنا يخليك ليا ياخويا وتفضل معايا ع طول وطول مانت معايا مش هخاف ابدا

احمد: ويخليكي ليا يا قلب اخوكي يلا نقوم نفطر

حور: يلا

قامو وفطرو وخلصو

حور: انا هدخل ازاكر شويه ع الحجات الي فاتتني

والدة حور : ادخلي يا حبيبتي ربنا يوفقك ويبعد عنك ولاد الحرام انتي واخوكي يارب ويخليكو ليا

احمد: امين يارب ويخليكي لينا ياست الكل

حور: امين يارب

دخلت حور لقت تلفونها بيرن رقم غريب اترددت ترد ولا متردش بس اخدت قرار انها ارد

حور: السلام عليكم

الشخص المجهول: وعليكم السلام ازيك يا حور عامله اي دلوقتي

حور: كويسه الحمد لله مين معايا

الشخص المجهول: انا استاذ اسر يا حور حبيت اطمن عليكي بس واشوفك عامله اي

حور مش مصدقه نفسها معقول استاذ اسر بيكلمها

حور: شكرا جدا ع سؤال حضرتك انا كويسه الحمد لله

اسر: طيب مش ناويه تنزلي الدروس بقا خلاص كلها شهرين وتمتحني

حور: هنزل انشاء الله من بكرة 

اسر: انشاء الله واسف لو ديقتك بس حبيت اطمن عليكي كنت قلقان عليكي اوي

حور وهي قلبها يدق بسرعه 

اسر: الو حور انتي معايا 

حور: اه اه مع حضرتك شكرا ع سؤالك

اسر: لا ع اي ده واجبي

حور: سلام

اسر : سلام

حور كانت فرحانه اوي متعرفش ليه بس مشاعرها كانت متلغبطه شويه

حور في نفسها: معقول يكون زي ما البت نهي قالت طب معقول انا معجبه بي لا لا اكيد لا انا هروح ازاكر احسن

عند نهي

نهي: بابا انا رايحه عند حور اطمن عليها 

والد نهي: روحي بس متتأخريش 

نهي: حاضر

راحت نهي وهي تخبط ع الباب فتحلها احمد

نهي: احم ازيك هي حور موجودة 

احمد : وحشتيني

نهي: مش مصدقه وبصتله جامد قالتله نعم

احمد: قصدي وحشتي حور اوي ادخلي

نهي: اه طيب

احمد في نفسه :  البت دي جبله مبينفعش معاها تلمحات خالص 

دخلت نهي ع حور الاوضه

حور: اااععععع كلب البحر وحشتيني 

نهي: قلبي انتي اكتر عامله اي دلوقتي

حور: فل الفل

نهي: ههههه يخربيت طريقه كلامك

حور: مالها بقا طريقه كلامي يا اختااااه

نهي : ملهاش تعالي عايزة اقعد معاكي شويه

حور : تعالي وانا عايزة احكيلك ع حاجه 

نهي: ها قولي

حور: اسر كلمني قصدي مستر اسر

نهي: احلفي 

حور: والله كلمني 

نهي : وقالك اي

حور: مفيش كان بيطمن عليا وقالي هنزل امتا وكدة

نهي: بس

حور: اه بس امال عايزة اي تاني

نهي: هههه مش عايزة بكره الايام تثبت

حور: قصدك اي

نهي: مش قصدي ياحجه قومي اعمليلي حاجه اشربها ابت

حور: ههههه ع طول مفجوعه كدة

نهي: اذا كان عجبك 

حور : عجبني ياختي هقوم اعمل اي حاجه نشربها واجي

نهي: ويالهوي لو في حاجه تتاكل بقا كدة يبقا احلي واجب 

حور : مفجوعه والله انا قولت مفجوعه

دخلت حور عملت عصير وجابت كيكه

نهي: حبك وانت مطيع 

وقعدو هزرو وضحكو

خبط احمد ع الباب 

حور: ادخل

دخل احمد وبص لنهي

احمد: بت قولي لابوكي اننا هنجيله بكرة الساعه 7 

نهي: ليه

احمد: جي اتفرج ع الماتس عندك مانع

نهي: طب متتفرج برة ولا هنا الله دانت غريب اوي

احمد: ياربي ياربي لاتلمحات نافع ولا دغري نافع اصلي جي اخد عروسه من عندكو 

نهي: مفيش عرايس عندنا ياعم

احمد: افهم من كدة مش عيزاني

نهي: احم قولت الساعه كام

احمد:هههههه 7 يا مصيبه حياتي 

فلاش باك/ ماما انا نويت اكمل نص ديني 

ليلي والدة احمد: لولولولوي بجد يا حبيبي مين القمر

احمد: حد تعرفيه

والدة احمد: نهي صح

احمد: ههههههه

والدة احمد: يبقا هي يازين ماختارت يابني دي بت بنت حلال ومش هتلاقي زيها ابدا ومتربيه معانا

احمد: عارف يا ماما عشان كدة نويت وخلاص انا هستقر هنا مش هسافر تاني

والدة احمد: زين العقل يابني كفايه غربه بقا

بااك/

نهي: الحقي ياحور ده قالي مصيبه حياتي وهيجي يتقدم صح انا مش مصدقه

حور: هيييييييي انا فرحانه اوي 

نهي: وانا بحبه اوي

حور: يابت اتقلي انتو لحقتو 

نهي: يلا باااااااااي هروح اقول لبابا وتجيلي بكره عشان تقفي معايا ابت

حور: من عونيه نخلص الدرس ونروح ع عندكو

نهي: اشطا 

وخرجت نهي وروحت بيتها

بابا كنت عايزة اتكلم معاك شويه

والد نهي: اتكلمي يا حبيبتي 

نهي: كان في واحد عايز يجي يتقدملي انت عارفه

والد نهي: هههه عارف

نهي: عرفت ازاى

والد حور: احمد كلمني من شويه وخد مني معاد يجو بكرة 

نهي: طب وانت رأيك اي يا بابا

والد نهي: هو شاب كويس ومحترم جدا وراجل وانا واثق انه هيحافظ عليكي كويس اوي بس الرأي رأيك يا حبيبتي انا مش هجبرك ع حاجه 

ساكتت نهي وضحكت

والد نهي: هههه افهم من كدة انك موافقه ع بركه الله

عند حور  دخلت حور لاحمد اوضته

حور: ايوة بقا ياسيدي مين قدك بقا ترتبو لكل حاجه وانا اخر من يعلم

احمد: هههه عيب عليكي دانتي الخير والبركه

حور:هههه اه اه مانا عارفه

احمد: بقولك كنت عايز منك طلب مش انتي حبيبه اخوها اكيد هتوافق 

حور: ههه يبقا فيها مصلحه بس كله بحسابه

احمد: هههه ياستي الي انتي عايزة

حور: خلصانه قول

احمد: كنت عايز رقم نهي

حور: ههههه كنت عارفه

احمد: عرفتي ازاي بقا يانصحه 

حور: ههه باين عليك واقع اوي

احمد: طب اخلصي ياختي

حور: مستعجل ع اي ده كلها بكرة وتبقا خطيبتك

احمد: عايز اعرف منها الاول هي عايزاني ولا لا 

حور: هههه لا من النحيه دي متقلقش

احمد: بجد يعني هي قالتلك بتحبني

حور : انا مالي اعم 

احمد: طب خدي يابت هاتي الرقم يابت

حور:هههه خلاص خلاص خده

عند نهي: وصلت لها مسدج من رقم غريب

احمد: ازيك

نهي: مين

احمد: وحشتيني

نهي: هتقول مين ولا اعمل بلوك

احمد: هههه مش قولت مصيبه 

نهي في نفسها معقول ده احمد

نهي: احمد؟!

احمد: اه ياستي احمد

نهي: في حاجه ولا اي 

احمد: عايز اتكلم معاكي بصراحه يا نهي انتي عايزاني

نهي: يعني اي 

احمد: يعني قبلاني حابه تكملي حياتك كلها معايا

نهي: احم مستنياك بكرة الساعه 7 عشان تيجي ونحدد يوم الخطوبه 

احمد بفرحه: يعني موفقه 

نهي: اه

احمد: تصبحي وانتي من اهلي يارب 

نهي: وانت من اهلي يارب

احمد: سلام يا مصيبه حياتي

نهي:هههه سلام

وراحو ابطالنا ينامو 

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت وأشرقت حياتي للكاتبة سلمى ناصر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!