روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الثالث عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الثالث عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الثالثة عشر

وفي صباح يوم جديد يستيقظ يحمل معه مفاجات كتير لابطالنا ويقومون بروتينهم اليومي ويذهبوا إلى الشركة واول ما قربوا من الشركه سليم شد ملاك عليه وحط ايده في وسطها ودخلوا مكتب سليم
_______كل عام ♛ وعيد سعيد عليكم _______________
في مكان اخر
سوزي: بابا بس ازاي هنقتلها وسليم مش بيمشيها لوحدها
الاب بخبث: ومين قالك اني عايز اقتلها وهي لوحدها
سوزي: امال هتقتلها ازاي والحراسه معاهم وسليم مبيسيبهاش
الاب:ومين قالك اني عايزه يسيبها انا عايز اقتلها قدام عينه عشان يبقي شايفها وهي بتموت
______________________________________________
في بيت مامت ملاك
الام:حمزه
حمزه:نعم يا ماما
الام:كلملي ملاك انا قلبي مش متطمن وحاسه ان ملاك فيها حاجه
حمزه بهدوء عكس اللذي بداخله فانه ايضا يشعر بنغذة في قلبه:متخافيش يا ماما يمكن عشان متكلمتش معاكي النهارده يعني
الام:لا انا حاسهان بنتي هيحصلها حاجه
حمزه ليطمإنها:تمام هي زمانها في الشركه مع سليم تعالي نروحلها
الام:يلا
________________________________________________

 

 

عند ملاك وسليم
ملاك:سولي
سليم:امممم
ملاك:انا هروح لروان في المكتب
سليم:ليه
ملاك:علشان زهقانه
سليم بتفكير:تعالي معايا
ملاك:فين
سليم:مكان هيعجبك تعالي
________________________________________________
الاسيوطي ابو سوزي:تراقب وعايزك تقتلها قدامه
مجهول:بس كده الحساب هيتقل
الاسيوطي: كلوا بتمنه
ومشي المجهول
الاسيوطي:سليم مش لازم يعرف اللي حصل زمان لازم يبقي سر
________________________________________________
سليم وملاك وصلوا المكان وكان ملاهي ودخلوا
ملاك باستغراب:هو احنا بس اللي هنا ليه مفيش حد
سليم:المكان محجوز ليكي كله علشان تلعبي براحتك
ملاك جريت عليه ومسكت ايده وشدته:طب يلا نبدأ
وبداو يتنطتوا من لعبه للعبه وملاك متحمسه
سليم:عايز اقولك حاجه
ملاك:اتفضل
سليم بحب :انا بحبك جدا وبموت فيكي وكمل بصوت عالي:انا بعشقك يا ملاك بعشقك ياملاكي بعشقك يا حب عمري بعشقك يا صديقة طفولتي بعشقك يا مجنونتي بعشقك يا مجنونة حياتي
ملاك بصتله بحب

 

 

سليم: ها مش عايزه تقولي حاجه
ملاك بتهرب: شوفت اللعبه د ي حلوه اووي تعالا نجربها
سليم فهمها: تمام بس هطلب منك طلب الاول
ملاك:اتفضل
سليم:اوعديني انك مش هتسيبيني خالص
ملاك:مش هسيبك خالص
سليم:وعد
ملاك:وعد
وبعد ما لعبوا الالعاب كلتها
سليم: انا تعبت
ملاك: طب يلا نرجع الشركه
سليم: يلا
________________________________________________
ووصلوا الشركه في نفس الوقت كان حمزه ومامته كانوا منتظرينهم فوق
سليم وملاك وصلو الشركه
ملاك وهناك شعور يضايقها ولا تعلم لماذا: سليم انا عايزه اقولك حاجه
سليم: قولي يا ملاك
ملاك: سليم انا ولسه هتكمل قاطعها الرصاصه اللي دخلت في جسمها
سليم: كملي يا ملاكي انتي ايه
ملاك وكانت هتقع بس سليم لحقها سليم وحس بسائل دافئ عل ايده بيبص لقا دم
سليم بص بصدمه وعقله وقف عن التفكير كأنه عجز عن التفكير واتجمع الموظفين حوليه
ملاك بتعب:سليم انا
سليم: ملاك بس متتكلميش خليكي مفتحه عينك معايا
ملاك بتعب ودموع:لا انا بحبك اووي انا بعدت عنك علشان كح كح علشان اللي قتل كان هيقتلك يا سليم كح كح الاسيوطي كان هيقتلك زي ما قتل باباك ومامتك وقتل بابا كان هيقتلك يا سليم انا تعبت جدا يا سليم في بعدك انا بحبك جدا وبموت يا ابويا واخويا وسندي وامي وكل عيلتي انا بموت فيك ياسولي
انا اسفه اني بعدت عنك بس كان لازم احميك انا اسفه بحبك اووي انا بعشقك بعشقك بجنون بعشقك يا مجنوني بعشقك يا مجنون ملتك وحضنته سامحيني يا مجنوني سامحني يا سوليع واستسلمت لهذه الغيمة السوداء
سليم وقد شل عقله من كميه الصدمات والحقائق التي انكشفت
وفي الوقت ده نزل حمزه ومامت ملاك
سليم بص لملاك بصدمه اهذه ملاكه حبيبته عانت كثيرا لأجله اهي الان ذهبت وتركته مرة اخري ولكن هذه المره للابد
مامت ملاك بصدمه وقربت من سليم:سليم دي مين وشاورت علي ملاك دي مش ملاك صح دي مش بنتي دي مش ملاك ووقفت شدت حمزه اللي كان باصص لملاك بصدمه

 

 

الام:حمزه دي مش ملاك صح دي مش بنتي وبصت لسليم فين بنتي يا سليم فين بنتي وبدأت تهز فيه
سليم وقد استوعب الموقف
سليم بدموع وبيضرب ملاك برفق:ملاك ملاكي حبيبتي فوقي ملاكي مش انتي بتحبيني اصحي يلا واتكلم بعصبيه:ملاك اصحي ملاك لو مصحتيش هرجع سليم القاسي الروبت ملاك فوقي وحضنها:ملااااااك ملااااااك
واشتالها وطلع يجري عليالعربيه وراح علي المستشفي
ووصلوا المستشفى واشتالها ودخل المستشفي
سليم بعصبيه :انتوا يا بهايم ياللي هنا
الممرضات جابوا النقّاله وحطوها عليها الدكتور جي يدخل سليم مسكه من تلابيب قميصه
سليم بعصبيه:دكتوره دكتورة
الدكتور:حاضر حاضر
جيت الدكتوره
سليم:حياتك قصاد حياتها
الدكتوره بخوف:ح حاضر
ودخلت ملاك العمليات وسليم فضل بره وبعد شويه وصل حمزه ومامتها سليم كان قاعد علي الارض ودموعه مغرقه وشه وبيفتكر ملاك: مخمصاك
سليم: ليه بس
ملاك: عثان انت ثيبتيني لوحدي وانا في الحضانه (عشان انت سيبتيني لوحدي وانا في الحضانه)
سليم:اسف يا ملاكي
ملاك ولفتت وشها
سليم:خلاص هعطي الشوكليت والشيبس بتوع ملاك لحمزه علشان ملاك مش بتكلمني
ملاك وهي تنظر الي الشيكولاته والشيبس سليم بيمثل انه هيمشي ملاك طلعت تجري عليه لا تشوكليت والشيبس بتوعي
______________________
ملاك:سولي انا بحبك اوووي
سليم:وانا بموت فيكي يروح وقاب وهقل سولي
_______________
ملاك:لا انا بحبك اووي انا بعدت عنك علشان كح كح علشان اللي قتل بابا كان هيقتلك يا سليم كح كح الاسيوطي كان هيقتلك زي ما قتل باباك ومامتك وقتل بابا كان هيقتلك يا سليم انا تعبت جدا يا سليم في بعدك انا بحبك جدا وبموت فيك يا ابويا واخويا وسندي وامي وكل عيلتي انا بموت فيك ياسولي

 

 

انا اسفه اني بعدت عنك بس كان لازم احميك انا اسفه بحبك اووي انا بعشقك بعشقك بجنون بعشقك يا مجنوني بعشقك يا مجنون ملاك وحضنته سامحني يا مجنوني سامحني يا سولي
سليم:هسامحك ياقلب سولي بس ارجعي متسيبينيش تاني علشان هتدمر يا قلبي متسيبينيش تاني انا بحبك اووي يا ملاكي بحبك يا مجنونتي بحبك يا قلب سولي بعشقك
حمزه:تعالَ يا سليم نصلي وندعي لملاك
سليم قام مع حمزه جسم من غير روح ودخلوا اتوضوا وصلوا
سليم وهو بيصلي:يارب انا تعبان اووي يارب خليك معاها يارب يارب متخدهاش مني متعقبنيش فيهي يارب لانه هيبقي عقاب صعب اووي انا بحبها اووي ولو مش موجوده مش هقدر اكمل كفايه بعدها عني السنين دي كلها مش هقدر علي البعد تاني اللهم اني لا اسئلك رد القضاء ولاكنني اسئلك اللطف فيه
وخلصوا صلاه وراحوا تاني وقفوا قدام اوضة العمليات وطلعت الدكتوره وكلهم جريوا عليه سليم ورجليه مش شايلاه
سليم:ملاك عمله ايه
الدكتور:…………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى