روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الثاني والعشرون

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني والعشرون

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الحلقة الثانية والعشرون

عشق بصدمه عززززه “!!!!!!
واحد من الناس انتي تعرفيها يا مدام
عشق بخوف اه اه ابعد انت وهو اانا دكتوره ودخلت هي وابتدت تشدها
واحد اوعي يا مدام ابعدي العربيه ممكن تنفجر والناس خافت ومشيت
ندي بخوف عشق العربيه ممكن تنفجر
عشق بخوف ايه هسيبها تموت يا ندي دي انسانه وانا دكتوره وواخده قسم علي كل روح
والناس كلها خافت وجريت وقليل اللي كان واقف ونجحت ندي في مساعده عشق انهم يطلعوا عزه من العربيه ومفيش الا دقايق من انهم مشيوا من قدام العربيه حتي ولعت باكملها
عشق بدموع الحمدلله وققي تاكسي بسرررعه يا ندي
ووقفوا تاكسي وركبوا

 

عشق مستشفي السيوفي يسطا واكملت بخوف وهي بتضربها علي وشها عزه عزه بت فوقي يا عزه
ندي تعرفيها منين
عشق بعدين يا ندي بعدين ومراد كان عمال يرن علي عشق وهي مخدتش بالها خالص
مراد ماشي انا هوريكي علي عدم ردك علي الموبايل ده من الصبح حلو القلق اللي عملهولي ده يا عشق مش عارف اشتغل وزق المكتب
في المستشفي
عشق دخلت مع عزه وانقذت حياتها ووقفت النزيف
نسمه دكتوره عشق هي كده عايزه دم بردو
عشق خدي مني يا ندي تعالي انا زي فصيله دمها وانتي يانسمه اديهولها كيس الدم
وفعلا عشق اتبرعتلها ونمسه علقت الكيس وعشق قعدت علي الكنبه في الاوضه بتعب ومسكت الفون واتصدمت بكميه الرن من مراد بمختلف الاوقات
عشق بصدمه ندي انا هطلق

 

ندي يا شيخه تفي من بوقك ليه يعني
عشق مراد كسر التليفون عليا اقسم بالله خايفه ارن
ندي بضحك جباانه واكملت مين دي
عشق وهي بتفتح فونها دي عزه سكرتيره مراد القديمه
ندي بصدمه اللي ساعدت هشام
عشق اه هي
ندي بصدمه انتي اتجننتي صح ازاي تساعدي الحيوانه دي
عشق انا مليش دعوه هي ايه انا عملت دوري وخلاص
عشق بخوف الو ايه يا حبيبي
مراد بعصبيه حبيبك في عينك ده انا اشوف وشك بس وشوفي هعمل فيكي ايه
عشق بخوف في ايه يا مراد والله غضب عني مسمعتوش وحياتك
مراد بحده ماشي ماشي فينك دلوقتي

 

عشق في المستشفي بتاعتك
مراد بستغراب وروحتي تعملي ايه هو انتي قولتيلي انك رايحه مستشفيات ولا المول
عشق لا ماروحناش مول هقولك وحكتله كل حاجه
مراد طب يا عشق هخلص اللي في ايدي واجي اخدك متمشيش لوحدك وكويس عملتي كده
عشق لازم يا مراد انا حلفت بكده حتي لو علاقتي بيها مش كويسه
مراد بضحك مش معقول كل ده بسبب غيرتك كنتي هتسيبيها تموت
عشق لنفسها اممم مانت متعرفش حاجه واكملت طيب يلا باي دلوقتي
مراد باي واكمل بتحذير ابقي ارن تاني ومترديش
عشق بضحك ميبقاش قلبك اسود بقي هرد باي
بعد شويه فاقت عزه
عزه بتعب اه اه انا فين
عشق بابتسامه انتي في مستشفي السيوفي ياعزه حمدلله علي سلامتك
ندي بصت بقرف وطلعت
عزه بتعب هو حصلي ايه

 

عشق كنتي عامله حادثه العربيه اتقلبت بيكي والبنزين كان بينزل والناس حاولت تتطلعك لما فقدوا الامل مشيوا خافوا العربيه تنفجر وانا وندي طلعناكي وجبتك هنا ولحقتك واتبرعلتك بدم كده رديتهالك لما انتي انقذتيني مع هشام قبل واكملت بضحك وليا عندك شويه دم وانا مسامحه فيهم
عزه بدموع انتي بتهزريي صح
عشق لا ههزر ليه يا عزه
عزه بدموع عشق انتي بجد اتقذتي حياتي
عشق بابتسامه اه يا عزه
عزه. بدموع طب لييه
عشق علشاان انتي مهما كان انسانه وانا خدت قسم علي نفسي اني اكون مخلصه في شغلي
عزه بدموع هو ممكن تسامحيني يا عشق
عشق طبعا اذا كان ربنا يسامح يا عزه ومش انتي الاساس فكل ده انتي بتتحركي عن طريق هشام
عزه حضنتها بدموع واكملت انا كنت رايحه اجيب سم اموتك بيه بس النصيب ان العربيه اتقلبت.وانتي تنقذيني تخيلي ربنا وراني قد ايه اني بجد مش كويسه وانك انسانه نضيفه اوي اوي يا عشق
عشق بصدمه عايزاني اموت يا عزه طب انا عملتلك ايه وهنا دخل مراد

 

واكمل مراد بعصبيه انتي بت مهزقه وهي غلطت اصلا انها انقذت واحده زيك وشد عشق من حضنها واكمل بحده متحضنيش حد وبطلي طيبتك الزياده دي
عزه بدموع انا اسفه بجد اسفه علي كل حاجه
مراد بحده مش عايز اسمع صوتك عشق تشكر علي اللي عملته بس فكرك لو كنتي عملتيلها حاجه كنت هرحمك ده ربنا رحمك مني يا عزه و اي حد مش انتي بس لو فكر بس برد ازاي دي بقي بخليها مفاجاه يلا يا عشق
عزه بدموع عشق سامحيني قبل ماتمشي وانا والله مش هاجي جمبك تاني
عشق مسمحاكي يا عزه ومراد شدها وطلعت
ندي هو فين ادهم يا مراد
مراد تعالي معاايا ادهم في البيت
وركبوا كلهم واتجهوا للفيلا
——————————-
في الفيلا
ايمان حمدلله علي السلامه يا قلب امك
عشق حبيبتي يا ماما
ادهم ها جبتو ايه

 

ندي مجبناش وحكت ليه كل حاجه
ايمان طول عمرك اصيله وطيبه يا عشق يابنتي ربنا يحميكي يارب
مراد عامله ايه دلوقتي يا ماما
ايمان مردتش
مراد راح قعد قدامها وباس ايديها واكمل بدموع حقك عليا انا اسف يا ست الكل متزعليش. مني
ايمان بدموع كبرت يا مراد وبقيت تزعق لامك
مراد بدموع‏ حقك عليا يا امي والله مش هقررها تاني
ايمان هسامحك بس بوس علي دماغ مراتك واتاسفلها
مراد حاضر يا امي وقام واتجه لعشق وباس راسها وكانت بتعيط فمسح دموعها ورايح يتكلم انا اس راحت عشق حطت ايديها علي بوقه واكملت بدموع متكملش مش مهم خلاص
مراد بستغراب ليه بتقولي كده
عشق بدموع متعتذرش مني يا مراد خلاص موضوع وعدي انا مش زعلانه ياماما
مراد مصممه تعرفيني اني قليل قدام ادبك ده يعني
عشق بدموع لا طبعا بس خلاص انا مش زعلانه

 

مراد ضمها ليه اكتر وهي حضنته بحب وعيونها بدمع واكلمت مش عايزه حاجه تاني خلاص
ادهم بحب ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي
مراد داس علي رجله واكمل حبك بورص احترم نفسك يالا
ادهم بوجع اه اه خلاص مش هنطق خالص ياعم
ندي ضحكت احسن علشان تتلم
ادهم بضحك طب ماتلمينا انا وانتي في اوضه واحده يا ندوش
ندي ضربته واكملت احترم نفسك ها
مراد بضحك الراجل هيموت ويتجوز يا ندي اعذريه واكمل خلاص فرحكم بعد اسبوعين حضروا نفسكم بقي انتوا ومازن وحسام
ادهم بفرح طب والله انت اخ جدع مفيش كلام بعد كلامك
مراد بضحك طيب ياخويا عرف الباقي بقي
ندي مش بدري شويه
مراد لا كويس اوي هتحلقي تخلصي كل اللي عايزاه. يلا انا طالع ارتاح شويه

 

شاورت ايمان لعشق تتطلع وراه ودخلوا اوضتهم وعشق فكت طرحتها ورمت نفسها علي السرير بتعب
مراد مالك فيكي ايه
عشق تعبانه اوووي
مراد من ايه طب قومي غيري وتعاالي اشوفك
عشق قامت غيرت ولبست قميص طويل حماله وطلعت وبتعب واضح
مراد بقلق فيكي ايه يا عشق وقام شالها حطها علي السرير
عشق بتعب متقلقش عادي عادي يا مراد
مراد طب حاسه بايه
عشق باحراج تعب بنات يا حبيبي متقلقش
مراد بتفهم اه طب خلاص فهمت ونزل
ايمان ايه يا حبيبي ايه نزلك
مراد عشق تعبانه شويه نزلت اعملها حاجه سخنه
ايمان بحب ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي واشوف عيالكم يارب

 

وبعد شويه مراد طلع لعشق وكانت بتعيط وماسكه بطنها
مراد حط الينسون علي التربيزه وراح ناحيتها وقعد جمبها علي السرير واكمل مالك مالك ليه الدموع دي بس ومسح دموعها واكمل بحب هتبقي كويسه يا حبيبي اشربي الينسون وهتبقي كويسه
عشق بتعب عايزه مسكن
مراد لا المسكن ليه مؤثرات جانبيه مينفعش تعالي كده وخدها في حضنه وشربها الينسون واكمل بحب كده احسن ?
عشق براحه اممم عايزه انام
مراد وهو واخدها في حضنها غطاها وباس دماغها واكمل نامي يا حبيبي
عشق بنوم مراد
مراد امممم
عشق بصوت حزين انت لسه بتحبني
مراد عينه دمعت وقال نامي يا عشق نتكلم بعدين وفعلا نامت
——————————
في المسجد كانت عزه بتبكي
عزه بدموع يارب سامحني واغفرلي وانا مش هعمل اي حاجه تاني خلاص يارب وفضلت تصلي بعدين راحت عند هشام
هشام ايه ده مالك فيكي ايه
عزه بتعب هقولك وحكتله كل حاجه
هشام شوفتي اللي كنتي عايزه تموتيها يا عزه قولتلك دي ملاك واميره علي الارض

 

عزه بدموع ده حقيقي وانا جيت عليها كتير حتي افطريت عليها في موضوع انها غلطت مع مراد كان من تاليفي وهي ورتني بكل سهوله اني حيوانه اوي بس انا خلاص توبت وصليت ومش هعمل كده تاني ومش هأذي اي حد وانت كمان يا هشام لازم تتغير
هشام عشق مش هاذيها بس مراد هرد عليه وبعديها هسكت خالص
عزه بدموع مع نفسك يابن خالتي هتفضل انت ترد وهو يرد لحد ماواحد يتحبس والتاني يموت ودخلت. اوضتها وسابته
—————————————–
بعد مرور اسبوع مراد علاقته بعشق علاقه سطحيه اوي بس احسن من الاول شويه وندي وياسمين واسراء مشغولين في تحضيرات فراحهم والشباب كذلك والامور عاديه االي حد ما
في فيلا السيوفي في المساء علي العشا
عشق بتعب ماما ممكن تجيبي المعلقه معلش
ايمان امسكي يا نورعيني
عشق بخبث تعبانه اوي ومش عارفه مالي بقالي يومين كده
ايمان بخبث ليه يا عمري بتحسي بايه
عشق بخبث من باب اني دكتوره فحسيت يعني والله واعلم
مراد هاتي الميا من جمبك يا عشق
عشق اتفضل يا حبيبي

 

ايمان حسيتي بايه يا حبيبتي
عشق بخبث حسيت اني حامل
مراد اتصدم وشنق وهو بيشرب وقعد يكح كتير
عشق بخبث ايه ايه يا حبيبي مالك
ايمان بفرح لولولولي يا الف نهار مبروك مالك يا مراد مش مبسوط يابني ولا ايه
مراد برفعه حاجب و بحده لعشق حامل ازاي يعني
عشق بدلع ايه يا حبيبي يعني ايه ازاي هنقول لربنا لا
ايمان ايه يابني ماهي متجوزاك يا حبيبي هو ايه اللي ازاي
ادهم مش قادر يكتم ضحكه فانفجر من الضحك واكمل اسف اسف بس رياكشن وشك بيموتني من الضحك بصراحه وبعدين ماما صح هي مش متجوزه طبيعي يعني
مراد بحده ادهمممم
ادهم بضحك انا مال امي مش مراتك اللي بتقول عموما يتربي في عزك يا صاحبي
مراد بعصبيه حدفه بازازه الميا واكمل احترم نفسك بقي

 

اسراء ف ايه يامراد مكبر الدنيا ليه بدل ماتقول لمراتك مبروك
عشق بتمثيل حزن قوليله بس بقولك ايه الطريقه دي مش هتهزني انا مش هنزل اللي في بطني اه مش زمبه ان ابوه مش فرحان
ادهم بضحك تنزليه ايه بس هو من كتر احفاد السيوفي ده ينور طبعا بيته وبيت ابوه
مراد بعصبيه اقسم بالله كلمه تانيه لكون قالب عليكم وبص لعشق واكمل هنستعبط ولا ايه فكك من الشغل ده انتي وانا عارفين انك مش حامل
ايمان مش هتكون حامل ليه بتاخد حبوب منع مثلا ايه يابني كلامك ده
ادهم بضحك رد علي امك يا مراد
عشق صحيح يا ماما انا نفسي في بلح ناشف اللي هو بيتباع في رمضان ده
ايمان بحب عيوني يا قلب ماما مراد
مراد بصلها واكمل خيررر
ايمان روح هات لمراتك بلح يلا بتتوحم
مراد ماما
ايمان مراد هي كلمه يلا روح

 

مراد قام من علي الاكل بعصبيه وخرج من الفيلا واكمل بعصبيه مش عارف اجيبه منين بلح ناشف الساعه 2 بليل انا هربيكي يا عشق
في.الفيلا
ادهم يخربيت ااضحك بجد مش قادر
ايمان علشان يتربي احسن
عشق ماما نيميني جمبك انهارده
اسراء بضحك يا جبانه
عشق اخوكي هيشرب من دمي يابنتي فلازم اعمل احتياطاتي
ادهم بضحك طب وربنا فرحان فيه خليه يتربي ويدور بقي علي البلح دلوقتي
ايمان اطلعي اوضتك ونامي وكبري دماغك
عشق بخوف متاكده
ايمان بحب اه يلا
عشق طلعت وخدت شاور ولبست قميص قصير حملات وفردت شعرها ورشت برفيوم وحطت ميكاب هادي وراحت اتغطت ونامت
وبعد شويه صحيت علي صوت مراد وهو بيفتح باب الاوضه وبيحدف البلح علي السرير
عشق وهي بتبص في المنبه الساعه 5 يالهوي كل ده بتدور علي البلح
مراد ده انا هربيكي علي اللي عملتيه تحت ده

 

عشق.بخوف انا مالي مش ابنك اللي عايز كده
مراد وهو بيقرب منها ابني هاا
عشق بخوف اااه
مراد وهو بيقرب منها اكتر لحد مابقيت هي تحته وهو فوقها واكمل انا وانتي عارفين اني ملمستكيش حلو اللي عملتيه تحت ده
عشق بتوتر اعتبر معملتش حاجه و اوعي من فوقي انا اسفه لحضرتك
مراد وهو بيقرب اكتر من وشها بحب وفك زراير قميصه ورماه اكمل طب ما احققلك حلمك ونجيب ابني علشان متطلعيش كدابه يا حبيبي
عشق بتوتر اكبر مراد اوعي انا حيوانه اصلا اني هزرت معاك
مراد بحب همس سبيني و خليني ناسي وجعي منك شويه علي الاقل يا عشق
عشق بصت في عنيه واكملت بهمس بحبك
وده كان رد صريح لمراد فباسها بكل حب وقرب اكتر منها وعاشوا مع بعض يوم مليئ بلحب لا ينسي وبعد شويه اصبحت عشق زوجه لمراد شرعا وقانونا امام الله
مراد نايم عاري الصدر وواخدها في حضنه
عشق مراد
مراد اممم
عشق بحب انت سامحتني صح
مراد اتعدل وبص في عنيها واكمل زعلي منك علي قد حبي ليكي. انا منكرش اني بعشقك بس لحد دلوقتي في حاجات مش عارف اتخطاها ياعشق
عشق يمكن لو سمعتني متزعلش

 

مراد اتعصب لما ابتدي يفتكر كلامها ليه في فيلا هشام واكمل بحده عشق قفلي لو سمحتي علي الموضوع ده دلوقتي خلي اليوم يخلص حلو
عشق بدموع تمام ونامت في حضنه واكملت في سرها عنيد يا مراد ياتارا عنادك ده هيوصلنا لفين
———————————
تاني يوم الصبح باب اوضه مراد وعشق بيخبط
مراد بنوم حاضر جاي واكمل عشق عشق انتي يابت
عشق بنوم بس سبني. انام وربي هبطانه وتعبانه اوي
مراد بضحك طب الباب بيخبط قومي البسي حاجه
عشق بنوم لا متفتحش مش قادره اقوم
الباب خبط تاني
مراد بصوت عالي مين
ايمان انا ياحبيبي
مراد حد معاكي ?
ايمان لا محدش هنا اصلا
مراد قام لبس تيشرته ولبس عشق قميصها وغطاها وفتحلها
ايمان كل ده تخبيط ايه يابني واخدين منوم

 

مراد وهو بيقعد علي الكرسي اللي جمب السرير معلش يا امي نايمين متاخر
ايمان هي مالها مراتك نايمه بعمق كده ليه قتلتها
مراد بضحك لا تعبانه شويه هدخل انا اخد دش صحيها
ودخل مراد دخل الحمام
ايمان عشق عشق انتي يابت قومي
عشق بتعب مراد بس وربي تعبااانه بقي
ايمان بضحك يخيبك بت قومي يا عشق وهزتها
عشق بتفتح عينها بتثاقل لقيت ايمان فا قامت مخضوضه واكلملت ماما ايه يا حبيبتي معلش فكرتك مراد والله
ايمان بضحك عادي يا حبيبتي ولا يهمك ايه تاعبك كده بس انتي نايمه بعمق خالص
مراد طلع لابس بدلته وبيعدل الجاكت وبيسرح شعره قدام المرايه واكمل بضحك وغمز اناا اللي سهرتها يا ماما اصل البيبي كان تاعبها اوي
عشق ضربته بلمخده وهي بتضحك واكملت بااايخ
مراد بضحك بقي انا اللي بايخ طب تعرفي لو البلح الي جمبك ده متاكلش هعمل فيكي ايه علي المرمطه بتاعت امبارح دي
ايمان بضحك مراتك وتعيش وتجبلها حتي لو الساعه كام
مراد عارف انا لما الستات بتتفق الرجاله ربنا يستر عليها وباس راس عشق وراس امه واكمل يلا انا رايح الشغل خلي بالكم من نفسكم

 

ايمان بفرح ايه الي انا شيفاه ده اتغير 180 درجه
عشق بابتسامه فرح ربنا يهديه ابنك ده عامل زي موج البحر كل شويه بحال
ايمان بضحك ربنا يهديه يارب واكملت طمني قلبي خلاص ولا ايه
عشق باحراج بس ياماما
ايمان حضنتها واكملت مبروك يا قلب ماما
—————————————
في المول
مازن تعبتي امي ده مرار طافح كل ده عايزاه علشان فرحنا مش كده يا حبيبتي
اسراء ايه يا مازن هو انا هتجوز كل يوم
مازن خلاص يا ست البنات ولا تزعلي بس يلا علشان حقيقي فصلت
علي الناحيه التانيه
حسام لا والف لا مش مرات حسام العمري اللي تلبس الفستان ده انتي اتجننتي
ياسمين بس عاجبني
حسام وانا رايك ميهمينش هو مش هيتلبس يعني مش هيتلبس االامر منتهي
ياسمين رخمم
حسام هو علشان بغير عليكي رخم
ياسمين لا بس علشان عاجبني
حسام نقي حاجه تليق بيكي كبنت بترضي ربنا قبل ماترضيني يا ياسمين
ياسمين بحب حاضر يا حسام
ادهم انتي كل حاجه قمر عليكي بس يلا علشان مستعجل عندي اجتماع مهم
ندي اممم الاجتماع اهم مني
ادهم مفيش حاجه في الدنيا اهم منك بس ده شغل حقك عليا

 

ندي بحب عادي يا حبيبي منا هفضل معاك علطول مش زعلانه
بعد شويه في الشركه
ادهم احنا كده نسبه الربح بتاعتنا احسن علي فكره
مراد منا عارف بس مش مرتاح للصفقه دي
ادهم الخساره فيها مش كبيره سبها علي الله واكمل صح يا مراد
مراد ايه يا ادهم
ادهم بحزن بعيدا عن الضحك مصعبتش عليك عشق امبارح لما قالت انها حامل بغرض انها تغيزك بس هي من جواها يمكن فعلا بتتمني ده
مراد بحزن لا صعبت عليا لاني عارف انها بتحبني وانها كتر الف خيرها مستحمله طريقتي الحده معاها بس في كام حاجه مش مخلياني اسامحها انا قلبي لسه بينزف يا مراد وبعدين منا كمان نفسي زيها فكرك اني اضايقت من هزارها انا مضايقتش من هزارها علي قد ما اضايقت من اني كان نفسي اسمع منها فعلا ااكلمه دي
ادهم ابدا حياتك معاها وجرب
مراد وهو بيرجع ضهره لورا اكمل انا عملت كده فعلا بس مش علشان بحبها علشان الواصيه
ادهم بحده نعمم !!!!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!