Uncategorized

رواية ظابط مخابرات الحلقة الثالثة 3 بقلم سندس المصري

 رواية ظابط مخابرات الحلقة الثالثة 3 بقلم سندس المصري 

رواية ظابط مخابرات الحلقة الثالثة 3 بقلم سندس المصري 

رواية ظابط مخابرات الحلقة الثالثة 3 بقلم سندس المصري 

الدكاتره دخله بيعملوا لكريم صدمات ورجع النبض لكريم

الدكتور علي اسيل

اسيل بتوتر نعم

علي اللي انتي فيه ده

اسيل اسفه يادكتور

علي بعصبيه المريض هيموت وانتي واقفه مبتعمليش حاجه 

اسيل انا اسفه بس حسيت اني مشلوله

علي مفيهاش اعتذار يادكتوره المريض كان هيروح من ايدينا وتقولي اسفه الاهمال ده مش هنا فاهمه

آسيل الدموع مرغرغه في عينها وبصوت منخفض فاهمه

كل ده ورعد متابع وحس انه مدايق لما علي زعقلها

نزلت اسيل الكافيه المستشفى ملقتش فيها حد قاعدت ودموعها نزلت بهدوء وبتفتكر من شهرين بالظبط 

فلاش باك

اسيل يادكتور المريض بيموت

الدكتور بغضب وانتي مالك انا المسؤل عن حالته

اسيل بدون سمع لكلام الدكتور حاولت تسعف المريض ولكن توفي 

الام ابني مات حرام عليكم

أسيل انا عاملت كل اللي في ايدي 

الام حسبي الله ونعم الوكيل 

اسيل حضرتك والله انا حاولت اسعفه

الام انتي واحده فاشله 

ومن ساعتها واسيل كل ماتشوف موقف شبيه للي حصل بتخاف ان حد يموت بسببها 

فلاش

رعد بصرامه خوفتي ليه مش المفروض دكتوره

اسيل رفعت وشها ودموعها نازله  حسيت اني مشلوله

رعد بعصبيه انتي غبيه

اسيل بغضب انت ازاي تكلمني كدا

رعد كنتي تحاولي تسعفيه الموت علينا حق وانا مكنتش هعتبك لو توفي لانه ده عمره 

اسيل معرفتش افتكرت كلام مامته  وخوفت.عن اذنك وقامت وسابته

في الجانب الآخر 

مات

الشاب لا

المجهول رعد معه

الشاب اه 

المجهول خلص عليه

الشاب والناس اللي المستشفي

المجهول اللي يعترض طريقكم خلصوا عليه

الشاب تمام

وعند 

سميره محمد

محمد ايوه 

سميره انا قلقانه علي اسيل

محمد بنتك اللي حابه الشغل متشغليش دماغي 

سميره دي بنتك انت ازاي بالقسوه دي

محمد مسك ايدها جامد انا مش عايز كلام ولما اقول الكلمه ياريت تتسمع اقفلي الباب وانتي خارجه وزقها

سميره بحزن خرجت

لقيت لين راجعه مبسوطه

سميره بابتسامه محاوله اخفاء الحزن مالك ياحبيبتي 

سميره حددت مع مالك الفرح ياماما وقالي بعد اسبوعين انا مبسوطه

سميره حضنتها بحب ربنا يتتملكم علي خير 

لين هدخل اقول لبابا

سميره ماشي كلمتي اسيل بكلمها مش بترد

لين اه وقالتلي عندهم مصابين كتير 

 بس الشبكه وحشه متقلقيش 

سميره ربنا معها بس قلقانه قلبي واجعني 

لين حضنتها يامزه اهدي  وبضحك ولا عشان هي اخر العنقود

سميره بس يابت انتو الاتنين في قلبي

وعند

عمر سهام

سهام وحشتني اوي وحضنته

بقالك كتير مش بتيجي موحشتكش

عمر لا شغل الشركه كتير ومعنديش وقت 

سهام طيب تحب نخرج سوا 

عمر لا هنقضي الليله هنا

سهام بدلع تشرب ايه طيب

عمر بخبث ولا اي حاجه عايزك وبس ونسيبهم

وفي المستشفى جات

 جات عربيات محمله ناس ملثمين وضربوا امن المستشفى 

ودخلوا 

رعد سمع ضرب النار خرج يشوف في ايه شاافهم

رعد ايوه يافندم 

علاء ايوه يارعد

رعد ابعتلي قوه حالا علي المستشفي 

علاء انت كويس 

رعد لحد دلوقتي كويس بعد كدا مش عارف 

 الدكاتره خرجوا علي ضرب النار 

في دكاتره اتقتلت ورعد بيضرب 

رعد طلع  لقي اسيل في اوضه مريض بتعلق محاليل وحاطه الهند فري في ودانها

 رعد بيكلمها وهي مش سامعه خرجت من الاوضه

رعد لقي في ملثمين طالعين شدها من ايدها الفون وقع ودخلوا اوضه كريم

اسيل واقفه وضهرها في الحيطه

ورعد واقف قصادها ومحاصرها

اسيل في ايه 

رعد حط ايده علي بوقها  في ناس مافيا هنا

اسيل بخوف وعايزين ايه

رعد بسخريه بيسلموا عليكي 

اسيل قلبها بيدق بعنف من قربه

رعد بس وسمع صوت اقدام متجه ناحيه الاوضه جهز المسدس بتاعه 

واحد فتح الباب لقي رصاصه في دماغه 

اسيل بصراخ انا خايفه 

رعد امسكي ده 

اسيل ايه ده

رعد مسدس اخلصي 

اسيل مش بعرف استخدمه

رعد خلي معاكي وبس

رعد خرج واسيل ورا

القوه وصلت وتبادل الرصاص مابين الطرفين 

واحد مسك اسيل

اسيل بصراخ رعد 

رعد باصصلها

الشاب ارمي اللي في ايدك

رعد رمي المسدس

الشاب قرب

رعد قرب 

الشاب لو عاملت حاجه رصاصه في دماغها علطول

رعد قرب منه

يافندم رعد بصراخ نزل السلاح

واحده جيه من ورا الشاب وضربه طلقه في دماغه 

اسيل ‘وقعت 

رعد قرب منها واخدها في حضنه  بدون  وعي داخل بعشم سيكا???????????? انتي كويسه 

اسيل بخجل وخوف اه 

الظابط يافندم احنا خلصنا عليهم بس في دكاتره ماتت

كل ده ورعد حضانها وهي في حضنه اما صدقت ????????????

اسيل بعدت بخجل ووشها محمر انا كويسه 

رعد تمام وصلته في الوقت المناسب 

الظابط حضرتك قومت بالواجب بقيت الفريق طلع وفي ان واحد لو كان حصلك حاجه مكناش هنسامح نفسنا رعد قرب منهم الفريق حضنه ماهو قائدهم

ومره وحده جات رصاصه 

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت صغيرتي للكاتبة حنان سلامة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى